Ja mikä vimma on kalustoa poistaa, kun uutta ei ole tilalle antaa kuitenkAn?
Näiden tilalle on onneksi jo hankittu uudet. Tai siis vähän käytetyt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja mikä vimma on kalustoa poistaa, kun uutta ei ole tilalle antaa kuitenkAn?
Oliko tämä seuraava vaihtoehto, jos jarrusta ei enää ollut apua? Mistä saisi lisätietoa ja tilastoja, sotilaslääketieteen keskuksesta? Aiheesta voisi tehdä mielenkiintoisen väitöskirjan tai useammankin...
Sterilointi ei kyllä vaikuta jarrun tavoin. Sitä voi jopa suositella.
Ja mikä vimma on kalustoa poistaa, kun uutta ei ole tilalle antaa kuitenkAn?
Näiden tilalle on onneksi jo hankittu uudet. Tai siis vähän käytetyt.
Jaahas, nyt sitten odotamme, että joku Koillismaan Helmi, joka aloittelee Lapin matkailubisnestä, käy ostamassa nämä Puolustusvoimien väreissä olevat Nasut. Saman firman liiketoimintasuunnitelmaan voisi kuulua myös käytöstä poistettujen rajavartioasemien hankkiminen - Nasu-safarien lähtöpaikkoja ja etappipisteitä, ymmärrättehän
Anna kun arvaan, uskot ilmastonmuutokseen?
Minä uskon tieteeseen. Kun parin vuoden päästä vaihtoehtoinen menetelmä tulee markkinoille, niin tartun siihen kunniavelastani naisia kohtaan.
Male birth control pill one step closer to reality, researchers say | CNN
For decades, birth control pills have exclusively been used by women. But a male birth control pill that is both safe and effective may be on the horizon, according to a new study.edition.cnn.com
Ehkä se liittyy jotenkin siihen, että vehkeistä puuttuu mm. pyöriä.Ja mikä vimma on kalustoa poistaa, kun uutta ei ole tilalle antaa kuitenkAn?
Vertailu on teho-painosuhteen osalta relevantti: Jos toinen painaa 7000 kg (kuormattuna alle 10 t) ja toinen n. 15 ton (kuormattuna n. 25 ton), niin miksi jälkimmäiseen on valittu alempitehoinen moottori (285 hp) kuin ensin mainittuun (340 hp). Onko ensimmäinen ylitehoinen, vai jälkimmäinen alitehoinen? Kumpikin lienee tarkoitettu sekä maastoon, että maantielle.Ja toinen painaa 7000 kg ja toinen 24000kg max ja kuormaa otetaan 2300kg ja toinen 14000kg.
Onkohan kyseesä vähän eri tarkoitukseen tehdyt autot joita vertailet?
Elinkaari.Ja mikä vimma on kalustoa poistaa, kun uutta ei ole tilalle antaa kuitenkAn?
Ilmeisesti tämä yritys olisi venäläisomisteinen ja toimisi samalla liikeidealla kuin jo tutumpi Airiston helmi? (omistavan oligarkin kommentti: "Minä nyt vain satun harrastamaan rajavartioasemia ja olen hankkinut muutamia Suomesta...")Jaahas, nyt sitten odotamme, että joku Koillismaan Helmi, joka aloittelee Lapin matkailubisnestä, käy ostamassa nämä Puolustusvoimien väreissä olevat Nasut. Saman firman liiketoimintasuunnitelmaan voisi kuulua myös käytöstä poistettujen rajavartioasemien hankkiminen - Nasu-safarien lähtöpaikkoja ja etappipisteitä, ymmärrättehän
Harvalukuisiin Nasuihin varaosat täytyy teettää erikseen ja yksittäiselle osalle kertyy helposti hintaa. Bv200-sarjalaiset ovat edelleen tuotannossa olevia valmistajan vakiomalleja, joihin varaosat saa suoraan hyllystä. Tässäkin huomaa eron bulkkituotteen ja erikseen pienelle asiakkaalle kehitetyn tuotteen välillä (vrt. F35 vs. Gripen).Ehkä se liittyy jotenkin siihen, että vehkeistä puuttuu mm. pyöriä.
Tod.näk nämä eivät kulje omin voimin ja osia on kannibalisoitu muiden pitämiseksi liikkeessä. Mikä on mielenkiintoista, että varaosia ei Nasuihin löydy, tai ei ole varaa hankkia.
Vertailu on teho-painosuhteen osalta relevantti: Jos toinen painaa 7000 kg (kuormattuna alle 10 t) ja toinen n. 15 ton (kuormattuna n. 25 ton), niin miksi jälkimmäiseen on valittu alempitehoinen moottori (285 hp) kuin ensin mainittuun (340 hp). Onko ensimmäinen ylitehoinen, vai jälkimmäinen alitehoinen? Kumpikin lienee tarkoitettu sekä maastoon, että maantielle.
MISU ottaa kuormaa esitteen mukaan 10000 kg ilman joukkoja ja painaa tyhjänä 14000 kg. Se on puolet painavampi, joten teho/paino suhde ei ole kovin hyvä, varsinkin jos sitä panssaroidaan lisää.Ja toinen painaa 7000 kg ja toinen 24000kg max ja kuormaa otetaan 2300kg ja toinen 14000kg.
Onkohan kyseesä vähän eri tarkoitukseen tehdyt autot joita vertailet?
MISU ottaa kuormaa esitteen mukaan 10000 kg ilman joukkoja ja painaa tyhjänä 14000 kg. Se on puolet painavampi, joten teho/paino suhde ei ole kovin hyvä, varsinkin jos sitä panssaroidaan lisää.
Kyllähän tietysti 6,7l multifuel turbo on tehokas ja varmaan riittää joukkoja kuljetettaessa ilman lisälevyjä, mutta jos tst-paino laitetaan 24 tonniin, niin kyllä ajoneuvosta tulee hidas ja kömpelö.
Jenkit huomasivat että MRAP-erikoissuojattu ajoneuvo oli maksimisuojauksessa yli 20 tonnia ja sillä oli ongelmia pysyä taistelussa muiden ajoneuvojen mukana.
Jos tuosta MISun paketista irtoaa tuo 400 hp niin sitten se kuulostaa hyvältä: https://www.cummins.com/engines/cummins-67l-turbo-diesel-2019
Muistelin lukeneeni että heppoja olisi ollut vain 285.
Kyllä, ainakin Suomen Sotilas -lehden taannoisessa artikkelissa, jossa esiteltiin Protolab MiSu, Patria 6x6 ja SISU GTP teknisine tietoineen.Jossain on uutisoitu tuo 285hv.
Myydään yksityisille kunnostettavaksi ja kriisitilanteessa otetaan ottoajoneuvona takaisin?Ja mikä vimma on kalustoa poistaa, kun uutta ei ole tilalle antaa kuitenkAn?
Ennen maantieliikenteessä rekkojen teho 15hp/tonni katsottiin riittäväksi. Ei enää nykyään. Maastossa tai lumessa tuo ei riitä mihinkään... Menee ihan mateluksi
Eiköhän siellä maastossa ole aika paljon kevyemmät kuormat kuin maantie-maksimi. Nousee tehot per tonni kummasti.Nykyään näyttää olevan melko tarkkaan 10hv/tonni ( max paino 76 t ja 750 hv ,Volvo FH16 8×4 vm 2018)
Vanhemmissa autoissa 7,5 hv/tonni
Eli Misu asettuu aivan normaalien kuorma autojen teho/paino suhteeseen.
Tuo 15hv/tonni vaatisi puutavara yhdistelmättä 1150 hv ja 100 tonnin kokeilurekatta 1500hv.
Myydään yksityisille kunnostettavaksi ja kriisitilanteessa otetaan ottoajoneuvona takaisin?