Oletko edelleen samaa mieltä kuin 2011?On koulutettu ja koulutetaan tälläkin hetkellä, ei ehkä mitenkään merkittävää määrää mutta kuitenkin..
Seuraavaksi sanon jotakin, mistä joku työnantajan edustaja todennäköisesti suunnilleen hirttää minut..mutta sanon sen silti, koska se on totta:
Naisvarusmiesten kohdalla pahinta on se, että ammattisotilaiden joukosta löytyy valitettavan paljon henkilöitä, joiden mielestä esim johtajakoulutukseen on jokin "kirjoittamaton sääntö" joka määrää jonkinlaisen naiskiintiön. Kerta toisensa jälkeen johtajakoulutukseen päätyy naisia, joiden siellä olemiseen en keksi mitään muuta syytä kuin sen, että nainen on ilmoittanut vahvastiu halukkuutensa johtajakoulutukseen ja hänen selkärangaton esimiehensä pelkää, että jos hän ei kyseistä naista johtajakoulutukseen laita, päätyy hän ongelmiin "syrjinnästä sukupuolen perusteella"...
Niin monta, niin surkeaa naissotilasta olen johtajakoulutuksessa tähän mennessä nähnyt, ettei kyse voi olla mistään muusta kuin siitä, että jotkut (monet) kuvittelevat että johtajakoulutukseen halukas nainen on sinne laitettava tai tulee hankaluuksia..
Kritisoin siis sitä, että siinä missä syystä tai toisesta sopimaton mies ei halustaan huolimatta päädy johtajakoulutukseen, niin sinne kuitenkin päätyy 99% sinne halukkaista naisista, riippumatta siitä ovatko he tosiasiassa sinne sopivia vaiko ei.
Periaatteen pitäisi olla: Oikea IHMINEN oikeaan tehtävään.
Nyt se on: Oikea mies oikeaan tehtävään - ja naiset sen mukaan mihin he haluavat, ettei vaan kukaan pääse sanomaan syrjinnästä..
(Minulla ei ole mielipidettä, koska en liity näihin juttuihin, eikä mulla ole minkäänlaista kokemusta näistä)