Naiset varushenkilöinä

On koulutettu ja koulutetaan tälläkin hetkellä, ei ehkä mitenkään merkittävää määrää mutta kuitenkin..
Seuraavaksi sanon jotakin, mistä joku työnantajan edustaja todennäköisesti suunnilleen hirttää minut..mutta sanon sen silti, koska se on totta:

Naisvarusmiesten kohdalla pahinta on se, että ammattisotilaiden joukosta löytyy valitettavan paljon henkilöitä, joiden mielestä esim johtajakoulutukseen on jokin "kirjoittamaton sääntö" joka määrää jonkinlaisen naiskiintiön. Kerta toisensa jälkeen johtajakoulutukseen päätyy naisia, joiden siellä olemiseen en keksi mitään muuta syytä kuin sen, että nainen on ilmoittanut vahvastiu halukkuutensa johtajakoulutukseen ja hänen selkärangaton esimiehensä pelkää, että jos hän ei kyseistä naista johtajakoulutukseen laita, päätyy hän ongelmiin "syrjinnästä sukupuolen perusteella"...
Niin monta, niin surkeaa naissotilasta olen johtajakoulutuksessa tähän mennessä nähnyt, ettei kyse voi olla mistään muusta kuin siitä, että jotkut (monet) kuvittelevat että johtajakoulutukseen halukas nainen on sinne laitettava tai tulee hankaluuksia..

Kritisoin siis sitä, että siinä missä syystä tai toisesta sopimaton mies ei halustaan huolimatta päädy johtajakoulutukseen, niin sinne kuitenkin päätyy 99% sinne halukkaista naisista, riippumatta siitä ovatko he tosiasiassa sinne sopivia vaiko ei.

Periaatteen pitäisi olla: Oikea IHMINEN oikeaan tehtävään.
Nyt se on: Oikea mies oikeaan tehtävään - ja naiset sen mukaan mihin he haluavat, ettei vaan kukaan pääse sanomaan syrjinnästä..
Oletko edelleen samaa mieltä kuin 2011?

(Minulla ei ole mielipidettä, koska en liity näihin juttuihin, eikä mulla ole minkäänlaista kokemusta näistä)
 
Huh huh. Nyt meni aika persiilleen..

:facepalm:

Selitys kommenttiin:

Katselin tässä ukrainan armeijan video-kokoelmaa etsien jotain tietoa tapahtumista, joista yhdessä ilmeisesti lukioikäisillä oli jonkinlainen tutustutaan armeijaan päivä. Ne oli puettu armeijan vaatteisiin ja kypäriin. Tytöt oli tyttöjä ja yritti saada niitä kypäriä asettumaan kutreille söpösti.
 
Viimeksi muokattu:
:facepalm:

Selitys kommenttiin:

Katselin tässä ukrainan armeijan multimedioita etsien jotain tietoa tapahtumista, joista yhdessä ilmeisesti lukioikäisillä oli jonkinlainen tutustutaan armeijaan päivä. Ne oli puettu armeijan vaatteisiin ja kypäriin. Tytöt oli tyttöjä ja yritti saada niitä kypäriä asettumaan kutreille söpösti.
Vaikka suurin osa naisista ei pääse samoihin fyysisiin suorituksiin, on aivan turha tytötellä naisia.

Saattavat oll raaempia kuin sinä koskaan.. Ainakin mun ex-akka oli ;)
 
Oletko edelleen samaa mieltä kuin 2011?

(Minulla ei ole mielipidettä, koska en liity näihin juttuihin, eikä mulla ole minkäänlaista kokemusta näistä)

Kyllä, oikea ihminen oikeaan tehtävään on se mihin tulee ilman muuta pyrkiä.
PV on iso ja monessa kohtaa jäykkä organisaatio. Usein se näkyy erityisesti joidenkin asenteiden hitaana muuttumisena. Jos tarkastellaan tilannetta ennen 2011 ja tänä päivänä, niin minusta suhtautuminen naissotilaisiin ylipäätään on normalisoitunut huomattavasti. Siitä kertoo jotakin myös se, että kuntotestien muuttuessa (ilmeisesti 2017), naisille ei enää ole omaa kriteeristöä. Väitän, että 2011 se olisi ollut täysin poissuljettu ajatus.
 
Kyllä, oikea ihminen oikeaan tehtävään on se mihin tulee ilman muuta pyrkiä.
PV on iso ja monessa kohtaa jäykkä organisaatio. Usein se näkyy erityisesti joidenkin asenteiden hitaana muuttumisena. Jos tarkastellaan tilannetta ennen 2011 ja tänä päivänä, niin minusta suhtautuminen naissotilaisiin ylipäätään on normalisoitunut huomattavasti. Siitä kertoo jotakin myös se, että kuntotestien muuttuessa (ilmeisesti 2017), naisille ei enää ole omaa kriteeristöä. Väitän, että 2011 se olisi ollut täysin poissuljettu ajatus.

Meillä oli leireillä usein 'liitännäisenä' naispuolinen lääkintämies, joka olisi kai 1. vaihtoehtona halunnut AUKiin, mutta ei päässyt. Ja ihan aiheesta. Lääkintämiehenäkin tuntui että todellinen kenttäkelpoisuus oli hänellä hyvin heikkoa tasoa, vaikka me vertailukohdatkaan emme mitään kunnon "eräjormia" olleet. Jos pitäisi todellakin olla sellainen TAISTELUKENTÄN lämäri, joka hallitsee hermonsa ja ehkä vetää jotenkin itseään painavammat haavoittuneet suojaan paikattaviksi ja sitä rataa, niin ei olisi tullut mitään kun teltan (valmiiksi jo muiden toimesta sytytetyn) kamiinan pitäminen tulessa yöllä tuntui olevan ylitsepääsemätön tehtävä. Leirit olivat yhtä hajonneena tai hajoamispisteessä oloa, vaikka varusmiehet auttoivatkin ihan tarpeeksi "naista hädässä", mitä nyt härskiä läppääkin riitti jossain määrin. Todennäköisesti jotain käyttöä ko. henkilölle PV:llä olisi, koska hän tietääkseni jatkoi siviilissä sairaanhoitajaopintoihin, mutta taistelusta pitäisin hänentyyppisensä kaukana. Kaikille intti ei vaan sovi, vaikka etukäteen olisi toisenlaiset kuvitelmat.
 
No siihen lienee aika simppeli ratkaisu.

Itse seurustelen oikein kunnon amatsoonin kanssa, ja meillä on oikein rattoisaa. Siinä sivussa meikästä on tullut oikea velho keittiössä. Pitäisiköhän perustaa tänne ruokaohjeketju?

No minä haluan, että omassa kodissa on mies ja nainen ja ne ovat selvästi erilaisia. Kukin tykkää mistä tykkää ja ei siitä sen enempää.

Ruokaketju on täällä: http://maanpuolustus.net/threads/spadehommat.4177/
 
Ainahan me voimme ottaa käyttöön amerikkalaisen tyylin kouluttaa naissotilaita, raiskataan ensin muutaman kerran ja kun siitä huomautetaan niin hakataan muodottomiksi. Tai jos haluaa pysyä intin hommissa niin suu kiinni.
Monikohan ukko jäisi inttiin kun muutaman kerran saisi parrua perseeseen ilman lupaa?
Ilmeisesti ainoastaan suomessa naiset ovat niin kädettömiä etteivät kykene palvelemaan siinä missä miehetkin... On tämä omituinen maa, noh, onneksi meille tulee kohta iso kasa hiekkaneekereitä avuksi.
 
Inka Niskanen lentää majurin natsoilla Hornetia. Jotain irtoheittoja olen kuunnellut, että olisi vieläpä siinäkin kovassa kastissa aika kova tekijä.

Enpä muuten ole aivan täysin varma että lentääkö Inka enää juuri Hornetilla. Taisi jokunen aika sitten siirtyä lennonopettajaksi (Hawk tai Vinka ?), tai näin ainakin olin kuulevinani. Ja tätä ennen oli Rissalassa. Toinen naislentäjämme Liina Vartia tietääkseni lentää Tukilentolaivueen Learjet-kalustolla.
 
6487 naista suorittanut asepalveluksen 19:n vuoden aikana... olen pahoillani mutta tama on resurssien haaskaamista. Niin yksinkertaista se on.
 
Niskanen ei ainakaan ole ollut koulutettavana resurssien haaskaaja, koska pystyy manööveröimään taivaalla kuulemma sellaista settiä, johon eivät monet toiset Hornet-lentäjät (miehet!) pysty.
 
Niskanen ei ainakaan ole ollut koulutettavana resurssien haaskaaja, koska pystyy manööveröimään taivaalla kuulemma sellaista settiä, johon eivät monet toiset Hornet-lentäjät (miehet!) pysty.

Kyllähän tuosta olen kuullut eräältä tutulta, joka kuuli siitä naapurikomppanian hevosmiehiltä....jne...
 
pläh, keskustelu tässä ketjussa taitaa olla vähän kiihtynyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Enpä muuten ole aivan täysin varma että lentääkö Inka enää juuri Hornetilla. Taisi jokunen aika sitten siirtyä lennonopettajaksi (Hawk tai Vinka ?), tai näin ainakin olin kuulevinani. Ja tätä ennen oli Rissalassa. Toinen naislentäjämme Liina Vartia tietääkseni lentää Tukilentolaivueen Learjet-kalustolla.

Jep, olet varmastikin oikeassa tässä. Oma tietoni perustuu vanhoihin juttuihin, nuo lentäjät eivät sattuneesta syystä kauheasti päivittele "facebook-profiiliaan" asiaan liittyen... :D
 
Niskanen ei ainakaan ole ollut koulutettavana resurssien haaskaaja, koska pystyy manööveröimään taivaalla kuulemma sellaista settiä, johon eivät monet toiset Hornet-lentäjät (miehet!) pysty.

En usko että olisi resurssisyöppö vaikka olisi "harmaata massaa". Lentäjän homma kun taitaa olla niitä, missä (edes keskimäärin) miehillä ei ole mitään fyysistä etulyöntiasemaa.
 
Back
Top