Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Avaappa hieman..Mulla on sellainen haisu nokassa, että nyt tulee melkoinen tutkinta. Tässä on muutamia pointteja liittyen mm. sotaharjoitukseen, joka oli käynnissä, jos oikein ymmärsin?
Varmaan kuljettajan lepoaika/ yleinen virkeys ja tarkkaavaisuus on tarkassa syynissä ainakin. Muuten olen sitä mieltä että rahaa tarvitaan tasoristeysinfran parantamiseksi. Puomeja, alikulkuja, siltoja ym..Mulla on sellainen haisu nokassa, että nyt tulee melkoinen tutkinta. Tässä on muutamia pointteja liittyen mm. sotaharjoitukseen, joka oli käynnissä, jos oikein ymmärsin?
Linkki @baikal uutiskommenttiinOnnettomuusautossa ei Tavailan mukaan ilmeisesti ollut kantahenkilökuntaa, vaan ainoastaan varusmiehiä.
Ikävä kyllä nämä ainoastaan ja vain -sanat sattuvat minulle silmään.
Berner hoitaa kalliit hommat reaaliaikaisella gps-paikannusjärjestelmällä..Varmaan kuljettajan lepoaika/ yleinen virkeys ja tarkkaavaisuus on tarkassa syynissä ainakin. Muuten olen sitä mieltä että rahaa tarvitaan tasoristeysinfran parantamiseksi. Puomeja, alikulkuja, siltoja ym..
Onnettomuusautossa ei Tavailan mukaan ilmeisesti ollut kantahenkilökuntaa, vaan ainoastaan varusmiehiä.
Ikävä kyllä nämä ainoastaan ja vain -sanat sattuvat minulle silmään.
Avaappa hieman..
Laeissa ja ohjesäännöissä jotka perustuvat lakien käyttämään "viralliseen" terminologian puhutaan asevelvollisista ja naisten vapaaehtoista palvelusta suorittavista tai siten varusmiehistä jolla tarkoitetaan kaikien sukupuolien henkilöitä. Termiä varusnainen ei PV:ssa ole käytössä virallisesti. Varussotilas ei ole vakiintunut termi eikä ole mitään tarvetta keksiä tällaista uutta termiä.Mietin aina, että tietty osa tästä vouhotuksesta on täyttä hölynpölyä ja jengi kiihkoilee ihan turhaan. Sitten tulevat Setämiehet ja todistavat toisin.
Mikä vika varussotilaassa?
Ei tästä normaalia onnettomuustutkintaa kummempaa tule. Normaalia toimintaa on selvittää tapahtuma ja näin tehdään aina kun PV:ssa kuolee henkilöitä.Mulla on sellainen haisu nokassa, että nyt tulee melkoinen tutkinta. Tässä on muutamia pointteja liittyen mm. sotaharjoitukseen, joka oli käynnissä, jos oikein ymmärsin?
Joutavaa spekuloida kun ei tiedetä asian laitaa ja sitä onko tieliikennelakia tai esim. PV:n liikkenneturvallisuusnormin kohtaa joka määrää tasoristeyksen ylityksestä noudatettu. Kuljettajalle nuo on varmasti opetettu tai hänellä ei olisi korttia.Saattueajotapa ei tod. ole paras mahdollinen ja ei ainakaan turvallisin vartioimattoman tasoristeyksen ylitysmuoto....kun pohditte, niin hoksaatte, mihin se helposti johtaa?
Tiedän toimintamalleja, joissa ennen ylitystä tarkistetaan junan kulkeminen. Ei tod. ole yliv. tehtävä, soiton päässä on tieto varsin tarkasta junan etenemisestä. Erityisesti tätä voi suositella, kun vedetään -saattue- radan yli ja on hitokseen huono näkyvyys.
Muistan kaksi sh:sta, joissa ajosuoritteet vedettiin siten, että odotettiin junan ohitus, jos aikataulu osoitti ajankohtaa, jossa junaa voitiin odottaa plus miinus jotain minuutteja.
Nyt jos yksikin foorumin kappari hyppää seinille ja aloittaa möykän näistä kommenteista, niin huomautan, että tällä lavalla pressun alla ei olla hiljaa.
Tieliikenneonnettomuus. Kiskoilla kulkevaa pitää väistää.
Varmasti ajatuksia suunnataan vähimmäislepoon ja vaikka mihin, mutta ainoa oikea suunta, jos haluaa turvallisuutta parantaa ratin ulkopuolisissa jutuissa, on vartioimaton tasoristeys sinänsä. Näitä on Suomessa 2500 ja miltei kaikista olen nähnyt edellä menevän ajoneuvon ajavan läpi sen kummemmin hidastamatta katsomaan.
Poliisi: Juna törmäsi apukuskin puolelle, ajoneuvoa kuljettaneen varusmiehen ollut vaikea nähdä juna
Raaseporin tasoristeysturmassa juna on törmännyt Puolustusvoimien ajoneuvoon apukuljettajan puolelle, kertoo tutkinnanjohtaja, komisario Ilkka Kantola STT:lle.
– Risteys ei ole plussan muotoinen, vaan tavallaan litistetty. Auton kuljettajan näkökulmasta rata tulee hieman takaviistosta.
Auton kuljettajan täytyy risteyksessä kurottaa eteenpäin nähdäkseen takaviistoon, tuleeko oikealta juna.
Paikalla oli onnettomuushetkellä sankka lumisade.
– Pelastuslaitoksen mukaan lunta tuli lähes vaakasuorassa, Kantola sanoo.
Neljä ihmistä kuoli tänään, kun Puolustusvoimien ajoneuvo ja juna törmäsivät tasoristeyksessä Raaseporissa.
Juna kulki yli sadan kilometrin tuntivauhdilla
Tasoristeysonnettomuudessa Puolustusvoimien ajoneuvoon törmännyt juna kulki Kantolan mukaan reilun sadan kilometrin tuntivauhdilla.
Junan kuljettaja on kertonut puhuttelussa, että näki auton ennen risteystä. Kuljettaja kuitenkin luuli auton pysähtyvän ajoissa, koska se ajoi niin hiljaista vauhtia.
Kantolan mukaan Puolustusvoimien ajoneuvoa kuljettanutta varusmiestä epäillään vähintään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sekä kuoleman- ja vammantuottamuksista. Asiasta kertoi ensin Helsingin Sanomat.
JECATERINA MANTSINEN / STT
Ihme että noinkin moni selvisi hengissä. Liekö olleet ilman turvavöitä ja lensivät