Miehistön kuljetus

Huoh... No tuli ainakin keskustelua... Varmasti traktoreita käytetään ottoajoneuvoina siellä missä niille on oikeaa tarvetta, yhtäkkiä näin maalaispoikanakaan ei tule mieleen missä niitä tarvittaisiin muuhun kuin huoltoon tms. Takalinjan hommiin. Kaupunkeihin ei aivan varmasti tulla traktoreilla.
 
Huoh... No tuli ainakin keskustelua... Varmasti traktoreita käytetään ottoajoneuvoina siellä missä niille on oikeaa tarvetta, yhtäkkiä näin maalaispoikanakaan ei tule mieleen missä niitä tarvittaisiin muuhun kuin huoltoon tms. Takalinjan hommiin. Kaupunkeihin ei aivan varmasti tulla traktoreilla.

Ai jaha, tämä liittyikin sitten siihen "sodat käydään kaupungeissa" -teemaan? :rolleyes: No, mitäs tässä, sen kun lakkautetaan muut varuskunnat kuin Santahamina. Ahdastahan siellä Paratiisisaarella voi tulla, mutta luolastoja voidaan laajentaa HKI-TALLINNA-tunnelin rakentamisen yhteydessä ja kasarmit korottaa tornitaloiksi. :solthum:
 
Huoh... No tuli ainakin keskustelua... Varmasti traktoreita käytetään ottoajoneuvoina siellä missä niille on oikeaa tarvetta, yhtäkkiä näin maalaispoikanakaan ei tule mieleen missä niitä tarvittaisiin muuhun kuin huoltoon tms. Takalinjan hommiin. Kaupunkeihin ei aivan varmasti tulla traktoreilla.

Alueellisella JK PAJON:lla ei ole juuri muita vaihtoehtoja kuin Nokian 45:nen tai traktori. XA sarjaa, ällejä tai CV:itä ei vain yksinkertsisesti riitä jokaiselle potkukelkkapataljoonalle.
 
Alueellisella JK PAJON:lla ei ole juuri muita vaihtoehtoja kuin Nokian 45:nen tai traktori. XA sarjaa, ällejä tai CV:itä ei vain yksinkertsisesti riitä jokaiselle potkukelkkapataljoonalle.

Kymmenisen vuotta sitten liikkui vahva sotilashuhu että Maakit saavat tarpeettomiksi käyvät Pasit kun valmiusprikaatit kohtsilleen vaihtavat AMV:hen. Sitä odotellessa :)
 
Niin liikkui. Ja odottaminen jatkuu hamaan tappiin saakka.

Ihmeteltiinhän sitä toisaalta AMV-hankintaakin koska ”maavoimat on juuri päätetty varustaa ilmakuljetteisiksi”. Ihan tuohon ei NH90-aloituspakkaus yksin riitä. Yllättävän monella on mittakaava ja arkinen todellisuus täysin hakusessa.
 
Ottamatta tähän kantaa operatiivisten jääkärit kulkee CV-XA-MTLB-BMP akselin ajoneuvoilla ja alueellisten sekä paikallisten jääkärit XA-traktori-teka-ottoajoneuvo näin niinkuin pääasiallisesti. Konttia vetävät traktorit kun ovat kuitenkin huoltoon mikä lie kaikille selvää.

Juu, huoltoon kyllä. Mutta mikäli operatiivisten joukkojen huoltoa hoidetaan traktoreilla, niin lienee selvää että muut joukot eivät voi juuri odottaa että traktoreita ei käytettäisi.
 
Ai jaha, tämä liittyikin sitten siihen "sodat käydään kaupungeissa" -teemaan? :rolleyes: No, mitäs tässä, sen kun lakkautetaan muut varuskunnat kuin Santahamina. Ahdastahan siellä Paratiisisaarella voi tulla, mutta luolastoja voidaan laajentaa HKI-TALLINNA-tunnelin rakentamisen yhteydessä ja kasarmit korottaa tornitaloiksi. :solthum:
Keukeu käydään missä käydään, sitä ei taideta tietää etukäteen. Hyvä kuitenkin ehtiä paikalle, traktorilla ei välttis ehdi ja vihollinen kyllästyy odottamaan ja lähtee pois. Miten sitten suu pannaan:cool:
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Alueellisella JK PAJON:lla ei ole juuri muita vaihtoehtoja kuin Nokian 45:nen tai traktori. XA sarjaa, ällejä tai CV:itä ei vain yksinkertsisesti riitä jokaiselle potkukelkkapataljoonalle.
:) Ai jaa, no hyvä kun tuli selväksi. Minä poloinen kun olen luullut, että PV voi ottaa ajoneuvoja siviilikäytöstä kriisitilanteessa. Luulin, että kansalaisilta kerätään, maasturit, lava-autot, mönkijät, enduropyörät, crossipyörät, kelkat ja kuorma-autot ym. pois nurkista pölyyntymästä. Hyvä kun oikaisit!. Lisäksi luulin, että potkukelkkapataljoonat on jo lakkautettu. Voi minua tietämätöntä...
 
Ainakin hetken vielä olen selvä ja lääkityskin on kunnossa. Mites sielläpäin? Potkukelkkapataljoonissa kuulemma juoma maistuu:D

PicardDoubleFacepalm-1.jpg
 
:) Ai jaa, no hyvä kun tuli selväksi. Minä poloinen kun olen luullut, että PV voi ottaa ajoneuvoja siviilikäytöstä kriisitilanteessa. Luulin, että kansalaisilta kerätään, maasturit, lava-autot, mönkijät, enduropyörät, crossipyörät, kelkat ja kuorma-autot ym. pois nurkista pölyyntymästä. Hyvä kun oikaisit!. Lisäksi luulin, että potkukelkkapataljoonat on jo lakkautettu. Voi minua tietämätöntä...

Ilmastonmuutos on yksi pahimpia vihollisia potkukelkkapataljoonille.

Toinen ongelma on ammattitaitoisen kuljettajareservin vähentyminen. Kaikkiin potkukelkkohin ei ole enää helppo löytää pelottomia mummoja
 
Viimeksi muokattu:
Niinpä... Koita jatkossa pysyä aiheessa.[/QUOTE

Eiköhän ne traktoriajat ole jo takanapäin.

Kumpi tässä nyt sekoilee? Kuvitteletko oikeasti että alueellisten joukkojen JK:ille on luvassa Pasit, CV:t tai XA:t? Kuten aiemmin sanoin, JK PAJON liikkuu joko jalan tai traktorilla. Kalusto koostuu pääasiassa traktoreista ja mönkijöistä. On ne sitten pakko otettuja tai PV:n kalustoa (firman omaa ei näissä tosin liiemmin näy).
 
Kumpi tässä nyt sekoilee? Kuvitteletko oikeasti että alueellisten joukkojen JK:ille on luvassa Pasit, CV:t tai XA:t? Kuten aiemmin sanoin, JK PAJON liikkuu joko jalan tai traktorilla. Kalusto koostuu pääasiassa traktoreista ja mönkijöistä. On ne sitten pakko otettuja tai PV:n kalustoa (firman omaa ei näissä tosin liiemmin näy).
Sinä sekoilet. Lue nyt vaikka alkuun vastaus jonka laitin alkuperäiseen älyttömään viestiisi. Ehkä sinun kannattaa pysyä niissä mainitsemistasi potkukelkkapataljoonan hommissa kun ei älli muuhun näytä riittävän.
 
Back
Top