Miehistön kuljetus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noska
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
PV on tällä hetkellä sitoutumassa G-sarjalaisiin, kunhan niitä vain saa.
No sittenhän tuo olisi sopiva ottaa tuotantoon, jos tilausta olisi tarpeeksi, Sisu GTP on kuitenkin jo raskaaman sortin ajoneuvo.

Tietysti jonkinlainen drone linjan vois suunnitella ja testata sopivan kokoisella sarjalla Ukrainen ja Suomen joukoille.
 
No sittenhän tuo olisi sopiva ottaa tuotantoon, jos tilausta olisi tarpeeksi, Sisu GTP on kuitenkin jo raskaaman sortin ajoneuvo.

Tietysti jonkinlainen drone linjan vois suunnitella ja testata sopivan kokoisella sarjalla Ukrainen ja Suomen joukoille.
Siellä on valtavat hallit joita voi muokata melkein mihin tahansa kokoonpanotoimintaan. Ei siis tarvitse ajatella asiaa ahtaasti.
 
PV on tällä hetkellä sitoutumassa G-sarjalaisiin, kunhan niitä vain saa.

OK, eli G-sarjaa tulossa. Uskotaan ja loogista tämän suhteen.

Sinällään mahdollista ja olisi ihan toivottavaakin. Mersuhan ei ole koskaan G-sarjaa rakentanut vaan on aina tehty alihankkijalla Itävallassa. Edelleenkin kaikki G:t tulevat Grazista.

Mutta mutta.. Jos yhteistyö Mersun kanssa ja G-sarjan rakentaminen olisi ollut tähtäimessä niin miksi kiinalaiset sitten olisi pitänyt ostaa ulos autotehtaasta?

Mercedes-Benz AG:n kaksi suurinta omistajaa ovat kiinalaisia. :)

Kiinalainen BAIC omistaa 9,98 % ja niin ikään kiinalainen Li Shufu 9,69 % firman osakkeista.


Kyllä tässä nyt jotain muuta tai G:n lisäksi on suunnitteilla.


Muok: sisälsi virheen BAIC osalta.

Mutta Skärdiksellä on hyvät pointit. Ostettiinko kiinalaiset ulos G-Mersun takia? Ehkä.

Tehdasoston kautta valtio saa suoran kontrollin tehtaaseen, tuotannon katteen ja mahdolliset voitot takaisin osinkona, koska käytännössä PV:n G-Mersut tullaan valmistamaan valtio-omisteisessa yhtiössä, eikä siitä valu penniäkään kiinalaisille. Vaikka mitään uutta ajoneuvoa ei olisi juuri nyt tulossakaan, tuotanto voi tulevaisuudessa skaalautua muihin puolustussektorin malleihin ilman kiinalaisia häiriötekijöitä ja katteiden välistävetäjiä.

Uudenkaupungin valmistusvolyymi on oikeasti merkittävä huoltovarmuusnäkökulmasta katsottuna. G-Mersua voi alkaa tulla aika rivakkaan, eikä tarvitse odottaa vuoteen 2032.
Uudenkaupungin autotehtaan ennätysvuosi oli 2019, jolloin valmistui uusi tuotantoennätys, 114 000 autoa
 
Viimeksi muokattu:
Tehdasoston kautta valtio saa suoran kontrollin tehtaaseen, tuotannon katteen ja mahdolliset voitot takaisin osinkona, koska käytännössä PV:n G-Mersut tullaan valmistamaan valtio-omisteisessa yhtiössä, eikä siitä valu penniäkään kiinalaisille.
.
Ei kai niitä G-sarjalaisia voi ilman saksalaisia valmistaa. Se on kuitenkin Mersu. 😉
 
Lähinnä ajattelin, että G sarjalaisessa olis paremmin voitu hyödyntää olemassa olevaa välineistöä. Halvempi aloittaa tuotanto.
Totta kai autotehdas taipuu parhaiten autojen valmistukseen. Jos kuitenkaan puhutaan yhtään merkittävämmistä määristä, niin taipuuhan se kustannustehokkaasti moneen muuhunkin.
 
Back
Top