Trump -psykoosi

Hei veljet, miettikääpä hetki kuulostaako sellainen toiminta kovin järkevältä, että suomalainen reserviläinen päivästä toiseen jauhaa trumppi sitä trumppi tätä,ja Mueller lähestyy tai WP;NYT;CNN toistaa samaa juttua päivästä päivään?
Oliskohan Suomella edes pieni paikka tai vähäinen aika reserviläisen ajatusmailmassa, ainaikin luulen että Suomi on meidän juttu, ei trumppi eikä Amerikka.
En halua, eikä minulla ole aikomusta käydä näissä trump, maatalous tai eu -ketjuissa syvällisempää keskustelua, vaikka joskus näitä tuleekin vilkaistua.

Mutta nyt tuli kyllä semmoinen aforismi pikkusimolta, että ihan naurattaa. Oletkos, pikkusimo, katsonut mihin ketjuun olet kirjoittanut yli puolet omista parista sadasta viestistä? En alkanut niitä laskemaan, enkä jaksanut käymään läpi kun tendenssi oli niin selvä; lähinnä tämä trumppiketju höystettynä helsingin tapaamisella (oho.. trumphan se siinäkin aiheena). Keskustellahan saa mistä haluaa, ainakin minun puolestani, mutta on aika hulvatonta esittää tuolla keskusteluhistorialla kyseinen kysymys.

Mun mielestä vastaus on: ei, ei ole. Mutta se on tietenkin vain oma mielipiteeni.
 
En halua, eikä minulla ole aikomusta käydä näissä trump, maatalous tai eu -ketjuissa syvällisempää keskustelua, vaikka joskus näitä tuleekin vilkaistua.

Mutta nyt tuli kyllä semmoinen aforismi pikkusimolta, että ihan naurattaa. Oletkos, pikkusimo, katsonut mihin ketjuun olet kirjoittanut yli puolet omista parista sadasta viestistä? En alkanut niitä laskemaan, enkä jaksanut käymään läpi kun tendenssi oli niin selvä; lähinnä tämä trumppiketju höystettynä helsingin tapaamisella (oho.. trumphan se siinäkin aiheena). Keskustellahan saa mistä haluaa, ainakin minun puolestani, mutta on aika hulvatonta esittää tuolla keskusteluhistorialla kyseinen kysymys.

Mun mielestä vastaus on: ei, ei ole. Mutta se on tietenkin vain oma mielipiteeni.

Itte sain bannit kun kritisoin tiettyjen henkilöiden keskittymiseen vain politiikkaan...tämä kuitenkin on *maanpuolustusforumi*. Tietysti politiikkakin kuuluu asiaan, mutta yhden asian trollaus on joillain verissä tai maksussa.
 
En halua, eikä minulla ole aikomusta käydä näissä trump, maatalous tai eu -ketjuissa syvällisempää keskustelua, vaikka joskus näitä tuleekin vilkaistua.

Mutta nyt tuli kyllä semmoinen aforismi pikkusimolta, että ihan naurattaa. Oletkos, pikkusimo, katsonut mihin ketjuun olet kirjoittanut yli puolet omista parista sadasta viestistä? En alkanut niitä laskemaan, enkä jaksanut käymään läpi kun tendenssi oli niin selvä; lähinnä tämä trumppiketju höystettynä helsingin tapaamisella (oho.. trumphan se siinäkin aiheena). Keskustellahan saa mistä haluaa, ainakin minun puolestani, mutta on aika hulvatonta esittää tuolla keskusteluhistorialla kyseinen kysymys.

Mun mielestä vastaus on: ei, ei ole. Mutta se on tietenkin vain oma mielipiteeni.

Osallistun kun ehdin näihin muihin juttuihin, luen niitä suurella mielenkiinnolla ja kuten olen aijemmin kirjoittanut niissä on ihan hyvää settiä, jos maltatte mielenne niin voitte päästä nauttimaan niissäkin näitä minun aivoituksiani.
Kiitos kun olet lukenut kirjoitukseni, toivottavasti ne saavat sinullekkin positiivisen muistijäljen sekä hyvän mielen näin kauniina päivänä.
 
Money talks. Trumpista kirjoitetaan, koska se kerää lukijoita. Toki jos samalla voidaan ajaa omia tai taustavaikuttajien poliittista agendaa, niin aina vain parempi.

Toki myös Trump tarvitsee ympärilleen sekasortoa ja älämölöä. Siitä hän nauttii ja saa käyttövoimansa. Kun on riittävästi melskettä niin molemmat voittavat. Onko tuo muille hyväksi on sitten kokonaan toinen tarina.
 
Money talks. Trumpista kirjoitetaan, koska se kerää lukijoita. Toki jos samalla voidaan ajaa omia tai taustavaikuttajien poliittista agendaa, niin aina vain parempi.
Todella nerokasta punapropagandaa levittämällä rikastuu ja pienet punapalleroiset maksaa punaeliitin juhlimisen ja voivat sanoa "hei me tienataan tällä"
Tässä toimii mekaniikka "jos haluat saada sinun pitää antaa" ja tässäkin toiset antaa enemmän kuin saa, pääasia on että trumppia moititaan sehän nostaa niin mukavasti itsetuntoa.
Eikös Suomalaineen sanalaskukin sano "pitkätukkaa jymäytetään"
 
Kuten hyvin tunnettua, Venäjän lausunnoista saa ihan hyvin totuuden irti, kun lausunnon kääntää vain täysin päinvastoin.

On mielenkiintoista, että myös Trump on twiittaillut ja antanut paljon lausuntoja, jotka sitten ovat paljastuneet erittäin osuviksi, kun ne vain osaa kääntää täysin päinvastoin. Trump esim. kritisoi Obaman golfin peluuta ja ilmoitti, ettei itse tule pelaamaan golffia. Todellisuudessa Trump ei juuri muuta ole tehnytkään kuin golffannut. Lausunnot kertoivat siis totuuden jo etukäteen, kun ne vain tulkitsi oikein.

Sama toimii muutenkin. Otetaan esim. tämä twiitti tässä alta ja käännetään se suomeksi. Itse asiassa erittäin osuvaa. Voi pohtia, onko Trumpilla alitajuinen tarve purkaa asioita, joiden hän sisimmässään tietää olevan tosia.

Trump vihaa vapaata lehdistöä sen kertomisesta, että Trump on kansakunnan vihollinen, vain koska se on TOTTA. Vapaa lehdistö toteuttaa tärkeää tehtävää demokratiassa raportoidessaan ja selittäessään tätä asiaa Amerikan kansalle. Trump pyrkii tarkoituksella jakamaan kansakuntaa ja aiheuttamaan epäluottamusta. Trump voi myös aloittaa sodan! Hän on erittäin vaarallinen ja sairas ihminen!

 
Kuten hyvin tunnettua, Venäjän lausunnoista saa ihan hyvin totuuden irti, kun lausunnon kääntää vain täysin päinvastoin.

On mielenkiintoista, että myös Trump on twiittaillut ja antanut paljon lausuntoja, jotka sitten ovat paljastuneet erittäin osuviksi, kun ne vain osaa kääntää täysin päinvastoin. Trump esim. kritisoi Obaman golfin peluuta ja ilmoitti, ettei itse tule pelaamaan golffia. Todellisuudessa Trump ei juuri muuta ole tehnytkään kuin golffannut. Lausunnot kertoivat siis totuuden jo etukäteen, kun ne vain tulkitsi oikein.

Sama toimii muutenkin. Otetaan esim. tämä twiitti tässä alta ja käännetään se suomeksi. Itse asiassa erittäin osuvaa. Voi pohtia, onko Trumpilla alitajuinen tarve purkaa asioita, joiden hän sisimmässään tietää olevan tosia.

Trump vihaa vapaata lehdistöä sen kertomisesta, että Trump on kansakunnan vihollinen, vain koska se on TOTTA. Vapaa lehdistö toteuttaa tärkeää tehtävää demokratiassa raportoidessaan ja selittäessään tätä asiaa Amerikan kansalle. Trump pyrkii tarkoituksella jakamaan kansakuntaa ja aiheuttamaan epäluottamusta. Trump voi myös aloittaa sodan! Hän on erittäin vaarallinen ja sairas ihminen!

Kyseessä on projektio joka on mielen puolustumekanismi. Projektiossa omia ahdistavia tai torjuttavia ajatuksia heijastetaan itsensä ulkopuolisiin kohteisiin, henkilö ei itse välttämättä kykene oivaltamaan tapahtunutta.

Wikipediasta:
Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian ja psykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns. defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta. Kyseiset mielensisällöt koetaan usein torjuttaviksi, ja ne saattavat ärsyttää tai ahdistaa asianosaista itseään. Myös toiveita ja unelmia voidaan projisoida.
 
Sopii ehkä ketjun teemaan, vaikkei Trump olekaan keskiössä. Tällä kertaa republikaanisenaattori Rand Paul meni Moskovaan tavoitteenaan parannella maiden välejä. Viime aikoina maiden välillä on ollut suht korkean tason (senaattoreita, asevoimien johtoa, presidentin hallintoa) tapaamisia liukuhihnalta.
Tuo kertoo vain sen tosiasian että taustalla toimii valtion koneisto/virkamiehet/ politiikot ja trumppi tarkoitus on nyt kuten ennenkin varmistaa Amerikkalaisten etu, mikään ei ole halvaantunut ja mikään ei ole loppunut eikä päättynyt.

Media/some/demari/punavihreiden järjestämä kohu pyörii nyt toisessatodellisuudessa ja marraskuun välivaalien jälkeen nähdään kantoiko tuo kohu yhtäänmihinkään vai johtiko se punikkien täydellseen konkurssiin.
Sillä nyt pelataan poliittista "upporikasta rutiköyhää" ja demareilla on kaikki pelimerkit pöydässä punaisella ja marraskuussa ruletti näyttää mihin kuula pysätyy, jos tulos ei ole murskavoitto punaisille niin sen jälkeen alkaa maksun aika ja sitten pestään demareiden sisäinen likapyykki ja varmasti demareissa alkaa todellinen politiikkojen vaihtoviikot ja suunnanmuutos on raju ja se heijastuu myös Eurooppaan ja EUn suuntaan.
 
Sivusilmällä ja korvalla kuulin autoradiosta jotain, että Trump on myöntänyt poikansa olleen yhteyksissä venäläisten kanssa koskien Hillarya ja demokraattipuoluetta. Ja on kuulemma normaalia politiikassa.

Siis MH? Onko tämä ymmärrettävä niin, että on normaalia vehkeillä politiikassa venäläisten kanssa vastaehdokasta vastaan vai onko tämä ihan vaan Trumpin oma normaali?

Suupielet mesmassa odotan, että kohta tulee aika, kun paljastuu miten demokraatit ovat vehkeilleet ihan samalla tavalla. Jotain pirua Sanders-casessa nimittäin tapahtui.

Mutta Trump on nyt presidentti ja vastausvuoro hänellä.
 
Sivusilmällä ja korvalla kuulin autoradiosta jotain, että Trump on myöntänyt poikansa olleen yhteyksissä venäläisten kanssa koskien Hillarya ja demokraattipuoluetta. Ja on kuulemma normaalia politiikassa.

Siis MH? Onko tämä ymmärrettävä niin, että on normaalia vehkeillä politiikassa venäläisten kanssa vastaehdokasta vastaan vai onko tämä ihan vaan Trumpin oma normaali?

Suupielet mesmassa odotan, että kohta tulee aika, kun paljastuu miten demokraatit ovat vehkeilleet ihan samalla tavalla. Jotain pirua Sanders-casessa nimittäin tapahtui.

Mutta Trump on nyt presidentti ja vastausvuoro hänellä.
Näinhän se suunnilleen oli, mutta muista trumpilla on sellainen lakitiimi jolla on rautainen ammattitaito ja toisellapuolella poliittinen tutkija joukko jolla on poliittinen päämäärä ja agenda ja lopulta äänestäjät sanovat lopullisen sanansa, kummalle puolelle luulet ihmisten siirtyvän loppupelissä?
 
Näinhän se suunnilleen oli, mutta muista trumpilla on sellainen lakitiimi jolla on rautainen ammattitaito ja toisellapuolella poliittinen tutkija joukko jolla on poliittinen päämäärä ja agenda ja lopulta äänestäjät sanovat lopullisen sanansa, kummalle puolelle luulet ihmisten siirtyvän loppupelissä?
Sillä välin täällä todellisessa maailmassa Trumpilla on poliittinen lakitiimi, jota vastassa on puolueeton tutkijajoukko, jolla on rautainen ammattitaito, ja tavoite selvittää mitä 2016 tapahtui. Lopulta äänestäjät todellakin sanovat sanansa.

Mitä luulet, kummalle puolelle luulet ihmisten siirtyvän loppupelissä?
 
Sillä välin täällä todellisessa maailmassa Trumpilla on poliittinen lakitiimi, jota vastassa on puolueeton tutkijajoukko, jolla on rautainen ammattitaito, ja tavoite selvittää mitä 2016 tapahtui. Lopulta äänestäjät todellakin sanovat sanansa.

Mitä luulet, kummalle puolelle luulet ihmisten siirtyvän loppupelissä?
Eihän minun tarvitse luulla mitään äänestäjät sen jenkkilässä ratkaisee, ei minulla ole siiellä puupenniäkään kiinni eikä oikeutta äänestää.
Mutta jos punikit saavat äänestäjiltä turpaansa niin alkaa itkupotkuraivari väärin äänestetty ja Putin väärensi tuloksen taas, ei tule edes mieleen äänestäjät haistatti punikeille pitkät oli Putin olemassa tai ei
 
Sillä välin täällä todellisessa maailmassa Trumpilla on poliittinen lakitiimi, jota vastassa on puolueeton tutkijajoukko, jolla on rautainen ammattitaito, ja tavoite selvittää mitä 2016 tapahtui. Lopulta äänestäjät todellakin sanovat sanansa.

Mitä luulet, kummalle puolelle luulet ihmisten siirtyvän loppupelissä?

Näyttää vahvasti siltä, että Demokraatit vievät syksyn vaalit, mutta eihän noista varma voi olla. Siinä ei ole sinänsä mitään ihmeellistä,kun Demokraatit hävisivät enemmistön vuonna 2010. Nyt sen taas voittavat. Ainoa mikä on muuttunut on kahtiajakautumisen taso.
Olishan se tervettä, jos Usassa olisi muitakin puolueita kuin nämä kaksi joiden kummankaan toimet eivät kestä päivänvaloa.
 
Näyttää vahvasti siltä, että Demokraatit vievät syksyn vaalit, mutta eihän noista varma voi olla. Siinä ei ole sinänsä mitään ihmeellistä,kun Demokraatit hävisivät enemmistön vuonna 2010. Nyt sen taas voittavat. Ainoa mikä on muuttunut on kahtiajakautumisen taso.
Olishan se tervettä, jos Usassa olisi muitakin puolueita kuin nämä kaksi joiden kummankaan toimet eivät kestä päivänvaloa.

Tutut amerikkalaiset, jotka eivät tosiaan ole mitään demokraattien äänestäjiä, ovat huolestuneita kansan kahtiajakautumisesta. Ei siitä mitään hyvää seuraa pidemmän päälle.

Tietysti jokin puolen tusinaa ei ole mikään kattava otanta....
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top