Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Viittasi mm. Turun synagogan töhrimiseen.

Ei kai ne persuja olleet. Joko islamisteja, väkivaltavasemmistolaisia tai natseja.

alkukuusta. Meinattiin @hansai kanssa mennä mukaan parveen mutta kun emäntä lupas paistaa silakkapiffejä kotosalla niin ei maltettu lähteä isolle kirkolle.

Missä lienevät kokoontumisensa pitäneet. Jospa media on siitä vaiennut ja hyvä niin. Striimailleet toisiaan keskenään, ja harrastaneet "selfie-kaksintaisteluja" :D
 
Erikoinen perustelu
Pidätkö virheenä sitä, että kesällä 2017, kokoomus ja keskusta eivät jatkaneet hallitusyhteistyötä Halla-ahon johtaminen perussuomalaisten kanssa?

–Sitä ei voi rinnastaa suoraan tähän kysymykseen, että voisiko 2023 vaalien jälkeen olla jotain yhteistyötä perussuomalaisten kanssa, koska silloin oli enemmänkin kyse siitä, että perussuomalainen puolue oli mennyt täysin sekaisin, ja siellä oli minun saamieni tietojen mukaan tarjolla muun muassa Laura Huhtasaari ulkoministeriksi, ja Halla-aho sanoi, että hän sitten europarlamentista blogeilla johtaisi tätä toimintaa.

Iltalehden toimittaja Lauri Nurmen kirjassa Perussuomalaisten hajoamisen historia (Into Kustannus 2017) Halla-aho itse kertoi, että Sampo Terho olisi ollut hänen valintansa ulkoministeriksi. Halla-aho oli kertonut Terhon ehdokkuudesta myös eteenpäin. Tällöin Laura Huhtasaari olisi saattanut saada Terholta vapautuvan eurooppaministerin salkun.

Antti Häkkäsen mukaan vuoden 2017 pohdinnassa oli kyse ennen muuta siitä, vaarantuisiko Sipilän (kesk) hallituksen tärkein iso missio, eli hyvinvointiyhteiskunnan rahoituspohjan pelastaminen talous- ja työllisyyspolitiikalla, jos Halla-ahon johtamat perussuomalaiset olisivat nousseet hallitukseen.

Kokoomus kuitenkin perusteli Halla-ahon perussuomalaisten ulos jättämistä ideologisilla syillä.

Orpo nimittäin totesi tuolloin, että ”kyse on siitä, hyväksyykö perussuomalaiset länsimaiset ja ihmisyyteen liittyvät arvot yleensä”.

–Jokainen varmasti vastaa omista kommenteistaan, Häkkänen sanoo.

–Itse suhtauduin siihen niin, että käytännössä Halla-ahon johtama perussuomalaiset olisi ollut uusi ja kokematon porukka, ja sieltä olisi tullut Huhtasaarta ja muuta ulkoministeriksi, joka olisi ollut aikamoinen juttu.

 
Erikoinen perustelu
Pidätkö virheenä sitä, että kesällä 2017, kokoomus ja keskusta eivät jatkaneet hallitusyhteistyötä Halla-ahon johtaminen perussuomalaisten kanssa?

–Sitä ei voi rinnastaa suoraan tähän kysymykseen, että voisiko 2023 vaalien jälkeen olla jotain yhteistyötä perussuomalaisten kanssa, koska silloin oli enemmänkin kyse siitä, että perussuomalainen puolue oli mennyt täysin sekaisin, ja siellä oli minun saamieni tietojen mukaan tarjolla muun muassa Laura Huhtasaari ulkoministeriksi, ja Halla-aho sanoi, että hän sitten europarlamentista blogeilla johtaisi tätä toimintaa.

Iltalehden toimittaja Lauri Nurmen kirjassa Perussuomalaisten hajoamisen historia (Into Kustannus 2017) Halla-aho itse kertoi, että Sampo Terho olisi ollut hänen valintansa ulkoministeriksi. Halla-aho oli kertonut Terhon ehdokkuudesta myös eteenpäin. Tällöin Laura Huhtasaari olisi saattanut saada Terholta vapautuvan eurooppaministerin salkun.

Antti Häkkäsen mukaan vuoden 2017 pohdinnassa oli kyse ennen muuta siitä, vaarantuisiko Sipilän (kesk) hallituksen tärkein iso missio, eli hyvinvointiyhteiskunnan rahoituspohjan pelastaminen talous- ja työllisyyspolitiikalla, jos Halla-ahon johtamat perussuomalaiset olisivat nousseet hallitukseen.

Kokoomus kuitenkin perusteli Halla-ahon perussuomalaisten ulos jättämistä ideologisilla syillä.

Orpo nimittäin totesi tuolloin, että ”kyse on siitä, hyväksyykö perussuomalaiset länsimaiset ja ihmisyyteen liittyvät arvot yleensä”.

–Jokainen varmasti vastaa omista kommenteistaan, Häkkänen sanoo.

–Itse suhtauduin siihen niin, että käytännössä Halla-ahon johtama perussuomalaiset olisi ollut uusi ja kokematon porukka, ja sieltä olisi tullut Huhtasaarta ja muuta ulkoministeriksi, joka olisi ollut aikamoinen juttu.


No, ehkä tuo pitää siinä mielessä paikkansa, että tuo on mitä mieltä Häkkänen oli asiasta. Se oliko tuolla mitään tekemistä tapahtuneen kanssa on sitten toinen juttu.
 
–Itse suhtauduin siihen niin, että käytännössä Halla-ahon johtama perussuomalaiset olisi ollut uusi ja kokematon porukka, ja sieltä olisi tullut Huhtasaarta ja muuta ulkoministeriksi, joka olisi ollut aikamoinen juttu.

Häkkäsen (valittu 2015) syvä rintaääni kommentoi kahden edustajavuoden kokemuksen tuomalla selkänojalla muiden kokemusta.

Huhtasaaren valinta yhtään mihinkään virkaan on kyllä virhe.
 
Se olikin tuo johon aiemmin viittasit, ei vieraslajien torjuja :D

Turtiainen omin sanoin:

Turtiainen valitti tuomiostaan, mutta perui valituksen itse. Hän kertoi asiasta julki jo aiemmin tällä viikolla Länsi-Savo-lehdessä ja kehui tuomion olevan hänelle vain "sulka hattuun".
Tuhoamisuhostaan hän totesi lehdessä: "Enää en voisi kirjoitella ihan samaan tyyliin, mutta asioista olen edelleen samaa mieltä".


Eli ei muuta kun vastaanottokeskukset tuleen. :poop: Itse asiassa tapasin ko. miehen toissaviikolla työtehtäviin liittyen. Aivan täysi nuija koko mies jos minulta kysytään.
 
Lisää kulujahan niiden polttamisista olisi veronmaksajille tullut. Sen miljardin lisäksi. Muutenkin on hyvä että väkivaltaan hiukankin vihjaavista puheista ja kehotuksista tulee seuraus. Sitäpaitsi, tuon tyyppiset tuhoamiset olisivat osuneet kaikenlaisena vainoamisena juuri perussuomalaisiin.

Mielenkiintoista seurata saako Päivi Räsänen isomman vai pienemmän rangaistuksen kun hän lainasi raamattua eikä kehottanut väkivaltaan - tai tuhontaan. Turtiainen sai siis 50 päiväsakkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Häkkäsen (valittu 2015) syvä rintaääni kommentoi kahden edustajavuoden kokemuksen tuomalla selkänojalla muiden kokemusta.

Huhtasaaren valinta yhtään mihinkään virkaan on kyllä virhe.

Mitä ajatelet Lauran osaamisen ja älykkyyden suhteesta suomen nykyiseen pääministeriin ja muihin nuoriin ministereihin?

Niinpä.

Itse näen Lauraa pari kertaa vuodessa. Minusta hän on älykäs ja kyvykäs. Oikeastaan ainoa oleellinen asia jossa meillä ei ole yhteistä ymmärrystä on suomen Nato jäsenyyden hakeminen. Lauralla on siihen omat perustelunsa (ei julkisia), mutta minä en usko niiden perusteiden olevan sitä mitä hän olettaa niiden olevan.
 
Mitä ajatelet Lauran osaamisen ja älykkyyden suhteesta suomen nykyiseen pääministeriin ja muihin nuoriin ministereihin?

Niinpä.

Itse näen Lauraa pari kertaa vuodessa. Minusta hän on älykäs ja kyvykäs.

Laura Huhtasaari on älykäs ja kyvykäs. Moraalista on vaikea sanoa mitään.

Älykkyys ei kuitenkaan suojaa typeryydeltä vaan jossain määrin voi jopa altistaa sille. Ja Huhtasaari osaa toimia typerästi.

Politiikan tärkein sääntö on se, että älä ikinä vaaranna ulko- ja turvallisuuspoliittista jatkuvuutta sisäpoliittisista syistä. Periaatteessa tuo on vähän kuin sanoisi että "älä tupakoi räjähdevarastossa".

Huhtasaari - samoin kuin moni muu aika johtava Persu on mokaillut juuri tuolla tavoin useamminkin. Pahinta on se, että kukaan heistä ei tunnu ottavat noita mokiaan vakavasti eikä oppivan niistä. Niihin suhtaudutaan vähän kuin niillä ei olisi eikä edes voisi olla väliä.

Jos voisi olla varma siitä, että ulko- ja etenkin turvallisuuspolitiikan jatkuvuus (merkityksessä vakaus, ei merkityksessä muuttumattomuus) otettaisiin Persuissa vakavasti, niin Persuja olisi huomattavan paljon helpompi äänestää. Nykytilanteessa... riippuu.

Suhteessa huulipunahallitukseen...

Huulipunahallituksessa on paljon älykkyyttä, heikosti järkevyyttä, ei ollenkaa viisautta ja moraalisesti se menee pakkasen puolelle.

Huulipunahallitus on toverituomioistuin, ei yhteisten asioiden hoitamiseen moraalisesti ja kognitiivisesti kykenevä johtoryhmä.
 
Itsellä meni kokonaan Lauraan uskottavuus päivässä ohi - kommentin kanssa. Miten meidän olisi käynyt, jos Kallio ja Ryti olisivat todenneet vain, että ei mikään auta, päivässä ohi koko sota. Tuollaisella asenteella ei asiaakaan ylipäällikön virkaan.

Ei mihinkään ulko- tai turvallisuuspoliittiseen tehtävään. Ei mihinkään tiedottamiseen sidoksissa olevaan tehtävään. Ei mihinkään ulko- ja turvallisuuspoliittisia kytkentöjä omaavaan sisäpoliittiseen tehtävään. Ei mihinkään...
 
Itse näen Lauraa pari kertaa vuodessa. Minusta hän on älykäs ja kyvykäs. Oikeastaan ainoa oleellinen asia jossa meillä ei ole yhteistä ymmärrystä on suomen Nato jäsenyyden hakeminen. Lauralla on siihen omat perustelunsa (ei julkisia), mutta minä en usko niiden perusteiden olevan sitä mitä hän olettaa niiden olevan

Hyvä kommentti @KIM

Huhtasaari on varmasti ihan yhtä kyvykäs tai kyvytön kuin on edarin enemmistö niin miehet kuin naisetkin yhteen ynnäten. Hänen turpo-lausuntonsa ovat olleet -kiusallisia-, mutta niissä näkyy valitettavasti lähinnä kokemattomuus. Ao. valiokunnissa käydään monenlaisia keskusteluja, joista osa lienee sellaisia, että kirkasotsainen mmaanpuollustaja saisi ähkyn, epilepsiakohtauksen ja sappivaivoja, jos niitä turinoita avattaisiin julkisesti. TIEDÄN, että moni edustaja on vuorollaan puolivahingossa nakannut julki teemoja, joita valiokunnissa on vatveloitu.

On olemassa se ylätason keskustelu tietyillä tiedoilla ja sitten on se keskustelu, joka nakataan luuna meille kansalaisille. Ja puolihurmoksissa me sitä luuta kalutaan kerrasta toiseen.

Huhtasaari voisi ihan hyvin seistä tokottaa niissä ryhmäkuvissa, joissa tämä nykyinen hallituskin esiintyy....eikä hän kyllä poikkeaisi -kyvykkyydellään- negatiivisesti siinä potretissa.
 
Back
Top