Ukrainan konflikti/sota

Omalta osaltani pyrin vaikuttamaan Ukrainan sotaan ,ja ryssiä vastaan pommittamalla netissä niiden paskavaltion mediaa ja hallituksen propagandaa vastaan ,vaikka näin!
..suosittelen lataamaan ton sovelluksen joka itse hyökkää valtion nettiä vastaan !,mitä enemmän jengiä on ,niin sitä parempi!
1. Download
2. Install
3. Keep doing your things, everything's is fine. You can even turn on your VPN. Go back to sleep. We'll be good. Promise :cool: Oh, could you also disable your antivirus solution, thanks buddy. [/sarcasm]:giggle:
 
Twiittiketju venäläisten tuhoamis ja paskomisvimmasta, iha normaalia venäläistä käytöstä, tekevät vastaavaa ihmisille joista eivät pidä ihan kotimaassakin:

16- vuotiaan Mariupolilaisen tytön päiväkirja, voi tulla roska silmään lukiessa:
 
Onko missään ollut tarkempaa arviota paljonko Venäjä onnistui vetämään ryssäarmeijaa pois Kiovan ympäristöstä? Satunnaisissa videoissa on näkynyt enemmän että ajellaan kuormureilla sen mikä päästään karkuun. Lähtikö tuolta raskasta kalustoa miten merkittävissä määrin? Joku kuljetus oli puhkiammuttuja raatoja, vaikutti enemmän romuraudalta sulattoon kuin korjattavalle kalustolle.

Vetäytymisen onnistuminen vaikuttaa suoraan saadaanko itään joukkoja. Vai onko ainoa vaikutus että täydennykset voidaan suunnata itään? Hajanaisten tietojen valossa kun vaikuttaa että se rintama romahti. Venäjän ilmoitus vetäytymisestä kun näkyi hyökkäyksen intensiteetin nousemisessa. Tämä sitten poltti joukot loppuun ja rintama romahti.

Toivottavasti sama toistuu idässäkin, eli joukot on loppu ja hyökkäyksen yrittäminen johtaa oikeasti rintaman paikallisiin romahtamisiin. Venäjän ilmoitukset tähänkin asti on olleet puhdasta valehtelua ja nykyään selittelyä miksi ryssälle tulee turpaan.
Kyllä sai suurimman osan kalustoa pois. Ikävä kyllä peräytyminen toteutettiin hyvin.
 
En tunne näitä aselupien yksityiskohtia mutta kyllä SRA:ta yms. harrastavilla näyttää olevan luvalliset aseet ja riittävä määrä amitsuunia hallussaan ja käytössään. On ehkä ihan tervettä ettei itselataavaa RK:ta saa hommata kaljapurkkien ammuskeluun.

Kokonaan toinen juttu olisi jos päätettäisiin jakaa aseet reserville valmiusmielessä.
Pitää olla paikka ja tarkoitus ammunnalle.
Jos esim. SRA:
1v aktiivista harrastamista -> voi hakea lupaa itselataavalle kiväärille.
2 v voi hakea lupaa pistoolille.
Aseen säilytyspaikassa pitää olla erva-luokiteltu asekaappi.
5 vuoden välein harrastuneisuus pitää todistaa poliisille seuran ampumavastaavan todistuksella (muistaakseni vähintään 5 ammuntakertaa per vuosi). Jos ei, niin luvat ja aseet lähtee. Jos rikoksia -> luvat ja aseet lähtee. Yms.

Näissä voi olla jotain variaatioita eri paikkakunnilla (vaikka ei pitäisi olla), mutta näin pääpiirteittäin. En halua alkaa nyt aselain eri kohdista kinaamaan, näin on itselläni ollut.

Valvonta on tiukkaa, mutta normaalille ihmisille ihan helposti suoritettavia asioita.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
1. Download
2. Install
3. Keep doing your things, everything's is fine. You can even turn on your VPN. Go back to sleep. We'll be good. Promise :cool: Oh, could you also disable your antivirus solution, thanks buddy. [/sarcasm]:giggle:
Ei mitään ongelmaa virustutkan kanssa,,2 päivää mulla pöytäkone paukuttaa hyökkästä tonne nyt ja pöytäkone mulla telkkariin yhdistetty!..suosittelen!
 
– Tämä konteksti selittää, miksi ukrainalaisten vastarinta on ollut niin kiivasta. He tiesivät, että sotilasyksiköt valmistautuivat tekemään tällaisia tekoja, minkä lisäksi Kreml väitti Ukrainan kansallisen identiteetin olevan vain historian oikku. He ymmärtävät, että pelissä on heidän olemassaolonsa, Jack Watling toteaa.

Tuosta tulee mieleen yksi Suomen sotahistorian kuuluisimmista puheista. Puheen piti eversti Kai Savonjousi Viipurin menetyksen viimeisinä hetkinä. 10. divisioona oli kärsinyt pahoista iskuista ja rikkirevityn divisioonan uudelleenjärjestely oli meneillään Viipurinlahdella, kun eversti Savonjousi piti puheen Karjalan niityllä. Eversti Savonjousi saapui joukkojen eteen ja katsasti sen hitaasti kävellen. Sitten hän aloitti puheen.

” Tästä ei sitten peräännytä, ei nimittäin voida. Siellä on seuraavassa linjassa äitimme, siskomme, lapsemme ja vanhempamme, koko avoin Suomen sydän. Tähän kuollaan. Minä olen tullut tänne kuolemaan. Juoksut on juostu, hyvät veljet. Nyt on aika olla taas suomalainen maan puolustaja. Jos tästä joku pakenee, minä olen itse pidättämässä, näin on minun osani ja arpani. ”

Sama henki havaittavissa näissä Ukrainan tapahtumissa. Tietävät mitä on pelissä, jos vanja saa yliotteen.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on varmaan ihan sama keskustelu mitä käytiin Karjalaisten ja muiden evakkien kanssa viime sodassa. Vanha herra ei halua lähteä mökistään venäläisten takia. Hieman sydän särkyy kun se sanoo että sillä ei ole mitään ennenkuin sen päivät päättyy.

 
Viimeksi muokattu:
Nyt menee kyllä taas liioitteluun miten joku täällä heittää että "Saksa lähettää homeisia 50-luvun aseita." :rolleyes:

Screenshot-3-14-1.png


dqd23zgr0ro81.jpg
No joo minä sen sanoin, tiesin kyllä että Saksa lähetti noita panzerfaust 3:akin, jotka ainakin netin mukaan on asiallisia vehkeitä. Nauratti vaan niin ne homehtuneet DDR:n strelat. Vaikka siis nekin voi olla ihan relevantteja aseita, en ole mikään ohjus/sinkoasiantuntija.
 
Back
Top