Huhta
Greatest Leader
Käytettyjä Unimogeja on tullut viime vuosina, umpinaisella päällirakenteella varustettua.
Mistä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Käytettyjä Unimogeja on tullut viime vuosina, umpinaisella päällirakenteella varustettua.
Mistä?
En ymmärtänyt että 60tkm ajettu on loppuun. Luulin 1988 maallisen unimogin vasta sisäänajetuksi noilla kilometreillä sekä yksinkertainen korjata ja ylläpitää varastoissa kunnossa
En ymmärtänyt että 60tkm ajettu on loppuun. Luulin 1988 maallisen unimogin vasta sisäänajetuksi noilla kilometreillä sekä yksinkertainen korjata ja ylläpitää varastoissa kunnossa
Vähän realismia, millä rahalla nuo autot ostetaan? Ei taida mistään löytyä rahaa, jonka käyttöä ei ole suunniteltu etukäteen.
Onneksi vuodesta 2023 alkaen PV:lle tulee 200 milj€ vuosittaiset säästövelvoitteet toimintaan/materiaalin hankintoihin.
Tai voivat olla saksan kasarmilta ja ajeltu vain asfaltti teillä.No juu, se oli heitto. Olihan niitä meikäläisen Mannejakin myynnissä niiden 160 ajamattoman lisäksi käytettyinä useita kymmeniä kappaleita, justiinsa aina 60 tkm asti ajettuja, tosin en ehkä olisi rahtaamassa niitä kaikkein eniten ajettuja Suomeen. Ja toisaalta Unimogeja oli toki tarjolla selvästi pienemmilläkin kilometreillä kuin 60 tkm.
60 tkm ei ole siviilissä matka eikä mikään asfalttia rullanneelle henkilöautolle saati kuorma-autolle. Nyt vaan on kyse eri asiasta. Armeijan maastokelpoista kalustoa on harvemmin ajettu vain nätisti maantiellä, vaan niillä on koluttu kaikki kinttupolut, otettu pohjakosketuksia ja heiluteltu puolelta toiselle niin että paikat lähtee hampaista. Yli 30 vuotta vanhaan kalustoon ei välttämättä muutenkaan enää saa varaosia valmistajalta, ja puolustusvoimissa homma ei toimi niin, että lähdetään jotakin parin satasen nippeliä etsimään Ebaystä ja Torista.
Tuossa alla esimerkin vuoksi suomalaista ex-PV kalustoa. Suomessahan ei mitään poisteta niin kauan kuin sillä vielä jotakin tekee. Ei ole paljon ajettua, mutta silti on myyty huutokaupassa siviiliharrastajille.
Sisu SK 110 polttoaineauto, vm. 1987, 119 tkm
Sisu Proto, vm. 1977, 57 tkm
Sisu Masi, vm. 1983, 39 tkm
Autoissa on vain sellainen juttu, että pelkkä aika aiheuttaa ongelmia.Tai voivat olla saksan kasarmilta ja ajeltu vain asfaltti teillä.
Esimerkiksi: jos Unimog ambulanssi ei ole uudelleen maalattu, ovat kyllä kauniissa käytössä olleet. Eivät ole nähneet maastoa elämänsä aikana. Onhan siinä mahdollisuus osa kalustosta on varastoituna olleet suuren osan elämäänsä.
Logistiikka-alan työvoimapulaan yhtenä ratkaisuna voisi olla puolustusvoimien kuljetuskoulutuksen laajempi hyödyntäminen ja oppisisältöjen nykyistä tarkempi kohdentaminen työelämätarpeisiin. Tosin tämä keino voi vaatia hieman pidemmän valmisteluajan.
Arvaan ihan lonkalta, ainakin mitä tullaan ehdottamaan. Sosiaaliturvan leikkaukset, eläkeiän nosto ja kaikenlaisille eläkkeille pääsyn vaikeuttaminen, sekä paikallisen "sopimisen" lisääminen työpaikoilla.IL selvitti: Näillä pikatoimilla yritetään selättää Suomea kurittava työvoimapula
Iltalehti selvitti kansliapäälliköiden budjettiriiheen keräämät keskeiset nopeat toimet, joiden avulla yritetään varmistaa, ettei Suomen talouskasvu hyydy uhkaavaan työvoimapulaan.www.iltalehti.fi
Jaa-a, mitäköhän sieltä tulee. Arvauksia muutoksista?
"Syyllisten palkitseminen ja syyttömien rankaisu". No niin.Tässä ketjussa väitetään, että Ajaxin osalta on "sopivien syyllisten" etsiminen aloitettu.
Suomen ja Latvian puolustusministeriöt sekä Patria ovat 30.8.2021 allekirjoittaneet puitesopimuksen yhteisestä panssariajoneuvojärjestelmästä. Samassa yhteydessä Suomen puolustusministeriö ja Patria allekirjoittivat aiepöytäkirjan 160 uuden miehistönkuljetusajoneuvon tilaamisesta vuonna 2023.
Hankkeella mahdollistetaan myös nykyisen modernisoidun XA180M-kaluston kohdentaminen paikallisjoukoille.