ak.tied
Greatest Leader
Nemo CGIRekyylitön NEMO?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nemo CGIRekyylitön NEMO?
Onkohan uudessa Pasissa paremmin panssaroidut lasit kuin ei ole tarvetta panssarilevylle lasien suojaksi?
Mainosmiesten Nemo, mutta kyllä se sieltä tulee, oikeasti ampuvakin...Rekyylitön NEMO?
Level 2
Kinetic Energy
7.62×39mm API BZ at 30 meters with 695 m/s[1]
Grenade and Mine Blast Threat
6 kg (explosive mass) Blast AT Mine:
2a – Mine Explosion pressure activated under any wheel or track location.
2b – Mine Explosion under center.
Artillery
155 mm High Explosive at 80 m
Angle: azimuth 360°; elevation: 0 - 22°
Uskon tämän perus AMV:stä. Epäilykseni kohdistankin tähän esittelyajoneuvoon.Tietojen mukaan STANAG level 2.
Jos Viro taas on todella tässä välissä liuennut projektista, niin se vahvistaa käsitystä, että kyse on valtion puolustusvoimille pakottamasta vienninedistämisestä.
Virolaiset halusivat miettimisaikaa
Nyt solmittu Technical Arrangement, TA, on jatkoa Suomen, Viron ja Latvian joulukuussa 2019 allekirjoittamalle aiepöytäkirjalle. Ministerit selvittivät virolaisten poisjättäytymistä kehittämishankkeen tässä vaiheessa sillä, että he halusivat enemmän miettimisaikaa.
– Sekä Suomen että Latvian intressinä oli saada tämä kehittämishanke nopeasti eteenpäin. Viro ja muutkin maat ovat tervetulleita hankkeeseen mukaan myöhemmissä vaiheissa.
Suomi ja Latvia sopivat panssariajoneuvojärjestelmän kehittämisestä – Patrian ajoneuvoalusta valittiin kehitystyön pohjaksi - Reserviläinen
”Suomi on hyvä yhteistyökumppani, ja tämä syventää maiden välistä suhdetta poliittisesti, sotilaallisesti ja teollisesti”, Latvian puolustusministeri Artis Pabriks sanoo.www.reservilainen.fi
Voi laittaa myös STANAG 4 ....onko se levyjä panssarin päälle ?Tietojen mukaan STANAG level 2. https://www.army-technology.com/projects/patria-6x6-armoured-wheeled-vehicle/
Voi laittaa myös STANAG 4 ....onko se levyjä panssarin päälle ?
Oletko edes yrittänyt ymmärtää?En ole ikinä ymmärtänyt mikä tuon Misun idea on ja kuka sitä ostaisi. Maailmalta löytyy vastaavia MRAP:eja vaikka kuinka paljon, eikä luotto ole kovin suuri siihen, että pari työntekijää ja muutaman kymmenen tuhannen liikevaihdon omaava nyrkkipaja, jonka nimi kaiken kukkuraksi on Protolab, kykenisi järjestämään massavalmistusta, jälkimyyntiä tai elinkaaritukea.
Tuossa julkisuudessakin paljon esillä olleessa 6x6:ssa taitaa olla melko olematon luotisuojaus päätellen mm. ovien ja ikkunoiden paksuudesta. En muista nähneeni yhdessäkään AMV:ssä yksiosaista takaovea, vaikka koko on noin silmämääräisesti sama...
Tuossa julkisuudessakin paljon esillä olleessa 6x6:ssa taitaa olla melko olematon luotisuojaus päätellen mm. ovien ja ikkunoiden paksuudesta. En muista nähneeni yhdessäkään AMV:ssä yksiosaista takaovea, vaikka koko on noin silmämääräisesti sama...
Uskon tämän perus AMV:stä. Epäilykseni kohdistankin tähän esittelyajoneuvoon.
Valmistus tulee Toijala Works:lta, joka kyllä kykenee sarjatuotantoonkin. Muutoin yhdyn kyllä osin epäilyysi.En ole ikinä ymmärtänyt mikä tuon Misun idea on ja kuka sitä ostaisi. Maailmalta löytyy vastaavia MRAP:eja vaikka kuinka paljon, eikä luotto ole kovin suuri siihen, että pari työntekijää ja muutaman kymmenen tuhannen liikevaihdon omaava nyrkkipaja, jonka nimi kaiken kukkuraksi on Protolab, kykenisi järjestämään massavalmistusta, jälkimyyntiä tai elinkaaritukea.
Oletko edes yrittänyt ymmärtää?
"...MiSu on suojaukseltaan maailman paras. Se ylittää kaikki standardeissa määritellyt korkeimmatkin suojausmääritykset ja sen ensisijainen käyttötarkoitus on miehistön kuljetus turvallisesti esimerkiksi raskaasti miinoitetuilla alueilla. MiSu on myös monikäyttöinen PMPV -ajoneuvo, jolla voidaan tehdä muun muassa sairaskuljetuksia, evakuointeja sekä ruoka- ja lääkekuljetuksia. Se soveltuu erinomaisesti käytettäväksi kriisialueiden kulkupelinä siviilihenkilöiden kuljettamiseen, sillä se kestää niin miinat kuin luoditkin. MiSu on myös maailman ensimmäinen tieliikenteeseen rekisteröity tämän luokan ajoneuvo..."
En ole ikinä ymmärtänyt mikä tuon Misun idea on ja kuka sitä ostaisi. Maailmalta löytyy vastaavia MRAP:eja vaikka kuinka paljon, eikä luotto ole kovin suuri siihen, että pari työntekijää ja muutaman kymmenen tuhannen liikevaihdon omaava nyrkkipaja, jonka nimi kaiken kukkuraksi on Protolab, kykenisi järjestämään massavalmistusta, jälkimyyntiä tai elinkaaritukea.
Oletko edes yrittänyt ymmärtää?
"...MiSu on suojaukseltaan maailman paras. Se ylittää kaikki standardeissa määritellyt korkeimmatkin suojausmääritykset ja sen ensisijainen käyttötarkoitus on miehistön kuljetus turvallisesti esimerkiksi raskaasti miinoitetuilla alueilla. MiSu on myös monikäyttöinen PMPV -ajoneuvo, jolla voidaan tehdä muun muassa sairaskuljetuksia, evakuointeja sekä ruoka- ja lääkekuljetuksia. Se soveltuu erinomaisesti käytettäväksi kriisialueiden kulkupelinä siviilihenkilöiden kuljettamiseen, sillä se kestää niin miinat kuin luoditkin. MiSu on myös maailman ensimmäinen tieliikenteeseen rekisteröity tämän luokan ajoneuvo..."
On 19 January 2008, a 3rd Infantry Division U.S. Army soldier operating as the exposed turret gunner, was killed in a Navistar MaxxPro MRAP vehicle by an ANFO IED estimated at 600 lb.[77] It is unknown whether the gunner was killed by the explosion or by the vehicle when it rolled over after the blast. The vehicle's v-hull was not compromised. The crew compartment also appeared to be uncompromised, and the three other crew members inside the vehicle survived; one with a shattered left foot, a broken nose and several broken teeth; one with a fractured foot; and the third physically unharmed.[77][78][79][80]
Protolabin liikevaihto vuonna 2018 oli kylläkin noin satakertainen esittäämääsi nähden. Pieni toki silti sotilasajoneuvojen toimittajaksi. Ja kilpailu on tosiaan kovaa, kun maailmalla on jo paljon vastaavia ajoneuvoja laajalla käyttäjäpohjalla ja todellisilla näytöillä taistelukentältä.
Katsopa edellisiä vuosia. Vuoden 2018 tilinpäätöksessä näkyy varmaankin ne PV:lle myydyt esisarja-ajoneuvot.
Suojaukseltaan maailman paras. Sanoo valmistaja, joka tuskin tietää, mitä kilpailijoiden ajoneuvot lopulta kestävät. STANAG 4569 on aika kesy miinasuojauksen osalta, kun siinä testataan lähinnä konventionaalisella taistelukentällä kohdattavia uhkia, ei satojen kilojen improvisoituja jytkyjä.
Miksi täytyy suojautua satojen kilojen räjähteitä vastaan ja mitkä suomessa olevat pyöräajoneuvot tuohon kykenevät?