Ruotsin sukellusvenejahti

Isohan siitä operaatiosta väkisinkin ajan kanssa tulee - jos pyrkii koko maan ottamiseen (Ruotsi on laaja maa).

Mutta helpompihan Ruotsi olisi napata kuin Suomi. 90% väestöstä asuu Gävlen eteläpuolella ja maasto on enimmäkseen tuon linjan alapuolella ihan kelpoa panssaritaistelumaastoa. Ottamalla kolme isoa kaupunkia kontrolliin se on siinä? Norrlannissa vittumaisimmat ukkelit, mutta niitä on niin vähän...että kunhan suolaa ne Dal-joen kohdalla niin ei ne hirvikivääripatrullit sieltä paljoa mahda?

No, täällähän heitellään vähän väliä kuinka se Suomi helposti otetaan niin minäpä pistän sitten ihan perustellusti, että vielä helpommalla se Ruotsi sitten menee...

Homma selvä, oletko edes käynyt armeijaa?
 
Edit: No helppo sinun on päteä. Kommettini oli kirjoitettu ENNENKUIN Vonka postasi tarkemmat tiedot havaintopaikoista. Ihan muistinvaraisesti piti tiedotustilaisuuden heikkotasoisesta videosta asiaa haarukoida.

Tieto on ollut saatavilla jo iltakahdeksan jälkeen ruotsin asevoimien julkistamasta kartasta. Pohjoisin havaintopiste 59.32, 18,78. Eteläisin 59.12, 18,48. Googlen etäisyysmittaus antaa välimatkaksi osapuilleen 27km. Havaintojen välinen aika perjantai iltapäivä ja sunnuntai aamupäivä.

Tuon enempää en lähde spekuloimaan, millä matka on taitettu, onko välissä pysähdelty jne. Katsellaan mitä tuleman pitää.

Sinänsä tämä on ollut ihan hyvää viihdettä sunnuntai- iltaan tämä hunt for red october 2. Marinetraffic, mp-net ja erinäisiä medioita auto- refreshillä. Vain popcornit puuttuu.:D
 
1) Mitä Venäjä tekisi Ruotsilla?
2) Venäjällä ei yksinkertaisesti ole resursseja Ruotsin miehittämiseen.
3) Jos jokin Naton ulkopuolinen maa saa Naton liikkeelle, se on Ruotsi.

Ja jaskanpauhantahan välittömästi käynnistyi. En sano muuta kuin että korvaa sana "Ruotsi" sanalla "Suomi" listassas. Ihan sitä samaa sopii pohtia Suomen kanssa. Mitäpä se ryssä sen enempää sitten Suomellakaan kun ei kerran vauras Ruottikaan kelepaa...jolla on sentään Gotlantikin - Itämeren uiva "lentotukialus" tarjota pelipaikaksi!

En osallistu "keskusteluun" tämän enempää. Sen sanon vaan, että jos se kerran se Suomi aina menee niin vitun helpolla, niin mikähän siellä Ruotsissa on nyt niin vaikeaa venäläisille? Ei siellä ainakaan armeija ole vastaanpanemassa kun sitä ei ole olemassakaan. Sosiaalidemokraattisten naisten tissimielenosoituksellako ne venäläistankit pysähtyy?
 
Tieto on ollut saatavilla jo iltakahdeksan jälkeen ruotsin asevoimien julkistamasta kartasta. Pohjoisin havaintopiste 59.32, 18,78. Eteläisin 59.12, 18,48. Googlen etäisyysmittaus antaa välimatkaksi osapuilleen 27km. Havaintojen välinen aika perjantai iltapäivä ja sunnuntai aamupäivä.

Tuon enempää en lähde spekuloimaan, millä matka on taitettu, onko välissä pysähdelty jne. Katsellaan mitä tuleman pitää.

Voi olla ollut saatavilla. Eipä ole osunut okulaariin ennen. Onko edes "matkaa taitettu"? Eihän tässä ole kuin kolme, toisistaan irrallista havaintoa. Voi olla ihan eri vehkeet ja miehet liikenteessä.
 
Tieto on ollut saatavilla jo iltakahdeksan jälkeen ruotsin asevoimien julkistamasta kartasta. Pohjoisin havaintopiste 59.32, 18,78. Eteläisin 59.12, 18,48. Googlen etäisyysmittaus antaa välimatkaksi osapuilleen 27km. Havaintojen välinen aika perjantai iltapäivä ja sunnuntai aamupäivä.

Tuon enempää en lähde spekuloimaan, millä matka on taitettu, onko välissä pysähdelty jne. Katsellaan mitä tuleman pitää.

Sinänsä tämä on ollut ihan hyvää viihdettä sunnuntai- iltaan tämä hunt for red october 2. Marinetraffic, mp-net ja erinäisiä medioita auto- refreshillä. Vain popcornit puuttuu.:D

Esikuntaupseerilla on vaikeuksia hankkia, koota ja analysoida tietoa julkisista lähteistä ja vierailla kielillä. :rolleyes:
 
Ja jaskanpauhantahan välittömästi käynnistyi.

Sinun kyvyttömyytesi ja haluttomuutesi keskustella itse aiheesta näyttää jatkuvan samalla linjalla, sen sijaan keskityt moninaiseen tölvimiseen ja vittuiluun. Tällä kertaa päätit välttää keskustelun "no entä sitten Suomi?!!!!"-mussutuksella, joka ei millään tavalla perustu mihinkään mitä olen sanonut. Suoraviivaistaahan se kieltämättä keskustelua kun voi itse kuvitella mitä mieltä vastapuoli on. Onnea valitsemallasi tiellä.
 
Tieto on ollut saatavilla jo iltakahdeksan jälkeen ruotsin asevoimien julkistamasta kartasta. Pohjoisin havaintopiste 59.32, 18,78. Eteläisin 59.12, 18,48. Googlen etäisyysmittaus antaa välimatkaksi osapuilleen 27km. Havaintojen välinen aika perjantai iltapäivä ja sunnuntai aamupäivä.

Tuon enempää en lähde spekuloimaan, millä matka on taitettu, onko välissä pysähdelty jne. Katsellaan mitä tuleman pitää.

Sinänsä tämä on ollut ihan hyvää viihdettä sunnuntai- iltaan tämä hunt for red october 2. Marinetraffic, mp-net ja erinäisiä medioita auto- refreshillä. Vain popcornit puuttuu.:D

Sunnuntain havainnon perusteella aluehan olisi suht helppo motittaa mikäli aluksen kulkusuunta on varmistunut etelään. Viihdettä parhaimmillaan, käänteitä käänteiden perään :cool:
 
Sinun kyvyttömyytesi ja haluttomuutesi keskustella itse aiheesta näyttää jatkuvan samalla linjalla, sen sijaan keskityt moninaiseen tölvimiseen ja vittuiluun. Tällä kertaa päätit välttää keskustelun "no entä sitten Suomi?!!!!"-mussutuksella, joka ei millään tavalla perustu mihinkään mitä olen sanonut. Suoraviivaistaahan se kieltämättä keskustelua kun voi itse kuvitella mitä mieltä vastapuoli on. Onnea valitsemallasi tiellä.

Ei kenenkään ole pakko osallistua keskusteluun. Ei edes minun. Ainoa kommenttini kysymyslistaasi on: Korvaa sana Ruotsi sanalla Suomi ja pohdi kysymyksiä.

Joku muuhan voi tarttua kysymyslistaasi innolla - ja ruveta keskustelemaan kanssasi. Ethän sinä tänne MINUA varten kysymyksiä postaa, ethän? Närkästymisestäsi voisi nimittäin jotain muutakin päätellä: että kysymyspatteristosi oli minulle pelkästään osoitettu (jolloinka sen oikea osoite olisi lähettää kyssärit privana, ei pauhata julkisesti). Onnea myös sinulle valitsemallasi tyylillä. Kyllä se keskustelupalstojen idea vielä kirkastuu.
 
Sunnuntain havainnon perusteella aluehan olisi suht helppo motittaa mikäli aluksen kulkusuunta on varmistunut etelään. Viihdettä parhaimmillaan, käänteitä käänteiden perään :cool:

Saattaa olla että sitä paimennetaan tietylle alueelle, en tosin tiedä kuinka ovelaa tämä suto touhu on.
 
Ja minun kommenttini kommenttiisi: huolellisesti suurennuslasin kanssa kynttilänvalossa lukien etsi kaikki kohdat joissa olen väittänyt Suomen menevän "vitun helpolla" tai ylipäänsä ottanut listaani liittyen mitään kantaa Suomeen.

Menee sinulta jankutuksen puolelle - mutta toisin kuin sinä, minä en käy 1:1 debattia julkisesti keskustelupalstojen kautta. Koska: se on huonoa tyyliä eikä silloin ole käsittänyt keskustelupalstan ns. ideaa. Keskustelupalstoilla keskustellaan 1:N. Jotenka kommenttini ovat kaikille pohdittavaksi. Täällä on kyllä otettu kantoja Suomen suhteen, vaikket juuri SINÄ, nick Slammer, sitä olisi tehnytkään...

Sitten takaisin topikin mukaiseen asiaan, kiitos.
 
Uskoo ken tahtoo.

No, uskottavaan suto-jahtiin tarvitaan tietyntyyppinen kopterikapasiteetti ja sitä ainakaan ei pelissä nyt ole. Asia todettiin täällä eilen foorumin asiantuntevien toimesta, sama asia on todettu ruotsalaisten (ex-ressujen) sotafoorumilla, jota luen - ja lisäksi PV:n komentajakin viittasi siihen puheessaan. Joten minä ainakin uskon, ettei suto-jahti ole oikeasti käynnissä kun ei ole sen mukaista kalustoakaan pelissä (pahat kielet väittävät, että Ruotsin PV on kuohittu sen kyvyn suhteen Reinfeltin halltuksen toimesta v. 2010 - tieto on swedujen omalta foorumilta - siis siellä keskustelee ne reserviläiset, joilla ei sitä reserviä enää ole missä olla - on vain tietoa ja kokemusta ajoilta menneiltä...he sanovat, ettei Ruottin armeija enää pysty kunnolliseen suto-jahtiin - verrokkina varmaan kylmän sodan ajan jahdit, joissa oli mukanakin ollut ex-ressuja)
 
Back
Top