Presidentinvaalit 2018

Poimin tuolta yhden lauseen, eli mikä pitää Suomen nipin napin lännessä:

Keskeistä on Haltzelin mukaan se, että Suomi pitää kiinni oikeudestaan päättää itse omista turvallisuusratkaisuistaan ja että tämä on tehty selväksi myös Kremlille.

Juuri tässähän Matti Vanhanen on antanut periksi ennen kuin kukaan pyysikään!


"Suomi pitää kiinni oikeudestaan päättää itse omista turvallisuusratkaisuistaan" on käytettävissä myös Nato-jäsenyyttä vastaan nyt kun itse asiallista sisällöllistä keskustelua ei käydä. Eli nämä Kremlille huoraavat samalla kun antavat Venäjän vaikuttaa päätöksiimme tarjoavat Natosta kieltäytymisen perusteeksi sitä, että silloin Nato päättää maapuolustusasioistamme.


Joten kerrattakoon, Naton jäsenenä:

- Päätämme itse, sallimmeko alueellemme ulkomaalaisten joukkojen tulon. He siis tulevat vain kutsusta. Ja tämä voi lukea myös jäsenyyspaperissamme.

- Päätämme itse mitä ja miten annamme apua 5. artiklankin myötä. Näin päättävät myös muut jäsenet.

- Voimme säilyttää nykyisen ja jo Natoyhteensopivan järjestelmämme. Myös asevelvollisuusarmeijan osalta. Joudumme lisäämään vain osuutemme Nato-esikuntien upseeristossa.

- Nykyisen partneriutemme sijasta pääsemme myös osalliseksi Naton päätöksiin ja Naton tiedustelu- ja analyysitietoon.

- Puolustusvoimiemme budjetti ei Naton vuoksi nouse. On jo nyt hyvällä tasolla johtuen mm laivasto- ja HX-hankkeesta.

- Venäjän kannalta katsoen olemme jo Natossa. Nyt ainoastaan on epävarmaa saammeko apua, saammeko tietoa ja kuinka nopeasti. Ja, että varmuudella meillä ei ole turvatakuita. Sen sijaan Nato saa meiltä kaiken sen mitä saisi ollessamme Natojäsenenäkin. Eli olemme kiinnittyneet, standartoituneet ja sitoutuneet Natoon ja länteen ja huolehtimaan alueemme puolustamisesta ja olemme mukana myös kansainvälisissä operaatioissa. Myös aseteknologiamme, toimitukset ja huolto nojaa länteen puhumattakaan upseeriston verkottumisesta ja asenteesta. Haluamme myös maksaa koko lystin ottamatta vastaan Naton tarjoamaa mahdollisuutta puolustuskustannusten ja puolustukseen panostuksen kantamisessa. Tässä suhteessa olemme vahvemmin Naton tukena kuin esimerkiksi Ruotsi on kokonaispanoksellaan tai Baltit ja suhteellisesti katsoen myös montaa muuta maata edellä - mutta kieltäydymme 5. artiklasta ja turvatakuusta.

Lopuksi voi miettiä miksi kieltäydymme turvatakuusta. Tarvitsemme sitä vain Venäjän tähden. Kieltäydymme siitä vain Venäjän tähden. Tämä siitäkin huolimatta, että Venäjälle kallellaan olevat sinisilmäiset vihervassarit muuta väittäisivät.

Ja faktisesti Venäjä ei vastusta Natojäsenyydessämme mitään muuta kuin turvatakuita. Kaikki muu meillä jo on. Kyse on pelkästään siitä, että Venäjä ei halua meille tätä turvaa.

Tietenkin sisäpoliittisesti Venäjän rikollinen johto tarvitsee uhkakuvansa ja tämä kysymys on osa sitä. Siksi sotilaammekin sanovat, että kysymys on enää poliittinen - kaiki muu on tehty.
 
Viimeksi muokattu:
"Suomi pitää kiinni oikeudestaan päättää itse omista turvallisuusratkaisuistaan" on käytettävissä myös Nato-jäsenyyttä vastaan nyt kun itse asiallista sisällöllistä keskustelua ei käydä. Eli nämä Kremlille huoraavat samalla kun antavat Venäjän vaikuttaa päätöksiimme tarjoavat Natosta kieltäytymisen perusteeksi sitä, että silloin Nato päättää maapuolustusasioistamme.


Joten kerrattakoon, Naton jäsenenä:

- Päätämme itse, sallimmeko alueellemme ulkomaalaisten joukkojen tulon. He siis tulevat vain kutsusta. Ja tämä voi lukea myös jäsenyyspaperissamme.

- Päätämme itse mitä ja miten annamme apua 5. artiklankin myötä. Näin päättävät myös muut jäsenet.

- Voimme säilyttää nykyisen ja jo Natoyhteensopivan järjestelmämme. Myös asevelvollisuusarmeijan osalta. Joudumme lisäämään vain osuutemme Nato-esikuntien upseeristossa.

- Nykyisen partneriutemme sijasta pääsemme myös osalliseksi Naton päätöksiin ja Naton tiedustelu- ja analyysitietoon.

- Puolustusvoimiemme budjetti ei Naton vuoksi nouse. On jo nyt hyvällä tasolla johtuen mm laivasto- ja HX-hankkeesta.

- Venäjän kannalta katsoen olemme jo Natossa. Nyt ainoastaan on epävarmaa saammeko apua, saammeko tietoa ja kuinka nopeasti. Ja, että varmuudella meillä ei ole turvatakuita. Sen sijaan Nato saa meiltä kaiken sen mitä saisi ollessamme Natojäsenenäkin. Eli olemme kiinnittyneet, standartoituneet ja sitoutuneet Natoon ja länteen ja huolehtimaan alueemme puolustamisesta ja olemme mukana myös kansainvälisissä operaatioissa. Myös aseteknologiamme, toimitukset ja huolto nojaa länteen puhumattakaan upseeriston verkottumisesta ja asenteesta. Haluamme myös maksaa koko lystin ottamatta vastaan Naton tarjoamaa mahdollisuutta puolustuskustannusten ja puolustukseen panostuksen kantamisessa. Tässä suhteessa olemme vahvemmin Naton tukena kuin esimerkiksi Ruotsi on kokonaispanoksellaan tai Baltit ja suhteellisesti katsoen myös montaa muuta maata edellä - mutta kieltäydymme 5. artiklasta ja turvatakuusta.

Lopuksi voi miettiä miksi kieltäydymme turvatakuusta. Tarvitsemme sitä vain Venäjän tähden. Kieltäydymme siitä vain Venäjän tähden. Tämä siitäkin huolimatta, että Venäjälle kallellaan olevat sinisilmäiset vihervassarit muuta väittäisivät.

Ja faktisesti Venäjä ei vastusta Natojäsenyydessämme mitään muuta kuin turvatakuita. Kaikki muu meillä jo on. Kyse on pelkästään siitä, että Venäjä ei halua meille tätä turvaa.

Tietenkin sisäpoliittisesti Venäjän rikollinen johto tarvitsee uhkakuvansa ja tämä kysymys on osa sitä.

Pitää muistaa että Natossa on sellaiset saatanalliset diktatuurit kuin Norja ja Tanska sekä Islanti. Tuota taustaa vasten vapauden ja demokratian kannattajan on ilmeisesti helppo suuntautua mieluummin itään. Tätä asiaa en ole vielä ymmärtänyt. Juuri sen porukan jonka ideologiansa puolesta pitäisi vaatia Natoon liittymistä onkin fanaattisesti sitä vastaan. Elämä on toisinaan ihmeellistä ja kokonaisten sukupolvien aivopesulla saa ihmeitä aikaan. Hyvin on itänaapuri hoitanut hommansa.
 
Kun ajattelemme sotilaallista uhkaa, niin nyt poliitikkomme laskevat tai jättäytyvät sen varaan, että ollessamme heikompana mutta poliittisesti korrektimpana Venäjä kiertää alueemme. Että poliittisen Natouhkakuvan puuttuessa, oma sotilaallinen panoksemme riittää tekemään alueestamme sellaisen, ettei tänne haluta hyökätä tai vaikuttaa. Altistumme kuitenkin yhtenään tämän tahdon ja mielikuvan testaamiselle.

Natojäsenenä olemme sopiva uhkakuvaksi siinä kuin muutkin Natojäsenet - joskin ihan Pietarin lähellä. Kuitenkin osallisena sotilasliiton suojasta jonka haastamiseen Venäjällä ei panokset riitä. Jäsenenä olisimme myös tehokkaasti blokkaamassa Venäjän valtapyrkimykset Itämeren suunnalla. Pohjoismaat, Baltit ja Puola yhdessä riittävät siihen kun ydinasepelote on Venäjältä näin pelattu pois vastapelotteen muodossa.

Silloin kanssakäymisemme Venäjän kanssa tapahtuisi kuin se tapahtuu nyt Norjassa tai Tanskassa.
 
Viimeksi muokattu:
Koko presidentinvaalikeskustelu ja itse vaali käydään ulkopoliittisesti tilanteessa, joka pelottavuudessaan saattaa olla eräs sodanjälkeisen ajan vakavimpia.

Olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä siitä, että meillä on presidenttinä ja Ylipäällikkönä Mies. Ja että hän on lupautunut jatkamaan myös seuraavan kauden. Emme joudu arpomaan vähiten huonoa vaihtoehtoa.

Nyt ei ole protestiäänien paikka, vaan parasta olisi antaa hänelle vahva mandaatti ja ratkaista asia jo ensimmäisellä kierroksella.
 
Koko presidentinvaalikeskustelu ja itse vaali käydään ulkopoliittisesti tilanteessa, joka pelottavuudessaan saattaa olla eräs sodanjälkeisen ajan vakavimpia.

Olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä siitä, että meillä on presidenttinä ja Ylipäällikkönä Mies. Ja että hän on lupautunut jatkamaan myös seuraavan kauden. Emme joudu arpomaan vähiten huonoa vaihtoehtoa.

Nyt ei ole protestiäänien paikka, vaan parasta olisi antaa hänelle vahva mandaatti ja ratkaista asia jo ensimmäisellä kierroksella.
Tämän kanssa on helppo olla samaa mieltä.
 
Koko presidentinvaalikeskustelu ja itse vaali käydään ulkopoliittisesti tilanteessa, joka pelottavuudessaan saattaa olla eräs sodanjälkeisen ajan vakavimpia.

Olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä siitä, että meillä on presidenttinä ja Ylipäällikkönä Mies. Ja että hän on lupautunut jatkamaan myös seuraavan kauden. Emme joudu arpomaan vähiten huonoa vaihtoehtoa.

Nyt ei ole protestiäänien paikka, vaan parasta olisi antaa hänelle vahva mandaatti ja ratkaista asia jo ensimmäisellä kierroksella.

Luulisi vaalitenteissä ainakin syntyvän keskustelua myös sotilaallisesta maanpuolustuksesta. Vaikkei NATOn jäsenmaa ollakaan, on meillä silti kansalaisten keskuudessa hyvä maanpuolustustahto. Asia josta kannattaa pitää huolta ja pitää sitä yllä. 30.11. 1939 Kyösti Kallio ei sanonut #päivässäohi.
 
Koko presidentinvaalikeskustelu ja itse vaali käydään ulkopoliittisesti tilanteessa, joka pelottavuudessaan saattaa olla eräs sodanjälkeisen ajan vakavimpia.

Olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä siitä, että meillä on presidenttinä ja Ylipäällikkönä Mies. Ja että hän on lupautunut jatkamaan myös seuraavan kauden. Emme joudu arpomaan vähiten huonoa vaihtoehtoa.

Nyt ei ole protestiäänien paikka, vaan parasta olisi antaa hänelle vahva mandaatti ja ratkaista asia jo ensimmäisellä kierroksella.

Tähän voi soveltaa myös ikiaikaista viisautta siitä ettei ehjää kannata korjata. Sauli on hoitanut hommansa hyvin. Kokonaisuus on ollut erinomaisesti nipussa joten hyväksi todettu mies jatkakoon virassaan. Muilla ehdokkailla ei ole tarjota mitään sellaista että edellä oleva muuksi muuttuisi. Yksityiskohdista poraaminen on toki jo alkanut mutta se on vain hyttysten ininää.

Silti pressanvaalit ovat aina toisinaan menneet yllättävänkin tiukoiksi. Ei siis hämmästytä vaikka niin kävisi nytkin. Ennalta on kyllä vaikea nähdä kenellä vastaehdokkaista voisi olla moiseen eväitä.
 
Kerrankin voin sanoa, että luulen tietäväni ketä tarkoitat :) ja olen ehdottoman samaa mieltä. Toisen kahden kauden jälkiä korjataan puolustustulaitoksessa edelleen.

Vihreiden kohdalla minulle tuli ikuisia näppylöitä. Mitäs mieltä Pekka Haavisto oli ennenkuin Putin alkoi potkia homoja?

http://www.vihrealanka.fi/kolumnit/kansanarmeijaa-ei-enaa-tarvita
Pelko on hiipinyt reserviläisjärjestöihin. Sotaleikki-ikään jämähtäneiden nulikoiden yhdistykset ovat kovaa vauhtia menettämässä merkitystään. Reserviäijien itsetunto on selvästikin kuolemanvaarassa. Eivätkö ne venäläiset hyökkääkään? Eikö minua tarvita? Iik! Synkeän viinanhuuruisen kasarmimentaliteetin ja simputtamiskulttuurin ylläpitäminen sukupolvesta toiseen on yleisen asevelvollisuuden ainoa anti.

Suurimittainen maahyökkäys Suomen alueelle on fantasiakirjallisuutta, jolla ei ole enää pitkään aikaan ollut vähäisintäkään yhteyttä tämän päivän realistisiin turvallisuuskysymyksiin.

Tweet

Tuokin vetelys. Ilman reserviläisiä vihreät ovat ensimmäisiä jotka päätyvät Siperiaan.

Samanlainen täysin aivoton suhtautuminen on vihreillä islamisaatioon kuin oli muutama vuosi
sitten Suomen puolustusvoimiin.
 
Vastuullisen median airueen(STT) päällikkö kysyy:
Minna Holopainen
Minna Holopainen @HolopainenMinna
En tiedä, mitä pitäisi ajatella, kun Suomessa pääsee presidenttiehdokkaaksi tällaisilla #ulpo / #turpo -pohdinnoilla
Melko helmiä kommentteja, ylemmyyden tuntoinen demari..sanoisin..
https://mobile.twitter.com/HolopainenMinna/status/894142850803302400

Tämä ei taasen aiheuta pohdintaa..
IS: Merja Kyllönen sanoo ei Natolle ja pohjoismaiselle puolustusyhteistyölle

18.3.2017

Presidenttiehdokas aloittaisi pohdinnat Venäjä-pakotteiden purkamista.
https://www.verkkouutiset.fi/politiikka/Kyllönen_pakotteet-63005
 
Viimeksi muokattu:
Vastuullisen median airueen(STT) päällikkö kysyy:

Melko helmiä kommentteja, ylemmyyden tuntoisia..sanoisin..
https://mobile.twitter.com/HolopainenMinna/status/894142850803302400

Tämä ei taasen aiheuta pohdintaa..

https://www.verkkouutiset.fi/politiikka/Kyllönen_pakotteet-63005

Paljonkohan persujen ehdokas saa ääniä pelkästään tuollaisten "minna holopaisten" ansiosta...

Kyseessä on kuitenkin Suomen Tietotoimisto.. twitter-ääliöistä ei pääse eroon muuten kuin sulkemalla twiitterin...

Minusta tuo on vain tyly fakta. Mistä tiedän mitä on kassakaapeissa mutta todennäköisintä on että kukaan ei todellakaan tule auttamaan jos Venäjä todella yrittää tämän maan miehittää. Jää siihen että Norja auttaa jäljellä olevaa käsivartta (tekevät sen hetkessä) ja Ruotsi ei uskalla auttaa edes Ahvenanmaata. Mikä siinä risoo? Eikö sen viestin pitäisi herätellä varustautumaan ja valmistautumaan paremmin? Eikö sen pitäisi herätellä vielä enemmän lännen ja erityisesti Yhdysvaltojen suuntaan?

Sitten tuo Kyllönen.. Hän ei halua liittoutumista kenenkään kanssa (paitsi Venäjän) mutta toivonee myös rahaa enemmän ulkomaille kuin puolustusvoimille. Mutta eipä todellakaan kiinnosta mediaa. Kyseessä on kun on "oikea presidenttiehdokas"

Siksi minä nostelin ja nostelen jatkossakin esille mm. vihreiden typeryyksiä.

Itänaapuri pitää saada kiertämään Suomi.
 
Viimeksi muokattu:
Vihreiden kohdalla minulle tuli ikuisia näppylöitä. Mitäs mieltä Pekka Haavisto oli ennenkuin Putin alkoi potkia homoja?



Tuokin vetelys. Ilman reserviläisiä vihreät ovat ensimmäisiä jotka päätyvät Siperiaan.

Samanlainen täysin aivoton suhtautuminen on vihreillä islamisaatioon kuin oli muutama vuosi
sitten Suomen puolustusvoimiin.

Tuo linkittämäsi Vihreän Langan juttu on näemmä vuodelta 2008, jolloin vielä elettiin "ikuisen rauhan" aikaa Euroopassa ja muumimamma puuhasteli Örkki Tuomiojan kanssa Ottawan sopimuksen ja muun mukavan parissa. Mutta joo, se mitä omakohtaisesti muutaman vihreän tunnen, niin ajattelevat kyllä juuri tuolla tavalla. Ei heitä kiinnosta pätkän vertaa mikään "ahdasmielinen ja vanhanaikainen" isänmaallisuus. Heidän mielenkiintonsa on globaalissa maailmanparantamisessa.
 
Keskustan kunniapuheenjohtaja P. Väyrynen trollaa.

http://paavovayrynen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/240964-on-muutoksen-aika


Olen ollut kolme kertaa presidenttiehdokkaana. Joka kerta oma kannatukseni on ollut aluksi mitättömän pieni ja puolueenikin suosio alamaissa, mutta hyvällä kampanjalla olen kyennyt nousemaan jokaisessa vaalissa kakkoseksi.

Vuoden 1988 vaaleissa selviydyin toiseksi sekä suorassa kansanvaalissa että valitsijamiesten vaalissa. Mauno Koivisto pettyi, kun häntä ei valittu suoraan. Vaalin lopputulos oli kuitenkin varmistettu jo edellisen vuoden hallitusratkaisun avulla. Koiviston valinnan turvasivat pääministeri Harri Holkerin valitsijamiehet.

Myös vuosien 1994 ja 2012 presidentinvaaleissa nousin hyvällä vaalityöllä toiseksi. Ennakkoäänissä olin kummassakin vaalissa selvästi kakkosena, mutta molemmilla kerroilla minut pudotettiin jatkosta viime päivien mediapelin avulla.

Jos tulen ehdokkaaksi, uskon pääseväni jälleen kakkoseksi.


Ja sitten klassista Väykkää:


Olen puolustanut ja puolustan Suomen puolueettomuutta. En kannata Suomen liittymistä sotilasliitto Natoon, enkä hyväksy EU:n kehittämistä sotilasliitoksi ja Naton eurooppalaiseksi pilariksi.
 
Lauran tietämättömät möläytykset ei mene nyt sen piikkiin, että kukaan ei tule auttamaan meitä. Selittelyä. . Laura sanoi että ne jyrää meidät päivässä. Laura naureskelee kun kysytään tarkennusta, että jyräähän ne. Wittu että menee ihon alle. Suomalaiset on tutkimuksen mukaan euroopan kansoista valmiimpia puolustamaan maatansa. Sitten tähän massaan Laura heittelee tuollaisia. Tietämätön ja hölmö. Motivaatio vastaa divisioonaa.
Jos tuo nainen on presidenttinä niin Putin polkee sitä Mäntyniemessä. Se on saletti.
 
Keskustan kunniapuheenjohtaja P. Väyrynen trollaa.

http://paavovayrynen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/240964-on-muutoksen-aika


Olen ollut kolme kertaa presidenttiehdokkaana. Joka kerta oma kannatukseni on ollut aluksi mitättömän pieni ja puolueenikin suosio alamaissa, mutta hyvällä kampanjalla olen kyennyt nousemaan jokaisessa vaalissa kakkoseksi.

Vuoden 1988 vaaleissa selviydyin toiseksi sekä suorassa kansanvaalissa että valitsijamiesten vaalissa. Mauno Koivisto pettyi, kun häntä ei valittu suoraan. Vaalin lopputulos oli kuitenkin varmistettu jo edellisen vuoden hallitusratkaisun avulla. Koiviston valinnan turvasivat pääministeri Harri Holkerin valitsijamiehet.

Myös vuosien 1994 ja 2012 presidentinvaaleissa nousin hyvällä vaalityöllä toiseksi. Ennakkoäänissä olin kummassakin vaalissa selvästi kakkosena, mutta molemmilla kerroilla minut pudotettiin jatkosta viime päivien mediapelin avulla.

Jos tulen ehdokkaaksi, uskon pääseväni jälleen kakkoseksi.


Ja sitten klassista Väykkää:


Olen puolustanut ja puolustan Suomen puolueettomuutta. En kannata Suomen liittymistä sotilasliitto Natoon, enkä hyväksy EU:n kehittämistä sotilasliitoksi ja Naton eurooppalaiseksi pilariksi.

Helppo olla samaa mieltä. Jos Paavosta joku mielleyhtymä tulee niin se on nimenomaan kakkonen.
 
"Suomi pitää kiinni oikeudestaan päättää itse omista turvallisuusratkaisuistaan" on käytettävissä myös Nato-jäsenyyttä vastaan nyt kun itse asiallista sisällöllistä keskustelua ei käydä. Eli nämä Kremlille huoraavat samalla kun antavat Venäjän vaikuttaa päätöksiimme tarjoavat Natosta kieltäytymisen perusteeksi sitä, että silloin Nato päättää maapuolustusasioistamme.


Joten kerrattakoon, Naton jäsenenä:

- Päätämme itse, sallimmeko alueellemme ulkomaalaisten joukkojen tulon. He siis tulevat vain kutsusta. Ja tämä voi lukea myös jäsenyyspaperissamme.

- Päätämme itse mitä ja miten annamme apua 5. artiklankin myötä. Näin päättävät myös muut jäsenet.

- Voimme säilyttää nykyisen ja jo Natoyhteensopivan järjestelmämme. Myös asevelvollisuusarmeijan osalta. Joudumme lisäämään vain osuutemme Nato-esikuntien upseeristossa.

- Nykyisen partneriutemme sijasta pääsemme myös osalliseksi Naton päätöksiin ja Naton tiedustelu- ja analyysitietoon.

- Puolustusvoimiemme budjetti ei Naton vuoksi nouse. On jo nyt hyvällä tasolla johtuen mm laivasto- ja HX-hankkeesta.

- Venäjän kannalta katsoen olemme jo Natossa. Nyt ainoastaan on epävarmaa saammeko apua, saammeko tietoa ja kuinka nopeasti. Ja, että varmuudella meillä ei ole turvatakuita. Sen sijaan Nato saa meiltä kaiken sen mitä saisi ollessamme Natojäsenenäkin. Eli olemme kiinnittyneet, standartoituneet ja sitoutuneet Natoon ja länteen ja huolehtimaan alueemme puolustamisesta ja olemme mukana myös kansainvälisissä operaatioissa. Myös aseteknologiamme, toimitukset ja huolto nojaa länteen puhumattakaan upseeriston verkottumisesta ja asenteesta. Haluamme myös maksaa koko lystin ottamatta vastaan Naton tarjoamaa mahdollisuutta puolustuskustannusten ja puolustukseen panostuksen kantamisessa. Tässä suhteessa olemme vahvemmin Naton tukena kuin esimerkiksi Ruotsi on kokonaispanoksellaan tai Baltit ja suhteellisesti katsoen myös montaa muuta maata edellä - mutta kieltäydymme 5. artiklasta ja turvatakuusta.

Lopuksi voi miettiä miksi kieltäydymme turvatakuusta. Tarvitsemme sitä vain Venäjän tähden. Kieltäydymme siitä vain Venäjän tähden. Tämä siitäkin huolimatta, että Venäjälle kallellaan olevat sinisilmäiset vihervassarit muuta väittäisivät.

Ja faktisesti Venäjä ei vastusta Natojäsenyydessämme mitään muuta kuin turvatakuita. Kaikki muu meillä jo on. Kyse on pelkästään siitä, että Venäjä ei halua meille tätä turvaa.

Tietenkin sisäpoliittisesti Venäjän rikollinen johto tarvitsee uhkakuvansa ja tämä kysymys on osa sitä. Siksi sotilaammekin sanovat, että kysymys on enää poliittinen - kaiki muu on tehty.

TP-vaalit, ulko- ja turvallisuuspoliitiikan linjaukset tapetilla, eikä yhtään NATO:n kannattajaa ehdokkaana. Ei saada järkevää NATO-keskustelua aikaan näissäkään vaaleissa. Ei edes sinnepäinkään :(
 
Back
Top