Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Suoranainen ihme!Jossain oli että 6 loukkaantunutta olisi jo kotiutettu..
Kuljettajalle nuo on varmasti opetettu tai hänellä ei olisi korttia.
https://www.lapinkansa.fi/kotimaa/m...teyksista-raha-on-ollut-rajallista-200489622/Myös digitaalista teknologiaa pyritään hyödyntämään aiempaa tehokkaammin.
–Digitaalisen teknologian avulla pystyään paikantamalla ja paikannustietoja hyödyntämällä tuottamaan tietoa junaan siitä, että reitillä on esteitä tai että lähestyvä ajoneuvo on tulossa tasoristeykseen. Samat tiedot pitäisi saada myös ajoneuvoihin.
Berner hoitaa kalliit hommat reaaliaikaisella gps-paikannusjärjestelmällä..
Näinpä. PV:n käytäntöhän on että ajokortilla ei yksinään ajeta vaikka olisi millainen aakkossuora käsissä siviilistä, vaan ajoluvan saaminen vaatii periaatteessa PV:n omien määräyksien lisäksi autokoulun typistetyn version käyntiä, johon kuuluu kirjallinen koe plus ajonäyte. Eli tässäkin tilanteessa kuski oli varmasti tietoinen tasoristeykseen oikeaoppisesta tulemisesta, mutta me ollaan kaikki vaan ihmisiä. Onnettomuuspaikka on kanssa lausuntojen perusteella ollut vittumainen ja sään kanssa yhdistettynä luonut huonon näkyvyyden, traagisin seurauksin.Noinpa. Itsellä siviilissä ABeC ja ~miljoona kilometriä, mutta ~2v sitten suoritettu PV:n ajolupa B-luokalle vaati vähän kurssia, kokeita ja "pv-inssin" käymistä. Siellä kyllä väännetään rautalankaa ja ratakiskoakin liikennesäännöistä.
Tieliikenneonnettomuus. Kiskoilla kulkevaa pitää väistää.
Varmasti ajatuksia suunnataan vähimmäislepoon ja vaikka mihin, mutta ainoa oikea suunta, jos haluaa turvallisuutta parantaa ratin ulkopuolisissa jutuissa, on vartioimaton tasoristeys sinänsä. Näitä on Suomessa 2500 ja miltei kaikista olen nähnyt edellä menevän ajoneuvon ajavan läpi sen kummemmin hidastamatta katsomaan.
Berner ehdottanee suoraan siirtymistä Glonass-järjelmään...Lehtomäki on "kuiskutellut"..Offtopic: Tuostahan tulisi Bernerille loistava bisnesidea, paikannuslaitteet puolustusvoimien kaikkiin ajoneuvoihin ja datan voi sitten myydä korkeimmalle tarjoajalle!
Onnettomuusautossa ei Tavailan mukaan ilmeisesti ollut kantahenkilökuntaa, vaan ainoastaan varusmiehiä.
Ikävä kyllä nämä ainoastaan ja vain -sanat sattuvat minulle silmään.
Eikö noita junia voisi muuten maalata jollain huomiovärillä?
Vihreä ja valkoinen ei oikein näy sopivassa kelissä.
En ole väittänyt Tavailan kommentiksi ja oletan vahvasti, että se on toimittajan kirjoitusasu. Sarjaloukkaantujien luvatussa maassa Suomessa katson oikeudekseni tehdä pilkusta tällä kertaa asiaa. Nämä nuorukaiset eivät ole -mitään VAIN varusmiehiä-, pankaa se kalloonne. Komennelkaa virassanne lavat hiljaiseksi, tässä kohtaa se ei nyt onnistu.
Uusin tieto on, että junankuljettaja oletti hitaasti tasoristeystä lähestyvän kuorma-auton pysähtyvän.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005423556.html
Luulis että noihin juniinkin voisi laittaa tehokkaat LED-päivävalo yms valopaneelit, että varmasti näkyy. Noi halogeenit, vaikka aikoinaan tehokkaita ovat ollet, on kyllä auttamattomasti vanhentuneita.