Miehistön kuljetus

Kurganet-25 vaikeuksissa. Ei taida naapuri saada tätäkään (super)vaunua käyttöön suunnitellusti...

According the Viktor Murakhovski - "It seems that the deadline for the creation and completion of #IFV #Kurganets25 has been postponed indefinitely. The manufacturer was not able to meet the vehicle's specifications and organize the production line". #RussianArmy

Kyllä ne jatkaa....

The schedule of acceptance trials of prospective combat vehicles of the Kurganets-25 Mechanized Infantry Combat Vehicle family has been agreed. They will begin in a year and reach completion in the autumn of 2022. The armored vehicle will be tested in various weather and climate. Experts believe some components and mechanisms are already undergoing trials, the Izvestia daily writes.

 
Kaikki täällä eivät osaa ranskaa. ;) Käännös, silvuplee?
Katso kuvat: 92 ja 62 ostivat. :D

"The first modern armored vehicles arrive in the Army."
"The renewal of equipment, from bulletproof vests to armored vehicles, is one of the priorities of the military programming law which devotes 295 billion euros to our defense instruments between 2019 and 2025."

"In French public finances, a military programming law (LPM), is a law aimed at establishing a multi-year programming of the expenditures that the French state devotes to its armed forces. Military planning laws have an application period of four, five or six years. Since 2003, the LPMs cover periods of six years."
 
No eivät kyllä paljoa!
No ne on vain yhden vuoden toimituksia. Aiemmassa twiitissä on "The law of military programming = concrete. The Ministry of the Armed Forces has just ordered 313 armored vehicles, including 271 Griffons (ym. kuvan mukaan näitä oli 91 toimitettu vuonna 2019) and 42 Jaguars. The renewal of our equipment is underway. "
 
No ne on vain yhden vuoden toimituksia. Aiemmassa twiitissä on "The law of military programming = concrete. The Ministry of the Armed Forces has just ordered 313 armored vehicles, including 271 Griffons (ym. kuvan mukaan näitä oli 91 toimitettu vuonna 2019) and 42 Jaguars. The renewal of our equipment is underway. "

Tuo Jaguar on hieman ihmeellisen tuntuinen valinta. Eikö VBCI olisi järkevämpi alusta? Vähän menneen maailman makua matalissa tiedusteluajoneuvoissa, mielestäni. Griffon nyt on tietysti paljon halvempi miehistönkuljetukseen kuin VBCI, sen toki ymmärrän.
 
Kyllä, en tiedä mikä on jäsenen @Huhta silmissä vikana, tuohan on silkkaa erotiikkaa ulkonäöltään ja kelpaisi suorituskyvynkin puolesta!

En ole puolesta enkä vastaan, vaan pikemminkin päinvastoin!

Minusta suorat, puhtaat linjat ovat paljon sulavampia. AMV, Piranha ja VBCI edustavat tätä koulukuntaa. Tuo Griffon taas on ikään kuin madallettu Misu, jonka päälle on liimattu 80-luvun sarjakuvien scifi-torni.

Eikä muuten ole ainoa ranskalaisen teollisuuden kukkanen. Alla on yhdistetty 6x6 VAB:n alusta, ällitällin kori ja scifi-torni...

1600975776100.png
 
Eikä muuten ole ainoa ranskalaisen teollisuuden kukkanen. Alla on yhdistetty 6x6 VAB:n alusta, ällitällin kori ja scifi-torni...

Katso liite: 43974

Tuohan taitaa olla Jaguarissa käytetyn Nexterin 40mm tornin testiversio AMX-10RC:n alustalla? Se oli Jaguarin edeltäjä tiedusteluroolissa ja alustaltaan saman tyylinen, tosin skid steering-vaiheistolla.

Olen joskus miettinyt että milloinhan skid steering tekisi paluun pyöräajoneuvoissa, olisi jokseenkin helppo toteuttaa sähköisellä voimansiirrolla ja pyörämoottoreilla.
 
Challengeriin Rheinmetallin 130mm-kanuuna ja aktiivinen suojajärjestelmä niin mennään taas seuraavat 40 vuotta.

No katsotaan mitä siitäkin tulee. Hyviä konsepteja on siellä aina saatu aikaan, homma on sitten tyssännyt hankintabyrokratiaan tai budjettiin. Briteissä on ollut ongelmana ylimäärittely, vaaditaan priimaa mutta realiteetit ei siihen taivu. Sitten joko lakkautetaan koko ohjelma tai tehdään uudelleenmäärittely, molemissa tapauksissa rahaa on jo palanut ja palaa lisää, tai sitten typistetään hankintaa operatiivisesti riittämättömäksi.

Yksi ongelma on myös brittien korkeat kotimaisen kehitysosuuden vaatimukset, vaikka oma puolustusteollisuus on monilta osin pitkälti näivettynyt vuosikymmenien vaiheilun vuoksi. Ranskassa ei vastaavassa mittakaavassa tätä ongelmaa ole.

Challengeria on nyt modernisoitu viisi vuotta eikä edes mitään päätöksiä sen suhteen olla saatu aikaan, toivotaan todella että saavat homman kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohan taitaa olla Jaguarissa käytetyn Nexterin 40mm tornin testiversio AMX-10RC:n alustalla? Se oli Jaguarin edeltäjä tiedusteluroolissa ja alustaltaan saman tyylinen, tosin skid steering-vaiheistolla.

Olen joskus miettinyt että milloinhan skid steering tekisi paluun pyöräajoneuvoissa, olisi jokseenkin helppo toteuttaa sähköisellä voimansiirrolla ja pyörämoottoreilla.

Siis onko tuo sama asia kuin liukuohjaus? Mitään muuta en asiasta tiedä kuin että olen jokusen kerran ajanut Bobcatilla, mutta eikö tuollainen tapa kääntyä ole kovin hankala suurissa nopeuksissa?
 
Back
Top