Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Korea voitti, mutta tosi raju leikkaus 400:sta hiukan yli sataan kun SSN:t vie seuraavien sukupolvien rahat.
Enemmän tuo tornikokeilu liittyi CV:n speksauksiin millainen sen pitäisi olla.Koetettiinko BMP-1:stä modernisoida mitenkään muutoin kuin kokeilemalla 25 mm tornia?
Ykkösen ongelmahan on:
- 73 mm tykin tehokas ampumaetäisyys on lyhyehkö (800 m, 1000 m ja yli alkavat olla aluetulta). Yksi syy on etäisyysmittarin puute ja ammuksen hidas lentonopeus, jolloin pienikin virhe etäisyydenarvioinnissa kostautuu
- Pimeännäkökyvyn puute
- Vakauttamaton torni
Käsittääkseni ontelon teho on suhteellisen hyvä aikakaudelleen, ja siihen ilmeisesti tehtiin tandemversioitakin?
Vuonna -14 KRH:lla oli niitä tulenjohtovaunuina, mutta olin siinä käsityksessä että nekin on laitettu jo kuuppaan?Enemmän tuo tornikokeilu liittyi CV:n speksauksiin millainen sen pitäisi olla.
Tykistö käyttää edelleen BMP-1 vaunuja ja myös ampuu sillä tykillä.
Ehei, kyllä ne on käytössä edelleen, millä muulla ne tulenjohtoryhmät liikkuu?Vuonna -14 KRH:lla oli niitä tulenjohtovaunuina, mutta olin siinä käsityksessä että nekin on laitettu jo kuuppaan?
Mikäs ne olisi korvannut? Ainakin PSRUK 261 vielä koulutti.Vuonna -14 KRH:lla oli niitä tulenjohtovaunuina, mutta olin siinä käsityksessä että nekin on laitettu jo kuuppaan?
Koetettiinko BMP-1:stä modernisoida mitenkään muutoin kuin kokeilemalla 25 mm tornia?
Ykkösen ongelmahan on:
- 73 mm tykin tehokas ampumaetäisyys on lyhyehkö (800 m, 1000 m ja yli alkavat olla aluetulta). Yksi syy on etäisyysmittarin puute ja ammuksen hidas lentonopeus, jolloin pienikin virhe etäisyydenarvioinnissa kostautuu
- Pimeännäkökyvyn puute
- Vakauttamaton torni
Käsittääkseni ontelon teho on suhteellisen hyvä aikakaudelleen, ja siihen ilmeisesti tehtiin tandemversioitakin?
Oma vaununi (124) oli DDR. Se oli hyvin, sanotaanko, paska.BMP-1:ssä oli kai jonkin verran työn/materiaalien laatuun liittyvää murhetta...
Ei itä-saksasta tullut BMP-2 vaunuja vaan kaikki oli Neuvostoliitosta hankittuja.Oma vaununi (124) oli DDR. Se oli hyvin, sanotaanko, paska.
Niinkö? Sitten olen elänyt väärässä luulossa.Ei itä-saksasta tullut BMP-2 vaunuja vaan kaikki oli Neuvostoliitosta hankittuja.
Niitä lähdettiin ostamaan itä-saksasta, mutta siellä oli ehditty käymään jonkun muun toimesta (Turkki ) ennen Suomalaisia. Itä-saksalla oli BMP-2 todella pieni määrä alle 200 kpl.Niinkö? Sitten olen elänyt väärässä luulossa.
Niitä lähdettiin ostamaan itä-saksasta, mutta siellä oli ehditty käymään jonkun muun toimesta (Turkki ) ennen Suomalaisia. Itä-saksalla oli BMP-2 todella pieni määrä alle 200 kpl.
East Germany – 24 were ordered in 1985 from the Soviet Union and were delivered between 1986 and 1987 (the vehicles were possibly produced in Czechoslovakia).[10] Passed on to the unified German state.
En luottaisi Wikipediaan tässä. Oletettavasti niitä toimitettiin enemmän mutta tiedot näistä toimituksista on jäänyt vähäisiksi.Väitteesi on sinänsä ihan oikein, mutta vaunuja oli vain pari komppaniallista.
Vuonna -14 KRH:lla oli niitä tulenjohtovaunuina, mutta olin siinä käsityksessä että nekin on laitettu jo kuuppaan?
Ehei, kyllä ne on käytössä edelleen, millä muulla ne tulenjohtoryhmät liikkuu?
Tykistö käyttää edelleen BMP-1 vaunuja ja myös ampuu sillä tykillä.
Tässähän sellainen Bemari TJ-vaunu on viime kevään ARROW issa kuvattuna, epäedustavasta kuvakulmasta tosin. Varusmiehet tekee tarvittavia toimenpiteitä valmistauduttaessa ammuntaan.Mikäs ne olisi korvannut? Ainakin PSRUK 261 vielä koulutti.
En luottaisi Wikipediaan tässä. Oletettavasti niitä toimitettiin enemmän mutta tiedot näistä toimituksista on jäänyt vähäisiksi.
Outside of a mere 24 BMP-2s, the BMP-1 was the sole infantry fighting vehicle in service with the NVA.
Only 23 were imported from the Soviet Union in 1983 and one more in 1985, bringing the total service number to 24. These went exclusively to the 9th Panzer Division located in Vorpommern-Greifswald.
- DDR – 23 BMP-2 aus dem Jahr 1983 und 1 BMP-2K aus dem Jahr 1985 gingen 1990 in den Bestand der Bundeswehr über. Zwei BMP-2 wurden an Frankreich, 15 BMP-2 wurden an die USA und ein BMP-2 wurde dem Militärhistorischen Museum der Bundeswehr übergeben. Dort ist dieser im Außenbereich ausgestellt.[16]
Mitä ihmeen jättilaatikoita tuossa päällä on? Nuohan estävät jo ampumastakin tuohon sektoriin ja varmasti ottavat osumaa puista jne. liikuttaessa metsässä. Eikö noita mihinkään muualle voisi sijoittaa?Tässähän sellainen Bemari TJ-vaunu on viime kevään ARROW issa kuvattuna, epäedustavasta kuvakulmasta tosin. Varusmiehet tekee tarvittavia toimenpiteitä valmistauduttaessa ammuntaan.
Katso liite: 81644