Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tuollainen panssaroitu laatikko vois olla ihan kätevä laitos. Antaa suojaa, ei sido autoa vain yhteen tehtävään jos tehään vaihtolavana ja hintakin voisi olla hankintakelpoinen.
Laivakontin suojaus ei taida riittää sirpaleita vastaan, vai riittääkö? Paras olisi toki sellainen siirtolavakontti, jota voisi hyödyntää myös vaikka korsuna. Mikäpä helpompaa kun laskea suoraan kaivettuun kuoppaan, laittaa päälle hiekkaa puolisen metriä, sitten teräslevy ja sen päälle maata vielä. Tai kävisihän tuo majoitusratkaisuna sellaisenaankin maan päällä tarpeen tullen, paremman sirpalesuojan se antaa kuin teltta.
Mitäs tuollainen merikontti maksaa? Joitakin kymmeniä tuhansia uutena?
Penkit ei paljon maksa eikä valaistuksen sun muun vetäminen... Tuollainen irtoaisi lisäpanssaroituna varmaan siinä 30-50K€? Aika paljon halvempaa kuin pasi tai amv... Tuo vielä koukkulavalla käsiteltäväksi ja niin että penkit ovat irroitettavissa helposti niin meillä on vähintäänkin sirpale suoja jonka voi jättää paikkaan A, Itse asialle tuollaisen modulaarinen miehistön kuljetukseen kykenevä kontti olisi todella hyvä...Noita voisi siellä paikassa A koota isommiksi kokonaisuuksi esim... Kenttä sairaalaksi jne. Kunhan otetaan suunnittelussa huomioon..
@skärdis Kontin seinämävahvuus on niin pieni, että parilla tonnilla ei saa mitenkään kunnollista suojaa.
Ei suojaa ei, mutta ei suojaa puolijoukkuetelttakaan tai Valmetin perässä olevan Velsan sivulaita. Kontti on kuitenkin helpommin rakennattavissa edes kevyesti panssaroiduksi kuin edellä mainitut Suomen puolustusvoimien yleisimmät taistelijoiden välineet.
Tuollainen kontti pitäisi ehdottomasti suunnitella siten, että penkit ovat reunoilla ja ylösnostettavat, jotta se toimisi myös "telttana". Näppärä nukkua tuollaisessa lämmitetyssä kuivassa kontissa, vieläpä ballistinen suojaus.