Gyllis1
Respected Leader
Tää on vielä huikeampi.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2574119/toivottavasti_ilmavoimille_ostetaan_f_35_havittajia
Olen ehkä vähän puolueellinen koska oma fanklubi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tää on vielä huikeampi.
Tää on vielä huikeampi.https://www.vauva.fi/keskustelu/2574119/toivottavasti_ilmavoimille_ostetaan_f_35_havittajiaOlen ehkä vähän puolueellinen koska oma fanklubi.
Nyt maanpuolustus.netissä puhutaan seuraavasta jutusta:
http://nordic.businessinsider.com/f-35-russia-china-radar-counter-stealt...
Lentäjä selittää, että onhan se niin että kone näkyy venäläisten tutkissa, mutta se ei heitä pysäytä.
Trump puhuu koneesta, joka on "kirjaimellisesti näkymätön", ja lopulta kun joku pakon edessä puhuu hiukan totta, käy ilmi että kyllähän se tutkassa näkyy.
KONE ON TÄYTTÄ PASKAA!!!! SE ON SPEKSATTU PÄIN PERSETTÄ ALUSTA SAAKKA. SOFTA ON PASKAA!!! STEALTH ON PASKAA!!! F-35 ON KATASTROFI!!!!
Vierailija
170/169
klo 20:15 | 25.4.2018
En ymmärrä miksi ei voitaisi hankkia täysin ylivertaisia MiG-29:ä.
Hmm. Ylen toimittaja on töissä valtion viestintäorganisaatiolla ja saa palkkansa verorahoista. Eikös hän silloin ole virkamies?
Ylen kaksinaismoralismia. Kaikki pään taputtelu kukkahattuviherituhippi-ideologiaa lobbaava on OK, mutta jos lobataan Ylen tai sen työntekijöiden vassarisuuntausta vastaan, niin kyllä se on siten niin väärin.Jaa että Ylen toimittajan mielestä viranomainen ei saa olla lobbari?
Hmm. Ylen toimittaja on töissä valtion viestintäorganisaatiolla ja saa palkkansa verorahoista. Eikös hän silloin ole virkamies? Eli hänkään ei siis saa lobata.
Ruotsin apu huollon suhteen on kovin vajavaisesti analysoitu. Ensinnäkin lentokoneiden tekniikassa myös Ruotsi on riippuvainen monelta osin amerikkalaisista. Toisekseen jos meillä on kriisi ja lentokoneiden huolettavuus nousee merkitykseen niin silloin on kyllä Ruotsissakin kriisi ja se tarvitsee kaiken varmuusvarastonsa itse. Kaikenkaikkiaan jos meillä on täällä tilanne, että voimavarat rupeavat ehtymään niin ei Ruotsi meitä auta vaan rupeaa itse varautumaan pahimpaan.Toisekseen siitä ole mitään todellista hyötyä kuin ehkä varaosien saannin suhteen
Kriisiajan yhteistyö, varaosien jne.. saatavuus on sopimusteknistä. Ruotsi ja Suomi syventävät kriisiajan yhteistyötä vuosi vuodelta. Siksi osa poliitikoista näkee yhteisen hävittäjän poliittisesti loogisena jatkumona nykyiselle integraatiokehitykselle.
Sotilaita kiinnostaa ihan yhtä lailla, mista liittoutumaton voisi edes teoriassa saada varaosia kriisiaikana.
http://vinkuukka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/257119-havittajamarkkinoilla-tikkakoskellaHävittäjämarkkinoilla Tikkakoskella
19.6.2018 08:26 Väinö Kuukka
Kävin lentonäytöksessä. Saabin esittelijä kertoi minulle JAS Gripenin tekniikasta. Hän oli ystävällinen. Ei minulla ole rahaa ostaa uutta autoakaan. En myöskään ole missään tekemisissä HX-hankkeen kanssa. Olen siviili.
Miksi mielikuvamarkkinointia tehdään ja kenelle sitä tehdään?
Sotilaat luullakseni ovat kiinnostuneita enemmänkin siitä, millainen koneen pitää olla, jos yhteen hävittäjään on pakko sitoutua. Kiitoradan pituus, hyödynnettävät hajakentät, talvi, toimintavarmuus, aseet, elektroniikka ja erityisesti saatavuus kriisiaikana, huollettavuus… lista on pitkä.
Keitä varten kehitetään stooreja erilaisella konsulttipuheella, joka ei välttämättä kohtaa sen kanssa, mitä tapahtuu todella? Pyritäänkö äänestäjien kautta vaikuttamaan poliitikoihin, jotka päätöksen tekevät. Heillä lienee omia kaupallisteknisiä kuvitelmia ja toivon mukaan realistista tietoakin eikä vain lobbarivirsiä.
Kyse on miljardeista.
Pienet yksityiskohdat merkitsevät.
Miksi niin monta Typhoonia tuli Tikkakoskelle? Koska on väitetty, ettei Saksassa yhdessä vaiheessa toimintakuntoisena oli vain kuusi konetta.
Miksi JAS lentää näytöksissä aina ilman asekuormaa? Koska se näyttää silmään sujuvalta, ketterältä ja hiljaiselta.
Maanäyttelyssä alustaan näytti mahtuvan risteilyohjus, ja myös Meteor on integroitu koneeseen. Aivan riittävä paketti Itämerelle.
Miksi koneiden kurvaillessa ja näyttäessä kaartojen tiukkuutta kuin Punainen Paroni konsanaan E-18 Growler otti muista poiketen asekuorman mukaan taivaalle, näytti rehvakasta mahaansa ilmasta ja laittoi pari kertaa hetkeksi puita uuniin sen enempää kiemurtelematta? Koska jokainen mekaaninen prikaati 800 kilometrin säteellä takuulla kuuli, että rock 'n' roll.
Miksi F-35 oli kuin kirjaesittelijöiden tyhjät kannet?
Että ostakaa, niin tehdään sivutkin. Miksi esittelijä puhuu ja puhuu kuin Microsoftin myyjä, miten sovelluksissa löytyy ja miten kukaan ei pysy koneen perässä eikä kukaan näe sitä ja muuta kiihottavaa? Koska nörtit rakastavat sellaista ja heitä nykyään riittää. Heität kiven ja osut yhteen sellaiseen. Heille on toki normaalia, että koneet lagaavat välillä niin että operatiivisessa iskussa on sitten ehkä kaksi konetta.
Miksi Tikkakoskella oli kaksi Rafalea? Periaatteessa tarkoitus oli sama kuin Gripenillä: näyttää sujuvuutta ja kauneutta. Yleisölle sellaista pitääkin olla. Pistin merkille, että toinen kone yritti lopussa jättää toista tiukalla kaarrolla mutta toinenkin kaarsi yhtä tiukasti eikä suostunut jätetyksi.
Näillä kaarroilla vain ei ole mitään merkitystä. Ei mitään. Tai mistä sitä tietää, kun ohjuskertoja on vähän. Jos kukaan ei toimita kriisissä liittoutumattomalle lisää, vain tykki jää. Sittenkö koiratappeluun?
Juu ei.
Itse toivon vain yhtä asiaa. Rauhaa. Sen vuoksi toivon, että Ilmavoimat saa sen, minkä haluaakin.
Ylen kaksinaismoralismia. Kaikki pään taputtelu kukkahattuviherituhippi-ideologiaa lobbaava on OK, mutta jos lobataan Ylen tai sen työntekijöiden vassarisuuntausta vastaan, niin kyllä se on siten niin väärin.
Ilman kääntömekanismia päästään ilmeisesti lähes täyteen huoltovapauteen. En tiedä, saattaa olla myös vaatimus stealthin ylläpitoon ettei mekanismista syntyvää ylimääräistä tutkaheijastetta ole.Eurofightereitä oli roudattu paikalle ennätysmäärä, esittelyteltta oli iso mutta anniltaan ehkä vähän köyhän oloinen. Tutkan esittelijän kanssa pääsin juttusille ja hän esitteli Captorin laajaa "yli 100 astetta sivulle" keilausaluetta. Kysyin, että eikö jättämällä kääntömekanismi pois ole mahdollista saada koneeseen isompi tutka? Esittelijä sanoi että kyllä, mutta koossa voitettaisiin vain hyvin vähän ja marginaalisesti pienempi antenni on pieni haitta kääntömahdollisuuden tarjoamiin etuihin verrattuna. Tutkan malli oli paikalla ja antenni käänteli omia aikojaan, jos malli oli tarkka niin mekaaninen kääntösäde vaikutti hiukan vaatimattomalta ainakin Irbisiin verrattuna.
Salakuuntelin parin esittelijän keskustelua ja he puhelivat miten täällä ihmiset kysyvät asioista paljon enemmän kuin yleensä messuilla, missä kävijä vain kuuntelee samat jorinat läpi ja nyökyttelee.
Proof itRafalella oli parhaat minkit.
Kyllä @magitsu taitaa täältä ainakin puoltoäänen saada.Proof it
Kuva tai vaikene...Kyllä @magitsu taitaa täältä ainakin puoltoäänen saada.