TT
Eversti
Olikos USMC:llä hieman haastettakin omien paattiensa kansipäällysteen kestävyyden kanssa kun tuota päästiin oikein tesmimään? Jotain tuollaista olen lukenut. (Mutta kirjoittelu aiheesta jenkeissä on yllättäen ollut niin värittynyttä että kaikki isohkon suolakasan kera.)Olet kyllä asian ytimessä siinä, että ihan mistä tahansa sepelipihasta ei B taida pystysuoraan olla mukava nosteltava. Moottorissa on julmetusti tehoa, mikä on , mutta se teho laittaa liikkeelle melkoisen lämmön ja puhalluksen. Lähtöpisteen ympärille muodostuu ilman erityisiä nousualustoja (sellaisia on tietääkseni kehitetty) kiva 360˚ hiekkapuhallusalue. No pain, no gain.
Muistelen jonkun Ilmavoimien kaverin puhuneen jossain haastattelussa A -mallista HX:n yhteydessä, mutta muistin luistimet ovat otsaluun alla kyllä enemmän kuin hiukkasen tylsät, myönnettäköön se. LM:n tarjouksen sisältöä ei liene avattu nojatuoli-ilmamarsalkkatasolle. Ainakaan vielä.
Foorumin Tietäjät Tietävät sen F-35:n Oikean Tarjokkaan, joten uskotaan heitä. Välillä viestintä on ollut tosin hieman hämmentävää ja ristiriitaista. (Voi ehkä johtua allekirjoittaneen Ymmärryksen puutteesta. Tai väärästä veikkauksesta.)
Mutta uskotaan silti.Olisiko muricaneilla kuitenkin olemassa vielä SH+Murisija toisen valmistajan vaihtoehtona? Vai ei? Joko se putosi pois kisasta?
Joo, varsinaisen Lämärin tarjouksen sisältöä ei ole avattu julkisuuteen, tietenkään, asiahan on aivan vaiheessa vielä. Mutta jotenkin muistelen että joku poliitikko tai virkamies tai muu vastaava taho olisi jossain lipsauttanut jossain tiedotteessa tai vastineessa että "F-35A". Mutta voi olla että tuo on ollut vain jonkun tsurnalistin fiba tai toiveajattelua. Tai sitten vain muistan ihan omiani.
Meneehän se välillä vähän koomiseksi että miten köykäisen hippusen ympärille rakennellaan warma tietämys josta sitten väännetään ja arvuutellaan, vaikka koko lähtökohta oli melkein tyhjän päällä. Ei sillä että olisin yhtään pekkaa parempi/pahempi tässä.