Cold Will perusteli aseasiaa omasta näkökulmastaan. Olen itse aktiivinen reserviläinen, mutta en ole kertaakaan haaveillut / kokenut tarpeelliseksi rynkkyä kotisäilytykseen. Lähinnä se toisi itselle vaivaa säilytyksen järjestelyn osalta ja lisäisi riskiä, että joku asosiaali tulisi keikalle kotiimme.
Monet tuntuvat haaveilevan intin rynkystä kotona. Miksi? Osittain ontuvilta tuntuvat perusteet liikekannallepanon nopeudesta. Rynkyn ja ammusten jakaminen PERKissä ei hidasta läpimenoaikaa juurikaan ollenkaan. Joukkokohtainen varustus tulee kuitenkin olla puolustusvoimien hallussa, ei olisi ollenkaan tarkoituksenmukaista hajauttaa isoa materiaalimäärää paikallisille militioille välttämättä ei-niin-ammattimaiseen säilytykseen. En ole myöskään ymmärtänyt, mitä nämä kotona varustustaan säilyttävät joukot tekisivät tositilanteessa? Ilman mm. viestivälineitä joukkojen käyttökelpoisuus olisi aika alhainen. Joukon tulisi kuitenkin kokoontua johonkin esim. joukkuekokonaisuuksina vastaanottamaan käsillä olevan tehtävän ja kuittaamaan joukkokohtaisen varustuksen. Samassa yhteydessä ukoille jaetaan kyllä aseetkin.
Näin se on. Itse olen sitä mieltä että rynkyt kotiin niille joille se katsotaan tarpeelliseksi mutta enemmän tämä on valmius, suunnittelu ja hallinointi kysymys. Itse -ja moni muukin aseharrastaja olemme tästä hyvä esimerkki: aseet on jo nyt kotona ja valmius seistä ulkona varustettuna olisi reippaasti alle 30 minuuttia mutta ongelma on se että mitään suunnitelmaa ei ole eikä nopeassa kriisitilanteessa mitään käskyä mulle ikinä tule. Jos vihreät miehet ilmestyisivät asuinalueelleni niin, joutuisi improvisoimaan kaiken yksin ja omin päin. Ase on tässä kokonaiskuviossa vain yksi elementti ja monen kohdalla jopa täysin tapeeton.