Juu, mutta se on juuri sen alan asiantuntija. Eli alumiiniveneiden. Esim. pilottiveneitä on ollut myymässä projekti-insinöörinä. PV:lle ei välttämättä. Oli myös merivoimissa Jurmon varakuski (miehistöä kumminkin, ei edes alik).Ai sieltäkö se bloggari on? No, samantekevää. Samaa pohdintaa kuin täällä foorumilla, paitsi se ei ole vielä alkanut väittelemään itsensä kanssa, josta pienet pointsit.
Kiinnostus lopahti kun se spekuloi Hamina-luokan MLU:n alkuvaiheilla että paattien 57mm tykit korvattaisiin pelkillä konekivääreillä.....
Kyllä siinä vaiheessa piti viimeistään silmät avautua kun Frisk kirjoitti Ben Hodgesin rinnalla ruotsalaiseen FOI:n julkaisuun. Ei ole varaa ylenkatsoa, vaikka tietenkään ei katso asioita PV-kokemuksella. Niillä on omat rajoitteensa, ovat paikoin liian toisiaan myötäileviä ja niiden spekulaatiolle on ilmeisiä rajoituksia.
Ben Hodges - Wikipedia
en.wikipedia.org
Paikoin on jo Charly Salonius-Pasternakin tasoinen kansantajuistaja, tosin ei kotimaiselle tv-yleisölle vaan kv-harrastajille, evp:eille yms.
Etenkin Ruotsiin on yksi Suomen uskottavimmista tekijöistä (koska on äidinkieleltään ruotsinkielinen).
Eli sanoisin, että hänessä yhdistyy aktiivireserviläisyys/meriteollisuus/osint ja englanniksi kirjoittaminen. Suomessa ei käytännössä kovin moni tee viimeistä, mikä on ilkeä juttu. Esim. virkahenkilöistäkin vain Raitasalo näkyy toistuvasti kv-yhteyksissä. Toki jotkut saattaa kirjoittaa niin ammattilehtiin, jota ei edes tavallinen yleisö näe.
6x6 on kyllä tavanomaista runsaasti tylsempi aihe. Etenkin tuohon blogiin.