Ehkä tässä on myös sukupolveen liittyvä -näkymäero-. Kun vielä kasarin alussa poliisi oikeasti saattoi antaa ns. runtua jne. niin nykyään homma vaikuttaa todella sisäsiistiltä. Olen itsekin nähnyt tanssipaikalla noin v. -82, kun poliisipari antoi rettelöitsijälle selkään niin että läiske kävi. Ja moni rettelöijä sai selkään vielä putkassakin. Muitakin ylilyöntejä oli runsaasti. Eli kun minä vertaan tuohon aikaan ja tähän päivään, niin homma on kuule nykyään todella asiallista ja siistiä. Joo, olen sitä mieltä oikeasti, että nykyään poliisi hoitaa työtään selvästi paremmin kuin vaikkapa 35 vuotta sitten.
Poliisijohto käräjillä sitten. Heput olivat käräjillä HUONON JOHTAMISEN TAKIA....ei niinkään siksi, että olisi jotain perusteellisesti pielessä muuten. Ja tuon kelvottoman johtamisen takia tapaus Aarnio oli mahdollinen. Ylipäätään. Toimittajakaksikko on ottanut osittain syystäkin kunnian Aarnion -paljastamisesta-, mutta poliisiorganisaatiossa taisi sittenkin olla henkilöitä tai osastoja, jotka käyttivät toimittajaparia yhteistyökumppaneinaan, ollenkaan vähättelemättä ketään tässä kohtaa. Palkitun, sosiaalisesti taitavan ja verkottuneen poliisipäällikön saaminen tuomiolle mahdollistui käyttämällä myös julkisuutta hyödyksi. Eli tavallaan siis taitavaa ja harkittua poliisityötä on sekin, että käytetään julkisuutta hyväksi.