Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Tällä hetkellä myöntämällä olevansa perussuomalaisten äänestäjä, on täysin toisen ihmisen katsantokannasto riippuvainen oletko pelkästään "etnojuntti", juntti, rasisti, ilmastonpaskoja, "vähän vain" yksinkertainen, vaimonhakkaaja, vahvasti uskovainen ... tai ties mitä vielä.
Olet ilmeisesti tosissasi. En edes ymmärrä miten näin heikko itsetunto hankitaan.

Tai no siitähän tässä varmaan on kyse, kuten vihreiden kannattajilla tuntuu olevan (enkä tarkoita nimimerkkiä), että ainoastaan sillä on väliä miltä asiat näyttävät, lopputuloksesta viis.

Ja vielä todennäköisemmin kyse on ympäristöstä. Varmasti siellä parempien ihmisten kuplassa persujen kannattajaksi ilmottautuminen muuttaa ihmisen näkymättömäksi. Olenhan sen nähnyt kerran itsekin, kun 'ystävyys' loppuu sillä hetkellä kun myönnetään ketä ja mitä puoluetta tuli äänestettyä.
 
Eli puolueella ei mielestäsi ole minkäänlaista maineongelmaa tällä hetkellä? :rolleyes:
Eikö vihreillä ole fasistirasistijunttien mielestä?

Kerrotko tilanteen, jossa 'maineongelmaa' ei pyritä tietoisesti luomaan kilpailevalle puolueelle? Persuista löytyy todellakin ihan riittämin omiin muroon kusijoita, mutta he onneksi eivät johda puoluetta. Vihreistä sen sijaan löytyy puheenjohtaja, joka täysin tietoisesti luo sisäministerin vastuullisessa toimessa suomalaisten välille vastakkainasettelua ja kertoo, että ei pelkää olemassaolemattomia asioita tai sitten tarkoittaa *jollakin* *jotakin muuta*.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikilla puolueilla on (maineongelma). Suomen puoluekentässä on valittava koleran ja ruton välillä jos mielii äänestää eikä jäädä sohvalle. Minä annoin Persuille äänen protestina muille puolueille.
 
Varmasti siellä parempien ihmisten kuplassa persujen kannattajaksi ilmottautuminen muuttaa ihmisen näkymättömäksi. Olenhan sen nähnyt kerran itsekin, kun 'ystävyys' loppuu sillä hetkellä kun myönnetään ketä ja mitä puoluetta tuli äänestettyä

No ni! Mitä mä just sanoin. En mä ole menettänyt yhtään "ystävyyttä" enkä edes ystävyyttä sanoessani äänestäväni puoluetta X.

Tajuatko sinä nyt mistä tässä puhutaan edes?

Edit: En kuulu mihinkään puolueeseen.
 
Viimeksi muokattu:
No ni! Mitä mä just sanoin. En mä ole menettänyt yhtään "ystävyyttä" enkä edes ystävyyttä sanoessani kuuluvani puolueeseen X.

Tajuatko sinä nyt mistä tässä puhutaan edes?
Tajuutko sä, että ihmiset jotka lopettavat 'ystävyyden' kun puoluekanta selviää, eivät ole kanssakäymisen arvoisia?

Koskaan en ole avoimesti demarien, kepun, persujen tai kokkareiden puolesta liputtavien toimesta nähnyt välejä katkaistavan, mutta vihreiden kannattajan olen nähnyt muuttuvat tulipunaiseksi kun tämän (naisen) ystävätär kertoi äänestäneensä jotain muuta kuin vihreitä, vasemmistoliittoa, sosiaalidemokraatteja, mutta ei perussuomalaisia.
 
Saat toki ajatella näin jos haluat. Ei se kumminkaan poista esittämääni ongelmaa, joka on PS:n kannatuksen tiellä.
Siellä parempien ihmisten kuplassa siis.

Siinä 'kuplassa' jossa itse elän pääosan hereilläoloajastani, voidaan liputtaa minkä puolueen puolesta tahansa ilman suurempia ristiriitaisuksia. Pari melko ennakkoluuloista ja jopa rotusyrjintään yllyttävääkin tästä ympäristöstä löytyy ja molemmat ovat kovia liittomiehiä ja demareita.

Mutta tää ympäristö onkin likainen ja rasvanhajuinen, eikä akateemisen siisti ja keinokukkaistuoksuinen.
 
Lähtökohtaisesti en tykkää anekdooteista, ja uskoo ken tahtoo, mutta mulla on hyviä tuttuja ihan laidasta laitaan poliittiselta spektriltä, ja osa on ihan kohtuu näkyvissä poliittisissa asemissa. Löytyy totaalikieltäytynyttä anarkistia (jonka kanssa olen käynyt monet hyvät poliittiset keskustelut monesta eri aiheesta, vaikka ei meistä kumpikaan ole tainnut mielipiteitään muuttaa) ja etnonationalismiin vivahtavaa junttia (jonka kanssa on ollut hauskoja keskusteluja mm. eksoottisista naisista) ja kaikkea siltä väliltä. Hyvin olen tullut toimeen, vaikka tuttavapiirini ei todellakaan ole mikään rinkirunkkauspiiri. Eivät kaikki näistä toki tiedä ketä olen äänestänyt, mutta kyllä ne tietää, että mikään rajattoman maailman kannattaja en ole. Ehkä mulla on poikkeuksellisen hyvä tuuri tuttujen suhteen, tai sitten olen poikkeuksellisen karismaattinen kaveri (ehkä tästä ei kuitenkaan ole kyse, vaikka en kiellä :p), mutta toivoisin että muillakin olisi sellaista seuraa, joiden kanssa voi keskustella asiallisesti vaikka olisikin eri mieltä. Tää onkin laittanut mut miettimään, että onko puheet kansan kahtiajaosta liioiteltuja. En tiedä, omassa elämässäni se ei näy, ehkä muiden elämässä politiikan polarisoituminen näkyy.

Tietysti maailma on sellainen, että joskus on ihan fiksua vähän kepillä kokeilla jäätä sen suhteen, mitä kannattaa sanoa.

Suosittelen fiksun seuran hankkimista. Varmasti tosiaan löytyy jengiä, jotka ei kestä sitä, että jotkut on eri mieltä asioista (varsinkin jos sisimmässään itse tietää olevansa väärässä - tämähän se on monelle henkisesti paha paikka, kun tietävät olevansa väärässä, mutta eivät voi sitä myöntää), mutta yleisesti ottaen tuollainen leimaaminen mielipiteiden takia kertoo henkilön omasta kypsymättömyydestä eikä mistään muusta.

Ja sitten on tietysti vaalisalaisuus. Mikäli ryhmäpaine on kova, niin sitä ei ole pakko rehellisesti kertoa kenelle äänensä antoi. Sitä voi kertoa vaikka äänestäneensä Veronika Honkasaloa, vaikka oikeasti ääni olisikin mennyt Halla-aholle. :p
 
Ei kannata nuin varmana olla persujen kestomenestyksestä.Viime marraskuussa eli alle vuosi sitten gallupkannatus noin 8 prosenttia.Sillä hetkellä olisi voinut povata auringonlaskun puolueeksi kuten nyt sanotaan keskustasta alle 12 prosentin kannatuksella.Mestari oli kuitenkin puheenjohtajana jo.Yksittäiset tekijät kuten Oulun raiskaustapaukset käynnisti lumipalloilmiön eli ruokki itseään.Persujen some kampanjointi on kaikkein paras ja huippuun hiottu voisi luulla persuja olevan 60 prosenttia porukasta ..Yksinkertainen Josph Goebbelsin keino toistaa väitteitä jotka ovat liioteltuja tehoaa vaalikarjaan.Nyt tuo etu on seuraavissa vaaleissa syöty kun muutkin puolueet panostaa siihen.VäitteetEsim.suunniteltu väestönvaihto jotta suomen kansa vaihdetaan muunrotuisiin ja kapitalistit saa poljettua palkat alas ja voitot omaan taskuun.Sipilä kutsui raiskaajat Suomeen ja teki miljardien kulut.Ajattelematon teko jota nyt itsekkin pitää virheenä muttei 2015 vielä tietty että maahantuleva porukka onkin nuoria miehiä.Alussa näytettiin kuvia hukkuvista naisista ja lapsista.Kuvat olivat lavastusta.Ajattelematon kodintarjoaminen lisäsi varmasti Suomeen tuloa jonkin verran.Selvityksen mukaan Suomen houkuttavavuus perustui muita pohjoismaita sillä hetkellä löysempään perheenyhdistämislakiin.Googlen hakutietojen mukaan geelitukat hakivat ahkerasti tietoja Suomen sosiaalieduista syksyllä 2015.Toinen väite Sipilä täytti omat ja sukulaisten taskut valtion rahoilla.Vailla totuuspohjaa mutta toistele tuota somessa niin jokunen prosentti uskoo sitä.Minullekin muutama nuori politiikka seuraamaton kaveri kertoi kuulleensa että Sipilä kähminyt itselleen miljoonia puljaamalla lakeja itseään suosivaksi.Taitavaa kampanjointia jolla Sipilä oli syyllinen kaikkeen mutta onko pitkän päälle rakentavaa syöttää valheita toisista puolueista.Joku tapahtuma voi kääntää vaaan toiseen suuntaan.Ennustaminen on vaikeaa kun vaaleihin on yli kolme vuotta.Itse asiassa Sipilä taitaa olla ainut pääministeri joka on maksanut matkojaan itse kun ohjasi omaa tai vuokrakonettaan eikä laskuttanut kuluja.
 
Ei kannata nuin varmana olla persujen kestomenestyksestä.Viime marraskuussa eli alle vuosi sitten gallupkannatus noin 8 prosenttia.Sillä hetkellä olisi voinut povata auringonlaskun puolueeksi kuten nyt sanotaan keskustasta alle 12 prosentin kannatuksella.Mestari oli kuitenkin puheenjohtajana jo.Yksittäiset tekijät kuten Oulun raiskaustapaukset käynnisti lumipalloilmiön eli ruokki itseään.Persujen some kampanjointi on kaikkein paras ja huippuun hiottu voisi luulla persuja olevan 60 prosenttia porukasta ..Yksinkertainen Josph Goebbelsin keino toistaa väitteitä jotka ovat liioteltuja tehoaa vaalikarjaan.Nyt tuo etu on seuraavissa vaaleissa syöty kun muutkin puolueet panostaa siihen.VäitteetEsim.suunniteltu väestönvaihto jotta suomen kansa vaihdetaan muunrotuisiin ja kapitalistit saa poljettua palkat alas ja voitot omaan taskuun.Sipilä kutsui raiskaajat Suomeen ja teki miljardien kulut.Ajattelematon teko jota nyt itsekkin pitää virheenä muttei 2015 vielä tietty että maahantuleva porukka onkin nuoria miehiä.Alussa näytettiin kuvia hukkuvista naisista ja lapsista.Kuvat olivat lavastusta.Ajattelematon kodintarjoaminen lisäsi varmasti Suomeen tuloa jonkin verran.Selvityksen mukaan Suomen houkuttavavuus perustui muita pohjoismaita sillä hetkellä löysempään perheenyhdistämislakiin.Googlen hakutietojen mukaan geelitukat hakivat ahkerasti tietoja Suomen sosiaalieduista syksyllä 2015.Toinen väite Sipilä täytti omat ja sukulaisten taskut valtion rahoilla.Vailla totuuspohjaa mutta toistele tuota somessa niin jokunen prosentti uskoo sitä.Minullekin muutama nuori politiikka seuraamaton kaveri kertoi kuulleensa että Sipilä kähminyt itselleen miljoonia puljaamalla lakeja itseään suosivaksi.Taitavaa kampanjointia jolla Sipilä oli syyllinen kaikkeen mutta onko pitkän päälle rakentavaa syöttää valheita toisista puolueista.Joku tapahtuma voi kääntää vaaan toiseen suuntaan.Ennustaminen on vaikeaa kun vaaleihin on yli kolme vuotta.Itse asiassa Sipilä taitaa olla ainut pääministeri joka on maksanut matkojaan itse kun ohjasi omaa tai vuokrakonettaan eikä laskuttanut kuluja.
Höpöhöpö.
 
Ei kannata nuin varmana olla persujen kestomenestyksestä.Viime marraskuussa eli alle vuosi sitten gallupkannatus noin 8 prosenttia.Sillä hetkellä olisi voinut povata auringonlaskun puolueeksi kuten nyt sanotaan keskustasta alle 12 prosentin kannatuksella.Mestari oli kuitenkin puheenjohtajana jo.Yksittäiset tekijät kuten Oulun raiskaustapaukset käynnisti lumipalloilmiön eli ruokki itseään.Persujen some kampanjointi on kaikkein paras ja huippuun hiottu voisi luulla persuja olevan 60 prosenttia porukasta ..Yksinkertainen Josph Goebbelsin keino toistaa väitteitä jotka ovat liioteltuja tehoaa vaalikarjaan.Nyt tuo etu on seuraavissa vaaleissa syöty kun muutkin puolueet panostaa siihen.VäitteetEsim.suunniteltu väestönvaihto jotta suomen kansa vaihdetaan muunrotuisiin ja kapitalistit saa poljettua palkat alas ja voitot omaan taskuun.Sipilä kutsui raiskaajat Suomeen ja teki miljardien kulut.Ajattelematon teko jota nyt itsekkin pitää virheenä muttei 2015 vielä tietty että maahantuleva porukka onkin nuoria miehiä.Alussa näytettiin kuvia hukkuvista naisista ja lapsista.Kuvat olivat lavastusta.Ajattelematon kodintarjoaminen lisäsi varmasti Suomeen tuloa jonkin verran.Selvityksen mukaan Suomen houkuttavavuus perustui muita pohjoismaita sillä hetkellä löysempään perheenyhdistämislakiin.Googlen hakutietojen mukaan geelitukat hakivat ahkerasti tietoja Suomen sosiaalieduista syksyllä 2015.Toinen väite Sipilä täytti omat ja sukulaisten taskut valtion rahoilla.Vailla totuuspohjaa mutta toistele tuota somessa niin jokunen prosentti uskoo sitä.Minullekin muutama nuori politiikka seuraamaton kaveri kertoi kuulleensa että Sipilä kähminyt itselleen miljoonia puljaamalla lakeja itseään suosivaksi.Taitavaa kampanjointia jolla Sipilä oli syyllinen kaikkeen mutta onko pitkän päälle rakentavaa syöttää valheita toisista puolueista.Joku tapahtuma voi kääntää vaaan toiseen suuntaan.Ennustaminen on vaikeaa kun vaaleihin on yli kolme vuotta.Itse asiassa Sipilä taitaa olla ainut pääministeri joka on maksanut matkojaan itse kun ohjasi omaa tai vuokrakonettaan eikä laskuttanut kuluja.

Meinaatko, että seuraavissa vaaleissa muut puolueet olisivatkin kehitysmaamaahanmuuttoa vastaan? Meinaatko, että muut puolueet ensi vaaleissa vastustavat ilmastokulttia? Vastustavatko muut halpatyövoiman maahantuontia matalapalkka-aloille? Jotenkin en jaksa uskoa. Ja niin kauan kuin PS on näissä tärkeissä asioissa ainoa vaihtoehto kaikkien muiden puolueiden yhtenäiselle linjalle, tulee kannatus olemaan korkea.
 
:facepalm: Typerää ottaa esiin Persujen Soinin&CO paskomaa kannatusprosenttia. Se on eilispäivää ja huominen vielä tätäkin päivää parempi. Taantuma lähestyy lieveilmiöineen. Se taas tietää hunajata hunajata persuille. Sturmit ja muut opportunistit saavat nähdä karun totuuden.
 
On varmasti totta, että nykypäivänä suurin vaara joutua syrjityksi poliittisen mielipiteen perusteella on tunnustautua Persuksi. Persut rikkoivat konsensuksen ja "maan tavan" ja heitä vastareaktiona heitä on tällä hetkellä "korrektia" potkia. Sama ilmiö on monessa muussakin maassa. Eri mieltä olevia ei koskaan oikein hyväksytä varsinkin jos heidän mielipiteensä voivat uhata vallanpitäjiä.

Joskus tuntuu kuitenkin unohtuvan, että eivät persut ole mitään aloittaneet. Heidän kauttaan on vain alkanut purkautumaan pikku hiljaa monissa paikoissa kytenyt tunne siitä, että asiat eivät mene reilusti tänä päivänä. Persut ovat ensimmäinen merkki siitä, että heiluri on alkanut tai ainakin alkamassa kääntyä toiseen suuntaan. Se ei tapahdu nopeasti ja voi hyvin olla /kuten itse uskon) että todellisen käännöksen tekijä on jotain paljon radikaalimpaa kuin persut nykyään.

Minä näen persut varoventtiilinä joka voi estää isomman poksahduksen. En usko että se onnistuu, mutta sopii toivoa.
 
Strategisessa mielessä Persu-ajatuksien asema on vankka ja se vahvistuu: maahanmuutto pysyy enemmän tai vähemmän ajankohtaisena, ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi vaadittujen toimintatapojen ylilyönneiltä tuskin vältytään ja EU:n suunta arvoyhteisönä tuskin määrittyy soraäänittä. Jotkut näkevät persut ulkomaisine sisaruspuolueineen EU:n kehityksen jarruna mutta voihan tuota verrata vaikka eduskuntaan: sielläkin lakien säätäminen on välillä hidasta ja suurimman osan mielestä se on oikein ja kohtuullista. Koska ne ovat lakeja niin niitä kuuluukin säätää yleensä hitaasti. Unionin tasolla, koska suuntaviivat ja direktiivit koskevat suurempaa ihmisjoukkoa on eri ryhmien ja maiden vaatimukset otettava vieläkin suuremmalla syyllä varteen. Yksimielinen Eurooppa on todellisuudesta irrallaan oleva ajatuskonsepti. Kuten rajaton maailmakin. Rajattomuutta ei voi viedä ns. ”loppuun” koska käytännössä on jotenkin määriteltävä äänestysoikeus ja se, kenen laki pätee missäkin. Ja btw, itärajalla ei mene vain Suomen tai EU:n ulkoraja, vaan idän ja lännen raja - toisella puolella on Bysantin jäämistö eri kirjaimineen.
 
Back
Top