Täällä on hyvä tapa merkitä "Edit" kun jälkeenpäin muuttelee tekstejään. Tämän verran oli näkyvissä eilen 23:08 julkaisua tänä aamuna klo 7:15.Nyt sinulla loppui jo lukutaitokin.
Sinulta on tullut todella haperoja väitteitä tässä keskustelussa. Siellä ne ovat kaikki näkyvissä.
Olemme samaa mieltä siitä, että Malmin lentokenttä olisi kannattanut aikanaan säilyttää. Siitä käytävä some-keskustelu voisi kuitenkin perustua oikeisiin faktoihin. Näitähän olen pyrkinyt osoittamaan. Kertauksen vuoksi:
1. Kaikki on varmaan samaa mieltä että Hesa kasvaa ja uudet asukkaat pitää sijoittaa jonnekin. Malmin ystävät ry:n nettisivulla, jota @Hallinkorva lainasi, esitetään ensimmäisenä Östersundom seuraavasti
"Työ alkamassa" ilmoittaa Malmin ystävät ry. Kuinka moni tästä osaa lukea, että se aloittaminen tarkoittaa ehkä vuotta 2035. Varsinkin kun seuraana listalla esitetään Kalasatama sanoin "työ alkanut". Jos tämä Östersundom-kohta ei ole väärä fakta, niin mikä sitten on?Östersundom58 000 - 64 000 → 80 000 - 100 000, työ alkamassa, osayleiskaava valmis
2. Helsingillä on pohjarakentamisen erikoistunut geo-osasto, joka perustettiin joskus metrorakentamisen alkaessa. Kuitenkin Malmin ystävien sivuilla esitetään kentän rakentamisen olevan jos ei melkein mahdotonta niin ainakin ylivoimaisen kallista sekä erittäin epäekologista paalutuksen johdosta. Lentolupakirja ei käsittääkseni anna pätevyyttä tuntea pohjarakentamista sen alan spesialisteja paremmin. Olisihan lisäksi todella kova juttu jos virkamiehet valehtelisivat!
3. Samoilla sivuilla on luettelo pää- ja suurkaupunkien "yleisilmailukentistä". Joukossa on Milanon Linate, joka on reittiliikennekenttä, liikennettä yli 9 milj matkustajaa. Sopiikohan sinne yleisilmailua väliin lainkaan. Tukholman yleisilmailukenttänä esitetään Bromma joka samoin on reittiliikennekenttä. Oikea yleisilmailukenttäkin Suur-Tukholman alueelta olisi löytynyt: Barkarby, muttä sen etäisyys keskustaan on 58 km. Ymmärrettävää, että se on "jäänyt pois". Pikkujuttu on Münchenin yleisilmailukentän Oberschleicheimin etäisyys po 13 km eikä 8. Kaikkia Euroopan pää- tai suurkaupunkeja ei mainita, ilmeisesti niiltä ei yleisilmailukenttää löydy. Sen sijaan listalle on haalittu kaksi kaupunkia Kanadasta sekä kolme Australiasta. Todella kirjaimellisesti kaukaa haettuja esimerkkejä!
Eihän jäsen @Hallinkorva ole tosiaan väittänyt mitään, hänhän ainoastaan kopioi tänne Malmin ystävien nettisivujen kirjoituksia. Rakentamisohjelmakin on "aito", sitä vaan ei Östersundomissa päästä toteuttamaan ennenkuin alueelle vedetään metro. Jonka alustava kustannusarvio on melkein yhtä paljon kun Länsimetron ennen rakentamisen aloitusta. Monta infrahanketta on jonossa ennen sitä joten Östersundomin rakentaminen voi siirtyä lähelle 2040-lukua
Ei ole kovin hedelmällistä pohtia millä perusteella vihervasemmisto päätöksensä tekee. Vastustaisivat varmaan lentämistä ihan periaatteestakin. Mutta asialle ei lämmennyt edes kokoomuksen ryhmä vaikka heidän olettaisi tuntevan paremmin esim liike-elämän tarpeet. Vai olisiko niin että he tuntevat: liikelennot on operoitu Seutulasta varmaan koko toiminnan alusta asti.
Viimeksi muokattu: