Gyllis1
Respected Leader
Koska on lentänyt melkein 4000 lentotuntia venäläisillä koneilla ja on vieläkin elossa.Miksi se on sankarilentäjä ?
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Koska on lentänyt melkein 4000 lentotuntia venäläisillä koneilla ja on vieläkin elossa.Miksi se on sankarilentäjä ?
Koska on lentänyt melkein 4000 lentotuntia venäläisillä koneilla ja on vieläkin elossa.
http://www.spacedaily.com/reports/How_to_decrease_the_mass_of_aircrafts_999.htmlMembers of the Department of Chemistry of Lomonosov Moscow State University have created unique polymer matrices for polymer composites based on novel phthalonitrile monomers. The developed materials possess higher strength than metals, which helps to sufficiently decrease the mass of aircraft parts that operate at high temperatures. Scientists have published the project results in the Journal of Applied Polymer Science.
A team of scientists from the Chair of Chemical Technology and New Materials at Lomonosov Moscow State University lead by Alexey V. Kepman, a Leading Researcher, is working on developing structural polymer composite materials. They are used for production of various constructions, vehicle components, and structural elements exploited under loading.
http://www.spacedaily.com/reports/How_to_decrease_the_mass_of_aircrafts_999.htmlChemists have applied a new approach to molecular design of bis-phthalonitrile monomers that are used as starting materials for polymer matrices. They have also developed materials with improved processing requirements suitable for cost-effective injection methods for CFRP manufacturing which is uncommon for most phthalonitriles known to date. Such methods allow to produce high-integrity CFRP parts of complex shape with minimal junction of elements.
The project members - Boris Bulgakov and Alexander Babkin - say: "At the moment the operating temperature of polymer composite applications reaches up to no more than 150C for most popular materials and up to 250C - for high temperature ones. And we have developed polymer composites with epoxy-like processing, appropriate for operation at elevated temperatures up to 450C".
One kilogram of titanium or aluminum alloy nowadays is much cheaper than the same amount of polymer composite (8-10 times less). However, according to Boris Bulgakov, production and maintenance of large complex shape parts made of polymer composites is hugely cheaper.
ntia on asettanut komitean arvioimaan maan nykyistä osallistumista T-50 ohjelmaan:
Tuskin sentään hymyilyttäisi, kyllä sielläkin rahan päälle ymmärretään.jos intialaiset lähtee perääntymään nyt niin hymy tulee puuttinin kasvoille aivan varmana.
Tuskin sentään hymyilyttäisi, kyllä sielläkin rahan päälle ymmärretään.
Artikkelissa oli muuten erikoinen väite koskien supercruisen puutetta. Olikahan reportterin oma keksintö?
On juu mutta olen aina kuvitellut esim SU-35:n pystyvän tuohon. Kahden minuutin rajun googletuksen jälkeen ymmärrän olleeni vissiin väärässä.Eikös PAKFA:n protoissa ole vieläkin vanhat moottorit? Ja ensimmäisesä tuotantoerässä, milloin tuleekin ulos. Uudet moottorit ovat aika vaiheessa vielä.
Intia on asettanut komitean arvioimaan maan nykyistä osallistumista T-50 ohjelmaan:
http://www.hindustantimes.com/india...with-russia/story-WnsYzpGt84I1IoqhLRxTPM.html
Pidän todennäköisenä, että Intia vetäytyy, osittain siitä syystä, että heillä näköalapaikka verrata Länsimaista ja Venäläistä teknologian ja yhteistyön tasoa, eikä tästä hurraa huutoja Venäjälle irronnut.
On juu mutta olen aina kuvitellut esim SU-35:n pystyvän tuohon. Kahden minuutin rajun googletuksen jälkeen ymmärrän olleeni vissiin väärässä.
Pidän todennäköisenä, että Intia vetäytyy, osittain siitä syystä, että heillä näköalapaikka verrata Länsimaista ja Venäläistä teknologian ja yhteistyön tasoa, eikä tästä hurraa huutoja Venäjälle irronnut.
2015:
http://www.realcleardefense.com/art..._the_russian_su-35_and_the_pak_fa_108649.html
"Two recent Russian press reports have indicated it will not have a supercruise capability with the existing engine."
Suhteellisen todellisuutta halveksuva väite, kun otetaan huomioon että Intia on rakentanut viimeisen 15 vuoden aikana modernin ilmataistelukykynsä nimenomaan venäläisen teknologian varaan. Su-30MKI:llä on dominoiva rooli Intian ilmavoimissa ja he ovat harjoitelleet kyseisillä koneilla säännöllisesti uusia länsimaisia hävittäjiä vastaan. Ne kokemukset eivät mitä ilmeisimminkään ole olleet huonoja venäläisteknologian kannalta, sillä Intia on kasvattanut jatkuvasti Su-30MKI:n tilausmäärää. Alunperin niitä piti hankkia vain 140 kpl ja nyt tilaus on jo reilusti yli 300 koneen. Intialla on myös ollut kokemusta länsimaisista koneista jo vuosikymmenien ajalta (mm. Mirage 2000) ja länsimaat on kovalla innolla olleet myymässä sinne kalustoa tähän päivään asti. Rafaleahan intialaiset on tilanneetkin keskiraskaan koneen rooliin, mutta tilauksen määrä on vain jotain 11% Su-30MKI tilauksesta.
http://www.spacedaily.com/reports/New_application_of_the_selective_laser_melting_method_999.htmlScientists of Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University (SPbPU) and Delft University of Technology developed a technology for obtaining new metal structures by selective laser melting method (additive technology of manufacturing three-dimensional objects from metal powders).
Key findings of the research have been described in an article "Functionally graded Inconel 718 processed by additive manufacturing: Crystallographic texture, anisotropy of microstructure and mechanical properties" published in Materials and Design journal.
Due to this technology it is possible to obtain a gradient microstructure of the material and create a product, combining the properties of two metals. This material is characterized by high performance characteristics, such as temperature and pressure effects, strength, durability.
"This technology can be used for manufacturing of products operating in extreme conditions, such as high pressure and temperature," says Vadim Sufiiarov, assistant professor of "Development, technologies and materials in aircraft engine building" department of the Institute of Metallurgy, Mechanical Engineering and Transport SPbPU.
"Therefore, this development can be applied for manufacturing of gas turbines elements for aviation, energy and marine," adds Sufiiarov.
Generally, selective laser melting may be used to produce a fine-grained microstructure of the metal, which provides high mechanical properties at room temperature. However, the gases at combustion chamber exit of the gas turbine engine have the highest temperature and pressure.
The gases aggressively act on the elements of the hot part of the turbine, primarily on blades and vanes, which are responsible for the rotor mechanism.
The first and second stage blades have the highest load, so they are not simply made using specially designed high-temperature alloys, but also form a special microstructure in the product. It is either single-crystal (when the product consists of one crystal and one grain type) or directionally crystallized (no grain boundaries in the transverse direction, all grain boundaries are located only along longitudinal direction).
With the help of this technology it is possible to create both equiaxial structures, where the grains have approximately the same dimensions in all directions, as well as directionally crystallized grains and combine their arrangement in one product. Developed approach of additive technologies allows flexible control of material microstructure formation.