Tyyli on köyhän perusoikeus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maidan
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Minulla oli vielä jokunen vuosi sitten hyvä suomalainen M36 reprosetti. Lekasta hankittu kesäpusero, pussihousut, verikauha ja saappaat. Menin kyllä sitten myymään asukokonaisuuden eteenpäin.
Ostettiin joku aika sitten myöskin Lekalta parit tarjouksessa olleet firman omat Windproof smock-versiot Särmä siis, ohut kangas ja lyhyen kokemuksen mukaan huippuvermeet ns kuoritakeiksi, tosin sumuteltiin nuo vettä hylkiviksi, hinta-laatusuhde näyttää näissä olevan kohdillaan, tositestiä ei ole tullut esille, mutta 0 - -3 keleissä pelaa hemmetin hyvin perus fleece-takin kanssa, halpaa? Kysymysmerkki, tavoite on käyttää tämmöisiä kalastus ja eräilykäytössä, menee näköjään siviilissäkin ok, silti hinta tarjouksessakin oli suht kova, luokkaa 60e

Unkle = setä. Ankle = nilkka.
Niinpa..ja on vielä granny boots, mene ja tietä :rolleyes:
Minä kun oikeasti kuvittelin että sirompi nilkkuri on granny boots, maskuliinisempi on sedän malli, ja ne ovat molemmat ankle bootsit :D olen kutsunut niitä myös combateiksi.

Tällaisen kaupan havaitsin juuri: Pinkomo. Sijaitsee Albertinkadulla Punavuoressa ja kuvissa ainakin kenkävalikoima näyttää laadukkaalta. En tosin tunne ko. merkkejä enkä ole niitä hypistellyt. Hintaakin näyttää kyllä esimerkiksi Red Wings -kengille kertyvän sen verran, että laadun olisi todellakin syytä olla hyvä.

Suurkiitos sinulle Pinkomon vinkista!
mm heidän bootsit olivat toivomani listalla, vintagena, voin vain toivoa ettei malli muuttunut ja menen pyhien jälkeen heti sinne kyselemään näitä. En tiennyt että merkkia myydään Suomessa.
EHEq+

Viimeksi muokattu:
Tilaukseni ehti perille juuri mukavasti jouluksi. Ostin aidon US Air Forcen käyttämän CWU-45P -pilottitakin. Tämä on vuorellinen talviversio. Täytyy vaan ratkoa hihasta jenkkilippu pois ja vähän modifioida suomalaisilla hihamerkeillä.

DSCN2920.webp

Ihan ok vatnikit. En muuten koskaan sovittanut. Mun isällä oli mustana, käytti sitä metsästäessä. Jotenkin tuntui että se oli aika painava.

Minä haaveilen nyt Levi's farkutakista, ehdottomasti miesten mallisesta, sellaisesta joka oli 80 luvulla tai aikaisemmin.
Jos jollakin jossain on pölyttymässä sellainen. Eikä enää mahtuu päälle , myykää se minulle :D :rolleyes:

Täällä meillä näkee nuoria yläasteikäisiä likkojakin kulkevan BW:n maatotakit päällä. No, en moiti, kun itsellänikin on BW:n parkatakki ja pidän sitä hiton onnistuneena ja toimivana vapaa-ajan asusteena.
Ostin kolmisen vuotta sitten Bundeswehr:in sadeasun (sen goretex vast.) Keskiseltä. Uusi, maksoi 17 egee. Ostappas vastaava siviilimalli!!

Jos olisi vielä tallessa nuoruusvuosien farkkutakki, ei takuulla mahtuisi itselleni enää päälle. Ylen paljon sankiampi priha sitä vain jo on. Niin, ja jostain kumman syystä siitä farkkutakista piti leikata hihat pois (valmiita liivejä ei periferiassa juuri ollut) ja laittaa toinen takki alle. Rahan ja sitä myöden nahkatakin puute pakotti käyttämään kangastakkia alla. Tämä siis 70- ja 80- lukujen taitteen tietämillä ja 80- luvun alussa. Alkuvaiheen punkkariaiheiset rintanapit vaihtuivat hiljalleen metalliyhtyeiden mainoksiin (mm. Iron Maiden, Scorpions jne.) ja niitteihin vuosikymmenen edetessä. Aikuisiän kynnyksellä eli ennen vuosikymmenen puoliväliä (80s) vaihdoin tosin jo tyyliä.

Ajatushan oli alun alkaen hyvin pitkälti sellainen kuin kuvan pojalla (kuva on Täältä tullaan elämä -elokuvasta). Käytäntö elämän realiteettien mukainen. Elämä tuli ja näköjään mennä hurahtikin suurelta osin yllättävän nopeasti.
IMG_2106.webp

Silloin 80 luvulla vaatteita tehtiin paljon kestävämmäksi.
8K4k+

Tässä on Leviksen 1- malli. Huom yksityskohdat edessä.
Sama takin malli nuoreella Jaggerilla:
627j+

Mitä sanotte näistä? Äkkiä tutkimaan komerot ja kellarit ja sitten kertokaa minulle :D maksoi mitä maksoi!

Nyt meni muutenkin huonot yöunet, takana siellä olikin tälläinen yksityiskohta *melkein pyörtynyt*
http://d.pr/i/PwQL
Tämä on itse täydellisyys! :solthum:

Tälläinekin selvisi. Kankaan pitää olla selvage denimia.
https://toddshelton.com/blog/jeans/selvage-denim

Viimeksi muokattu:
Foorumin väelle suosittelen lököhousuiksi sekä koirien kusettamiseen mukavia camo Sweet Pantsejä. Normaalisti aika kalliita mutta nyt saa edullisemmin alennuksesta.
https://sweet-pants.com/soldes/homme/imprim-coupe-loose-loose-print-camouflage-beige-h.html

Hmm. Kun pääväri eli hiuscamo on harmaa ja nykymuodin metkut kuin outer limits -sarjan jaksoja, tulee mieleen muuan kysymys: onko nuo "makeahousut" tehty ns. kynnyshöyliä eli persjalkoja varten vai ovatko ne tarkoituksella puolitangossa? Vai onko kenties kyseessä makeahkoja rekkamiehen pastilleja varten suunniteltu tila? Jos lahkeet olisivat normaalimittaiset, niin nuo olisivat myös miumaumukkaan varmaan ihan mukavat.

Samaa tarkoitusta eli kotilököilyä varten ostin taannoin kahdet (!) collegehousut tarjouksesta alle kahdella kympillä. Toiset ovat mustat, toiset harmaat. Mukavat pitää. Hyvä ostos.

Tyyli on köyhän perusoikeus

Ylläolevassa linkissä kehuin ruotsalaista takkia ja sanoin etten ikinä möisi sitä. Nyt kuitenkin möin sen. :)
Syy on että ostin toisen samanlaisen Ruotsista, hiukan isomman koon, edellisessä kun oli hiukan liian lyhyet hihat.
Ja uuden takin myötä sain ns jackpotin! Edellinen takki, jonka möin, oli ohuella hupulla joka kyllä erinomaisesti piti tuulta muttei eristänyt ollenkaan. Nyt sain siis takin vanhemman mallin joka on topatulla hupulla, näyttää tältä:
img_032.jpg

Molemmat takkimallit ovat muuten identtiset paitsi vanhemmalla mallilla topattu huppu ja uudemmalla ohut, pelkästään tuulenpitävä huppu.
Ja kun minä käytän tätä takki pelkästään kovilla pakkasilla niin topattu huppu on minulle mieluisampi.

Ostin tuollaisen ruotsalaisen hupullisen toppatakin noin 5 vuotta sitten Nummelan Hong Kong tavaratalosta muistaakseni 30€.
Ison hupun sisälle mahtuu ilmeisesti kypäräkin, ja kaulus on liiankin hyvin kaulaa suojaava kun sen laittaa ylös asti kiinni niin ei meinaa nähdä enää eteensä kun kaulus yltää melkein silmien tasolle saakka.
OT:
Onkohan Hong Kong lopettanut kokonaan ylijäämä tavaran myynnin kun pitkään aikaan ei ole ollut mitään ylijäämä tavaraa myynnissä?

Viimeksi muokattu:
Ostin tuollaisen ruotsalaisen hupullisen toppatakin noin 5 vuotta sitten Nummelan Hong Kong tavaratalosta muistaakseni 30€.
Ison hupun sisälle mahtuu ilmeisesti kypäräkin, ja kaulus on liiankin hyvin kaulaa suojaava kun sen laittaa ylös asti kiinni niin ei meinaa nähdä enää eteensä kun kaulus yltää melkein silmien tasolle saakka.
OT:
Onkohan Hong Kong lopettanut kokonaan ylijäämä tavaran myynnin kun pitkään aikaan ei ole ollut mitään ylijäämä tavaraa myynnissä?
Olen huomannut samaa. Ylijäämä kamaa ei ole enää hetkeen ollut myynnissä. Nyt eletään myös honkkarin viimeisiä aikoja. Tuskin menee edes saneerausta läpi. Konsepti on surkea tänä päivänä. Tokmanni vei asiakkaat. Pian menee Puuilo myös ohi.

http://d.pr/i/yBy
yBy+

Mistä niitä Atlas alusvaatteita oli tehty?
"Ei pieniä, eikä suuria, mutta sopivia" :D ja tupakka suussa:D

Minulla ei koskaan ollut mitään Suomen Trikosta, oliko kenellä muilla?
G7YJ+

Olihan Airisto kaunis nainen!
Hyvänäköinen asu.

Viimeksi muokattu:
kaulus on liiankin hyvin kaulaa suojaava kun sen laittaa ylös asti kiinni niin ei meinaa nähdä enää eteensä kun kaulus yltää melkein silmien tasolle saakka.
Minulle tuo taas on hyvä ominaisuus. Minun pitää välillä seistä ulkona paikallani jonkun aikaa, pakkasessakin, ja niinä kertoina on hyvä että saa pään piiloon jos on kova pakkanen ja vielä tuuli bonuksena. Vielä kun kiristää hupun nauhoja niin jää pieni tirkistelyreikä vain.

http://d.pr/i/yBy
yBy+

Mistä niitä Atlas alusvaatteita oli tehty?
"Ei pieniä, eikä suuria, mutta sopivia" :D ja tupakka suussa:D

Minulla ei koskaan ollut mitään Suomen Trikosta, oliko kenellä muilla?
G7YJ+

Olihan Airisto kaunis nainen!
Hyvänäköinen asu.

Kyllähän Lenita oli tosiaan näyttävä ilmestys, toki ikäisekseen hän on sitä ollut näinäkin päivinä.
"Rikoo on riskillä ruma", lauloi aikoinaan Mikko Alatalo. Tiedä siitä, mutta Suomen Trikoon tuotteita (aluskerrastoja yms.) oli kansalla vaatekaapissa Finnwear -merkkisinä.

Tässä on minun retro-päiväreppu metsäretkille. Kyllähän tämmöinen WWII-aikaisen taistelupakkauksen näköinen reppusysteemi on tyylikkäämpi kuin modernit reput. Ainakin minun mielestä.

Runko on ruotsalaisen LK35-repun ranka. Ylempi laukku on italialainen kaasunaamarilaukku ja alempi suomalainen leipälaukku.

Ylempi laukku sisältää:
Day20hike20kit20002_zpsv0kgg0nz.jpg

Ja alempi eli leipälaukku tulee olemaan veden ja eväiden kantoa varten.

001_zpskc4tyha5.jpg

Viimeksi muokattu:
Back