Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Boldaus minun.
Vihollinen onkin hyvin tunnettu täsmäaseistaan ja haluttomuudestaan käyttää voimaa jos sivilit ovat vaarassa. eikun...
Olen kanssasi samaa mieltä liikeestä, se tuo suojaa, mutta auto ei voi liikkua 24h, sillon se täytyy naamioida ja naamioinnin toki täytyy kehittyä vasta-aseen periaatteella samaa vauhtia tiedustelu kykyjen mukana. Siviili auto ei tuo mitään suojaa venäläisiä vastaan sodittaessa. Heidän tulenkäyttönsä on enemmän massaan pohjautuvaa ja oheisvahingoista ei välitetä pätkän vertaa. Korkeintaan kaukana kotirintamalla ruuhkassa kulkeva auto saattaa "kätkeytyä" muiden joukkoon, mutta hyvin ovat Jenkit kyenneet näitä seuraamaan.
Jos ajoneuvo näyttää teknisessä tiedustelussa siviiliajoneuvolta on sen perusteella vaikeampi paikantaa joukkoa - ellei sitten haluta jyrätä joka ikistä sopivan kokoista ajoneuvoa varmuuden vuoksi mikä vaatii enemmän aseita.
Laitoin tuolla aikaisemmin jo että tämän testisarjan kustannus oli 3.8 milj € (630 k€ kpl) kuudelle ajoneuvolle. Tästä löytyy tiedote netistä.
ach, niinhän olikin. Eli sata ajoneuvoa kust. noin 60 miljoonaa euroa.
Ja millainen siviiliajoneuvo olisi mielestäsi sopiva PV:lle? VW Passat?
Suomessa ensirekisteröitiin 1339 avolava-autoa vuonna 2016. Noita ei montaa jää siviiliin, kun valtio alkaa lunastaa niitä. On täysin selvää, että kriisiaikana kaikki maastokelpoiset ajoneuvot ovat viholliselle sotilaallisia maaleja, ihan siitä huolimatta, onko ne vihreitä vai valkoisia ja onko niissä katolla ITKK vaiko ei.
Sittenhän ottoajoneuvoilla operoivilla ei ole mitään hätää.Jos ajoneuvo näyttää teknisessä tiedustelussa siviiliajoneuvolta on sen perusteella vaikeampi paikantaa joukkoa - ellei sitten haluta jyrätä joka ikistä sopivan kokoista ajoneuvoa varmuuden vuoksi mikä vaatii enemmän aseita.
Taitaapi tuolla meidän vanhalle vainoojalle olla kaikki tuhottavia maaleja... olkoon punaisella ristillä varustettu ajoneuvo tai sitten ei! Kaikki käy. (olkoon hilux, amarok jne)
Niitä on kuitenkin pirun paljon enemmän kuin Sisu GTP:tä tms. olisi mahdollista hankkia. Esimerkiksi yksin Hiluxeja on rekisterissä 16000, Amarokeja 3000, Navaraa 2000... Tokihan kaikki maastokelpoiset ajoneuvot ovat maaleja, olivatpa maastokuvioisia tai punaisella puolikuulla varustettuja. Jos potentiaalisia maaleja on paljon ruuhkautuu tiedustelujärjestelmä pahemmin. Herättää uteliaisuutta enemmän jos mökkitiellä on Sisu GTP vs. avolava-auto.
Juuri nain, jalkavakiryhmaan/ -partioon fiksautiminen vie (kuin Red Herring) harhateilleihan perinteisemmässäkin mekanisoidussa / motorisoidussa joukossa on paljon tehtäviä (vaikkapa pst-ohjuspartio, ito-partio ym.) jotka hyötyvät partiokohtaisesta ajoneuvosta.
Mekanisoitu tarkoittaa yleensa suojausta nyt ainakin epasuoralta, mika taas ei sisally tuohon toiseen m-alkuiseen... eli pitaa laskea uudestaan (anteeksi!) ja aloittaa puheena olevien/tapaisten ajoneuvojen kayton ja panssarisuojauksen pohdinta ihan niinkuin nk. Clean Sheet -pohjaltaMoottoroituja/mekanisoituja pataljoonia on tällä hetkellä PV:llä noin 15 kpl. Tähän ei ole laskettu mukaan TSTOS (TEA) eikä TSTOS (PAJON) joukkoja, näitä varmaan suunnilleen samanlainen setti. Eli kyllä olet täysin oikeassa tuosta muutamasta pataljoonasta!
Tottakai, tai muuten menee paljon pois rintamalaskelmistaaikajänne voisi olla maksimissaan jonnekin 2030-luvun alulle ja siinä ajassa ei taida tulla YLEISESTI Suomessa käyttöön jääkäriryhmille partiokohtaisia ajoneuvoja. GTP tulee varmasti käyttöön, mutta Patria 6x6 ja uusi arktinen ajoneuvo ovat varmaankin ne määrällisesti merkittävämmät ajoneuvot.
Tuo, etta aina korvataan jotain yks yhteenlähinnä RG-kaluston korvaaminen. Käyttö olisi "kuperkeikkamiehille" ja erillisille sotilaspoliisi yksiköille.
Joo, surkea esitys. Norjalaisilla on oljya, kaasua ja hiihdostakin viela kultaa vaikka muille jakaaNorja pyörittää about 6mrdE vuotuisalla budjetilla 6 suven, 4 (5) fregatin, 6 ohjusveneen ja 4 miton merivoimia, 52 F-35:n ilmavoimia ja viiden operatiivisen pataljoonan maavoimia.
Ei, ei... NLOS on avainsana> joku muu on maalin jo ilmoittanut, ja ammutaan katveesta, ja ohjataanDuoda, duoda pitäisikö tuo GTP olla joku avomalli (jos siihen istutetaan TOW päälle) että saataisiin profiilia matalammaksi
Kyllapa, kylla. Tosin tunturissa, jos oma ampumaetaisyytesi pesee vastustajan, niin silloin yhtalo muuttuuEiköhän sillä suojalla ole nykyään aika suuri merkitys joten BV206 tyyppisiä ratkaisuja ei tulla varmaankaan enää näkemään.
Jos maaleja on 30 000 vs. 300 tms. niitä on kuitenkin hankalampi neutralisoida tai niiden sijainnin perusteella päätellä mitään.
ach, niinhän olikin. Eli sata ajoneuvoa kust. noin 60 miljoonaa euroa.
Ei muuta kun hyviä eläkepäiviä vaan, hienoa analyysia sivukaupalla ilman muuta tämän pohjalta on selvää, että tulevaisuuden taistelukentän kunkku on hilux!Jos maaleja on 30 000 vs. 300 tms. niitä on kuitenkin hankalampi neutralisoida tai niiden sijainnin perusteella päätellä mitään.
Niitä on kuitenkin pirun paljon enemmän kuin Sisu GTP:tä tms. olisi mahdollista hankkia. Esimerkiksi yksin Hiluxeja on rekisterissä 16000, Amarokeja 3000, Navaraa 2000... Tokihan kaikki maastokelpoiset ajoneuvot ovat maaleja, olivatpa maastokuvioisia tai punaisella puolikuulla varustettuja. Jos potentiaalisia maaleja on paljon ruuhkautuu tiedustelujärjestelmä pahemmin. Herättää uteliaisuutta enemmän jos mökkitiellä on Sisu GTP vs. avolava-auto.
Noissa kuudessa autossa on varmasti roimasti kehityskuluja ynnä muita pääomakuluja mukana. Sarjatuotannossa auton hinnan voisi kuvitella olevan noin puolet vähemmän.