Hyvä! Ihan yleisestä mielenkiinnosta kysyn oletko nimimerkkisi mukainen henkilö?Ehkä pysyn sitten niissä. Toivotan menestyksellistä urakehitystä nojatuolikenraalina.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä! Ihan yleisestä mielenkiinnosta kysyn oletko nimimerkkisi mukainen henkilö?Ehkä pysyn sitten niissä. Toivotan menestyksellistä urakehitystä nojatuolikenraalina.
Hyvä! Ihan yleisestä mielenkiinnosta kysyn oletko nimimerkkisi mukainen henkilö?
Sillä on kaikki mahdollinen merkitys, ei sen vähempää.Mitä sillä on merkitystä? Netissä kuka vain voi esiintyä aseistakieltäytyjänä, sivarina, varusmiehenä, ressuna, reservinupseerina, ammattialiupseerina, upseerina, kapiaisena jne. Toisinsanoen en ota asiaan kantaa.
Sillä on kaikki mahdollinen merkitys, ei sen vähempää.
Miehistöä ei kuljeteta traktoreilla...Hyvä, olen siis upseeri.
Mitäs olisi mainittavaa miehistön kuljetukseen liittyen?
Miehistöä ei kuljeteta traktoreilla...
Lisäksi pieni huomio, olet valehtelija. Upseerilta ei noin ammattitaidottomia kommentteja irtoaisi.
11 minuuttia sitten sanoit olevasi upseeri. Tuohon aikaisempaan kysymykseesi vastasin siinä ensimmäisessä viestissä johon vastasi tässä ketjussa kommenttiisi.Asia kunnossa.
Millä sitten?
Noh noh, eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin, ja kutsuta ketään valehtelijaksi vain perstuntuman perusteella. Missä kohdassa olen valehdellut, tahi sanonut olevani upseeri? Tähän toivon, että vastaat vaikka YV:llä.
Miehistöä ei kuljeteta traktoreilla...
Millä sitten?
Ei ole testattu alunperin koska alkuperäiset RG-32:t tulivat Suomeen kytkykauppana jonkin järjestelmä ostosta Etelä-Afrikasta. Liittyi jotenkin Ilmatorjuntaohjusjärjestelmä 2004:n (ITO 04, Umhkonto) tai AMV-kauppoihin muistaakseni. Kyseiset muutama ajoneuvo oli sijoitettu UTJR:n partioajoneuvon nimellä eikä niiden käyttöarvoa oikein ymmärretty. Kun sitten tilanne A-maassa alkoi menemään haasteellisemmaksi myös pohjoisessa missä Suomalaiset operoivat, lähetettiin RG-32:a kokeeksi tuonne. Kokemukset oli hyviä ja KRIHA operaatioita varten päätettiin hankkia lisää sarja. Samalla vanhatkin modattiin nykyiseen RG-32M -standardiin. Maastoliikkuvuus on erinomainen, kuljetuskapasiteetti vaatimaton ja suoja riittävä MRAP:ssi. Miinasuoja on IED:tä kohtaan osoittautunut hyväksi, mutta singot menee läpi ovat aiheuttaneet mm. Ruotsalaisille RG-32M:ssä tappiota.Osaisiko joku sattumoisin valottaa RG-32:n hankintaan johtanutta prosessia? Tehtiinkö vertailua eri ajoneuvojen kesken ja millaisia tulokset olivat, sikäli kuin tuloksista on mitään julkista kerrottavaa? Voisi kuvitella, että ainakin norjalaisten käyttämät Iveco LMV ja ATF Dingo olisi käyty läpi. Mentiinkö hankinnassa hinta vai suorituskyky edellä?
Olisiko RG:stä muuten kotimaan kriisissä hyötyä? Hybridiin sopii kuin nenä päähän, mutta miten ajateltu käyttö Uralin-teräs-jyrän edessä? Kapiaisten kyyditsemiseen?
yksi julkinen asiakirja
Linkkiä?
Nimikkeestä partioajoneuvo varmasti pystyy päättelemään mikä niiden ajateltu käyttö on. En mene siihen kuka niitä käyttää ja miten sen enempää.Olisiko RG:stä muuten kotimaan kriisissä hyötyä? Hybridiin sopii kuin nenä päähän, mutta miten ajateltu käyttö Uralin-teräs-jyrän edessä? Kapiaisten kyyditsemiseen?
Kerro kun olet itse ajanut molemmilla ja verranut. Samoin kerro kun olet ajanut ensimmäisellä edes firman itse ilmoittavat speksit täyttävällä panssariteräksestä valmistetulla kyseisen tyyppisellä ajoneuvolla. (Edit: vinkkinä yhtään ei vieläkään ole olemassa) Kuten sanoit kyseessä oli ko firman markkinointi tapahtumassa tapahtunut "ajelu" jossa esikuntamajurit ja insinöörit ajelivat helpossa maastossa. Ei vakuuta edelleenkään XA-180:n korvaajana. Tarve suojatulle kuljetuskalustolle kuitenkin on olemassa ja MRAP:lle löytynee oma ekologinen lokeronsa jossa niitä voidaan käyttää. Täysin toinen kysymys on että pitääkö sen MRAP:n olla väkisin kotimainen hinnalla millä hyvänsä...Muuten, tulipas lukaistua yksi julkinen asiakirja, jossa kerrottiin muutamien PVn henkilöiden näkemyksiä Misun maastoliikkuvuudesta käytyään ajelemassa sillä ja XA-180Mllä ja ne ovat ristiriidassa CVn mielipiteiden kanssa. Olihan siinä muutamia huomautettavia kohtia, mutta pääosin sen todettiin olevan XA-180M tasoa. Ei se mikään kattava testaus ollut vaan lähinnä ajelu.
Kerro kun olet itse ajanut ja molemmilla ja verranut. Samoin kerro kun olet ajanut ensimmäisellä edes firman itse ilmoittavat speksit täyttävällä panssariteräksestä valmistetulla ajoneuvolla. Kuten sanoit kyseessä oli ko firman markkinointi tapahtumassa tapahtunut "ajelu" jossa esikuntamajurit ja insinöörit ajelivat helpossa maastossa. Ei vakuuta edelleenkään XA-180:n korvaajana. Tarve suojatulle kuljetuskalustolle kuitenkin on olemassa ja MRAP:lle löytynee oma ekologinen lokeronsa jossa niitä voidaan käyttää. Täysin toinen kysymys on että pitääkö sen MRAP:n olla väkisin kotimainen hinnalla millä hyvänsä...
No minä en kuvaisi sitä joukkoa "paremmin perehtyneiksi". Mutta turha tästä on vääntää: kun se on tehty Suomessa se on ihan parasta maailmassa ja kannataa siitä maksaa ihan mitä vaan koska työllisyys. Mitä sitten jos niitä saadaan 1/2 tai 2/3 siitä määrästä mitä olisi saatu vastaavaa ulkomailta. Tai mitä sitten jos hanke päättyy taas uudeksi "Pekka -ajoneuvoksi" eikä sillä tee mitään, kunhan vaan tehtiin itse.Millään näistä en ole ajanut, kerron vain mitä huomioita joku toinen asiaan paremmin perehtynyt on tehnyt.