Miehistön kuljetus

Tuskin siinä Kurganetsissakaan bensakonetta on. Tai jos on niin myönnän virheeni. :D

Edit:

Viittasin lähinnä tähän keskustelun alkuperäiseen aloittajaan. Eli ei ole kokeiltu bensaa.

Soldierblue: onko ne Kurganets-25 sivu laatikot täynnä varapensaa?
 
Viittasin lähinnä tähän keskustelun alkuperäiseen aloittajaan. Eli ei ole kokeiltu bensaa.
Soldierblue: onko ne Kurganets-25 sivu laatikot täynnä varapensaa?

@Soldierblue :n kielitaidon tuntien elin alusta asti siinä uskossa, että tarkoitettiin mitä tahansa nestemäistä lisäpolttoainetta. Varsinkin kun "bensa" oli kirjoitettu miten oli.
 
@Soldierblue :n kielitaidon tuntien elin alusta asti siinä uskossa, että tarkoitettiin mitä tahansa nestemäistä lisäpolttoainetta. Varsinkin kun "bensa" oli kirjoitettu miten oli.
Eikö Bensa kirjoitetta Pensaa? Ruotsiksi Bensin ja suomeksi Pensiiniä ?? eli pensaa

@Huhta jos se on Lapin muretta, slangi sana se pensa? you know olen pohjoisen poika ;)
 
Viimeksi muokattu:
Galluppi!

Millainen olisi Dream Team panssariajoneuvo/vaunu?

Itse kokoaisin fantasia pyöräpanssarini Misun alustasta, Guaranin "torsosta", paino n. 20-22 tonnia, uimakykyinen, suojaus etusektorista 30° kulmasta 23mm APDS ja kyljestä 12,7/14,5mm AP vastaan. Katolla keikkuisi CMI:n CPWS 20-25-30 Mk44:lla. Mikäli muuten alusta kestää niin Bemarista tuttu kiinteä naamioverkko ja pelkkään keulaan ERA-tiilet.
 
Galluppi!

Millainen olisi Dream Team panssariajoneuvo/vaunu?

Itse kokoaisin fantasia pyöräpanssarini Misun alustasta, Guaranin "torsosta", paino n. 20-22 tonnia, uimakykyinen, suojaus etusektorista 30° kulmasta 23mm APDS ja kyljestä 12,7/14,5mm AP vastaan. Katolla keikkuisi CMI:n CPWS 20-25-30 Mk44:lla. Mikäli muuten alusta kestää niin Bemarista tuttu kiinteä naamioverkko ja pelkkään keulaan ERA-tiilet.
Riippuu paljolti tehtävästä/roolista? Rynnäkkövaunu vai pelkkä "taistelutaksi"? Vaikuttaa paljon panssarin ja aseistuksen tasoon.
 
Riippuu paljolti tehtävästä/roolista? Rynnäkkövaunu vai pelkkä "taistelutaksi"? Vaikuttaa paljon panssarin ja aseistuksen tasoon.

Itse mietin rooliksi operatiivisen pataljoonan/pataljoonien kalusto, joka tekee syviä ja nopeita iskuja vihollisen syvyyteen. Suomen maantiede määrittää tähän tehtävään tarpeelliseksi kyvyn uida. Te voitte keksiå oman roolinne.

Mietin samaan syssyyn sitä onko uivaa ajoneuvoa materiaalin kuljetukseen sen suuremmin olemassa. Onhan niitä ajettavia lauttoja, kuten PTS-3, mutta onko pyöräalustaisia mitään? Ehkä jopa sellaista, jolla olisi kyky itse lastata Hiabilla. Puhumattakaan siitä, että se olisi jotenkin panssaroitu.
 
Mietin samaan syssyyn sitä onko uivaa ajoneuvoa materiaalin kuljetukseen sen suuremmin olemassa. Onhan niitä ajettavia lauttoja, kuten PTS-3, mutta onko pyöräalustaisia mitään? Ehkä jopa sellaista, jolla olisi kyky itse lastata Hiabilla. Puhumattakaan siitä, että se olisi jotenkin panssaroitu.

En nyt ole ihan varma, onko sellaista olemassa. Sellaisen tekeminen ei kuitenkaan ole missään tapauksessa vaikeaa. Esimerkiksi Boxerista on olemassa materiaalinkuljetusversio hulluilla hollantilaisilla, Boxer vain ei osaa uida. Mutta AMV osaa, ja tuskin Patrialle olisi vaikeaa kehittää rahdinkuljetusversiota vaunustaan, jos asiakas sellaisen tilaisi.
 
Vielä @kertakenttään , miten olisi tämä?

Lighter Amphibious Re-supply Cargo Vehicle in Peru
light-amphib-peru.jpg

Posted 12/12/2014
A lighter amphibious re-supply cargo vehicle, assigned to Beach Master Unit 1, stands by on Salinas Beach, Peru, for a beach landing exercise. BMU-1 is part of Amphibious Squadron 5 embarked aboard the amphibious transport dock ship USS New Orleans. New Orleans and AMPHIBRON-5 are participating in Southern Partnership Station, an annual deployment of U.S. military training teams to the U.S. Southern Command area of responsibility. Photo by Petty Officer 1st Class Brien Aho

https://www.strategypage.com/military_photos/military_photos_20100709224953.aspx
 
Back
Top