Solidsnake
Respected Leader
Varmaan strykereitä ruvetaan tekemään, ja rikkoutuneita korjaamaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PV on tällä hetkellä sitoutumassa G-sarjalaisiin, kunhan niitä vain saa.Tuota samaa mietin myös...
Tai jotain muu vastaavan kokoinen luulisi olevan sopivin.
No sittenhän tuo olisi sopiva ottaa tuotantoon, jos tilausta olisi tarpeeksi, Sisu GTP on kuitenkin jo raskaaman sortin ajoneuvo.PV on tällä hetkellä sitoutumassa G-sarjalaisiin, kunhan niitä vain saa.
Siellä on valtavat hallit joita voi muokata melkein mihin tahansa kokoonpanotoimintaan. Ei siis tarvitse ajatella asiaa ahtaasti.No sittenhän tuo olisi sopiva ottaa tuotantoon, jos tilausta olisi tarpeeksi, Sisu GTP on kuitenkin jo raskaaman sortin ajoneuvo.
Tietysti jonkinlainen drone linjan vois suunnitella ja testata sopivan kokoisella sarjalla Ukrainen ja Suomen joukoille.
PV on tällä hetkellä sitoutumassa G-sarjalaisiin, kunhan niitä vain saa.
Sinällään mahdollista ja olisi ihan toivottavaakin. Mersuhan ei ole koskaan G-sarjaa rakentanut vaan on aina tehty alihankkijalla Itävallassa. Edelleenkin kaikki G:t tulevat Grazista.
Mutta mutta.. Jos yhteistyö Mersun kanssa ja G-sarjan rakentaminen olisi ollut tähtäimessä niin miksi kiinalaiset sitten olisi pitänyt ostaa ulos autotehtaasta?
Mercedes-Benz AG:n kaksi suurinta omistajaa ovat kiinalaisia.
Kiinalainen BAIC omistaa 9,98 % ja niin ikään kiinalainen Li Shufu 9,69 % firman osakkeista.
Kyllä tässä nyt jotain muuta tai G:n lisäksi on suunnitteilla.
Uudenkaupungin autotehtaan ennätysvuosi oli 2019, jolloin valmistui uusi tuotantoennätys, 114 000 autoa
Ei kai niitä G-sarjalaisia voi ilman saksalaisia valmistaa. Se on kuitenkin Mersu.Tehdasoston kautta valtio saa suoran kontrollin tehtaaseen, tuotannon katteen ja mahdolliset voitot takaisin osinkona, koska käytännössä PV:n G-Mersut tullaan valmistamaan valtio-omisteisessa yhtiössä, eikä siitä valu penniäkään kiinalaisille.
.
Lähinnä ajattelin, että G sarjalaisessa olis paremmin voitu hyödyntää olemassa olevaa välineistöä. Halvempi aloittaa tuotanto.Siellä on valtavat hallit joita voi muokata melkein mihin tahansa kokoonpanotoimintaan. Ei siis tarvitse ajatella asiaa ahtaasti.
Totta kai autotehdas taipuu parhaiten autojen valmistukseen. Jos kuitenkaan puhutaan yhtään merkittävämmistä määristä, niin taipuuhan se kustannustehokkaasti moneen muuhunkin.Lähinnä ajattelin, että G sarjalaisessa olis paremmin voitu hyödyntää olemassa olevaa välineistöä. Halvempi aloittaa tuotanto.
Ei kai niitä G-sarjalaisia voi ilman saksalaisia valmistaa. Se on kuitenkin Mersu.![]()
Aivan turha lähteä G Mersua rummuttamaan kun ei perustu mihinkään.
Patria lienee parempi arvaus tai miksei Sisu.
Euroopan autoteollisuuden kompurointi iskee nyt täysillä Uudessakaupungissa pääpaikkaansa pitävään Valmet Automotiven autotehtaaseen.
Petteri Orpon (kok) hallitus päätti käyttää noin 120 miljoonaa euroa pääomaa taloudellisiin vaikeuksiin ajautuneen Valmet Automotiven pelastamiseen.
Järjestelyt ovat todella tarpeen. Valmet Automotive -konsernin liikevaihto pysyi viime vuonna vielä kohtuullisena 511 miljoonassa eurossa, mutta nettotulos romahti 10 vuoden surkeimpiin lukuihin –83 miljoonaan euroon. Samalla konsernin omavaraisuus valahti miinukselle ja velkaantumisaste nousi tappiin.
Edessä häämötti jopa autotehtaan autonvalmistuksen alasajo, sillä Mercedes-Benzin kanssa tehdyt asiakassopimukset päättyvät ensi marraskuussa. Tilintarkastajat puuttuivatkin asiaan tilinpäätöksessä huomauttamalla ”toiminnan jatkuvuuteen liittyvästä olennaisesta epävarmuudesta”.
Valmet Automotiven pelastamisessa näkyy nyt selvästi maailman ja Euroopan geopoliittinen tilanne. Uudenkaupungin autotehtaalla on erinomainen maine joustavana autonvalmistajana, jonka kokoonpanolinjoja pystytään nopeasti muokkaamaan erilaisten kulkuvälineiden tarpeisiin.
Suomessa valtio ei tätä osaamista halunnut heittää hukkaan. Valmet Automotiven toimitusjohtaja Pasi Rannus puhui jo viime keväänä puolustussektorin tuomista mahdollisuuksista.
Ei välttämättä, muutta kk ja muutama neekeri menee. Hyödynnetään noiden ammattitaito ja sanotaan, että tuonne päinKatso liite: 124394
On se PV sitoutunut Hiluxiinkin. Ja onhan näitä palikka-autoja Toyotankin valikoimassa. Meneekö tremos lavalle?
No, jos Valmet saisi opetettua suomalaiselle puolustusteollisuudelle mikä on sarjatuotanto, sekin olisi kova. Tähän mennessä suomalaiset ovat tuntuneet olevan vähän sillä saksalaisella toisen maailmansodan tavalla toimineita, käsityöllä pari vaunua vuodessa.Autotehdas luo väärän mielikuvan. Kokoonpanolinjastoja kai nuo ovat. Alihankkijoita ties miten paljon ja osat pitkin maailmaa. Henry Fordin ajoista on tultu himpun eteenpäin.
Lounais Suomessa kehittyy puolustusalalle näköjään monenlaista. Hyvä juttu. Puolustusmäärärahoitus ei valu kokonaan ulkoa ostoihin.
Nyrkkipajakokoonpano on riittänyt hyvin silloisiin tuotantomääriin eikä maksajakaan ole vaatinut tehoja, joten mitäpä sitä höntyilemään.No, jos Valmet saisi opetettua suomalaiselle puolustusteollisuudelle mikä on sarjatuotanto, sekin olisi kova. Tähän mennessä suomalaiset ovat tuntuneet olevan vähän sillä saksalaisella toisen maailmansodan tavalla toimineita, käsityöllä pari vaunua vuodessa.