Miehistön kuljetus

Yleensä tuon tason lisäykset syövät uintikyvyn. Vaunuissa ei ole juuri ylimääräistä kantavuutta ja normi Ällikin ui aika syvällä. Myös vaikutus lämpöjälkeen on epäuskottava. Laitan rahani lisäpanssaroinnin puolesta. On vain haluttu saada lisää suojaa mahd. pienellä painon lisäyksellä.
 
kimmo.j kirjoitti:
Yleensä tuon tason lisäykset syövät uintikyvyn. Vaunuissa ei ole juuri ylimääräistä kantavuutta ja normi Ällikin ui aika syvällä. Myös vaikutus lämpöjälkeen on epäuskottava. Laitan rahani lisäpanssaroinnin puolesta. On vain haluttu saada lisää suojaa mahd. pienellä painon lisäyksellä.

Miten samaan alustaan perustuva 2S1 on saatu uivaksi? Normi Ä-T ui tosiaan aika syvällä ja voisi kuvitella, että reilu painon lisäys upottaisi sen. 2S1 painaa kuitenkin about 6 tonnia enemmän kuin normi Ä-T.
 
Pullosorsa kirjoitti:
kimmo.j kirjoitti:
Yleensä tuon tason lisäykset syövät uintikyvyn. Vaunuissa ei ole juuri ylimääräistä kantavuutta ja normi Ällikin ui aika syvällä. Myös vaikutus lämpöjälkeen on epäuskottava. Laitan rahani lisäpanssaroinnin puolesta. On vain haluttu saada lisää suojaa mahd. pienellä painon lisäyksellä.

Miten samaan alustaan perustuva 2S1 on saatu uivaksi? Normi Ä-T ui tosiaan aika syvällä ja voisi kuvitella, että reilu painon lisäys upottaisi sen. 2S1 painaa kuitenkin about 6 tonnia enemmän kuin normi Ä-T.

Laskeppa kiusallasi vielä kerran molempien runkojen telapyörien määrät ja pystyt hyvin nopeasti tekemään johtopäätöksen sen perusteella.
 
setämies kirjoitti:
Pullosorsa kirjoitti:
kimmo.j kirjoitti:
Yleensä tuon tason lisäykset syövät uintikyvyn. Vaunuissa ei ole juuri ylimääräistä kantavuutta ja normi Ällikin ui aika syvällä. Myös vaikutus lämpöjälkeen on epäuskottava. Laitan rahani lisäpanssaroinnin puolesta. On vain haluttu saada lisää suojaa mahd. pienellä painon lisäyksellä.

Miten samaan alustaan perustuva 2S1 on saatu uivaksi? Normi Ä-T ui tosiaan aika syvällä ja voisi kuvitella, että reilu painon lisäys upottaisi sen. 2S1 painaa kuitenkin about 6 tonnia enemmän kuin normi Ä-T.

Laskeppa kiusallasi vielä kerran molempien runkojen telapyörien määrät ja pystyt hyvin nopeasti tekemään johtopäätöksen sen perusteella.

Rungon tilavuus ei kasva kuin ehkä 2,5 m3. Kaippa se on sitten riittävästi. Ei varmaankaan kannata lähteä vesille kovassa aallokossa.. :) Olisi kyllä kaikin puolin meidän erikoisolosuhteisiin loistava alusta AMOS-tornille
 
Raveni kirjoitti:
hessukessu kirjoitti:
Eikös tuollainen pinta ja rei'itys ehkäise näkymistä lämppärissäkin? Ei isoja samanlämpöisiä pintoja jne?

En kyllä usko että tuo juurikaan nykyaikaista lämppäriä vastaan auttaa... Aina tuo erilämpöinen on kuin ympäristö.. Voisko noilla olla ennemmin tekemistä veden kanssa? Aattelin että jos menee uimasille niin jos auttaa aaltojen tms. Kanssa jotain...

Saattaisi se toki auttaakin, kun lämpimän pinnan päällä on jotakin joka on lähempänä ilmanlämpötilaa. Sinällään se ei kuitenkaan kätke vaunun ääriviivoja, mutta ne lämpimimmät kohdat peittyy, eli ajoneuvo on havaittavissa vasta lähempänä. Mutta en usko tuon olevan läheskään niin tärkeä IP-jäljen kannalta, kuin nuo helmaläpät. Ne nimittäin peittävät telapyörästön ja käsittääkseni ne lämpiävät väistämättä. Mutta tuon reikälevyn väittäisin olevan lisäpanssarointia
 
Tuolta sivulta, mistä Hejsan kuvan löysi, löytyy kuvan alkuepräinen osoite, joka ilmaisee kyseessä olevan Åkersin projekti. Yksi kirjoittajista on lähestynyt mailitse Åkersia ja saanut vastauksen "Bilden som du har hittat kommer från en studie av signaturanpassning. Tyvärr kan vi inte få fram fler bilder."
Jokainen suomentakoon itse niin ei mene käännösvirheet mun piikkiin. Käsittääkseni koska kyseessä on testivaunu, niin erilaisia ratkaisuja on käytetty, jotta voidaan vertailla niiden ominaisuuksia ja toimivuutta ja siten valita parhaat ratkaisut.
 
Onko jollain tietoa minä vuosina (ainakin suunnilleen) on XA-185:t valmistettu? Onko ulkomaille valmistetut lisäpanssaroidut 186 ja 188 valmistettu ennen noita, kun varustettu vielä 611 koneella?
 
PJ85 kirjoitti:
Onko jollain tietoa minä vuosina (ainakin suunnilleen) on XA-185:t valmistettu? Onko ulkomaille valmistetut lisäpanssaroidut 186 ja 188 valmistettu ennen noita, kun varustettu vielä 611 koneella?

MUTU:a, mutta luokkaa 94-96 välillä, ja ainakin kuvien perusteella väittäisin 186:sen olevan 612-koneella, ja 188 on varmasti.
 
008_road.jpg.896x604_q90.jpg


45225_158089781049761_991745824_n.jpg


http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-(updated-on-regular-basis)&p=6817782&viewfull=1#post6817782
 
Tappi kirjoitti:
PJ85 kirjoitti:
Onko jollain tietoa minä vuosina (ainakin suunnilleen) on XA-185:t valmistettu? Onko ulkomaille valmistetut lisäpanssaroidut 186 ja 188 valmistettu ennen noita, kun varustettu vielä 611 koneella?

MUTU:a, mutta luokkaa 94-96 välillä, ja ainakin kuvien perusteella väittäisin 186:sen olevan 612-koneella, ja 188 on varmasti.
Ok, aloinkin ajatella virhettä Markku Mäkipirtin kirjassa "Suomalaiset sotilasajoneuvot" jossa mainitaan, että XA-188 on viimeinen Valmet 611-moottoria käyttävä XA-Malli.

Ko. kirja on oikein pätevä ja miellyttävä varsinkin kuorma-autopuolella, mutta pienet virheet, sekä homman sekalaisuus pasi- ja nasu-puolella laskee kyllä arvosanaa.
 
PJ85 kirjoitti:
Ok, aloinkin ajatella virhettä Markku Mäkipirtin kirjassa "Suomalaiset sotilasajoneuvot" jossa mainitaan, että XA-188 on viimeinen Valmet 611-moottoria käyttävä XA-Malli.

Ko. kirja on oikein pätevä ja miellyttävä varsinkin kuorma-autopuolella, mutta pienet virheet, sekä homman sekalaisuus pasi- ja nasu-puolella laskee kyllä arvosanaa.

Samaa mieltä. Kirja on monin paikoin täyttä rautaa, mutta esim. Nasun osalta kerronta on kovin ohutta ja sekavaa.
 
Aika hienosti photoshopattu :)

Tuli tuossa sellainen mieleen että Suomessa käytetään aika paljon tuota normi kk tornia niin miksei ammus syöttöä ole vedetty sellaista moottoroitua syöttö kaukaloa pitkin? Tuossa nykyisessä ampuja on kyllä sisällä mutta kun ammukset loppuvat niin jonkun on se kannu käytävä vaihtamassa. Toki tuollaisen aseen tarkoitushan on toimia omasuoja aseena ja olla apuna irtautumisessa.
 
Kertoo jotain AMV konseptin onnistumisesta kun sitä kopioidaan ympäri maailmaa. Matkiminenhan on sitä suurinta ja aidointa kehumista. Nyt se kelpaa jo veli venäläiselle.:a-grin:
 
On se kumma, kun meidän AMV on aseistettu ainoastaan 12,7 konekiväärillä. Olisiko budjetti kaatunut, jos olisi laitettu BushmasterII tornit niihin? En voi käsittää. Ja mitä hyödymme me, jos joku kopioi meitä? Puolan vaunuista suurin osa on tornilla varustettu ellei jopa kaikki. Mihin menee Suomen rahat?
 
Pracharat kirjoitti:
On se kumma, kun meidän AMV on aseistettu ainoastaan 12,7 konekiväärillä. Olisiko budjetti kaatunut, jos olisi laitettu BushmasterII tornit niihin? En voi käsittää. Ja mitä hyödymme me, jos joku kopioi meitä? Puolan vaunuista suurin osa on tornilla varustettu ellei jopa kaikki. Mihin menee Suomen rahat?

Sosiaalimenoihin ja kaikenmaailman kissan ristiäisten osallistumismaksuihin...

Vanha totuushan on että puuttuva suorituskyky on korvattava jollain ja yleensä se korvataan korkeammilla kaatuneiden määrillä ja kun siinä tulee seinä vastaan niin vaihtuu valta ja lippu. Niin se vain on.. Sitten onkin se ja sama kuinka paljon ollaan koulutukseen laitettu rahaa ja kuinka hyvin pisa tutkimuksissa ollaan menestytty tai kuinka hienot sairaalat meillä on ja kuinka paljon lääkäreitä koulutettuna. Omasta mielestäni pv on se joka takaa kaiken muun kivan ja hienon jota meillä on, sen mitä ollaan rakennettu. Ne eivät ole itsestään selvyyksiä.
 
Eikö ne rahat ole menneet Kreikan asehankintoihin siis ihan oikeasti. Toisaalta sehän on Euroopan Unionin eteläraja. Karvakädet molemmin puolin rajaa ärhentelee vaikka ovat molemmat Nato-jäseniä. :D
 
commando kirjoitti:
Eikö ne rahat ole menneet Kreikan asehankintoihin siis ihan oikeasti. Toisaalta sehän on Euroopan Unionin eteläraja. Karvakädet molemmin puolin rajaa ärhentelee vaikka ovat molemmat Nato-jäseniä. :D

Huhut ainakin kertovat että kreikka sitoutui saksan rahoja vastaan ostamaan saksasta aseita :) Eli toisin sanoen hankintoja ei saanut leikata.
 
Back
Top