Reserviläiskirje synnytti ryntäyksen reservistä siviilipalvelukseen

Mutta eihän tässä ole edes näköpiirissä mitään liittovaltiota saatikka EU-armeijaa. Joten sen takia eroaminen on nyt hiukan hosumista, kyllä.
 
ai ettei ole näköpiiriissä? :facepalm:

No ei kyllä ole. Ei ainakaan keskiverto reserviläisen jäljellä oleviin palvelusvuosiin suhteutettuna.

Kaksvitosella - kolmikymppiselläkin on niin nirkoisesti aktiivisijoituksessaan aikaa jäljellä, että yhtään missään liittovaltio tai unioniarmeijassa ei taatusti ehdi palvelemaan.

Vielä syntymättömät lapset tai lapsenlapset voivat olla toisessa asemassa, mutta ei kai paapan sen takia kannata käpykaartiin lähteä. Mitä jos omat isoisämme talvisodan aattona olisivat ajatelleet samoin?
 
Monet aktiiviressut ovat kertoneet että ovat kyllä suomea valmiit puolustamaan ja varsinkin jos on NATO takana,mutta, jos pitää jonkun h*lvetin Eu:n ja/tai Eu:n arneijan puolesta tapella, niin saavat heidän puolestaan tapella ihan keskenään :mad:..ja olen ihan samaa mieltä tästä...:solthum:

Eli taitaa kuitenkin olla kysymys "sivari buumissa" vain siitä, että Eu:n liitovaltio ajatus on niin vieras ja vastenmielinen ettei herätä ressuissa eikä myöskään muissa kansalaisissa minkäänlaista luottamusta eikä ns."isänmaan paloa", jotta olisi valmis puolustamaan sitä oman henkensä menettämisen uhalla...o_O

Mutta Suomen Nato yhteys olisi se mikä toisi Suomelle ha sen sotilaille uskoa, luottamusta, kykyä ja välineitä tapella vahvaakin hyökkääjää vastaan vaikka henki meniskin siinä rähinässä...:salut:

Millä ihmeellä suomalaisen voi motivoida kokemaan isänmaallisia tuntemuksia, saati taistelemaan jonkun Naton puolesta, jos jopa yltiömyönteisin mielikuvin tarjoiltu EU ja Eurooppa jättävät lähinnä kalankylmäksi?

Suomalainen puolustaa Suomea, silloin kun on pakko ja mikäli kokee tämän kohdallaan puolustamisen arvoiseksi. Vieraiden sotiin väen vängällä osallistuminen on ollut perinteisesti suomalaisille kohtalaisen vastenmielinen ja epäpopulaari ajatus, jota turuilla ja toreilla tai nykyään internetissä huutelemalla on saanut lähinnä sotahullun vaahtosuun leiman. Näin fingerspitzgefühlinä veikkaan enemmistön ajattelevan, että parempi vain pitää pojat kotona omaa ruutikellaria vartioimassa ja poissa pahanteosta.
 
Jos ei tajua sitä tosiasiaa, että pakkasessa metsän pimeydessä yksin on kylmää, niin miten sitten.

Ulkomailla sotiminen kun on todiste tietyille tahoille omistautumisesta asialle jossa länsimaalainen demokratia on se asia.

Voit ihan rauhassa odottaa siellä perunakellarissasi, kun kasakka hakee ulos. Kerro nille sitten mielipiteesi.
 
Mutta eihän tässä ole edes näköpiirissä mitään liittovaltiota saatikka EU-armeijaa. Joten sen takia eroaminen on nyt hiukan hosumista, kyllä.
Et ilmeisesti kuuntele kaiken tietäviä persuja, Suomihan on menettänyt itsenäisyyden jo viime vuosituhannella ja EU on jo liittovaltio, johon Suomenkin asevoimat tullaan väkipakolla liittämään.
 
Jos ei tajua sitä tosiasiaa, että pakkasessa metsän pimeydessä yksin on kylmää, niin miten sitten.

Ulkomailla sotiminen kun on todiste tietyille tahoille omistautumisesta asialle jossa länsimaalainen demokratia on se asia.

Voit ihan rauhassa odottaa siellä perunakellarissasi, kun kasakka hakee ulos. Kerro nille sitten mielipiteesi.

Ei pidä olla liikaa dogmien, ylevien paperisten sopimusten ja lipevän arvoretoriikan sokaisema, vaan säilyttää kylmä pragmaattisuus. Suomen ei pidä taistella vieraan puolesta, varsinkaan kun nämä vieraat eivät missään olosuhteissa ole tosiasiassa valmiita taistelemaan Suomen puolesta. Silloin ei myöskään tarvitse herätä sen kasakan nauruunkaan.
 
Ei pidä olla liikaa dogmien, ylevien paperisten sopimusten ja lipevän arvoretoriikan sokaisema, vaan säilyttää kylmä pragmaattisuus. Suomen ei pidä taistella vieraan puolesta, varsinkaan kun nämä vieraat eivät missään olosuhteissa ole tosiasiassa valmiita taistelemaan Suomen puolesta. Silloin ei myöskään tarvitse herätä sen kasakan nauruunkaan.

Taas Venäjän rakastaja pääsi sanomaan.

Koita nyt kertoa kaikille, että et koskaan ole halunnut taistella Suomen puolesta. Olet myös forumilla tuota toisille kehoittanut.
 
Viimeksi muokattu:
Tuommoset maanpetturit voisi mun puolesta lähettää Siperiaan vaikka ihan heti kättelyssä. Saatanan vellihousut. :mad:

Sopii jos saa mennä hiihtäen (treenattu on)...mielellään jotain aseistusta mukaan.

Vakavasti ottaen reservistä siirtyy ulos aivan liian helposti. Ei mulla oo ikinä mitään vakaumusta ollut, mutta nuorena vedin protestiksi nimen paperiin kun joukko-osastossa keskityttiin enemmän vittuiluun ja simputukseen kuin varsinaiseen koulutukseen.
Täydennyskoulutukseen ei sitten tullut kutsua vaikka oli yli neljännesvuosisata aikaa.
Reserviin ei myöskään pääse koskaan takaisin, sotaan eduskunnan päätöksellä.
 
Eli taitaa kuitenkin olla kysymys "sivari buumissa" vain siitä, että Eu:n liitovaltio ajatus on niin vieras ja vastenmielinen ettei herätä ressuissa eikä myöskään muissa kansalaisissa minkäänlaista luottamusta eikä ns."isänmaan paloa", jotta olisi valmis puolustamaan sitä oman henkensä menettämisen uhalla...
Mä olen varmaan liian vanha tähän isoon kuvaan. Mä en osaa ajatella että nämä sivariin siirtyjät millään tavalla liittävät EU:ta tai muuta tähän asiaan. Uskon että ihan puhtaasti ajattelevat omaa etuaan ja poistuvat rivistä kun riskit näyttää kasvaneelta. Ei nää oikeesti sen enempää ajattele. Näin yksinkertaista se on.

Mutta Suomen Nato yhteys olisi se mikä toisi Suomelle ha sen sotilaille uskoa, luottamusta, kykyä ja välineitä tapella vahvaakin hyökkääjää vastaan vaikka henki meniskin siinä rähinässä...
Itse en taistelisi minkään muun puolesta kuin kotimaani Suomen. En kaipaa siihen Natoa tai mitään muutakaan. Kunnolla tasavallan budjettiin asehankintoja omalle porukalle minä kaipaan. Tällä mennään ja jos huonosti käy, ni siten saappaat jalassa. Mutta olenkin niin vanha ja yksinkertainen.


.
 
Mä olen varmaan liian vanha tähän isoon kuvaan. Mä en osaa ajatella että nämä sivariin siirtyjät millään tavalla liittävät EU:ta tai muuta tähän asiaan. Uskon että ihan puhtaasti ajattelevat omaa etuaan ja poistuvat rivistä kun riskit näyttää kasvaneelta. Ei nää oikeesti sen enempää ajattele. Näin yksinkertaista se on.

Aika pitkälti samaa mieltä olen minäkin. Selkärangatonta sakkia.
 
Perusteita on monia. Osa kestävämpiä, osa potaskaa. Onko kyseessä sukupolvien väliset erot? X-polvi on vaihtunut Y-polveen, työelämässä erot arvoissa ja tekemisessä tiedetään ja tunnistetaan, entä täällä reservin hylsytehtaiden pitkillä käytävillä, tai Päämajassa? Pitäisi tunnistaa, ilman muuta.

Itse ajattelen että me X-polven edustajat, ollaan joka tapauksessa poissa Kymen Kurskin lihamyllyistä. Vaikuttavaa tekemistä on taaempanakin. Yli 35v reservin kieltäytyjät on kyllä kummallisuus, vähintäänkin. Y-polvi onkin toinen asia, siellä on se iskevin kärki. Heillä saattaa yksilöllisyys ja globaali maailmankatsomus laittaa hanttiin. Mutta, perusteita on monia. Toivoisin että jokainen tekisi osansa, samassa veneessä ollaan.

Itse aikoinani työelämään siirtyessä mietin, missä en halua olla töissä. Viina, tupakka, aseet, niiden valmistus ja myynti. Ei sillä, kaikkia olen käyttänyt ainakin oman osani:p . Vaikka pyssyyn joku ei haluaisi tarttua, toivottavasti vähintäänkin halu suojella lähimmäisiään olisi suurempi tahto.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko noissa yli 30 ukoissa niitä jotka kokivat herätyksen 2015 monikulttuurisuussyksyn aikana?

Väärä tapahan se on reagoida. Rajat auki / Open Borders järjestöjen päämääränä on sotkea maanpuolustustahtoa.
 
Taas Venäjän rakastaja pääsi sanomaan.

Koita nyt kertoa kaikille, että et koskaan ole halunnut taistella Suomen puolesta. Olet myös forumilla tuota toisille kehoittanut.

Höpönlöpön Venäjän rakastaja... :D

Suomen oman suvereenin toimijuuden, maltillisen linjan ja kansallisen edun asettaminen etusijalle on kaukana Venäjän rakastamisesta tai edes ymmärtämisestä.

Suomi puolustaa Suomea - piste. Esimerkiksi Baltian maille tai muillekaan itäblokin entisille neuvostotasavalloille Suomen ei tule antaa edes osittaisia turvatakuita, sillä niiden puolustamisesta vastaa Nato - piste.

Noin muuten foorumin alkuperäiseen aiheeseen liittyen olen ainoastaan todennut, että jokainen tekee omat ratkaisunsa omasta henkilökohtaisesta lähtökohdastaan. Se on vapaassa maassa täysin oikeutettua ja sille on annettava tilaa. Kyllä minä ymmärrän oikein hyvin heitäkin, jotka eivät ole halukkaita puolustamaan nykyistä Suomea ja sen päällepäsmäröivää eliittiä - varsinkin kun keskiverto suomalaisella on nykyaikana myös muita vaihtoehtoja.
 
Epäilemättä ymmärrät....
 
Federalistien päivälehti (aka. Helsingin Sanomat) jatkaa taas tänään asevelvollisuuden vastaista kampanjaansa julkaisemalla mielipidekirjoituksen aiheesta.

Hyvät pääkaupunkiseudun asukkaat ja kaikki ylempään keskiluokkaan kuuluvat tai sitä jäljittelevät. Jos ette tilaa valtamedian valtakunnallista lehteä olette hybridisotarouvankin mukaan Putinin kätyreitä. Unohtakaa, että kyseinen lehti ajaa häikäilemättä Suomen autonomian rippeiden viemistä, asevelvollisuuden lakkauttamista, monikulttuurisuutta ja yksityisen aseenomistuksen kieltämistä.
 
Federalistien päivälehti (aka. Helsingin Sanomat) jatkaa taas tänään asevelvollisuuden vastaista kampanjaansa julkaisemalla mielipidekirjoituksen aiheesta.

Kieltämättä aika kriittisiä kannanottoja on ollut.

Tänään julkaistu: http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005060213.html?share=1de159ac287f4c14d9ec405073f6a99f
Eilen: http://www.hs.fi/paivanlehti/25012017/art-2000005059115.html

Toisaalta jos ongelma korjataan reserviläisten ja varusmiesten etuja parantamalla, kuten jälkimmäisessä kirjoituksessa ehdotetaan, ratkaisua tuskin voi pitää maanpuolustusvastaisena.
 
Federalistien päivälehti (aka. Helsingin Sanomat) jatkaa taas tänään asevelvollisuuden vastaista kampanjaansa julkaisemalla mielipidekirjoituksen aiheesta.

Hyvät pääkaupunkiseudun asukkaat ja kaikki ylempään keskiluokkaan kuuluvat tai sitä jäljittelevät. Jos ette tilaa valtamedian valtakunnallista lehteä olette hybridisotarouvankin mukaan Putinin kätyreitä. Unohtakaa, että kyseinen lehti ajaa häikäilemättä Suomen autonomian rippeiden viemistä, asevelvollisuuden lakkauttamista, monikulttuurisuutta ja yksityisen aseenomistuksen kieltämistä.

Mielestäni on aika lyhytnäköistä, että Suomessa on kaikessa avuttomuudessa lähdetty tälle vaaralliselle linjalle, jossa kansaa on ryhdytty jakamaan eri osapuoliin mielipiteiden, poliittisen kannan ja tyytyväisyyden perusteella, koska siitä ei seuraa mitään hyvää. Se ei myöskään lisää maanpuolustushenkeä ja -tahtoa, vaan luo eksponentiaalisen runsaasti löysiä kohtia kasakan tartuttavaksi. Lopputulos olisi paljon parempi ja ennen kaikkea rakentavampi, jos sama tarmo keskitettäisiin mieluummin yhteiskunnan ja talouden ongelmien ratkaisemiseksi sekä kansan keskinäisen yhtenäisyyden vahvistamiseksi, mutta se edellyttäisi todellisia valtiomiestason päättäväisyyttä, mihin nykyisen vallanpitäjän kompetenssi ei selvästikään riitä.

Siinähän sitten ylimielinen eliitti, federalistit ja uusliberalistit puolustakoot omaa asemaansa, rahojaan ja saavutettuja etujaan, vaikka sitä pahaa Putinia vastaan - yksin ja ilman yhtenäisen kansan tarjoamaa selkänojaa.
 
Minä luulen, että Trump tulee olemaan se päättäjä, joka pakottaa Unionin tiivistymään. On nimittäin ihan pakko. Tai sitten Siperia opettaa ja varmasti.

Tämän vuoden vaalit ratkaisevat paljon.
 
Back
Top