Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
miheikki kirjoitti:Eikös tämä ole mi-24:n rakettikasetti?
A Libyan rebel loads artillery into a rocket launcher near Brega
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/africaandindianocean/libya/8431288/Libya-as-it-happened-April-5.html
Tästä olikin juttua tykistöketjussa.
[/quo
Siltä näyttää. Kekseliäitä poikia
http://www.rheinmetall-defence.com/index.php?fid=5512&lang=3IFV Close Combat Vehicle highlights in brief:
* Protection concept: Comprehensive protection against current threats such as RPG 7, mines and IEDs.
* Engine: An enhanced-performance engine for improved mobility.
* Air conditioning: A high-performance A/C system boosts the efficiency and staying power of troops in the fighting compartment.
* Lance RC remotely operated turret system: Combines maximum flexibility and modular growth potential with low turret weight.
* Or, as alternative, the Lance two-man turret: A modern, modular turret system with two independently operating, primary stabilized optics for a day-and-night hunter-capability with primary and secondary weapons.
* Digital fire control system: The SEOSS P stabilized optronic periscope and SEOSS S each feature a high-resolution colour CCD daylight camera, a SAPHIR thermal imaging device and a laser rangefinder.
* Main armament: The externally driven 30mm Wotan 30 automatic cannon, with a maximum rate of fire of 400 rounds per minute.
* Ammunition: The Wotan 30 can fire Rheinmetall’s programmable time-delay fused ABM airburst ammunition, which enables highly accurate, long-range engagement of soft and lightly armoured targets.
Hejsan kirjoitti:Affären omfattar 147 svenska pansarbandvagnar Pbv 401/402 (MTLB/MTLBU) inklusive reservmateriel
Se Ruotsinkauppa on 147 kpl MT-LB ja MT-LBU
http://www.fxm.se/kontaktinfo.htm
Einomies1 kirjoitti:Hejsan kirjoitti:Affären omfattar 147 svenska pansarbandvagnar Pbv 401/402 (MTLB/MTLBU) inklusive reservmateriel
Se Ruotsinkauppa on 147 kpl MT-LB ja MT-LBU
http://www.fxm.se/kontaktinfo.htm
Nyt kun ostettu halpaa ja hyvää tai ainakin keskinkertaista kunnolla, niin luulisi että MT-LB:t voisi edes loivasti päivittää. En missään nimessä kritisoi ostosta koska parempihan se on hankkia edes romurautaa verrattuna siihen traktorin lavaan, joka foorumilaisten mukaan toimii miehistönkuljetuksen lavettina.
Voisiko olla suhteetonta päivittää noista 10-20 kpl lähi-it versioiksi (kun uudet ip-ohjukset tulevat), postaamalla 2 kpl olkapää-ohjuksia vaikka vahvennetulle itk-kk jalustalle tähtäimen kera katolle?
Vähän tuohon malliin:
Loput päivitettäisiin vaihtamalla protector kauko-ohjattava kk-torni (12,7mm).
http://www.kongsberg.com/en/KPS/Products/~/media/KPS/Datasheets/Dataark_M151_september%202010%20A4.ashx
Lisäksi asennetaan automaattinen sammutusjärjestelmä, vahvennettaisiin keula (ja sivut) panssarointi vs. 12,7mm panssariluotia vastaan, lisätään sirotemiinasuojausta pohjaan panssaria ja lisätään kunnon maastouttamisjärjestelmä. Radiokalusto varmaan uusitaan jokatapauksessa.
Ei olisi huono laservaroitinjärjestelmäkään (joka pitäisi olla meidän kaikissa vaunuissa), kun tuo naapuri on ihastunut noihin puoliaktiivisiin lasersädeohjuksiin jonkinverran. Olisi ainakin vähän tietoa, koska laukaista suojasavut ja yrittää irtautua jos mahdollista.
Jos nuo rohjot on meillä vielä 20-30 v., niin luulisi että tuonverran voisi vekotinta päivittää, eikä luottaa vaan 40-vuotta vanhaan tekniikkaan joka näkee vielä käyttöä vuosikaudet. Tuolla konseptilla lisättäisiin joukkojen lähi-ilmasuojaa (it-vaunu) marssilla ja ryhmittymisalueilla sekä annettaisiin kuljetusvaunuille mahdollisuus itsepuolustukseen samankaltaisia vaunuja ja elävää voimaa vastaan. Lisäksi vaunuilla olisi yö-toimintakyky ja rajoitettu ilmatorjuntakyky (jota 7,62 torni tuskin antaa).
baikal kirjoitti:Tuo sinun "kevyt" modaus tarkoittaa kyllä sitä, että olisi halvempi ja parempi vaihtoehto istuttaa suorituskyky AMV:HEN.
Minusta tuo ällitälli-kalusto kannattaa käyttää sellaisenaan, ei mitään päivityksiä eikä muutakaan...sellaisena sotakentän perusbussina, joka ei maksa paljoa mitään, mutta justi justi ajaa asiansa.
noska kirjoitti:baikal kirjoitti:Tuo sinun "kevyt" modaus tarkoittaa kyllä sitä, että olisi halvempi ja parempi vaihtoehto istuttaa suorituskyky AMV:HEN.
Minusta tuo ällitälli-kalusto kannattaa käyttää sellaisenaan, ei mitään päivityksiä eikä muutakaan...sellaisena sotakentän perusbussina, joka ei maksa paljoa mitään, mutta justi justi ajaa asiansa.
Olen muuten samaa mieltä herra kenraalin kanssa, mutta tuossa laservaroitinjärjestelmässä kannatan einomiehen näkemystä.
Eikös ällitälleissä ole tämä perusvenäläinen savutussysteemi jo valmiina eli syötetään polttoainetta suoraan pakosarjaan, niin saadaan kuumaa savua jota ei lämpötähystinkään läpäise. Ja oiskohan noissa Ruotsista tulossa olevissa vaunuissa jo valmiina savunheittimet. Ainakin ruotsalaisten ja norjalaisten paseihin alhaalla ne oli asennettu melko vakiona.JOKO kirjoitti:noska kirjoitti:baikal kirjoitti:Tuo sinun "kevyt" modaus tarkoittaa kyllä sitä, että olisi halvempi ja parempi vaihtoehto istuttaa suorituskyky AMV:HEN.
Minusta tuo ällitälli-kalusto kannattaa käyttää sellaisenaan, ei mitään päivityksiä eikä muutakaan...sellaisena sotakentän perusbussina, joka ei maksa paljoa mitään, mutta justi justi ajaa asiansa.
Olen muuten samaa mieltä herra kenraalin kanssa, mutta tuossa laservaroitinjärjestelmässä kannatan einomiehen näkemystä.
Minä lykkäisin lähinnä massiivisen savunheitinpatterin masiinoihin. Voisi täräyttää koko pitäjän tukkoon, jos tulee hämminkiä. Ihan sama onko kyseessä ryntökone, heko tai puskissa väijyvä vihulainen. Kaikki olisivat sokkona, joilloin vaunut voitaisiin hurauttaa puskaan tai livohkaan ja miehet jalkauttaa. Ei varmaan maksaisi paljoa. Vastaava järjestely pitäisi tosin olla kaikissa kotimaisissa kulkupeleissä, kun on tuota ilmavihulaisen uhkaa odotettavissa.
baikal kirjoitti:Kerran olen ällitällin livenä nähnyt ja ei kai se ainakaan pakkasella tarvitse mitään lisäsavuja, jäi mieleen se, että aika reippaasti se pöyryytti utua pelkällä kaasuttelulla.
noska kirjoitti:Ja onhan se pyörä vielä pieni maalikin. Siinä saa olla tosi tarkka, joka siihen singolla mäjäyttää.
ukkopekka kirjoitti:noska kirjoitti:Ja onhan se pyörä vielä pieni maalikin. Siinä saa olla tosi tarkka, joka siihen singolla mäjäyttää.
Pyörään voisi tehdä pieniä modauksia, esim laittaa sukset alle niin talvellakin pääsee lähes huomaamatta liikkumaan.
http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika...938/default/a_lastenkuljetuskarry_spectra.jpg Toi taakse kiinni niin mahtuu vaivattomasti tavaratkin.
http://www.bikecyclingreviews.com/images/tandem_bike.gif
Tandemi kymmenelle sotilaalle ja vain yhdet renkaanjäljet!
ukkopekka kirjoitti:noska kirjoitti:Ja onhan se pyörä vielä pieni maalikin. Siinä saa olla tosi tarkka, joka siihen singolla mäjäyttää.
Pyörään voisi tehdä pieniä modauksia, esim laittaa sukset alle niin talvellakin pääsee lähes huomaamatta liikkumaan.
http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika...938/default/a_lastenkuljetuskarry_spectra.jpg Toi taakse kiinni niin mahtuu vaivattomasti tavaratkin.
http://www.bikecyclingreviews.com/images/tandem_bike.gif
Tandemi kymmenelle sotilaalle ja vain yhdet renkaanjäljet!
nurmipora82 kirjoitti:http://www.redwheel.fi/sahko.htm
Tuolta löytyy ratkasu. Ennen marssia vaan voimakoneella akut täyteen ja kohti
vihulaista. Talvipakkasella vaan muutama vara-akku mukaan. :a-rolleyes:
SJ kirjoitti:nurmipora82 kirjoitti:http://www.redwheel.fi/sahko.htm
Tuolta löytyy ratkasu. Ennen marssia vaan voimakoneella akut täyteen ja kohti
vihulaista. Talvipakkasella vaan muutama vara-akku mukaan. :a-rolleyes:
Hinnat näyttää olevan jo sitä luokkaa, että tuota voisi kohta harkitakin.
nurmipora82 kirjoitti:Saako siihen Harley-malliin kaupanpäälle nahkaliivin?