Ukrainan konflikti/sota

Tiedotussodan, politiikan, painostamisen, väkijoukkojen, 24/7 uutisvälityksen maailmaan panssarivaunut sopivat huonosti. Niillä on vasittu paikkansa (lähinnä eilispäivän sodissa) mutta kovasti vähän näissä tällaisissa operaatioissa. Venäjä on tehnyt jo kovimmat temppunsa Ukrainassa ilman ainoatakaan panssaritaistelua....olenhan minä tästä muutamia vuosia jo paahtanutkin, mutta eipä ole ymmärrystä herunut. Pilkkaa ja ivaa olen saanut osakseni foorumilla. Samoin olen epäillyt täsmäaseiskuja ja lamautuksia, olen epäillyt pommituksia 8 kilsasta ja avointa väkirynnäkköä yhtään missään. Kovasti toisenlaisia ovat sotatemput A.D. 2014.

Foorumin panssarimiesten verenpaineen on täytynyt käydä myrskylukemissa, kun katsovat videoita itkeä tyrskyttävistä panssarimiehistä, jotka jakavat aseidensa lukkoja siviileille, antavat starttiavaimensa samoille jehuille ja lähtevät paikalliseen apsiin kahville. :cool: Joopajoo, ajat muuttuvat.

Pekka Visuri:

– Ei ole järkevää tavoitella joko–tai-ratkaisua, vaan pitäisi päästä sekä–että-asetelmaan, niin että Ukrainan pystyisi hoitamaan suhteensa sekä länteen että itään.

Visuri uskoo, että Yhdysvallat ja Venäjä hakevat jo tämäntyyppistä ratkaisua.

– Tähän annettiin Amerikasta selviä vinkkejä. Siellä nähdään, että Ukrainan ei tule liittyä Natoon, tai sitä ei sinne oteta, jos Venäjä samalla pidättäytyy omista toimistaan toisella puolen.

Neuvottelupöydässä tämä on varmasti päämäärä, mutta mitenkähän noilla itäisillä alueilla on häntä jo alkanut heiluttaa koiraa?

Enkä Putin voi pestä kätensä, kun siellä "ei ole ollut venäläisjoukkoja"? Ehkä eräs poliittinen keino onkin tuo tunnuksettomat hemmot? Jos siellä reutoisi avoimesti rekkariltaan pitkän numeron vaunuyhtymiä, ei sovinnosta voisi olla tietoakaan. Ehkei nytkään.

Pac-Manilla vaan pulssi kiihtyy, täytyy varoa ettei vanhalla sedällä petä pumppu kohta...:D
Ken osaa voisi tosiaan tehdä tästä tomaattipäästä hiukan vielä paineistetumman instalaation, ihan vaikka räjähdys pisteeseen asti.

Tai sitten heidän omaa myrkkyä kehiin. Kuvakaappaus jossa bätmän käsipystyssä pyytää ylen toimittajilta puheenvuoroa. Siihen kuvateksti;

Kohudosentti tuli ulos kaapista kesken väittelyn tekemällä nazitervehdyksen. Kertoi holodormin olevan natsien tekemisiä ja kun katselee Ukrainan kiittämättömyyttä Venäjää kohtaan niin, ihan oikein tekivät. Joten Sieg Hail ja sitä saa mitä tilaa, totesi kiihtynyt Dosentti.

Tämä sitten levitykseen kyrilisin kirjaimin. Juu juu, ihan oikeasti. Kuka osaa ja viitsii. Yksi virhe on yliarvioida vastapuolen älykkyyttä. Siihen ei ole ainakaan Putinin porukka sortunut. Ja katsokaa nyt. Ympäröivä maailma istuu peukalo suussa ja jänskättää.

Tiedotussodan, politiikan, painostamisen, väkijoukkojen, 24/7 uutisvälityksen maailmaan panssarivaunut sopivat huonosti. Niillä on vasittu paikkansa (lähinnä eilispäivän sodissa) mutta kovasti vähän näissä tällaisissa operaatioissa. Venäjä on tehnyt jo kovimmat temppunsa Ukrainassa ilman ainoatakaan panssaritaistelua....olenhan minä tästä muutamia vuosia jo paahtanutkin, mutta eipä ole ymmärrystä herunut. Pilkkaa ja ivaa olen saanut osakseni foorumilla. Samoin olen epäillyt täsmäaseiskuja ja lamautuksia, olen epäillyt pommituksia 8 kilsasta ja avointa väkirynnäkköä yhtään missään. Kovasti toisenlaisia ovat sotatemput A.D. 2014.

Foorumin panssarimiesten verenpaineen on täytynyt käydä myrskylukemissa, kun katsovat videoita itkeä tyrskyttävistä panssarimiehistä, jotka jakavat aseidensa lukkoja siviileille, antavat starttiavaimensa samoille jehuille ja lähtevät paikalliseen apsiin kahville. :cool: Joopajoo, ajat muuttuvat.

Ei minun verenpaineeni nouse. Huvittaa enemmän tuo tohloilu.

Sopivat panssarit tähänkin sotaan kuin nenä päähän, jos niitä oikein käytetään. Israelilaisilla ei ole ollut ongelmia tässä. Gazaan mentiin panssaroituna mutta kenen siviilin kuvittelet piirittävän ne, kun tulee tulta munille? Bagdad vallattiin käytännössä panssariarmeijalla. Tsinkvaliin tuli moottoroituja (panssaroituja) joukkoja.

Antavathan nuo ukrainalaiset perinteisetkin aseensa pois, aseista lukot "itkeä hyrskytellen"... Onko kiväärikin eilispäivän juttu?

Miksi ihmeessä Krimillä oli kivääreitä ja panssareita eikä kukaan tehnyt ihmismuuria... Jos joku innostui vähän vastustamaan tuli musta silmä tai mies katosi kokonan juuri jälkiä jättämättä.

Kaikialla kyse on voimankäytön ohjeista. Ei voi lähettää porukkaa ajelemaan pienissä porukoissa sinne tänne ja pitämään torikokouksia, veljeilemään. Varoetäisyyden on oltava riittävä ja sitä voi rikkoa vain yhden seuraamuksen uhalla. Silloin homma pelittää.

Mitä arvelet chigeena tuosta ruplan kurssin "kohtalosta"? Mitä vaikutuksia sillä tulee olemaan Äiti Venäjälle? Meneekö PM vaihtoon ja on alettava liennyttäminen? Yli 80 prosenttia musikoista on kovasti kohtalonyhteydessä ruplaan, vajaa viidennes väestä porskuttaa vaikka ilman ruplaakin.

Mikä kohtalonyhteys on ruplalla ja yuanilla?

Ruplan heikentyminen ei ole välttämättä Venäjälle pelkästään negatiivinen asia. Kuten monien raaka-ainetuottajien, niin Venäjänkin talous kärsii ns. Hollannin taudista, jossa vahva raaka-ainevienti pitää valuutan vahvempana kuin se muuten olisi, ja muun teollisuuden kilpailukyky kärsii.

Meille ruplan heikentyminen on ikävä kyllä pelkästään negatiivinen asia :/ no ok toisaalta, Ladat halpenee.

Jaahas.

Tässä nyt huomaa kuinka yhtenäinen ukraina olikaan uudeelle hallitukselleen sen vallankumoukselle\kaappaukselle. Eipä taida olla kovinkaan suuressa suosiossa väliaikais hallitus tuolla idempänä, ja mahtaakohan olla enää lännessäkään, kun pöly on laskeutunut kiovassa ja olisi aika harjoittaa taas normi elämää.

Ei minun verenpaineeni nouse. Huvittaa enemmän tuo tohloilu.

Sopivat panssarit tähänkin sotaan kuin nenä päähän, jos niitä oikein käytetään. Israelilaisilla ei ole ollut ongelmia tässä. Gazaan mentiin panssaroituna mutta kenen siviilin kuvittelet piirittävän ne, kun tulee tulta munille? Bagdad vallattiin käytännössä panssariarmeijalla. Tsinkvaliin tuli moottoroituja (panssaroituja) joukkoja.

Antavathan nuo ukrainalaiset perinteisetkin aseensa pois, aseista lukot "itkeä hyrskytellen"... Onko kiväärikin eilispäivän juttu?

Miksi ihmeessä Krimillä oli kivääreitä ja panssareita eikä kukaan tehnyt ihmismuuria... Jos joku innostui vähän vastustamaan tuli musta silmä tai mies katosi kokonan juuri jälkiä jättämättä.

Kaikialla kyse on voimankäytön ohjeista. Ei voi lähettää porukkaa ajelemaan pienissä porukoissa sinne tänne ja pitämään torikokouksia, veljeilemään. Varoetäisyyden on oltava riittävä ja sitä voi rikkoa vain yhden seuraamuksen uhalla. Silloin homma pelittää.

Noh ollaan reiluja eikä verrata Ukrainan ja Israelin armeijoita ;)

Mutta kyllä ne IDF:nkin tankkimiehet itkivät vuonna 2006 etelä-libanoniin ajaessaan. Siinä ei paljon voimankäytön ohjeet auttaneet kun tiet ja polut oli kaivettu valmiiksi täyteen pommia ja ampuma-paikkaa. Siksi en tuollaisiin peltipurkkeihin suostu menemään sisään jos niillä ajetaan päistikkaa tuntemattomaan tilanteeseen. Toisaalta yhtä kettumaista sitä on olla kärkivaununa kun kärkimiehenäkin.

Gazassa taas on hieman eri säännöt kuin nyt Venäjän kanssa Itä-Ukrainassa. Normi Gazalainen tietää että kuolema tulee jos menee Merkavan luukkuja repimään auki - jos edes niin lähelle pääsee - eikä ole mikään suuri suurvalta tulossa auttamaan jos muutama 'siviili' ammutaan esimerkiksi muille.

PS: tässä vielä kevennykseksi tämän päivän tankkimiehille sopiva anteeksipyyntö:
xD

Muutaman vuorokauden sisään olet kuitenkin toitottanut että meidän/euroopan olisi syytä kasvattaa rautaa lahkeeseen ettei naapuri hypi silmille ihan miten huvittaa, koitappa nyt jo päättää pitääkö meidän panostaa dosenttibätmänien vai panssarikolonnien torppaamiseen?

En usko korviani:

HS: Putin sanoo, ettei Janukovyts paennut Ukrainasta. Hän lähti Kiovasta maakuntamatkalle, jolloin Kiovassa tehtiin vallankaappaus!

Mutta kysymys kuuluu; miten venäläiset kuvittelevat, että länsimaissa jatkossa uskotaan mihinkään, mitä sieltä tulee?

Miksi ylipäätään kuvittelet, että heitä kiinnostaa mitä länsimaissa jatkossa uskotaan? He tekevät politiikkaa omiin tarpeisiinsa, omalle kansalleen. Venäjä ei jakele vastikkeetonta kehitysapua jokaiseen ilmansuuntaan ja hallinnossa vihreää väriä näkyy vain öisin, kun jengi hohtaa radioaktiivisuuttaan pimeässä. He valtaavat maailmaa, eivät paranna sitä.

Siellä on rajan pinnassa ihan perinteinen panssari/heko/leko lössi hyökkäys kuopissa. Näyttöä on niiden käyttö kynnyksen alittumisesta. Juuri näiden seikkojen varjossa on sitten paaaljon helpompi masinoida sitä mitä nyt tehdään. RIITTÄVÄ PELOTE suojanaan. Toimii hyökkäyksessä ja puolustuksessa verettömyyden takuuna. Jopa paikalliset verkkari rambot innostuvat tästä jumalisesta tuesta. Ja tähän vielä se tärkein: Eihän pidemmän päälle kukaan pelkää parkkeerattuja teräsklönttejä, vaan juuri sitä säännöistä piittaamatonta arvaamatonta heppua niiden takana.

Haluttiin tai ei, niin juuri tämä seikka joka Nato vastustajia korpeaa eli Usa:n Vietnamit ja öljysodat ovat sitä mikä tekee Natosta todellisen pelotteen venäläisten silmissä. Eli jos nyt oikeasti ollaan sitä mieltä, että Venäjä on uhka Suomelle ja yksin olemme heikkoja sitä painostusta kestämään jota aivan selvästi jo pikku hiljaa tähänkin suuntaan valmistellaan, niin kinkyltä kuin se kuulostaakin, ovat Usan viholliset öljynnet verellään myös Naton pelotteen rattaita. Kyllä ne rattaat muuten näyttäisivät aika ruosteisilta ryssien silmissä, jos viimeinen huoltoväli olisi hävitty Vietnam.

Venäjä on rakentamassa pelotetta joka pääsi ruostumaan. Ei oikein suostu Ukrainan pojat vaseliiniksi teloihin joten mikähän olisi joku toinen maa joka olisi sitten riittävän heikko, mutta provottavissa tarpeeksi höhlä valmis pistämään kampoihin? Da da, olin ihan unohtaa, sehän ei tosiaankaan kuulu Natoon. Ja heidän doktrin siis on, että ei liitytä jos on kriisiä ilmassa. Tää on ihan mansikka. 5. kolonna Asento! Provokaatioon mars! Häh häh, tässähän ei voi kuin voittaa. Jos eivät provosoidu voidaan liennytys kääntää kauppa ja viisumi asioihin. Kasvot säilyy ja omaan laariin sataa. Ja Eu taas haurastuu...Ja hetkinen Stoij. Paljonkos on meidän kauppa Suomen kanssa? n. 10 miljardia. Kahden kuukauden puolustusbudjetti. No voi voi. Jatkakaa!

Mitä arvelet chigeena tuosta ruplan kurssin "kohtalosta"? Mitä vaikutuksia sillä tulee olemaan Äiti Venäjälle? Meneekö PM vaihtoon ja on alettava liennyttäminen? Yli 80 prosenttia musikoista on kovasti kohtalonyhteydessä ruplaan, vajaa viidennes väestä porskuttaa vaikka ilman ruplaakin.

Mikä kohtalonyhteys on ruplalla ja yuanilla?

En oiken omaa kykyä käsittää miksi finassi maailma toimii kuten tekee. Ja voin sanoa että ammattilaisistakaan äärimmäisen harva. Your guess is god as mine. Käppyröitä päivittäin omaksi iloksi seuraillessa olen vuosien varrella huomannut vain tämän saman suuntaisen liikkeen. Jos osaisin vastata kysymyksiisi, olisin jo pikku aamukekkulissa Nallen kanssa fasaanijahdissa ampumassa.... toisiamme poskeen.

Ymmärtäisin nämä tapaukset tälläisissä sisäisissä kähinöissä jos joukot olisi repäisty kasaan jostain reservin sekalaisista syveistä riveistä, mutta nämä ammattilaisista koostuvat maahanlaskujoukot jossa kuri ja meininki pitäisi olla lievästi lmaistuna pikkaisen eri maailmasta.... Yksittäiset paikalliset poliisiasemat ovat helisemässä ja siellä on todella kusiset paikat, ymmärrän sen että siellä aseet helposti laskee väkijoukon paineessa (se voi olla jopa viisasta kun -> ) varsinkin kun tukea ei mistään tunnu kuuluvan, mutta nuo panssareilla/hampaisiin asti aseistetut armeijan porukat, en ymmärrä!

Toisekseen ei tuo maa edelleenkään ole missään täydellisen anarkian/luhistumisen tilassa, ei siellä päinkään, suurin osa kansasta jatkaa normaalia arkeaan kävi miten kävi. Eikä tuolla tosiaan tunnu olevan painetta ketään itseään tapattamaan lähetettävän tai edes hyökkäämään siviilien kimppuun.

Kolmanneksi, täällä meillä Suomessa jos voimaan astuu poikkeus/sotatilalaki, niin yksilö ei enää itsenäisesti päätä sattuuko häntä kiinnostamaan maanpuolustaminen vai ei!

Omien alamaisten kurittamiseen tarkoitetuille joukoille pitää useimmiten maksaa melkoisen hyvin ja lisäksi niihin pitää valita sellaiseen toimintaan sopivat ihmiset. Useimmiten parhaat tulokset saadaan aikaan etnisten, kielellisten ja uskonnollisten erojen pohjalta. Pelkkä kuri ei auta, jos edes upseerit eivät usko asiaan.

Myös Suomessa joukkojen taistelutahto on tärkein asia joukkojen käytettävyyttä ajatellen. Edellisenä Suomen siirtomaa-aikakautena Venäjän päättäjät joutuivat pohtimaan samaa asiaa ja silloin lopputuloksen oli lopulta asevoimien hajottaminen, koska niiden luotettavuuteen ei uskottu. Nykyinen Unionin johto joutuu pohtimaan aivan samaa asiaa. Ovatko kansallisvaltioiden asevoimat valmiita hajottamaan paikallisen separatistisen liikehdinnän vai taistelevatko ne pahimmillaan Unionin muualta lähettämiä joukkoja vastaan? Lait eivät tällaisessa tilanteessa vallanpitäjiä auta. Jokainen päättää pohjimmiltaan itse minkä puolesta taistelee. Maanpuolustus ei ole mitenkään yksioikeinen juttu monikansallisessa valtiossa.

Venäjä on rakentamassa pelotetta joka pääsi ruostumaan. Ei oikein suostu Ukrainan pojat vaseliiniksi teloihin joten mikähän olisi joku toinen maa joka olisi sitten riittävän heikko, mutta provottavissa tarpeeksi höhlä valmis pistämään kampoihin? Da da, olin ihan unohtaa, sehän ei tosiaankaan kuulu Natoon. Ja heidän doktrin siis on, että ei liitytä jos on kriisiä ilmassa. Tää on ihan mansikka. 5. kolonna Asento! Provokaatioon mars! Häh häh, tässähän ei voi kuin voittaa. Jos eivät provosoidu voidaan liennytys kääntää kauppa ja viisumi asioihin. Kasvot säilyy ja omaan laariin sataa. Ja Eu taas haurastuu...Ja hetkinen Stoij. Paljonkos on meidän kauppa Suomen kanssa? n. 10 miljardia. Kahden kuukauden puolustusbudjetti. No voi voi. Jatkakaa!

Hyvä kirjoitus.

En usko korviani:

HS: Putin sanoo, ettei Janukovyts paennut Ukrainasta. Hän lähti Kiovasta maakuntamatkalle, jolloin Kiovassa tehtiin vallankaappaus!

Mutta kysymys kuuluu; miten venäläiset kuvittelevat, että länsimaissa jatkossa uskotaan mihinkään, mitä sieltä tulee?

öööö. Arveletko, että välittävät siitä vähääkään?

Muutaman vuorokauden sisään olet kuitenkin toitottanut että meidän/euroopan olisi syytä kasvattaa rautaa lahkeeseen ettei naapuri hypi silmille ihan miten huvittaa, koitappa nyt jo päättää pitääkö meidän panostaa dosenttibätmänien vai panssarikolonnien torppaamiseen?

Tämän päivän sotataitoa on onnistua molemmissa. Jos tiedotussota hävitään, se tietää kehnoa. Ja kun olet huomannut, se tiedotussota on jo real tänään ja joka päivä....ja kyllä: panssarit sopivat huonosti muuhun kuin pelotteluun ko. konseptissa.

Kuten olen sanonut: SEURATKAA venäläisten toimia, jos niihin otteisiin alkaa ilmestyä holtittoman oloisia ja sellaisia kolhoja otteita, silloin alkaa lähipäivinä ruuti palamaan. Sitten toki panssarit ovat tarpeeseen, mutta kyllä se tarkoittaa silloin paljon muutakin.

Halusin lähinnä kopaista luetko sinä enää minun viestejäni ollenkaan?:rolleyes: Mutta on sinun pakko myöntää, että itkuiset, aseitaan luovuttavat pannsarimiehet nappasivat sinunkin sielusta palasen?:cool:

Putinin kyselytunnin antia via Yle:

Putin: Krimin ja Itä-Ukrainan etninen rakenne on aivan erilainen ja tilanne alueilla on erilainen. Krim liitettiin Venäjään vasta kansanäänestyksen jälkeen. Toivon, ettei minun tarvitse käyttää valtuuksiani joukkojen lähettämiseen, vaan asia ratkaistaan muuten. Venäjä tekee kuitenkin kaikkensa itäukrainalaisten oikeuksien turvaamiseksi.
---------------------
Putinilta kysytään kantaa Transnistrian tilanteeseen. Putin kuvailee Moldovan rajojen sisällä sijaitsevan alueen tilannetta vaikeaksi ja sanoo sen vaativan neuvotteluja. Hän vaatii Transnistrian alueen asukkaille oikeutta päättää asemastaan.
---------------------
Putin: Tilannetta manipuloitiin Jugoslaviassakin, ja maa pilkottiin palasiksi. Samaa yritetään taas. Jätän teidän arvioitavaksenne, kuka näin tekee.

Piristävää rehellisyyttä :P
----------------------
Putin: Meillä on erittäin hyvä suhde Suomeen. Suomi on erittäin riippuvainen kaasustamme, ja on epätodennäköistä, että se luopuisi kaasustamme.

Jäi epäselväksi, millainen kysymys tarkalleen oli.
----------------------

Kysymys: Aiotteko hankkia Alaskan takaisin Venäjälle?
Putin: Mitä te tekisitte Alaskalla? Se myytiin aikoinaan Yhdysvalloille. Siellä on kylmä. Jos asuttaisimme sinne ihmisiä, heille pitäisi maksaa tukia.

Viimeksi muokattu:
Kummasti nyt unohtuu Baikalilla Georgia näistä moderneista sodista. :cool:

No ei se Maskirovska mitenkään uusi juttu ole, disinformattiota on pyritty levittämään omista tekemisistä iän kuun päivät, ja päättäjien suurin ongelma on ollut aina disinformaation määrä. Samoin mm Talvisotaa edeltävänä aikana oli aika iso dilemma se että Suomenkin puolustus perustui hyökkäyskykyyn, mutta mitenpä se näkyy kv-yhteisön silmissä jos lähdetään ennalta ehkäisevästi paahtamaan Pietaria kohti? Tämä johon Georgia lankesi ja josta syystä se sai syyllisen maineen tai ainakin tuo tarjosi hyvän tekosyyn että koko ikävä&kipeä aihe Venäjän syyllisyydestä voitiin siististi siirtää syrjään. Tässä Ukraina tekee aika hyvää työtä, se on helvetin varovainen tuossa provosoinnissa. Tekee ehkä itselleen karhun palvelusta mutta KV-Yhteistö ei ainakaan minun nähdäkseni saa yhtä helppoa tekosyytä kuin Georgian kanssa.

Väitän että foorumilla ollaan liiankin herkillä tässä uutistulvassa, visva suunpielessä ja kikkelin nokassa vatkataan uusimpia uutisia. Metsä katoaa puilta kun jokainen itkevää tankkimiestä (sellaisiahan ne on) koskeva uutisen ripale pitää analisoida erikseen. Ja miten nyt siellä siviilit on sitä ja täällä separatistit on tätä, ja onko nuokaan siviileitä ja onkohan sitten nämä. No hyökkääkö ne ja eikö ne hyökkää ja joko ne tänä yönä hyökkää vaiko vasta huomenna. Ja hyökkääkö ne Suomeen ja mitenkä se NATO, ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja...

Harva sota on syttynyt tai jäänyt syttymättä ilman "massiivista" tiedotussotaa, entisvanhaan ne kulki huhuina ja sieltä seasta totuuden löytäminen oli vähintäänkin hankalaa ja aivan varmasti osa huhuista oli vastustajan liikkeelle laskemaa disinformaatiota. Se Kylmänsodan aikainen massiivinen yllätyshyökkäys ilman mitään ennakkovaroitusta oli jopa siihen maailman aikaan aika kyseenalainen skenaario. Suomessakin sitä harjoiteltiin lähinnä siksi että se oli se kaikkein pahin skenaario.

EDIT: Syy miksi Venäjä viitsii ja jaksaa leikkiä kissaa ja hiirtä Ukrainan kanssa on että sillä ei kiire mihinkään. Siitä syystä tiedotussota voi tuntua tällä hetkellä niin tärkeälle ja keskeiselle. Vähän sama kuin Tarkkampuja-mafia, TA:t kokevat arvon nousun aika asemasotien yms aikana mutta kun tulee aika pistää rokki soimaan niin TA:t pistettään takaisin maakuoppaan odottamaan että isot pojat lopettaa leikin. Jos Venäjällä olisi kiire niin se olisi jo sotaliikkeensä panssareillaan tehnyt.

Viimeksi muokattu:
Omien alamaisten kurittamiseen tarkoitetuille joukoille pitää useimmiten maksaa melkoisen hyvin ja lisäksi niihin pitää valita sellaiseen toimintaan sopivat ihmiset. Useimmiten parhaat tulokset saadaan aikaan etnisten, kielellisten ja uskonnollisten erojen pohjalta. Pelkkä kuri ei auta, jos edes upseerit eivät usko asiaan.

Näissä aseiden/kaluston luovutus tilanteissa ollaan oltu kyllä ymmärtääkseni vielä hyvinkin kaukana omien kurittamisesta. Lippuahan tuolla ollaan pääsääntöisesti oltu näyttämässä, sen takia en voi mitenkään päin ymmärtää että ammattilaisista koostuva joukko lyö hanskat tiskiin.
Asia on ihan eri jos vaaditaan avaamaan tuli aseettomia mielenosoittajia vastaan tms.

Back