Minä näen läpäisyn ongelmana sen, että ohjus tulee selkeästi hitaammin kuin esim. rynkyn luoti. Sen pituus/leveys suhde on kiväärin luodin tasolla tai heikompi. Jos ymmärrät analogiani, niin vertaan nyt ohjuksen kineettisellä energiallaan aiheuttamaa rasitusta kiväärin luodin aiheuttamaan rasitukseen. Koska kiväärin luoti pysähtyy BMP-2:n kylkeen, voidaan olettaa myös hitaammin tulevan ohjuksen pysähtyvän.
En tiedä tarkkaan, kuinka paljon tuossa on räjähdettä. Uskoakseni puhutaan kuitenkin enintään kahdesta-kolmesta kilogrammasta. Periaatteessa voi olla myös jotain yhden-kahden kg:n luokkaa. Riittääkö tuo aiheuttamaan merkittäviä tuhoja vaunun sisällä räjähtäessään kylkeä vasten? No onhan se aika kova latinki, joten varmaan vaunun sisälläkin tapahtuu ihmeitä, vaikka räjähdys suuntautuukin väärin (alas).
Olen melko varma, että se ei läpäise kineettisellä edergialla, mutta jos se räjähde kukkuu puristettuna sitä peltiä vasten, niin kyllä sillä vaikutus tulee olemaan. Mutta jos ohjus kerkeää kimmota kohteesta irti viiveen takia, niin sitten huonompi homma. Myöskin ongelmana on se, että BMP:ssä ei sinällään ole valtavaa kylkeä johon osua, vaan on todennäköisempää, että ohjus osuisi telakoneistoon tai siihen lokasuojaan mikä muodostaa osaltaan kerrospanssaroinnin ja sellaisella on huono vaikutus tuollaiseen HE kärkeen. Mutta toisaalta muistuttaisin, että talvisodassa oli käytössä kolmea erillaista kasapanosta 2,4,6 kiloiset.
Ehkä itse kuitenkin ampuisin sillä PST moodilla. Varmempi osuma, ja ainahan se jotakin tekee.