Ohjus-tiedustelija
Ylipäällikkö
baikal kirjoitti:adam7 kirjoitti:en nyt ymmärrä esim. Baikalin kauhistelua siitä että puheloinen viittaa tilanteeseen vuosien päästä. ainahan pv on ylläpitänyt pitkän aikavälin suunnitelmia. jos nyt sanotaan, että sen ajan kokoonpanoo tulee olemaan jollain tavalla erilainen kuin tänään, se ei käsittääkseni ole paha asia.
itse olen käsittänyt sen niin, että halutaan pienempi mutta paremmin varustettu organisaatio. tämä taas liittyy tuohon RistoJ:n yllä toteamaan, eli että ei ole ilmaista pitää ja huoltaa laajaa vanhaa varastoa.
kun nyt vieläkin saan noita kutsuja ja käyn omaa pientä tehtävääni opettelemassa ja harjoittelemassa silloin tällöin, mulle ei ole tullut kuvaa että tämän päivän puolustusvalmius olisi millään tavalla unohdettu.
tosin jos haluatte 700 000 puukko-kokardijengin tuonne skuugeen ja vähän rakennustenkin väliin dallailemaan, niin tämä keskustelu on aika turha.
Nyt olet adam kyllä käsittänyt kirjoitukseni väärin. Minä näen asian erittäin samoin kuin RistoJ.
Vielä kerran pojat: JOS TAVOITETILA ASETETAAN VUOSIMÄÄRÄN X PÄÄHÄN, KUTEN MIELESTÄNI ON ILMAN MUUTA OIKEIN, SILLOIN EI VOIDA RAKASTUA LIIKAA VANHOIHIN TAVAROIHIN, EI TOTTUMUKSIIN EIKÄ RAKENTEISIIN.
Muuten käy niin, että tavoite jää saavuttamatta täysin ja vanhaa romua on nurkat täynnä. Sehän olisi helvetillinen tilanne. Se olisi katastrofi. Rahaa on käytössä x-määrä ja se on käytettävä tavoitteen saavuttamiseen....ei museoimiseen. Uhkatilanne sallii mielestäni sen, että voidaan tehdä rohkeitakin päätöksiä.
Mikä on "liikaa rakastumista" ja mikä "nurkat täynnä"?
Muistutukseksi liitteenä SA-joukkojen yhtymät tällä vuosikymmenellä: 3+2+5! Ne ja niiden varustusko on liikaa ja täyttää nurkat?
Suurin osa ylimääräisestä vanhasta tavarasta on jo hävitetty ja lopuista luovutaan kun viimeiset JvPr ja Jpr90 lopetetaan muutaman vuoden sisään.
Vielä kerran: SA-joukot kokoonpanoina on jo supistettu erittäin raskaalla kädellä "uuteen aikaan", nyt on rauhanajanrakenteiden vuoro vaikka kovin tuskaliasta se tuntuukin olevan.
baikal kirjoitti:Sitäpaitsi panssarimiehiä on pakko pitää kovilla, heidän aselajiylpeytensä hipoo jos ei fanaattisuutta niin ainakin siinä on piirteitä siitä.
Höpö, höpö! Et ole edelleenkään vaan kertonut meille millä joukoilla ja kalustolla jatkossa toimitaan aktiivisesti etelän peltoaukeilla jos jo kertaalleen puolitettu ps-aselaji ajetaan lopullisesti alas?