Miehistön kuljetus

USA:n uusi OMFV (Bradleyn korvaaja) voi olla esim. tämän näköinen. Aseistuksena 50mm tykki.

E-HFTItXEAAc-Yy.jpg


 
USA:n uusi OMFV (Bradleyn korvaaja) voi olla esim. tämän näköinen. Aseistuksena 50mm tykki.

E-HFTItXEAAc-Yy.jpg




Siittä vain! Toivottavasti vihdoin saavat Bradleylle korvaajan (ja kunnon määrissä) eivätkä ryssi tuota kuten engelsmannit omansa (Ajax)...
 
Suosikkikorpraalimme on taas kirjoitellut, tällä kertaa 6X6:sta. Ei kylläkään mitään kovin ihmeellistä, vaan tavallista huttua.

 
Suosikkikorpraalimme on taas kirjoitellut, tällä kertaa 6X6:sta. Ei kylläkään mitään kovin ihmeellistä, vaan tavallista huttua.

Ei minun suosikkini. Peruspotaskaa.
 
Suosikkikorpraalimme on taas kirjoitellut, tällä kertaa 6X6:sta. Ei kylläkään mitään kovin ihmeellistä, vaan tavallista huttua.


Tämä ainakin oli mielenkiintoinen
" Polish company PGZ was interested in acquiring the whole land division of Patria."
 
Täysi mysteri minulle miksi tuota kokkolalaista pidetään jonain sotavoimien asiantuntijana.
Ai sieltäkö se bloggari on? No, samantekevää. Samaa pohdintaa kuin täällä foorumilla, paitsi se ei ole vielä alkanut väittelemään itsensä kanssa, josta pienet pointsit.

Kiinnostus lopahti kun se spekuloi Hamina-luokan MLU:n alkuvaiheilla että paattien 57mm tykit korvattaisiin pelkillä konekivääreillä.....
 
Ei minun suosikkini. Peruspotaskaa.

Kotimaisissa sotilasalan blogeissa ei ole liikaa valikoimaa. Esimerkiksi "Epämuodikkaita ajatuksia" on aivan kamalaa luettavaa. Friskiä lukiessa ei sentään otsasuoni rupea pullottamaan ihan välittömästi. Ilmaisu on sujuvaa eikä ylenmääräistä tunnelatausta ole.

Sitä paitsi, kuka olisi suosikki, jos ei Frisk? Joku EVP? Kantakoski on teilattu, Lappi on eläkevaari, Lindberg hyppäsi konsultoimaan suoraan virasta... Siviilitutkijoista voit valita Markku Salomaan ja Tri. Infosodan väliltä. Tässä porukassa Frisk on minusta paremmasta päästä, vaikka harrastelija onkin.

Täysi mysteri minulle miksi tuota kokkolalaista pidetään jonain sotavoimien asiantuntijana.

Suomessa on aika vähän näitä asiantuntijoita - on virkamiehet ja sitten on EVP-virkamiehet ja pari tutkijaa. Ja sitten on Frisk. Harvinaisena poikkeuksena Friskillä on puhelimen pikavalinnassa sotateollisen kompleksin yhteyshenkilöt. Foorumilaisten saamat briiffaukset taas koostuvat lentonäytöksissä käydyistä pikakeskusteluista ja näistä "älä viisastele, tuttuni ilmavoimissa kertoi..." -tason jutuista.
 
Back
Top