Miehistön kuljetus

Lueskelin tuossa BTR-50:stä ja huomioni kiinnitti se, että kuljetuskapasiteetiksi luvataan peräti 20 ukkoa 2 hengen miehistön lisäksi. Luetaanko tuohon myös tankkidesantit? Vai mahtuuko sen sisään muka tuon verta tyyppejä? @Mikfin70

Itse näin BTR:t lähinnä ohimennen ajelemassa.

Edit: 50:n kehityksestä, näyttäisi väittävän, että 12 mahtuu sisälle.

 
Viimeksi muokattu:
BMP-3:sta. Peruspanssarina käytetyn alumiinin ominaisuudet ovat kiinnostavat.

 
Lueskelin tuossa BTR-50:stä ja huomioni kiinnitti se, että kuljetuskapasiteetiksi luvataan peräti 20 ukkoa 2 hengen miehistön lisäksi. Luetaanko tuohon myös tankkidesantit? Vai mahtuuko sen sisään muka tuon verta tyyppejä? @Mikfin70

Itse näin BTR:t lähinnä ohimennen ajelemassa.

Edit: 50:n kehityksestä, näyttäisi väittävän, että 12 mahtuu sisälle.

Sinä aikana, kun olin intissä niin BTR-50 ei enää käytetty miehistön kuljetukseen. Mutta hyvin saattoi olla paikkoja yli 12 hengelle.
 
Jutussa ei sinällään mitään uutta, tuotantolinja pystyy työntämään ulos 500 autoa/v. GTP:n tuotantokapasiteetti on vähintäänkin riittävä kotimaiseen tarpeeseen. Ei muuta kun ostohousua jalkaan ja lisätilausta peliin.


Mitä kenraali ajattelisi: "Koska tuotantokapasiteetti on suuri, niin ajoneuvoja ei tarvitse ostaa juuri nyt. Jätetään hankinnat harmaaseen vaiheeseen."

Enemmän olisi kuitenkin kiinnostunut Patria 6X6:sta. Sarjahankinnan piti alkaa vuodesta 2023 (vanha uutinen), mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Mikä siellä voi kestää?
 
Tuplapostaus.
 
Mitä kenraali ajattelisi: "Koska tuotantokapasiteetti on suuri, niin ajoneuvoja ei tarvitse ostaa juuri nyt. Jätetään hankinnat harmaaseen vaiheeseen."

Enemmän olisi kuitenkin kiinnostunut Patria 6X6:sta. Sarjahankinnan piti alkaa vuodesta 2023 (vanha uutinen), mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Mikä siellä voi kestää?
Samaa olen hämmästellyt, aiemmin joku postasi rekrytoinneista ajoneuvovalmistukseen, mutta tilausta ei vaan kuulu. Oliskohan hinta pompsahtanut ja hankinta sen vuoksi jumissa. Tämä ihan omaa pähkäilyä, GTP:n hinta ainakin nousi ennakoidusta muutaman naksun verran. Toisaalta tilattujen ajoneuvojen tyyppiä ja varustusta ei vielä tiedetä.
 
Samaa olen hämmästellyt, aiemmin joku postasi rekrytoinneista ajoneuvovalmistukseen, mutta tilausta ei vaan kuulu. Oliskohan hinta pompsahtanut ja hankinta sen vuoksi jumissa. Tämä ihan omaa pähkäilyä, GTP:n hinta ainakin nousi ennakoidusta muutaman naksun verran. Toisaalta tilattujen ajoneuvojen tyyppiä ja varustusta ei vielä tiedetä.

Vähän ikävämpi ihminen voisi kilpailuttaa noita toisiaan vasten... Ok, hieman eri vehkeitä hieman eri tarkoituksiin, mutta olennaisinta kai on, että on jotakin. (Ei toki toimi, jos valmistajat pelaavat kartellia keskenään, mutta tiedustelulaki on sitä varten.) Häviäjää ostetaan sitten myöhemmin, jos/kun hinta järkevöityy.
 
Saanko pyytää tarkentamaan - yleisellä tasolla keskustellun BTR-4:n vai onko tuo nimenomainen vaunuyksilö esiintynyt aiemminkin foorumilla?
Molemmat. Käsittääkseni tämä taitaa olla Buchefalokseksi nimetyn vaunun kuvaa - kaikki aikaisemmat videot ovat olleet Buchefaloksen miehistön kuvaamia.
 

Jäätävän kokoinen tuo, tosin M113 on ilmeisen siro verrokki. Eikä tuota AMPV:tä voi kauniiksikaan kehua, jotenkin täyteen pimpatun näköinen kokonaisuus ollakseen kuitenkin puhtaalta pöydältä suunniteltu uusi design. Sotakoneen ensisijainen tarkoitus ei tietenkään ole olla ilo silmälle 😅

Painoa vissin joku 35 tonnia ja koostaan huolimatta kuitenkin vain 2+6 kapasiteetti.

1678884356105.png

US_Army_AMPV_compared_to_the_M113.png


Muok. lisätty linkki rollout -videoon
 
Back
Top