Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hejsan kirjoitti:Lujin että 84 mm Carl Gustavilla on rauhanaikana tämä riski alue takana kun ampuu 70 m ja sota-aikana 15 m, onko se paljon?
Mitä om suomen vastaus Carl gustaviin? KES?
Miksi ei Suomi ole ostanut niitä? lujin että amerikan Ranger on huikea määrä niitä.
Hejsan kirjoitti:Isäm Maam Puolustaja....okidoki!
Einomies1
Entäs tämä Boforsin AT-4 oliko se jotain suomelle?
http://en.wikipedia.org/wiki/AT4
SJ kirjoitti:Hejsan kirjoitti:Isäm Maam Puolustaja....okidoki!
Einomies1
Entäs tämä Boforsin AT-4 oliko se jotain suomelle?
http://en.wikipedia.org/wiki/AT4
KES on kevyempi ja tekee loppujenlopuksi reiän samoihin vihollisvaunuihin kuin tuokin.
baikal kirjoitti:Johan se olisi ihme ja kumma, jos Suomi ei ruotsalaisia sinkoja saisi tarpeen tullen? Ja pst-aseiden eräs hyvä puoli on se, ettei asekohtaiseen koulutukseen todellakaan tarvi varata kuukausia. Jos osaa käyttää apilasta niin AT-4:n oppii varmasti jos ei alkuviikon aikana niin torstaihin mennessä kuitenkin.
ctg kirjoitti:Mulla oli hankaluuksia tähtäimien kanssa kun meille opetettiin että ampumamatkat ovat lyhyitä, joten ottaa sihdin siihen keskelle ja antaa soittaa vaan. Mutta jos noi opetetaan kunnolla, niin varmaan jo keskiviikkoiltana on joka jampalla tarpeeksi tietoa milloin laukaista ko. ase.
Hairysteed kirjoitti:En minä nyt tarkoittanutkaan että kaikkia a-tarviketyyppejä kannettaisiin mukana koko ajan vaan ne räätälöitäisiin tehtävien mukaan. Afganistanissa ei esimerkiksi onteloa tai tandemia tarvita kun vastassa ei ole panssareita.
Kumpi on kevyempi kantaa; kuusi kertasinkoa vai sinko ja kuusi kranaattia? Kummalla saadaan enemmän kantamaa tarkkuutta ja tuhovoimaa?
Caveman kirjoitti:Itse tykkäisin myös Kallekustaan tapaisesta aseesta, mutta siinä ongelmana on myös taistelunkestävyys. Mitä jos se asetta kantava kaveri kaatuu ja ase jää tulen alle. KESsit sentään ovat jaettuna monelle jannulle....
Peiper kirjoitti:Caveman kirjoitti:Itse tykkäisin myös Kallekustaan tapaisesta aseesta, mutta siinä ongelmana on myös taistelunkestävyys. Mitä jos se asetta kantava kaveri kaatuu ja ase jää tulen alle. KESsit sentään ovat jaettuna monelle jannulle....
Tämä mielestäni se suurin pointti, joka saa vaa´an kallistumaan kertakäyttöisiin aseisiin.