Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
noska kirjoitti:Kun katsoo millaista väkeä ovat hakeneet Heikkilään töihin, niin ei ne kaikki pelkkää merivoimien komentopaikkaa varten voi olla. On siellä niin monenlaista toimijaa.Mosuri kirjoitti:Rekkaralli varmaankin johtuu siitä, että luolastoa kunnostetaan laivaston sodan ajan komentopaikaksi. Erinomainen valinta ja osoittaa kykyä tilojen kierrätykseen.
Tossa justiin juttelin erään tuttavan kanssa ennen joulua. Oli käynyt viime vuonna kolmesti viikon mittaisissa kertauksissa nimenomaan Heikkilässä. Vasta nyt aloin miettiä asiaa, niin kyseinen tyyppihän koulutettiin ja sijoitettiin aikanaan Crotale-patterin vääpeliksi.
Ja viimeiset kaksi kertaa kun olen tavannut erään tietyn Balkanin reissulta tutun kantaupseerin, niin se tapahtunut nimenomaan Heikkilässä. Molemmilla kerroilla aivan sattumalta. Hän nyt kuitenkin on ilmavoimien miehiä eikä Heikkilässä tietääkseni ole kiitorataa eikä varalaskeutumispaikkaa.
Mosuri kirjoitti:Herra Kenraali kirjoitti:Rasvattiin Sergeiden veivit?[/size]
Sergei toimii voitelemattakin ja jos rasva tahi öljy loppuu aivan totaalisesti niin voidaan käyttää ns. hätävoitelua (yksi osa sylkeä, yksi spermaa ja yksi mutaa). Tarkoitin tietysti sitä että Kerholle asennettiin Guinnes hana. Meni kuitenkin homeeseen kun sitä ei kukaan ostanu.
Mosuri kirjoitti:Jos Hande tuntee paikan niin hyvin, niin eikö pitäisi puhua monikossa eikä vain reijästä?
No mihin tarkoitukseen sitten Pansion luolat muutetaan, jos SMMEPA:n E siirretään Heikkilään? Huhu nimittäin väitti että sieltäkin olis tarkoitus miinamuseokin siirtää pois ja mitä muuta tarkoitusta sille voi olla kuin lisätilan saaminen muuhun käyttöön.Mosuri kirjoitti:Ylipäätänsä tuon hankkeen mittavuutta tuskin kannattaa väheksyä kun kohteeseen varmasti muuttaa laivaston esikunnan lisäksi saaristomeren meripuolustusalueen esikunta.
No kyseessä ei ollut vain yks ilmavoimien mies, mutta ainoa niistä jonka tunsin henkilökohtaisesti. Heitä oli varmaan vähintään parikymmentä. Ja tämä tyyppi ei liity lentopuoleen mitenkään vaan tukikohtein suojaushenkilöstön puolelle.Jättimäisen komentopaikan henkilöstön tarve on varmasti aika huima kun nykyään se valmius on niiin pop. Eli esikunnan henkilökunnan lisäksi varmasti tarvitaan turvallisuus, viesti, lääkintä, pioneeri sekä suojelupuolen henkilöstöä. Yksi ilmavoimien mies nyt menee ihan jointtiuden varjossa ellei sitten...
Hyvin paljon mahdollista ja kun huomioi siviilipuolen puhkomat reiät Urheilupuiston alle, Taidemuseon alle, Varissuolle, Kakolanmäkeen ja Luolavuoreen, niin alkaa olla seitsemän kukkulan kaupunki kohta melkoista reikäjuustoa. On nimittäin niitä ovia kallioseinissä osunut silmään muuallakin vähemmän julkisesti käsitellyissä paikoissa. Ja mitähän muuta siihen Aurajoen alitukseen tehtiin kuin yhteys jäteveden puhdistamoon. Ei ihme että ne parin vuosikymmenen takaiset metron kaavailut kaadettiin pikaiseen. Melkoinen pujotteluratahan siitä olis pitänyt tehdä, että olisi välttänyt kaikki johtokeskukset, väestönsuojat ja muut maanaliaset luolat.Todennäköisesti kyseessä on suurin komentopaikka helsingin bunkkerikeskittymän ja ilmavoimien pääjohtokeskuksen jälkeen.
baikal kirjoitti:Mosuri kirjoitti:Herra Kenraali kirjoitti:Rasvattiin Sergeiden veivit?[/size]
Sergei toimii voitelemattakin ja jos rasva tahi öljy loppuu aivan totaalisesti niin voidaan käyttää ns. hätävoitelua (yksi osa sylkeä, yksi spermaa ja yksi mutaa). Tarkoitin tietysti sitä että Kerholle asennettiin Guinnes hana. Meni kuitenkin homeeseen kun sitä ei kukaan ostanu.
Mikä kustannustehokkuus ja kriisiajan korvattavuus! Ei tarvita kalliita voiteluaineita, panee hyötykäyttöön testosteronia ja muita sukuhormoneja sykkivät nuorukaiset....voiteluaineissa piisaa. Aihe on sikäli kiusallinen, etten ujona miehenä viitsi alkaa pohtimaan olisiko muualla käyttöä moiselle voitelumenetelmälle.
noska kirjoitti:No mihin tarkoitukseen sitten Pansion luolat muutetaan, jos SMMEPA:n E siirretään Heikkilään? Huhu nimittäin väitti että sieltäkin olis tarkoitus miinamuseokin siirtää pois ja mitä muuta tarkoitusta sille voi olla kuin lisätilan saaminen muuhun käyttöön.Mosuri kirjoitti:Ylipäätänsä tuon hankkeen mittavuutta tuskin kannattaa väheksyä kun kohteeseen varmasti muuttaa laivaston esikunnan lisäksi saaristomeren meripuolustusalueen esikunta.
The vehicles in question underwent modifications to local Swedish safety/comfort standards after being bought from Germany. These modifications included a new lighting system (to allow driving on public roads), a new crew compartment heater, a new roof hatch, a new exhaust system, the addition of a large equipment box on the roof, and the removal of asbestos.
Teräsmies kirjoitti:Ilmeisesti sevedut ovat modanneet noita vehkeitään.
The vehicles in question underwent modifications to local Swedish safety/comfort standards after being bought from Germany. These modifications included a new lighting system (to allow driving on public roads), a new crew compartment heater, a new roof hatch, a new exhaust system, the addition of a large equipment box on the roof, and the removal of asbestos.
Rakentaminen aloitettiin talvisodan aikana. Kyllä sitä tilaa siellä on melkoisesti, ei nyt ihan Helsingin metrotunnelien verran, mutta jokusen metroaseman varmaan kuitenkin, mutta jos sieltä on jo muutenkin tarkoitus jotain pois viedä, niin mitä sitä enempää tyhjentämään. Sitä paitsi Pansiossa on kuitenkin kiveä päällä ihan eri lailla kuin Heikkilässä.Mosuri kirjoitti:No ei siellä voi olla mitään kovin kovaa tungosta jos museokin on ollut kiven sisässä? Todennäköisesti kyseessä on vain jonkinlainen priorisointi. Eikös tuo Pansio luolasto ole melkoisen vanha ainakin vanhimpien osiensa osalta. Jonkinlainen remontti on siis myös täysin mahdollinen.
noska kirjoitti:Rakentaminen aloitettiin talvisodan aikana. Kyllä sitä tilaa siellä on melkoisesti, ei nyt ihan Helsingin metrotunnelien verran, mutta jokusen metroaseman varmaan kuitenkin, mutta jos sieltä on jo muutenkin tarkoitus jotain pois viedä, niin mitä sitä enempää tyhjentämään. Sitä paitsi Pansiossa on kuitenkin kiveä päällä ihan eri lailla kuin Heikkilässä.Mosuri kirjoitti:No ei siellä voi olla mitään kovin kovaa tungosta jos museokin on ollut kiven sisässä? Todennäköisesti kyseessä on vain jonkinlainen priorisointi. Eikös tuo Pansio luolasto ole melkoisen vanha ainakin vanhimpien osiensa osalta. Jonkinlainen remontti on siis myös täysin mahdollinen.
Onko teoriassa mahdollista integroida länsitorneja tälle alustalle?Hejsan kirjoitti:MT-LB kranaatinheitin kanssa
baikal kirjoitti:Puhtaasti maanpuolustuksellisesti ottaen krh-vaununa olisi kova sana sellainen krh-tekasta viritelty ällitälli-krh-vaunukin. Siihen paikantimet sun muut, lähi-kk ja savuttimet jne.
vm78 kirjoitti:Herra Kenraali kirjoitti:Puhtaasti maanpuolustuksellisesti ottaen krh-vaununa olisi kova sana sellainen krh-tekasta viritelty ällitälli-krh-vaunukin. Siihen paikantimet sun muut, lähi-kk ja savuttimet jne.
Toinen mieltä kutkuttava ajatus olisi myös se ulkomailta opittu juttu, että sergeit nostettaisiin ällien katolle: ei muuta kuin ukoille sirpalesuojaa teräksestä tai komposiitista tykin ympärille, kamaa sekä vyölaatikoita vaunun sisusta täyteen ja vaihtoputkille + parille vyölaatikolle omat kotelot vaunun kylkiin kiinni (toimien samalla astinlautoina lataajien työskentelyn helpottamiseksi). Olisi siinä ainakin mekanisoitua yhtymää suojaavalla tykkiryhmällä liikkuvuutta sekä suojaa paljon paremmin, kuin jonkin masin lavalla tai perässä roikkuen. Ainoa mieltä askarruttava asia on, että tulitoiminta menisi tietysti vähän uusiksi kun tykinjohtaja ei voisi huseerata tykin takana normimalliin eli ammunta jäisi suuntaajan sekä asettajan harteille; ei missään nimessä mahdotonta mutta kuitenkin varsin erilaista nykykäytäntöön verrattuna.
baikal kirjoitti:Puhtaasti maanpuolustuksellisesti ottaen