Panssarivaunut

Siis maailman paras tankki onkin huonompi kuin neukkujen T-90? Armata taitaakin sitten olla niin hyvä, että voidaan kaikki antautua ilman taistelua... Pyh sanon minä.
 
Tämähän herätti keskustelua ja se olikin tarkoitus.Itse pidän parhaana tankkina merkavaa noin niinkuin ominaisuuksien puolelta ja eikös se ihan taistelussa ole ollutkin.Usan tankkeja siksi ,koska ne suunnitellaan niin oudon näköisiksi ja kyllähän irakissa vastaan tuli T72 jolla ei ollut mitään jakoa.
 
Usan tankkeja siksi ,koska ne suunnitellaan niin oudon näköisiksi.
No sehän oli tyhjentävä vastaus. Mitä outoa Abramsissa on mitä Leopardissa ei?
Minkä ikäinen muuten olet? 83 ei voi oll syntymävuosi.

Leopard.
1484904865538_1024x1024.jpg


Abrams.
aba4a4e83dae60a23e703fc53fd9816f.jpg
 
No sehän oli tyhjentävä vastaus. Mitä outoa Abramsissa on mitä Leopardissa ei?
Minkä ikäinen muuten olet? 83 ei voi oll syntymävuosi.

Leopard.
1484904865538_1024x1024.jpg


Abrams.
aba4a4e83dae60a23e703fc53fd9816f.jpg
Kyllä on 83 syntymävuoteni,tarkoitan asialla että tankkien muotoilusta en tykkää eteenkään jenkki.Kyllä ne varmaan ihan tehokkaita on Otetaanko esimerkiksi toisen maailmansodan M3Lee.
 
Tämä on eka viestini tänne mutta aattelin laittaa kun mielenkiinnosta.
Tervetuloa foorumille.

Itse pidän parhaana tankkina merkavaa noin niinkuin ominaisuuksien puolelta ja eikös se ihan taistelussa ole ollutkin.
Merkava on upean näköinen vaunu, ja oikeassa olet Merkavien taistelukokemuksesta. Ranskalaista Leclerciä on foorumilla pidetty parhaana taistelupanssarivaununa. Itse en Leclercin muotokielestä pidä, mutta se ei tietenkään tarkoita, etteikö kyseinen MBT olisi teknisesti edistynyt.
 
Tervetuloa foorumille.


Merkava on upean näköinen vaunu, ja oikeassa olet Merkavien taistelukokemuksesta. Ranskalaista Leclerciä on foorumilla pidetty parhaana taistelupanssarivaununa. Itse en Leclercin muotokielestä pidä, mutta se ei tietenkään tarkoita, etteikö kyseinen MBT olisi teknisesti edistynyt.
Onko Leclercissä ihan lataaja vai autoloader niinkuin T90 on?Kiitokset että sain liittyä forumille,maanpuolustuasiat kiinnostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Niin aattelinkin eikös se ole hyvä asia vaiko kuinka?

Riippuu miten lataaja on toteutettu. Nuoliammuksen läpäisyyn vaikuttaa suurimmaksi osaksi ammuksessa muhivan keihään mitta. 2-osaisessa automaattilataajassa keihäs jää lyhyeksi, jolloin nuoliammuksen läpäisyä on hankala saada kilpailukykyiseksi. Leclerkin lataaja käsittelee yksiosaisia ammuksia, toisinkuin t72 mallisarjan vaunuissa. Leclerkin paras osa on kuitenkin selvästi Wärtsilä diesel moottori. :camo:
 
Tämähän herätti keskustelua ja se olikin tarkoitus.Itse pidän parhaana tankkina merkavaa noin niinkuin ominaisuuksien puolelta ja eikös se ihan taistelussa ole ollutkin.Usan tankkeja siksi ,koska ne suunnitellaan niin oudon näköisiksi ja kyllähän irakissa vastaan tuli T72 jolla ei ollut mitään jakoa.
Mitkä ovat ne ominaisuudet, jotka tekevät Merkavasta maailman parhaat mielestäsi?
 
Back
Top