Suomen sisäinen turvallisuus

Kun puhun poliisista, puhun koko porukasta. Olen pettynyt. Luulin että poliisin tehtävä olisi kaikin keinoin edistää suomalaisten turvallisuutta. Ja sitä se joskus olikin. Eikä tässä mihinkään politiiikkaan kannata enempää vedota. Samaa paskaa se oli edellisen hallituksen aikana, mikä nytkin jatkuu. Edelleen, jos olet jotain mieltä asioista, sano se, tai olet paskahousu. Jos et pysty sanomaan, niin ole edes hiljaa. Sekin on parempi kuin suoltaa opetettua kaavaa, jonka joku on päähäsi ohjelmoinut.
 
Tässäkin kaiken paskan alku ja loppu on poliittinen ohjaus!
Hallituksessa olleet puolueet ovat määrittäneet mitä tehdään ja millä prioriteetilla.
Siellä se pelko on...
 
Tarkistavat onko poliisi vielä puolueessa:facepalm:.
Tuskin se vääristynyt maailmankuva sieltä kallosta mihinkään häviä, vaikka sen jäsenmaksun jättäisikin maksamatta.


Pitäisikö poliiseilta kieltää poliittisen puolueen jäsenyys ja eduskuntavaaliehdokkuus kuten on kielletty ammattisotilailta?
Veikkaan että NO-arkeen vaikuttaa huomattavasti enemmän poliisien poliittinen kanta kuin ammattisotilaiden.
 
Kun puhun poliisista, puhun koko porukasta. Olen pettynyt. Luulin että poliisin tehtävä olisi kaikin keinoin edistää suomalaisten turvallisuutta. Ja sitä se joskus olikin. Eikä tässä mihinkään politiiikkaan kannata enempää vedota. Samaa paskaa se oli edellisen hallituksen aikana, mikä nytkin jatkuu. Edelleen, jos olet jotain mieltä asioista, sano se, tai olet paskahousu. Jos et pysty sanomaan, niin ole edes hiljaa. Sekin on parempi kuin suoltaa opetettua kaavaa, jonka joku on päähäsi ohjelmoinut.
Aivan yhtä paskahousuja, kuin nimimerkillä foorumilla mouhuava. Tietysti se, että poliisia sitoo käyttäytymisvelvoite myös vapaa-ajalla. Kirjoittele omalla nimellä kansanedustajallesi ja pyydä tekemään lakialoite "paskan" kärräämisestä pois. Muuten karkottamiset ovat tällä hetkellä suht.työläitä ja se ei johdu siitä, että niitä tekevät poliisit eivät haluaisi niitä tehdä.
 
Tämä oli varmaan minulle, vai oliko retorinen kysymys?

Vaikeaa sanoa, luottaisinko kun en tiedä minkälainen henkilö on kyseessä. Helpostihan sitä on vähintään tahattomasti puolueellinen johonkin suuntaan jos käsitellään "omien" tai "vihollisen" asioita.

Ei ollut retorinen. Kuten itse sanoin, jos tutkittava olisi muu kuin persu tai jos tutkija olisi muu kuin vihreä tai vasemmistoliittolainen, olisi ainakin omasta mielestäni mahdollista että tutkinta voisi olla neutraalia. Viher/vasemmisto vs persujen kohdalla se on itselle selkeää että puoluellisuutta esiintyisi ainakin jossain määrin.

Toisaalta aika vaikeaksi menisi maailma jos tutkijan ja tuomarin pitäisi aina kantaa samaa puoluekirjaa kuin syytetyn. Mutta tästä huolimatta pienellä pelisilmällä olisi voitu välttää polpomeemit ja iltasanomien otsikot laittamalla asiaa edistämään joku muu kuin julkisuudessa persurasismin tutkintaan profiloitunut vihreä
 
Tätä voisi kysyä valtamedialta, poliitikoilta, tutkijoilta ja virkamiehiltä. Heistä se on äärimmäisen tärkeää.

Tämä nykyisinkin joka rakosesta punkeva propaganda alkoi 2015, kun mediamyrsky puhallettiin pystyyn. Muistaakseni YLE pisti monta kymmentä juttua päivässä ulos, jossa etnistä taustaa korostettiin. Siitä asti se on jatkunut.

Jos espoolaismiehellä on hiukankaan tummaa pigmentissä ja hän perustaa autokorjaamon, se ei ole suinkaan espoolaismies joka sen perustaa vaan afganistanilainen turvapaikanhakija. Jutusta paistaa, että afganistanilainen turvapaikanhakija on hyvin ahkera ja ystävällinen, espoolaismiehen ominaisuuksia nuo eivät ole.

Niin kauan kuin etniset taustat pyritään tuomaan esille hyvässä ja pitämään pimennossa pahassa, kyseessä on propaganda jolla halutaa peittää tosiasiat. Tosiasioihin kuuluu, että taustaiset ovat riskiryhmä, jossa esim naisia ja tyttöjä ei kunnioiteta lainkaan. Poikkeuksia varmaan on, mutta mitä suuremmissa laumoissa pääsevät liikkumaan, sitä vahvemmin tulevat kulttuuriset taustat esille ja määrittämään käytöstä. Joka ei vaan sovi tänne. Eihän se sovi muuallekkaan koska ei mielestäni naisia saisi silpoa ja alistaa missään, mutta no can do.

Mutta ei tänne, jokainen joka haluaa peitellä asiaa hokemalla espoolaismiehistä, tukee tuota propagandaa jolla asiaa yritetään viimeiseen asti silotella.

Siksi on oleellista kertoa tekijän etnisnyys, noin niin kuin lyhyesti perusteltuna.
Joo, tässä on pointtia. Myös positiivinen syrjintä on syrjintää.

Olen samaa mieltä siitä, että jo alun perin on tehty virhe kun on pyritty valkopesemään asioita. Itse uskon, että kyseessä on ollut yritys siloitella pakolaisten tietä Suomeen; ehkä haluttiin toistaa vietnamilaisten pakolaisten menestyksekäs integraatio (josta oli juttua jossain ketjussa ehkä noin viikko sitten). Nyt vaan tulijat eivät olleet sopeutumiskykyisiä ja -haluisia vietnamilaisia, joten homma ei oikein toiminut.

Nyt kuitenkin tilanne on tämä, ja oma mielipiteeni on että tilanne pitäisi purkaa hallitusti. Edelleen olen sitä mieltä, että esim tässä po. tapauksessa etnisyydellä ei ole merkitystä, koska luultavasti on esiintynyt toisena henkilönä alun perinkin. Olisi voinut yhtä hyvin olla joku syntyperäinen peräkammarin poika, tai kansainvälisen lapsikaupparingin edustaja. Mutta silloin kun taustalla tms tekijällä on merkitystä, asioita ei pitäisi piilotella eikä siloitella kaiken maailman taposten toimesta.
 
Onks se @YJT paljon vai vähän?
En osaa sanoa; en käsittele nettivihjeitä enkä tiedä paljonko niitä tulee. Jos vihjeitä tulee muutama sata päivässä, niin 2000 edustaa noin viikon käsittelyjonoa. Ja jos niitä pystytään käsittelemään sitä vauhtia kun niitä tulee, ei kyseessä ole isokaan ongelma - varsinkin jos ne ovat jotain ihan huuhaa-tason vihjeitä. Taas jos niitä pystytään purkamaan kymmenen päivässä ja ovat nk vakavasti otettavia, tutkintaa vaativia juttuja niin totta kai se on ongelma. Miksi tätä minulta kysytään?
 
YTJ voi olla, en tunne. Mutta keskimäärin kenttäkin on oltava joko tyhmiä tai reppanoita. Muuten saisivat suunsa auki vaikka edes porukalla. Ei se asuntolaina voi tukkia koko jengin suuta.
Kun puhun poliisista, puhun koko porukasta. Olen pettynyt. Luulin että poliisin tehtävä olisi kaikin keinoin edistää suomalaisten turvallisuutta. Ja sitä se joskus olikin. Eikä tässä mihinkään politiiikkaan kannata enempää vedota. Samaa paskaa se oli edellisen hallituksen aikana, mikä nytkin jatkuu. Edelleen, jos olet jotain mieltä asioista, sano se, tai olet paskahousu. Jos et pysty sanomaan, niin ole edes hiljaa. Sekin on parempi kuin suoltaa opetettua kaavaa, jonka joku on päähäsi ohjelmoinut.
Sulla menee iloisesti sekaisin poliisin lakisääteinen tehtävä, yksittäisen poliisin rooli organisaatiossa ja se millaisia linjauksia organisaatio tekee.

Oikeastaan teikäläisen postauksessa korostuu se, miksi meidän foorumilla puhutaan nykyään mutulla kanibikineistä, eikä maanpuolustuksesta. Joka ikinen ammattilainen joka foorumille erehtyy, ajetaan nurkkaan ja aletaan haistattelemaan, ymmärtämättä näkökulmaeroa tai rajoitteita keskustelulle.

Erityisen typerältä näyttää, kun ihmiselle joka päivittäin tekee noita hommia ihan siellä suorittavassa portaassa, aletaan äijäilemään. Hitto vie, ette te K-marketin kassallekkaan mene länkyttämään kauppiaan pulla-alennus linjauksistakaan. Tai jos menette, olette helvetin tyhmiä.
 
Periaatteessa voisin tähän painaa jonkun hymiön, mutta en mä siihen lähde. Poliisikunta on puolustellut ja sinä olet vähintääkin vähätellyt.
Nyt kun vielä osoitat, miten olen vähätellyt. Ja ennen kuin kirjoitat mitään, niin asiallinen ja kiihkoton keskustelu ei ole vähättelyä vaan asiallista ja kiihkotonta keskustelua.

Mulla ei ole mitään Salaista Tietoa,
Tästä voinemme olla yhtä mieltä.

Ja tuohon viimeiseen lauseeseen vielä otan kantaa. Mitä hemmetin kaksoisstandardeja? Mitä tarkoitat?
Esimerkiksi vaaditaan nimien tai muiden tietojen julkaisemista ennen kuin niitä saa lain mukaan julkaista, tai vaaditaan lain vastaisia käännytys/pakkopalautustoimia. Laki on se mikä se on, ja sen mukaan pitää elää vaikka kuinka tuntuu huonolta.

Omana kommenttina lisäisin vielä sen, että POLIISIN edustajat sanovat että seksuaalirikokset eivät ole lisääntyneet, vaan ilmoituskynnys on laskenut. Tuoreimmassa keississä 1/52 uskalti tehdä asiasta ilmoituksen. Kuinka ylhäällä se ilmoituskynnys poliisin mielestä ennen oli?
Seksuaalirikoksissa on tunnetusti paljon piilorikollisuutta, ja - kuten piilorikollisuuden kanssa aina - on vain arvioita siitä kuinka paljon rikollisuutta todellisuudessa on. Seksuaalirikollisuudessa käsittääkseni haetaan tilastoa toisten toimijoiden kuten raiskaustukikeskuksen ym tiedoista.

En ota kantaa siihen, onko seksuaalirikosten määrä lisääntynyt vai ei (kun vielä tilastosta putsataan sellaiset rikokset, joita ei tarkastelujaksn alussa oltu kriminalisolitu), mutta jos on niin että poliisin tietoon on tullut enemmän esim raiskauksia mutta näiden muiden toimijoiden tilastot näyttävät samoilta kuin ennenkin, niin voitaneen ajatella että kyseessä on ainakin osaltaan muuttunut ilmoituskynnys.

Ja korostan, että minä en ole väittänyt että tilastopiikki seksuaalirikoksissa johtuisi ilmoituskynnyksen madaltumisesta. Oma käsitykseni on, että tuolla kentällä on ihan eri tavalla tietynlaista värinää kuin aikaisemmin. Minulla ei kuitenkaan ole faktatietoa siitä, miten raiskausten määrä on muuttunut. Minä en kuitenkaan vastaa muiden lausumista asioista.
 
En osaa sanoa; en käsittele nettivihjeitä enkä tiedä paljonko niitä tulee. Jos vihjeitä tulee muutama sata päivässä, niin 2000 edustaa noin viikon käsittelyjonoa. Ja jos niitä pystytään käsittelemään sitä vauhtia kun niitä tulee, ei kyseessä ole isokaan ongelma - varsinkin jos ne ovat jotain ihan huuhaa-tason vihjeitä. Taas jos niitä pystytään purkamaan kymmenen päivässä ja ovat nk vakavasti otettavia, tutkintaa vaativia juttuja niin totta kai se on ongelma. Miksi tätä minulta kysytään?
Ei tullut ihan heti ketään muuta täällä mieleen, joka saattaisi oikeasti tietää.
 
Edelleen, jos olet jotain mieltä asioista, sano se, tai olet paskahousu. Jos et pysty sanomaan, niin ole edes hiljaa.
Näin toteaa nimimerkki Late...

Itse kirjoitan omalla nimelläni omia mielipiteitäni siitä huolimatta, että minua sitoo velvollisuus toimia myös vapaa-ajallani siten että poliisin arvo ei siitä kärsi. Tämä on yksi niistä syistä, miksi pyrin kirjoittamaan maltillisesti ja kaikenlaista ööhötystä välttäen (toinen syy on se, että mielestäni asiallinen kirjoittelu on paljon asiallisempaa). Vaikka jonkun nettikirjoittelun perusteella tuskin virka lähtee, niin sanktioita saattaa tulla kuitenkin jos joku tämän maailman taponen keksii lähteä perkaamaan nettikirjoittelua. Muistissa on vielä case Long Play, missä poliisimies sai sanktioita mm todetessaan että hirttäytymisyritys oli nk kelvoton yritys (s.o. teko joka ei olisi voinut onnistua edes ilman sivullisten väliintuloa).

Lisäys: https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kelvoton-yritys
 
Viimeksi muokattu:
Kuten todettua, en osaa sanoa onko seksuaalirikosten määrä yhtäkkiä lisääntynyt vai ei, mutta tuolla katutasolla näyttäisi siltä, että eritasoista häirintää, seuraan tuppautumista, "EI":n väärin ymmärtämistä ym olisi enemmän kuin sanotaan nyt vaikka 10 vuotta sitten. Se, kuinka paljon tämä sitkeä vonkaaminen johtaa rikoksiin, on jokaisen itse pääteltävissä.
 
Itse olen selvityspyyntöön vastannut työnantajalleni facebookkiin liittyen. Lisäksi yhdessä vaiheessa toin esille facebook-tililläni huoltani ja uutisia maahanmuuton ongelmista, siis ihan asiallisia linkkejä, en mv-lehden mutta eipä ne keskustelua tai reagointia herättäneet eli toisin sanoen jengiä ei kiinnostanut. Maahanmuuttokriittinen edelleen olen mutta paskan kärräämisestä ym.muusta ei jaksaisi puhua. Se vie vain keskustelua juuri siihen suuntaan, joka karkottaa niitä äänestäjiä, joita haluaisin esim. Perussuomalaisten taakse asettuvan.
 
Oikeastaan teikäläisen postauksessa korostuu se, miksi meidän foorumilla puhutaan nykyään mutulla kanibikineistä, eikä maanpuolustuksesta. Joka ikinen ammattilainen joka foorumille erehtyy, ajetaan nurkkaan ja aletaan haistattelemaan, ymmärtämättä näkökulmaeroa tai rajoitteita keskustelulle.

Jokaisen forumille eksyneen ammattilaisen on syytä tietää myös se, että ehdoton pääosa forumin käyttäjistä pitää arvokkaana ammattilaisnäkökulman -eksymistä- asioihin. Tosiasiassa yhtäkään -ammattilaista- ei ole voitu ajaa nurkkaan, mielestäni, millään asiallisella argumentilla, korkeintaan esiintyy kriittistä arviointia tai sitten meuhkaavaa ulvontaa. Raskaasti ilmaistuja tulokulmaeroja on ja tulee olemaan - se johtuu juuri siitä, että ammatti-ihmisen näkemys on ammatti-ihmisen, siviilin on siviilin.

Sisäinen turvallisuus-näkökulma taas ottaisin hevosen loikan eteenpäin, kun pohdinta siirtyisi vähäsittäin siihen suuntaan, että millä tavoin esim. se tavon siviili voi parantaa omaa turvallisuuttaan, yhteisönsä turvallisuutta jne. Jättäytyminen holhottavaksi ja sen varaan, että poliisi ehtii ja kerkiää ei vaan ole tätä päivää. Oma vastuu korostuu koko ajan ja aikuisten eritoten miesten on otettava asiallista vastuuta myös muutoin kuin omassa elämässään. Se ei tarkoita sitä, että kannetaan kuutta asetta mukana ja leikitään poliisia.

Holhottavilla ihmisillä ei ole vapautta, se vaan on niin.

Minusta palstan poliisit ovat erittäin asiallisesti tuoneet esille näkökulmiaan. Poliisiorganisaatiossa on ongelmia, toisaalta on niin, että jos niitä ei käsiteltäisi julkisuudessa, emme niistä tietäisi mitään....se vasta olisi per c stä se.
 
Itse kirjoitan omalla nimelläni omia mielipiteitäni siitä huolimatta, että minua sitoo velvollisuus toimia myös vapaa-ajallani siten että poliisin arvo ei siitä kärsi. Tämä on yksi niistä syistä, miksi pyrin kirjoittamaan maltillisesti ja kaikenlaista ööhötystä välttäen (toinen syy on se, että mielestäni asiallinen kirjoittelu on paljon asiallisempaa).

Jatka samalla linjalla, muuta sanottavaa tästä ei ole.
 
Back
Top