Miehistön kuljetus

Minsan kohdalta: Sergei + Hilux.

Tuossa taas jonkin merkkinen KA + suurehko KK (minsan kohdalla). 02:10 taas on KA + sergei. 03:10 on taas jotakin todella lystikästä. 04:00 Sinko jossakin lavalla jne.

Tuossa taas on ilmeisesti BMP alusta ja Sergei. Eivät ammu erityisen pitkiä sarjoja, mutta samalla pitää myöntää, että ei tuo erityisen paljoa keikkaa. Toisaalta jos aseella pystyisi ampumaan kertalaukauksia, niin mitään ongelmaa ei olisi alunalkaenkaan.
 
Last edited by a moderator:
Luottis kirjoitti:
Tietääkös kukaan muuten mitään siitä Pv:n Mt-lbv vaunusta mihin oli laitettu 23mm kanuuna kiinni? Näin sellaisen nimittäin niinisalossa syksyllä.

Siis joku tämmönen?:

Esim 1:
MTLB-23M_NTW_10_93.jpg


Esim 2:
23m_001.jpg


Esim 3:
Sopel_2_3_94_2.jpg


Tämmönenkin variatti löyty:

Iraqi_army_mt-lb_with_zu-23-2_armoured_vehicle_640.jpg


En siis edellenkään nää mitään estettä miksei tuota voisi pultata vaikka Pasin päälle?
 
veffeade kirjoitti:
Luottis kirjoitti:
Tietääkös kukaan muuten mitään siitä Pv:n Mt-lbv vaunusta mihin oli laitettu 23mm kanuuna kiinni? Näin sellaisen nimittäin niinisalossa syksyllä.

Siis joku tämmönen?:

Esim 1:
MTLB-23M_NTW_10_93.jpg


Esim 2:
23m_001.jpg


Esim 3:
Sopel_2_3_94_2.jpg


Tämmönenkin variatti löyty:

Iraqi_army_mt-lb_with_zu-23-2_armoured_vehicle_640.jpg


En siis edellenkään nää mitään estettä miksei tuota voisi pultata vaikka Pasin päälle?

Mielestäni se oli tuon viimeisen kuvan mukainen, mutta ilman mitään lisättyjä rakenteita. Lähinnä näytti siltä kuin kanuuna olisi siihen vain laitettu kiinni. En kyllä tiedä kenen käytössä se oli, koska en sellaista ole nähnyt parolassakaan koskaan.
Joku millogin proto ehkä?
 
SJ kirjoitti:
Luottis kirjoitti:
Joku millogin proto ehkä?

Tai olisivatko itse keksineet kokeilla?

Yleensä millog hoiti parolassa ajoneuvojen modifoinnit, tosin pv:n toimeksiannosta.
Voihan olla että joku upseeri on saanu idean kehittää tulivoimaisempi älli. Esim. moottoroidut taisteluosastot kaipaisivat lisää tulivoimaa.
Villi heitto: Voisiko tämä olla Itä-saksasta ostettua valmiiksi pikatykillä varustettua kalustoa tai jopa Ruotsista?
 
Luottis kirjoitti:
SJ kirjoitti:
Luottis kirjoitti:
Joku millogin proto ehkä?

Tai olisivatko itse keksineet kokeilla?

Yleensä millog hoiti parolassa ajoneuvojen modifoinnit, tosin pv:n toimeksiannosta.
Voihan olla että joku upseeri on saanu idean kehittää tulivoimaisempi älli. Esim. moottoroidut taisteluosastot kaipaisivat lisää tulivoimaa.
Villi heitto: Voisiko tämä olla Itä-saksasta ostettua valmiiksi pikatykillä varustettua kalustoa tai jopa Ruotsista?

Jos IT:tä aletaan asentamaan panssaroidulle alustalle, niin lienee selvää, että alustat joko tulivat Ruotsista tai vapautuivat sen hankinnan myötä.
 
SJ kirjoitti:
Luottis kirjoitti:
SJ kirjoitti:
Luottis kirjoitti:
Joku millogin proto ehkä?

Tai olisivatko itse keksineet kokeilla?

Yleensä millog hoiti parolassa ajoneuvojen modifoinnit, tosin pv:n toimeksiannosta.
Voihan olla että joku upseeri on saanu idean kehittää tulivoimaisempi älli. Esim. moottoroidut taisteluosastot kaipaisivat lisää tulivoimaa.
Villi heitto: Voisiko tämä olla Itä-saksasta ostettua valmiiksi pikatykillä varustettua kalustoa tai jopa Ruotsista?

Jos IT:tä aletaan asentamaan panssaroidulle alustalle, niin lienee selvää, että alustat joko tulivat Ruotsista tai vapautuivat sen hankinnan myötä.

Tarkoitin lähinnä valmista pakettia esim. jos vaikka ruotsissa on modattu älliin pikatykki ja se on sitten kulkeutunut suomelle kauppojen myötä. Tulihan Itä-saksankin kauppojen kanssa ties mitä rojuja vaunujen mukana, mikä meni suoraan varastoihin. Alustojahan varastoissa on muutenkin käyttämättöminä vaikka kuinka paljon, kyllä ilveskallion alla ällejä riitti ennen ruotsalaisten kanssa tehtyä kauppaakin.
 
Luottis kirjoitti:
SJ kirjoitti:
Luottis kirjoitti:
SJ kirjoitti:
Luottis kirjoitti:
Joku millogin proto ehkä?

Tai olisivatko itse keksineet kokeilla?

Yleensä millog hoiti parolassa ajoneuvojen modifoinnit, tosin pv:n toimeksiannosta.
Voihan olla että joku upseeri on saanu idean kehittää tulivoimaisempi älli. Esim. moottoroidut taisteluosastot kaipaisivat lisää tulivoimaa.
Villi heitto: Voisiko tämä olla Itä-saksasta ostettua valmiiksi pikatykillä varustettua kalustoa tai jopa Ruotsista?

Jos IT:tä aletaan asentamaan panssaroidulle alustalle, niin lienee selvää, että alustat joko tulivat Ruotsista tai vapautuivat sen hankinnan myötä.

Tarkoitin lähinnä valmista pakettia esim. jos vaikka ruotsissa on modattu älliin pikatykki ja se on sitten kulkeutunut suomelle kauppojen myötä. Tulihan Itä-saksankin kauppojen kanssa ties mitä rojuja vaunujen mukana, mikä meni suoraan varastoihin. Alustojahan varastoissa on muutenkin käyttämättöminä vaikka kuinka paljon, kyllä ilveskallion alla ällejä riitti ennen ruotsalaisten kanssa tehtyä kauppaakin.

Niin, voihan kyseessä olla joku niitä 20 millin virityksiä mitä ruotsalaiset ovat laittaneet pasiinkin. Mutta koska parempaa tietoa ei ole, niin menin sillä oletuksella, että kyseessä oli tosiaankin Sergei.
 
Ruotsista tuli muutama älli sergeillä, en muista ruottalaisten tarkempaa mallinimeä sille.
Ja taitaa suomessa suunnitella, et sitä pystys käyttää sisältä.
Eikä siellä Ilveskalliossa mitään varastoida...
 
2mpinhv.jpg


http://www.nexter-group.fr/en/products/item/299-tarask%C2%AE-25mm-nato-compact-modular-turret

Nexterin 25mm miehitetty torni, mutta heiltä myös löytyy 20mm remote torni jonka ympärille voi rakentaa panssaria.

xc53d1.jpg


tfb_0009-tm-tfb.jpg


http://www.thefirearmblog.com/blog/2010/07/12/nexter-mg-151-20mm-autocannon/
 
Yhdysvalloilla on noita M113 kuljetusvaunuja varmasti enemmänkin ruostumassa varikoilla, mutta täällä meillä niistä olisi hyötyä kun suojaavat sirpaleilta toisin kuin kuorma-autot. Halvalla varmasti myisivät kun jenkeille nuo taitavat olla pelkkää romurautaa.

Using 1,026 M113A2 armored personnel carriers from the U.S. Army's Excess Defense Articles obtained through the U.S. Army Security Assistance Command's Foreign Military Sales program, and the refurbishment expertise provided by an Army Materiel Command public-private partnership, provided the means for the Iraqi Army to begin standing-up its planned six-division armored capability.

"This was a win-win situation for both the Iraqis and the U.S. because in the Iraqi's case, they went from a non-existent armored capability in 2010, to plans for six divisions," explained Col. Sammy Hargrove, U.S. Army Security Assistance Command's, or USASAC's, CENTCOM regional operations director. "For the U.S., we divested ourselves of 1,026 M113s, most of which were incurring storage costs at Sierra Army Depot (Calif.) for close to 20 years. Demilitarizing that many vehicles can be cost-prohibitive. Using the [Foreign Military Sales] process ultimately saves the U.S. money."

The estimated U.S. cost avoidance for the storage and demilitarization of the 1,026 M113s is $31 million.
http://www.armyrecognition.com/july_2013_news_defence_security_industry_military/united_states_will_provide_1_026_m113a2_tracked_armoured_personnel_carrier_to_iraqi_army_0307133.html
 
AARRRGHHH!!! Siis ymmärsinkö nyt oikein, että yli tuhat kappaletta M113:ia lähti todella, todella halpaan hintaan Irakiin?!? Ajatelkaas pojat, mitä SA-int olisi voinut tehdä 1000+ miehistönkuljetusvaunulla...
 
Tuossa uutisessa kannattaa ottaa huomioon se tosiasia, että rahtikustannukset olisivat huomattavasti suuremmat, kuin täysin uuden M113 kyhääminen, mikäli noita M113:sia lähdettäisiin rahtaamaan Irakista takaisin rapakon taakse. M113 toimii jotakuinkin vielä hiekka-aaviikoilla ja autiomaassa, mutta suolla, hangessa, tai rämeikössä se on ihan eri epeli, kuin idänihme ällitälli.
 
Joo,käyttökustannukset ja henkilöstön kouluttaminen jne. Ei se lopullinen määräydy kappalehinnan mukaan, jos jotain tuollaista ostettaisiin olisi mielestäni MT-LB paras vaihtoehto.
 
Näitähän löytyy siviileiltäkin.

[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dPOQ1joQtfs[/video]
 
Jos ne kuitenkin stenalle joutuu niin miksi stena voi itte niitä ostaa?
 
Mitä te sanotte siitä OT-64 tsekkiläinen...melkin BTR kopio mutta on ovet perässä että siitä pääse ulos
 
Kaukovittuilija kirjoitti:
Tuossa uutisessa kannattaa ottaa huomioon se tosiasia, että rahtikustannukset olisivat huomattavasti suuremmat, kuin täysin uuden M113 kyhääminen, mikäli noita M113:sia lähdettäisiin rahtaamaan Irakista takaisin rapakon taakse. M113 toimii jotakuinkin vielä hiekka-aaviikoilla ja autiomaassa, mutta suolla, hangessa, tai rämeikössä se on ihan eri epeli, kuin idänihme ällitälli.

ja millaiset modaukset olisivatkaan edessä, että laite saadaan toimimaan pakkasella...
 
Norjalaiset ovat käyttäneet, ja käyttävät edelleen M113:a useina eri versioina. Eiks siel ole pakkasta ja lunta?
 
Back
Top