SJ kirjoitti:Juke kirjoitti:SJ kirjoitti:Jukkis kirjoitti:No pitää kai sitä omakin mielipide ilmaista ettei kenellekään jäisi epäilystä minun idioottisuudestani...
Otsikkoon, pitäisi. Mutta luulenpa kuitenkin ettei meillä ole varaa ostaa sotatarpeisiin riittävää määrää uusia ensilinjan hävittäjiä Hornettien tilalle. Siksi olenkin sitä mieltä että Hawkien korvaamisen tullessa eteen täytyy korvaavan koneen tarjota vähintään sama suhteellinen suorituskyky kuin Hawkilla oli tullessaan, ja mielellään tietysti parempikin. Siis kyetä toimimaan vähintään vihollisen rynnäköivää kalustoa vastaan, jolloin varsinaiset hävittäjät voidaan keskittää saattavan kaluston sitomiseen pois kevyen kaluston kimpusta. Tällä keinolla sotatilanteessa käyttökelpoisen kaluston määrä voitaisiin pitää riittävämpänä.
Se, onko tälläistä kalustoa sitten saatavana ja sellaiseen hintaan että sitä hankkimalla pystytään oikeasti kalustotilannetta parantamaan onkin sitten ihan oma lukunsa. En taida jaksaa asiaa juuri nyt selvitellä, kun en ole alan ammattilainenkaan.
Hawkista taitaa olla myös tutkalla varustettu versio, mutta se on yksi paikkainen, eli se ei käy. Tutka siis siksi, että voi käyttää tutkaohjusta, eikä tartte mennä kaksintaisteluun vastustajan rynnäkkökoneen kanssa. Tutka myös auttaisi siinä, että kone voisi ainakin koettaa harventaa risteilyohjuksia. En tiedä pystyisikö risteilyohjuksia torjumaan ilman AMRAAM:ia. Voi pystyä sidewinderilläkin, mytta tutka auttaa silti niiden etsimisessä.
Mutta tämä on aika teoreettista, koska koneiden hinta on se mikä on, niin harjoituskoneet pidetään varustukseltaan kohtuullisina.
Tottakai yksipaikkainen Hawk käy tutkalla..onhan meillä 2-paikkaisia jo muutenkin.
Puhe oli Hawkin korvaavasta koneesta. Ne pitää korvata 2-paikkaisella koneella, ellei ne keksi tapaa kouluttaa lentäjät simulaattorilla suoraan yksinlennoille.
Sehän on täysin eri hankinta silloin.
http://www.militaryaviation.eu/trainer/BAe/Hawk_100_200.htm
Indonesian Serambi kirjoittaa;
SERAMBINEWS.COM, JAKARTA, INDONESIA-tyypin kuuluvien jotta INDONESIAN ILMAVOIMIEN kaatui asuin Street hyväntekeväisyys kansalaisten asunto monimutkainen Pandau Hawk 200 hävittäjälentokoneista Siak Hulu, Kamparin Regency, on noin 09:45.Onni onnettomuudessa oli ollut kuolemantapauksia laskevat. Ohjaajan Toinen luutnantti Reza Yori Prasetyo säilynyt jälkeen onnistunut poistuu kautta istuin häätö (Poista tuoli).Hawker Siddeley Hawk on kevyt hävittäjiä tai tuotannon BAE Hawk-kouluttaja vuodesta 1974. BAE Hawk on Iso-Britanniasta (Yhdistynyt kuningaskunta).Hawk on seuraavan sukupolven hävittäjä välivaiheen harjoituskoneen (F-16, F-15, jne) moderni tutka APG-66 (erityisiä variantti Mk 200) ja AIM-9 Sidewinder-ohjus.Haukka Mk. 109/209 on koodi Hawker Siddeley Hawk-viennin Indonesiaan, joka alkoi varustaa ilmavoimien vuodesta 1997 (1980-luvulla, ilmavoimien on myös ostanut joukko Hawk Mk 53).Haukka Mk. 209 on muunnelma yksipaikkaisina Hawk-perheen.Tämä lentokone on omistettu suorittavat ilmassa ja maassa hyökkäys vastaus tehtävää. Malesia on myös useita Hawk Mk 108/208 joka on ensimmäinen muunnelma Hawk tehdä tankkaamiseen.Faneille maailman ilmailu- ja Hawk-hävittäjiä nimi on tuttu. Taolaisuutta Indonesiassa, erityisesti ilmavoimien kone Hawk-sarjan tiedoksiannosta 1980. siitä lähtien monet lippulaiva suihkuhävittäjä syntyi fighter Trainer.Vuodesta 1980 Indonesia Hawk-sarjan 53 tai Hawk Mk 53 harjoituskoneen, ilma-aluksia, koska tämä on tiedossa luotettavasti ja helposti hallittavissa. Vaikka nämä pienet suihkukoneet myös voidaan pyytää taistelijana, erilaisia aseita. Tähän asti Hawk Mk 53 on vielä tarjolla ilmavoimien ja tuli 15 lanud Iswahyudi skadron Madiun.90-Luvulla vuonna 1993 ilmavoimat palasi suorittaa peräti 24 Hawk ostosopimuksen. Tämä on sitten korotetaan 16, tuo koko ilmavoimien Hawk on peräti 40 hedelmien kypsymisen. Sopimuksessa sanotaan korjata ongelmia.Syy, haukka hinta voi olla kalliimpaa kuin F-18 Hornet ilma ovat kehittyneempiä.Haukka, joka äskettäin hankkia uusin sarja, joka on täysin erilainen Hawk Mk 53. Hawk, jotka ovat ostaneet tällä kertaa valtion--sarjan, 100 ja 200-sarja. erityisesti Indonesian valmistaja British Aerospace (BAe) nimesi sen Hawk-sarjan 109/209.Haukka 200-sarjan erityinen, koska se oli hyvin lähellä varsinainen torjumiseksi toiminta sitten valmistajien nähnyt uusia halkeamia. Perustaminen kevyt hävittäjä. Poistamalla tandem paikkaa ja lisää APG-66 tutka tyypit, joita käytetään ilma-aluksen F-16A/B, samoin kuin lentoliikenteen tankkauksen anturi uusi taistelija nimeltään Hawk-200s.Kuin hävittäjiä, joilla eri Hawk 200 hienostunut ja tappavia aseita. Myös ilmasta-ilmaan ohjuksia AGM-65 Maverick armeijan, merikotka anti-aluksen ohjuksia ja torpedot sekä useita pommeja.Kun on pulaa hävittäjän Hawk 200. Eli ei pysty ottamaan sisäisen Canon. Tämä Canon asennettiin ulkopuolella keskiosa pylväät. Lisäksi, koska sen pieni sen fyysinen hävittäjän säde on myös rajoitettu.Vaikka Indonesia on suuri maa. Tämä heikkous voi olla dieliminir ilma-säiliöaluksen KC-130-tuki.