Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Teräsmies kirjoitti:Eikös vanha kunnon ACMAT täytä nuo tuollaiset vaatimukset?
http://en.wikipedia.org/wiki/ACMAT
Acmat ALTV Check point VLRA 2 Bastion
Monia erillaisia versioita saatavilla, varsinkin tuossa päivitetyssä "VLRA 2" mallissa.
Isäm Maam Puolustaja kirjoitti:Kuinka hyvin suojattuja nämä Brittien uudet Bronco telakuormavaunut ovat? Kestääkö 7.62×53mmR:n kaikilta etäisyyksiltä? Toi ampujan suojalevy näyttää olevan ainakin kaksi senttiä paksu ja kestäisi vaikka 12,7mm API:n.
Heikkilä kirjoitti:Isäm Maam Puolustaja kirjoitti:Kuinka hyvin suojattuja nämä Brittien uudet Bronco telakuormavaunut ovat? Kestääkö 7.62×53mmR:n kaikilta etäisyyksiltä? Toi ampujan suojalevy näyttää olevan ainakin kaksi senttiä paksu ja kestäisi vaikka 12,7mm API:n.
Täsmällisiä suojavahvuuksia tuskin julkisista lähteistä löytää, mutta tuo Warthog painaa noin 18 tonnia, joten siihen painoon luulisi saavan vähintään mainitsemasi tasoisen suojauksen. Tuota slat armoriakaan ei kannata varmaan asentaa jos sen takana oleva panssari ei suojaisi edes sirpaleilta ja käsiaseiden luodeilta. Suomen olosuhteita ajatellen 18 tonnia on jokseenkin kova paino telakuorma-auton alustalle. Sen maastoliikkuvuus ei siis ole samaa tasoa kuin samannäköisellä telakoneistolla varustetuissa Bankuissa ja Nasuissa, vaan enemmän siellä panssarivaunutasolla.
Einomies1 kirjoitti:Heikkilä kirjoitti:Isäm Maam Puolustaja kirjoitti:Kuinka hyvin suojattuja nämä Brittien uudet Bronco telakuormavaunut ovat? Kestääkö 7.62×53mmR:n kaikilta etäisyyksiltä? Toi ampujan suojalevy näyttää olevan ainakin kaksi senttiä paksu ja kestäisi vaikka 12,7mm API:n.
Täsmällisiä suojavahvuuksia tuskin julkisista lähteistä löytää, mutta tuo Warthog painaa noin 18 tonnia, joten siihen painoon luulisi saavan vähintään mainitsemasi tasoisen suojauksen. Tuota slat armoriakaan ei kannata varmaan asentaa jos sen takana oleva panssari ei suojaisi edes sirpaleilta ja käsiaseiden luodeilta. Suomen olosuhteita ajatellen 18 tonnia on jokseenkin kova paino telakuorma-auton alustalle. Sen maastoliikkuvuus ei siis ole samaa tasoa kuin samannäköisellä telakoneistolla varustetuissa Bankuissa ja Nasuissa, vaan enemmän siellä panssarivaunutasolla.
Pystyykö tuo konfiguraatio enää edes uimaan?
Einomies1 kirjoitti:Heikkilä kirjoitti:Isäm Maam Puolustaja kirjoitti:Kuinka hyvin suojattuja nämä Brittien uudet Bronco telakuormavaunut ovat? Kestääkö 7.62×53mmR:n kaikilta etäisyyksiltä? Toi ampujan suojalevy näyttää olevan ainakin kaksi senttiä paksu ja kestäisi vaikka 12,7mm API:n.
Täsmällisiä suojavahvuuksia tuskin julkisista lähteistä löytää, mutta tuo Warthog painaa noin 18 tonnia, joten siihen painoon luulisi saavan vähintään mainitsemasi tasoisen suojauksen. Tuota slat armoriakaan ei kannata varmaan asentaa jos sen takana oleva panssari ei suojaisi edes sirpaleilta ja käsiaseiden luodeilta. Suomen olosuhteita ajatellen 18 tonnia on jokseenkin kova paino telakuorma-auton alustalle. Sen maastoliikkuvuus ei siis ole samaa tasoa kuin samannäköisellä telakoneistolla varustetuissa Bankuissa ja Nasuissa, vaan enemmän siellä panssarivaunutasolla.
Pystyykö tuo konfiguraatio enää edes uimaan?
Panzerjäger kirjoitti:Nyt kun XA-180/XA-185 paseja päivitetään, niin olisiko paikallaan pohtia uutta tehokkaampaa moottoria päivityksen yhteyteen, jos paino nousee panssaroinnin lisäämisen myötä lähelle XA-202/XA-203 tasoa. Olen kuullut noista 200-sarjan vaunuista että ovat aika laiskoja vehkeitä esim. kiihtymään.
Ohjus-tiedustelija kirjoitti:Panzerjäger kirjoitti:Nyt kun XA-180/XA-185 paseja päivitetään, niin olisiko paikallaan pohtia uutta tehokkaampaa moottoria päivityksen yhteyteen, jos paino nousee panssaroinnin lisäämisen myötä lähelle XA-202/XA-203 tasoa. Olen kuullut noista 200-sarjan vaunuista että ovat aika laiskoja vehkeitä esim. kiihtymään.
Ymmärtääkseni tarkoituksena on pääsääntöisesti vain huoltaa/remontoida vaunut teknisesti, ei modernisoida. Panssaroinnin päivittämisessä ei ole juurikaan järkeä siinä tehtävässä johon niitä Suomessa käytetään. 425 Pasin modernisoinnista panssarointia myöten tulee väkisin sellainen lasku että ollaan taas tilanteessa jossa homma jää puoleen väliin tms. Toivottavasti rahat riittävät tuollaisessa määrässä edes siihen laajaan perushuotoon/remonttiin.
Moottorit kannattaa varmaan muutenkin vaihtaa tehokkaampaan/yhdenmukaiseksi esim. XA-200 sarjan kanssa jos koko voimapaketti uusitaan (miten Pasin moottori muuten vaihdetaan? Alakautta?) koska paketin hinta lienee aika samoissa.
veffeade kirjoitti:Ohjus-tiedustelija kirjoitti:Panzerjäger kirjoitti:Nyt kun XA-180/XA-185 paseja päivitetään, niin olisiko paikallaan pohtia uutta tehokkaampaa moottoria päivityksen yhteyteen, jos paino nousee panssaroinnin lisäämisen myötä lähelle XA-202/XA-203 tasoa. Olen kuullut noista 200-sarjan vaunuista että ovat aika laiskoja vehkeitä esim. kiihtymään.
Ymmärtääkseni tarkoituksena on pääsääntöisesti vain huoltaa/remontoida vaunut teknisesti, ei modernisoida. Panssaroinnin päivittämisessä ei ole juurikaan järkeä siinä tehtävässä johon niitä Suomessa käytetään. 425 Pasin modernisoinnista panssarointia myöten tulee väkisin sellainen lasku että ollaan taas tilanteessa jossa homma jää puoleen väliin tms. Toivottavasti rahat riittävät tuollaisessa määrässä edes siihen laajaan perushuotoon/remonttiin.
Moottorit kannattaa varmaan muutenkin vaihtaa tehokkaampaan/yhdenmukaiseksi esim. XA-200 sarjan kanssa jos koko voimapaketti uusitaan (miten Pasin moottori muuten vaihdetaan? Alakautta?) koska paketin hinta lienee aika samoissa.
Eikös nuihin kuitenkin kannattaisi samalla kertaa kuitenkin lisätä panssaria, jotta kestäisivät edes 12.7:n sarjat?. Tuskin se enää muitten pakettien päälle niin paljoa enää maksaisi?. Tuo voimapaketti kustantaa varmasti hunajaa...
Ohjus-tiedustelija kirjoitti:Panssarointia voisi toki kasvattaa kestämään paremmin epäsuoran sirpaleita, mutta veikkaan että koska hitsaustyö on niin hinnakasta (ja vaununjen määrä aika massiivinen) ei hommaan ole kertakaikkiaan rahaa/hyöty saavutetuun parannukseen on vähän kyseenalainen. En tiedä uusitaanko moottoreitakaan, mutta tuskin joku suuren valmistajan tehtaan hihnalta ostettu perusmotti ihan mahdottomia kustantaan, vaihtotyökin voi olla siihen nähden suhteettoman paljon kustannuksista.
Ohjus-tiedustelija kirjoitti:ps. viime vkl olin hiace miesten juttusilla ja tarina kertoo että enää ensi vuonna ei tämän hetken tiedon mukaan uutta Hiacea (myös muut vastavat esim maasturit?) enää Suomesta (euroopasta?) saa koska se ei mene päästönormeista enää läpi?? Alkaa tuon EU:n koukerot taas olemaan omassa luokassaan...
skärdis kirjoitti:Ohjus-tiedustelija kirjoitti:ps. viime vkl olin hiace miesten juttusilla ja tarina kertoo että enää ensi vuonna ei tämän hetken tiedon mukaan uutta Hiacea (myös muut vastavat esim maasturit?) enää Suomesta (euroopasta?) saa koska se ei mene päästönormeista enää läpi?? Alkaa tuon EU:n koukerot taas olemaan omassa luokassaan...
Ollos huoleti. Hiluxista esiteltiin juuri euro5 -päästönormit täyttävä malli. Hiacesta ei ole tulossa sellaista ja maahantuonti loppuu vuodenvaihteessa.
Turha noista dieseleiden päästönormeista on EU:ta haukkua. Esimerkiksi Norja ja Islanti ovat myös hyväksyneet euro 1-6 -normit, vaikkeivat EU:ssa olekaan. USA:n epa-normit puolestaan ovat vieläkin tiukemmat, eikä edes euro5-tasoista nokivasaraa saa sinne viedä.
Hande kirjoitti:On tosiaan hiukan kyseenalaista, jos Pasin remonttihintaa nostetaan 50 tai jopa 100 miljoonalla Eurolla ja saavutetaan se, että kohtaamistilanteissa nykyinen 100 prosentin tuhoutumistodennäköisyys saadaan painettua "vain" 99 prosenttiin. Käytännössä kaikissa vastapuolen tst-ajoneuvoissa kun on yli 12,7 mm päase.
Samasta rahasta saadaan melkoisen paljon parempi hyöty esim. Pst-aseita hankkimalla.
BarrelNut kirjoitti:Tai sitten tällainen:
Sisälle mahtuu 5 - 6, lavalle lisää ukkoja tai tavaraa. Kantavuutta parhaillaan joku 2500kg. Eikä maksa paljoa, siviilimallin lähtöhinta (Silverado HD2500) nelivedolla, 6-hengen Crew Cabillä ja pitkällä lavalla on n. 35k$.
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/miinalaiva+pohjanmaata+ja+satoja+paseja+uhkaa+viimeinen+kayttopaiva/a677212Vuoteen 2015 mennessä vanhenevat muun muassa sadat pasit ja telakuorma-autot, miinalaiva Pohjanmaa, tuhannet viestijärjestelmät, tuhannet kevyet kertasingot ja kymmenet tuhannet rynnäkkökiväärit.
Tällä hallituskaudella armeijan pitäisi kuitenkin säästää satoja miljoonia euroja.
Ohjus-tiedustelija kirjoitti:Panzerjäger kirjoitti:Nyt kun XA-180/XA-185 paseja päivitetään, niin olisiko paikallaan pohtia uutta tehokkaampaa moottoria päivityksen yhteyteen, jos paino nousee panssaroinnin lisäämisen myötä lähelle XA-202/XA-203 tasoa. Olen kuullut noista 200-sarjan vaunuista että ovat aika laiskoja vehkeitä esim. kiihtymään.
Panssaroinnin päivittämisessä ei ole juurikaan järkeä siinä tehtävässä johon niitä Suomessa käytetään.