No, ehkä jätän tuon tason käymättä.
Meillä näyttää olevan eri näkemys detaljeista ja ilmiöiden käsittelystä, mutta postfaktuaalisessa todellisuudessa sinäkin olet oikeassa.
Anaalivaihe on kyllä ihan hyvä käydä ja siirtyä sitten eteenpäin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
No, ehkä jätän tuon tason käymättä.
Meillä näyttää olevan eri näkemys detaljeista ja ilmiöiden käsittelystä, mutta postfaktuaalisessa todellisuudessa sinäkin olet oikeassa.
Anaalivaihe on kyllä ihan hyvä käydä ja siirtyä sitten eteenpäin.
Itse olen jämähtänyt kyseiseen anaalivaiheeseen; kakkonen on ehdoton ykkönen.
E: Luulin kommentoivani suomi24 keskusteluun, mutta tämä olikin MPnet, ainakin osoitteen mukaan. Anteeksi.
Anaalifiksaatiolla ymmärretään niitä piirteitä persoonallisuudessa, jotka pohjautuvat lapsuusiässä koettuun ylenmääräiseen rangaistukseen, joka kohdistuu nimenomaan potalle opettamiseen.
Varmasti, mutta se ei ole nykypäivänä enään kovin hyväksyttävää kuten oli ehkä palstan vanhempien herrojen palvelusvuosikymmenten aikana.
Kirjoitin epäselvästi, toki en tarkoittanut että siihen aikaan olis ollu varusveijareina naisia. Vaan yleensäkin yhteiskunnassa oli asenneilmapiiri hieman erilainenKhöm. Aivan wanhimpien aikaan naisia intissä ei ollut kuin unissa. Ja sotkussa.
Jos tällä asialla olisi kiire, niin kokeilisin piruuttani. Kahtois parissa varuskunnassa mitä tulee, kyllä sen näkee aika äkkiä.
Moro. Ja perkele. Kyllä minä tiedän tuon lakiin kirjoitetun, muistaakseni v.2007. Tämä on mielipiteeni, ei pitäisi kuulua. Toinen mielipiteeni, sivarien ei pitäisi hillua ollenkaan tällä palstalla. Jos isäsi eivät olisi siellä juoksuhaudoissa olleet, näitäkään kirjoituksiasi ei tarvis lukea saati kommentoida.Uskomatonta, mutta totta; kyllä se kuuluu, jopa ihan lakiin perustuen. Puolustusvoimien kolmantena päätehtävänä neljästä.
Maanpuolustus on prioriteetti numero yksi, mutta on kyllä ihan nykyaikaa nousta sieltä salpa-linjan juoksuhaudasta ja ihmetellä mitä ympärillä tapahtuu.
Moro. Ja perkele. Kyllä minä tiedän tuon lakiin kirjoitetun, muistaakseni v.2007. Tämä on mielipiteeni, ei pitäisi kuulua. Toinen mielipiteeni, sivarien ei pitäisi hillua ollenkaan tällä palstalla. Jos isäsi eivät olisi siellä juoksuhaudoissa olleet, näitäkään kirjoituksiasi ei tarvis lukea saati kommentoida.
Moro. No mikä sitten, helvata. Kyllä nimimerkin pitäisi nyt jotenkin korreloida kirjoittajan maailmankuvan kanssa. Edelleen kuitenkin samaa ja omaa mieltä tuosta äskeisestä.Ei se sivari ole oikeasti.
Moro. No mikä sitten, helvata. Kyllä nimimerkin pitäisi nyt jotenkin korreloida kirjoittajan maailmankuvan kanssa. Edelleen kuitenkin samaa ja omaa mieltä tuosta äskeisestä.
En minäkään ole juna. Enkä menossa Porojetsiin.Moro. No mikä sitten, helvata. Kyllä nimimerkin pitäisi nyt jotenkin korreloida kirjoittajan maailmankuvan kanssa. Edelleen kuitenkin samaa ja omaa mieltä tuosta äskeisestä.
En minäkään ole juna. Enkä menossa Porojetsiin.
Mutta Veli Hyvä, vanhana nobelin rauhanpalkinnon saajana suoraan sanoen paheksun mielípidettäsi kriisinhallinnasta ja sen merkityksestä PV:n tehtävissä. Olen ollut niin lähellä tulla sinkkiarkussa kotiin, että sanon suoraan; tee perässä ja tule sitten kertomaan näkemyksiäsi tehtävien luonteesta.
@crane tiivisti mielestäni erittäin hyvin tämän poukkoilevan keskustelun varsinaisen kohteen. Yhteiskunta ja käsitykset ovat muuttuneet varsin paljon minun elinaikanani, edellinen sukupolvi on elänyt hyvin toisenlaisessa maailmassa. On kuitenkin muistettava että muutos on ei koskaan ole lähtenyt siitä sukupolvesta joka elää uudessa maailmakuvassa, vaan edeltävästä/edeltävistä sukupolivista; niistä miehistä ja naisista jotka ovat toimineet ja vieneet määrätietoisesti eteenpäin asioita.
Kun katson 91-vuotiasta isääni, näen miehen jolle naisten asepalvelus, kaikkien oikeus elää loukkaamattomana ja koskemattomana, sukupuolisesta suuntautumisestaan, ihonväristään riippumatta jne. ovat olleet ja ovat edelleen itsestäänselvyyksiä. Toisaalta, hänenkään lapsuuteensa ei kuulunut esimerkiksi tuolloin vielä tavanomaiset lasten fyysiset rangaistukset. Siitä kiitos kuuluu isoisälleni ja -äidille.
Moro. No mikä sitten, helvata. Kyllä nimimerkin pitäisi nyt jotenkin korreloida kirjoittajan maailmankuvan kanssa
Mietihän nyt: samovaari ja baikal.....
Moro. Ja perkele. Kyllä minä tiedän tuon lakiin kirjoitetun, muistaakseni v.2007. Tämä on mielipiteeni, ei pitäisi kuulua. Toinen mielipiteeni, sivarien ei pitäisi hillua ollenkaan tällä palstalla. Jos isäsi eivät olisi siellä juoksuhaudoissa olleet, näitäkään kirjoituksiasi ei tarvis lukea saati kommentoida.
Moro. Jospa minäkin nyt vähän hämmentäisin tätä vitjaa. Tuossa yhteistupa asiassa ja sen jälkeisissä kommenteissa mentiin ihmiskunnan perimmäisiin asioihin, mutta silti. Kukaan ei ole vielä vastannut tuohon @baikal in kysymykseen. Mitä todellista etua PV saa naisvarusmiesten lisääntyvästä määrästä?
Tuo lainaamani lause jäsen @Jantunen viestistä antaa ymmärtää että jotain voisi olla saavutettavissa, mitä se oikeasti on? Antakee nyt tällaiselle 5. luokan nostoväen miehelle jotain esimerkkejä. Itsellä niin kauan aikaa intistä ja silloisissa tehtävissä naisilla ei kyllä olisi ollut mitään jakoa. Olisiko joku tulenjohto- tai tiedustelupuolen juttu näitä sopivia tehtäviä?
Kriisinhallinta ei kuulu Suomen Puolustusvoimille, on mukana mielestäni vain PR-mielessä. Puolustusvoimien tarkoitus on ja vain ainoastaan puolustaa maatamme.
Minusta Baikal on oikein hyvä, täytyy vaan käyttää riittävän jymäkkää patruunaa....Tuota baikal-niciä olen aina vierastanut, kun se tulee tuolta itärajan takaa.
.......
Mielestäni on myös hieman kyseenalaista kieltää maanpuolustukselliseen keskusteluun osallistuminen sillä verukkeella, ettei ole asepalvelusta suorittanut.
Kuitenkin on mahdollista, ettei henkilökohtaisista syistä halua tai voi tarttua aseeseen, mutta haluaa silti olla mukana keskutelussa tai jopa kehittämässä toimintaa.
että on monia syitä, joiden vuoksi ei voi vm-palvelusta suorittaa. Lähipiirissänikin on tällainen henkilö.