Pakolaisuus

Mitä meille on viimeiset vuosikymmenet taottu päähän?

- hyperindividualismi (@Lepuski kirjoitteli tästä parisen sivua sitten. "ei kuule mulle")
- yhteisöllisyyden ja perinteiden dissaus (aemmin katsottiin toisten perään ja esim aikuiset ojensivat vieraita lapsia jos oli tarvis. Mutta nykyään "ei tosiaankaan kuulu mulle")
- järjestyksenpito kuuluu ehdottomasti vain poliisille, kansalaisen oma toiminta on lähtökohtaisesti arveluttavaa kunnes toisin todistetaan.
- neuroottinen rasismin pelko (katso Ahmedia väärin ja jo se on rasismia ja henkistä väkivaltaa)
- tasa-arvo, tasa-arvo ja tasa-arvo (nainen pärjää ihan missä vaan siinä missä mieskin)

Menepä siinä sitten väliin kun Ahmed puristelee perseestä jotain vierasta naista niin kannaltasi huonoja vaihtoehtoja on paljon enemmän kuin hyviä. Ahmed vähintäänkin protestoi ja antaa ymmärtää että väliintulollasi oli rasistisia motiiveja. Pahimmassa tapauksessa saat myös sen perseestäpuristellun syytökset niskaasi, femakko olisi kyllä itsekin hanskannut tilanteen kotouttavalla dialogilla mutta sinä väkivaltainen luolamies loukkasit Ahmedin koskemattomuutta sekä loukkasit myös femakkoa yrittämällä tuoda tilanteeseen epätasa-arvoistavia vanhoillisia patriarkaalisia ajatusmalleja missä fyysisesti vahvemman miehen velvollisuus olisi puolustaa fyysisesti heikompaa naista ulkopuolista uhkaa vastaan. Hyi sinua!
 
Miten liikuttavaa, pstsika ei puuttuisi raiskaukseen, ettei häntä vain luulla rasistiksi.

pstsialla on nollatoleranssi - mihinkään en puutu.

Kuten sanottua, jokainen kantaväestöön kohdistunut väkivallanteko jyrkentää kansalaisten asenteita ja edistää entistä jyrkempiä näkemyksiä sekä turvapaikanhakijakriisin, että tulevan hallituskriisin hoitamiseksi. En ole vielä menettänyt täysin toivoani sen osalta mitä kuulen tavallisten kansalaisten mielipiteiden asioista olevan. Nyt vain tarvitsisi saada aikaan jotain, joka saa aikaan varsinaisen räjähdyksen. Jos parta-apinat ja neekerit haluavat leikkiä ruutitynnyrin vieressä tulitikuilla, niin kyllä se minulle sopii.
 
Saan vapaalla foorumilla kysya, brother @Vonka , oletko ikina itse ollut rosiksessa vastaamassa syytteisiin itsepuolustuksen tai jokamiehen kiinniotto-oikeuden kaytosta?
Ei meinaan mene niinkuin jenkki-tv:ssa, sen voin luvata. Karut korvaukset ja siihen viela paskasen juristinplantun palkkio paalle, kylla siina vuosien saatossa mieli noyrtyy.
Tama siis jos jaat paikalle selvittelemaan tilannetta... en suosittele missaan olosuhteissa vaikka keskeyttaisit raiskauksen - haivy sen jalkeen alaka ikina sano mitaan koko asiasta kenellekaan.
 
pstsialla on nollatoleranssi - mihinkään en puutu.

Kuten sanottua, jokainen kantaväestöön kohdistunut väkivallanteko jyrkentää kansalaisten asenteita ja edistää entistä jyrkempiä näkemyksiä sekä turvapaikanhakijakriisin, että tulevan hallituskriisin hoitamiseksi. En ole vielä menettänyt täysin toivoani sen osalta mitä kuulen tavallisten kansalaisten mielipiteiden asioista olevan. Nyt vain tarvitsisi saada aikaan jotain, joka saa aikaan varsinaisen räjähdyksen. Jos parta-apinat ja neekerit haluavat leikkiä ruutitynnyrin vieressä tulitikuilla, niin kyllä se minulle sopii.

Jos sinun tyttäresi, äitisi tai vaimosi joutuu väkivallan kohteeksi ja huutaa apua, toivon heidän vuokseen, että se, joka kuulee, on toisenlainen kuin sinä.
 
Ei mikään ole mennyt vituilleen, mutta ilmeisesti kovakalloisimpienkin suomalaismiesten päähän on saatu vihdoin taottua se, että tilanteeseen puuttuminen olisi rasismia ja toisen ihmisen fyysinen koskemattomuus on pyhä, vaikka tämä olisi tehnyt mitä tahansa.

Puututtuasi raiskaukseen media syyllistäisi sinua viharikoksesta sekä suvaitsemattomuudesta ja tietysti oikeuslaitos käsittelisi vierasperäisiä seksuaalirikollisia uhreina ja tilanteen pysäyttänyt kenties voimakeinoja käyttänyt suomalaismies saisi ensin vähintäänkin sakot ellei vankeusrangaistusta ja samassa hötäkässä lähtisi kaikki luvanvarainen kaapeista. Sitten kun kaljapäissään purkaisi lähiöbaarin nurkkapöydässä tuntojaan epäoikeudenmukaisuudesta ja sanoisi vain suojelleensa kyseistä naista neekerien joukkoraiskaukselta, niin joku nainen tulisi silmät tuuman verran päästä pullistuneina kiljumaan RASISTIA neekeri-sanan käytöstä...
Sori, mutta vedät varsinaista olkiukkoretoriikkaa.

Lähde nyt tosielämän ilmiöistä äläkä keksi "mitä tehtäisiin", taas passiivissa.
 
pstsialla on nollatoleranssi - mihinkään en puutu.

Kuten sanottua, jokainen kantaväestöön kohdistunut väkivallanteko jyrkentää kansalaisten asenteita ja edistää entistä jyrkempiä näkemyksiä sekä turvapaikanhakijakriisin, että tulevan hallituskriisin hoitamiseksi. En ole vielä menettänyt täysin toivoani sen osalta mitä kuulen tavallisten kansalaisten mielipiteiden asioista olevan. Nyt vain tarvitsisi saada aikaan jotain, joka saa aikaan varsinaisen räjähdyksen. Jos parta-apinat ja neekerit haluavat leikkiä ruutitynnyrin vieressä tulitikuilla, niin kyllä se minulle sopii.
Kansa tyytyy vallitseviin olosuhteisiin kunhan Salkkarit alkavat ma-pe 19.30 tai kunhan mäkissä maksaa juusto euron. Persutkin myi perseensä.
 
Saan vapaalla foorumilla kysya, brother @Vonka , oletko ikina itse ollut rosiksessa vastaamassa syytteisiin itsepuolustuksen tai jokamiehen kiinniotto-oikeuden kaytosta?
Ei meinaan mene niinkuin jenkki-tv:ssa, sen voin luvata. Karut korvaukset ja siihen viela paskasen juristinplantun palkkio paalle, kylla siina vuosien saatossa mieli noyrtyy.
Tama siis jos jaat paikalle selvittelemaan tilannetta... en suosittele missaan olosuhteissa vaikka keskeyttaisit raiskauksen - haivy sen jalkeen alaka ikina sano mitaan koko asiasta kenellekaan.

Olen ollut todistamassa kolmesti, ja tunnen lain hätävarjelusta. Yhden kerran olen joutunut vastaamaan hätävarjelun liioittelusta, mutta se raukesi, kuten pitikin. Minulla oli aikanaan vartijakortti viisi vuotta Helsingissä opiskeluaikana.
 
Sori, mutta vedät varsinaista olkiukkoretoriikkaa.

Lähde nyt tosielämän ilmiöistä äläkä keksi "mitä tehtäisiin", taas passiivissa.

Mä pidän peukkuja että vielä joku päivä @adam7 onnistuu käyttämään sanaa "olkiukko" oikeassa paikassa. Luulisi sen nyt joskus osuvan kun sitä niin ahkerasti viljelee, mutta se päivä ei ollut vielä tänään. :rolleyes:
 
Jos sinun tyttäresi, äitisi tai vaimosi joutuu väkivallan khteksi ja huutaa apua, toivon heidän vuokseen, että se, joka kuulee, on toisenlainen kuin sinä.

Sitä sopii toivoa. Omalta osaltani pystyn tietysti hieman vaikuttamaan läheisten kykyyn puolustaa koskemattomuuttaan ja tähän liittyvät toimenpiteet johtuvat yksinomaan siitä, että nykypäivänä jokainen on omillaan jos jotain tapahtuu, sillä vaikka ehtisit soittaa 112, niin apu on auttamatta myöhässä ja sellaista kuin "ennaltaehkäisevä valvonta" ei tunneta kuin maanteillä liikennevalvonnassa jos sielläkään.

Esimerkiksi kaasusumuttimen käyttö itsepuolustukseen on about 500% varmempi ratkaisu kuin jättää asia jonkun ehkä sattumalta mahdollisesti ohi kulkevan normi-insinöörin varaan. Nopea ohjeistaakin: vähääkään uhkaava tilanne niin varmistin ylös, nappi pohjaan ja tähtäät silmiin kuten vesipyssyllä. Sitten vitun nopeasti karkuun.

Sori, mutta vedät varsinaista olkiukkoretoriikkaa.

Lähde nyt tosielämän ilmiöistä äläkä keksi "mitä tehtäisiin", taas passiivissa.

...
 
Olen ollut todistamassa kolmesti, ja tunnen lain hätävarjelusta. Yhden kerran olen joutunut vastaamaan hätävarjelun liioittelusta, mutta se raukesi, kuten pitikin. Minulla oli aikanaan vartijakortti viisi vuotta Helsingissä opiskeluaikana.

Itsella sama tausta tuolta osin - paasin lamakesana -94 armeijasta spol-vanskana, ja vartijakurssin kautta STV:lle hommiin. Onneksi loytyi tyota, nyt saattaa noissa VOK-jutuissa olla vartijoilla vahan turpa helisemassa.. mua heitteli tyhjilla pulloilla kuitenkin ihan kesakanniset suomenruotsalaiset espoolaisnuoret, eika vihaiset Irakin armeijan yliluutnantit jotka urputtaa ohrasta ja tattarista (jotka perkele kehitettiin kaksoisvirtain maassa, ei ole yksinaan suomalainen kulinaristien kidutuskeino!!!)...
 
Minä kyllä puutun kulkeissani rikoksiin. Jos ei auta apua tarvitsevaa, todistaa vain, ettei välitä muista kuin itsestään.

Toivon että jokainen puuttuu rikokseen tai sen välittömään uhkaan tilaisuuden tullen. Itse viittasin näihin verbaalisiin ahdisteluihin eli huuteluun, ehdotteluun, viheltelyyn yms muuhun ahdistavan ilmapiirin luomiseen. Siinä valitettavan helposti käy niin että kun yrittää ennaltaehkäisevästi toimi, joku tulee tehneeksi ylilyönnin (ainakin ulkopuolisten näkökulmasta) ja lopputuloksena vaan haittaa omaa asiaansa.

Onhan se nähty, että vaikka valtaosa maahanmuuttokriittisistä henkilöistä omaa aiheellisen huolen joka perustuu faktoihin, niin joillakin läikkyy herkästi yli. Kun huomio keskittyy näihin yliläikkymisiin niin lopputulos on usein päinvastainen kuin läikyttäjän toive.
 
Jos sinun tyttäresi, äitisi tai vaimosi joutuu väkivallan khteksi ja huutaa apua, toivon heidän vuokseen, että se, joka kuulee, on toisenlainen kuin sinä.

Todennäköisyys tällaiseen teston stimuloimaan "virhekäyttäytymiseen" laskee sitä enemmän, mitä nuorempaan ikäluokkaan mennään. Aika persevä
on moni kantaväestön teinipoika ja nuorimies nykyään. Tulee monelle olemaan shokki, kun systeemi menee rikki ja kavereita ei ole.
 
Eli kärjistäen: naisen tai tytön täytyy kieltää ensin miesjoukkiota huutelemasta ja kun tilanne on äitynyt lääppimiseksi, niin kannattaa vasta mennä poliisille. Mielestäni ongelmaan kannttaisi puuttua heti kovalla kädellä ja matalalla kynnyksellä. Ongelma pahenee ja vakiintuu jos siihen ei reagoida heti alku metreillä.

Käytännössä näin on opastettu toimimaan viranomaisten taholta - kielto, poistuminen paikalta, jos se estetään tilannetta voidaan pitää (pidetään) pakottaminen ja se nyt täyttänee poliisiasian merkit.

Toinen asia on sitten ulkopuolisten korkea kynnys puuttua asioiden kulkuun. Suurin osa pelkää sitä perustellusti, osalla on kapasiteettia siihen mutta mitään ei tehdä - uhri jää yksin. Eikä tarvitse miettiä syyllistä. Kyllä se osaltaan löytyy oikeuslaitoksen ja 70- sekä 80-lukujen vankeinhoidon demaripolitiikasta (+demla) jossa tekijä nähtiin uhrina ja hänellä on enemmän oikeuksia mitä rikollisen toiminnan kohteella. Tässä suhteessa Suomen oikeuskäytäntö on kieroutunut! Tämä näkyy myös tuomiossa, ihminen joka auttaa uhria voi huonossa tapauksessa saada kovemman tuomion mitä rikollinen, seikka mikä vähentää halukkuutta auttaa uhria voimakeinoin.

Se mitä minä tekisin rakastamani ihmisen pahoinpitelijälle/raiskaajalle on parempi jättää kertomatta. Joku pitäisi sitä (kertomista) vihapuheena tai rikollisena tekona. Teosta pääsisin varmuudella istumaan.

vlad
 
Se mitä minä tekisin rakastamani ihmisen pahoinpitelijälle/raiskaajalle on parempi jättää kertomatta. Joku pitäisi sitä (kertomista) vihapuheena tai rikollisena tekona. Teosta pääsisin varmuudella istumaan.

Olisi kyllä mukavaa lukea erilaisia voimafantasioita tähän liittyen, mutta ilmeisen nopeasti mentäisiin sen rajan yli, että homma olisi Fobban työpöydällä...
 
Onkohan joku asia paremminvointiyhteiskunnassa mennyt muuten ihan vitulleen, kun tuo mainittu tyttöparka joutuu ilman suomalaismiesten tukea kieltää huutelu ja lääppiminen? Missä kohtaa meiltä suomalaismiehiltä leikattiin pallit ja olemme taipuvaisia katsomaan sivusta ko. toimintaa? Meniköhän joku asia oikeesti vituilleen?

Menkäähän vaikka Kreikassa huutelemaan kreikkalaisnaisille? Tai tehkää sama Venäjällä tai Virossa....takaan, että otsaan tulee.

Saattaa olla että porukka elää hiljaiseloa kunnes osuu ns. omalle kohdalle jonka jälkeen suhtautuminen hieman muuttuu..
Ollaanhan me Suomalaisia! Ootellaan ja jossain kohtaan innostutaan vasta!
 
Se mitä minä tekisin rakastamani ihmisen pahoinpitelijälle/raiskaajalle on parempi jättää kertomatta. Joku pitäisi sitä (kertomista) vihapuheena tai rikollisena tekona. Teosta pääsisin varmuudella istumaan.

vlad

Pohjois-Suomessa ilmapiiri alkaa olla kireä. Tuntemattomatkin ihmiset ovat esittäneet hyvin korpiintuneita mielipiteitä, jopa kauppajonossa. Rasistiksi leimautumisen pelko lienee pienempi täällä päin.

Tilanne on siinä mielessä huolestuttava, että kun oikeuslaitos tuomitsee raiskaus- ja muista väkivaltarikoksista järkiään ehdollista, niin korpilaki ei ole enää kovinkaan kaukana. Jokin törkeä joukkoraiskaus tai vastaava saattaa saada aikaan väkivaltaisen vastareaktion. Tätä ei päättäjät eivätkä viranomaiset ilmeisesti aisti, ja nuo ohjeistukset sen vahvistavat. Siksipä toivoisin poliisilta pelisilmää ja ennaltaehkäisyä.

Muuten olenkin suunnilleen samaa mieltä.
 
Back
Top