ultimateidiot
Kapteeni
Vaikuttaa se ontelon räjähtäessä ennenaikaisesti ainakin paineeseen ja suihkun voimaan.
Samaan saisi yhdistää painetta ja sirpaleita sitovan lisäsuojan sisäpuolelle ja suojakaasun polttoaine tankkiin.
Niin kuin ylläolevasta kuvaajasta näkee, pitää levyn ja vaunun rungon välillä olla metrin hajurako jotta läpäisy tippuu 100mm - mutta 200mm läpäisyä menee vieläkin kevyt vaunuista läpi. En tosin väitä että arvot olisivat tarkkoja (ja vaikka olisikin, elävässä elämässä asiat ei tapahdu labraolosuhteissa), kun nappasin tuon vain netistä, mutta se antaa suuntaa siitä miten ontelo reagoi tuollaisiin levyihin. Toki lisäpanssaroinnista on hyötyä, jos se on tarpeeksi paksua, mutta pelkkä ilmarako ei riitä läpäisyn heikentämiseksi.
BMP-2:sta ja Leopardista en tiedä, mutta ainakin CV:ssä on jo tehtaalta tullessa spall-liner ja itsesulkeutuva/palonestävä polttoainetankki. Kuvittelisin että 2A6:ssa on ainakin.