KrAZista muuten sen verran, että se oli poikkeuksellisen huono käyttötarkoitukseensa. Se oli iso (leveys 2,75 metriä, ja siltavarustuksella taisi olla yli 3 - ajaessa piti käyttää varoitusvaloa) ja kömpelö, kääntösäde suurempi kuin raitiovaunulla (ja erisuuruinen eri suuntiin - ohjauksenKEVENNIN toimi kierrejousella). Kytkin ei kestänyt luistattamista yhtään, vaan paloi, ja sen luistattaminen olikin kiellettyä kaikissa muissa oloissa paitsi siltaa operoitaessa, missä pienet liikkeet ovat välttämättömiä. Jumiin jääminen KrAZilla on helppoa: kuten kuvasta näkyy, akselit ovat matalalla ja keskimurikat norsun pään kokoisia. Kannot saivat kuskin itkemään hunajaa, ja ainoa toivo oli auton 15 tonnin (!) omamassa, joka sentään saattoi yksinkertaisesti murskata kannon paskaksi. Konehuone on 50-luvun malliin patalaiska ja autot tahtoivat hyytyä ylämäkeen, mutta se on myönnettävä että YaMZ sentään yskäisi itsensä aina kerrasta käyntiin. Tässä vasta piirustuslautaominaisuudet, tuohon kun lisää itälaadun ongelmat (eli mm. lukkojen toimintaa sai rukoilla ja moottori veti mielellään ilmat dieselputkeen), en ihmettele lainkaan että nämä on romutettu ja pioneerikalusto näyttää kulkevan nykyään neliakselisella Scanialla. Maastokelpoisiksi KrAZeja voisi sanoa ehkä jossain mudassa ja varmaan jonnekin Dneprin liejuun ne kai on tehtykin, metsässä kulku näillä loppuu melkeinpä siihen mihin tiekin.
Katso liite: 80318