Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tarkoitus on mm. kuljettaa merijalkaväen osastoja saarille, jonne ne sitten perustavat ohjusasemia joista hallitaan ympäristön vesiä. Sen takia merijalkaväellä on kiire hankkia mm. ajoneuvoasenteisia meritorjuntaohjuksia (NSM). Homma taitaa kaatua siihen, että Kiina upottaa alukset ennen perille pääsyä, sillä niiden omapuolustus on olematonta ja laivastolla ei ole antaa kunnon saattuetta mukaan. Ehkä jokunen LCS liikenee.Huhtikuussa tuli raportti uudesta kevyestä maihinnousualuksesta (LAW).
Speksit ovat vielä auki, "200-400 jalkaa pitkä" ja korkeintaan 4000 tonnia. Tässä yksi mahdollinen konsepti joka peruutettaisiin rantaan:
Alusten on tarkoitus olla halpoja jotta voidaan hankkia niitä riittävä 28-30 kpl määrä, lähinnä tarkoitettu kai saaristo-operaatioihin (mm. mahdollinen konflikti Kiinan kanssa). Aussit ovat ilmeisesti säätäneet jotain samantapaista konseptia.
Aika hauskaa että palataan tällaiseen LST-tyyliseen alustyyppiin nykyisen over-the-horizon -konseptin jatkeeksi. Puheet halpuudesta on kuultu ennenkin...
Onko tuo DSCA-papereiden C1 juurikin tuo minkä kehitys peruttiin?Cruise Missile Variant Of Navy's JSOW Glide Bomb Is On The Chopping Block
The powered JSOW variant had been intended, in part, as a long-range stand-off weapon that the Navy's F-35Cs could still carry internally.www.thedrive.com
JSOW-ER perutaan ja USN ostaa JASSM-ER:ia. Tarkoittaa tosin sitä, että F-35C sisäinen JSOW ei toteudu. Mutta ei myöskään Super Hornetiin tule JSOW-ER vaan JASSM-ER.
Eli HX-hankkeen DSCA-papereiden AGM-154C-1 ylle voi vetää raksit.
On. edit: Itse asiassa ei. Taitaa olla vain perus JSOW.Onko tuo DSCA-papereiden C1 juurikin tuo minkä kehitys peruttiin?
Itse vaan mietin, kun meidän DSCA-papereissa puhutaan C1-variantista, jota on jo tuotettu ja se on olemassa, ja tässä artikkelissa taas puhutaan ER-variantista.
Joo se C1 on perus nyt kun katsoin. Eli se kehityspolku vain päättyy ja uutta rahaa ei enää ohjata C1 kehitykseen. ER:llä ei ehtinyt välttämättä olla edes versoionumeroa annettu.Itse vaan mietin, kun meidän DSCA-papereissa puhutaan C1-variantista, jota on jo tuotettu ja se on olemassa, ja tässä artikkelissa taas puhutaan ER-variantista.
C-1:n viimeiseksi jää tuo kryptopäivitys datalinkkeihin toistaiseksi. Jatkopäivitykset on toki helpompia jossain vaiheessa kuin sellaiseen mitä ei kehitetty valmiiksi (-ER). Mutta toistaiseksi telakalle.The service has asked for no funding for JSOW research and development in the coming fiscal cycle because of that decision and the completion of work on cryptographic upgrades for the datalinks on the AGM-154C-1 JSOW variant.
Ja vaikka JSOW:n kehitys päättyy, niin eihän se välttämättä tarkoita sitä, että sitä ei ostettaisi HX:n kanssa niin kuin äsken implikoit tuolla että sen päälle voi vetää raksin.Joo se C1 on perus nyt kun katsoin. Eli se kehityspolku vain päättyy ja uutta rahaa ei enää ohjata C1 kehitykseen. ER:llä ei ehtinyt välttämättä olla edes versoionumeroa annettu.
C-1:n viimeiseksi jää tuo kryptopäivitys datalinkkeihin toistaiseksi. Jatkopäivitykset on toki helpompia jossain vaiheessa kuin sellaiseen mitä ei kehitetty valmiiksi (-ER). Mutta toistaiseksi telakalle.
JSOW-ER on aina näyttänyt vähän heikoilla eväillä olevan matkassa. Liitopommi, josta yritettiin tehdä köyhän miehen JASSM moottorilla. Toki kun se on Raytheonin niin ymmärtää miksi sitä ajettiin LM:n JASSMia vastaan.
Etuna sekin, ettei tarvitse ängetä taas yhtä uutta asetta F-35C:n kuilun integraatioputkeen. Se on vielä hitaampi juttu kuin JASSM-ER ulkoiseen ripustimeen klaaraus.
Ei, mutta sen jatkokehitys on kyseenalaistettu. Jos se on sellaisenaan riittävä ja kustannustehokas niin voi ostaa. En itse laittaisi euroja välttämättä tuotelinjaan, jolta on siirrytty jatkon osalta kilpailijalle. Eihän HN kohdalla JSOW ollut myöskään kuin plan b JASSMille ja ostomäärä jäi ilmeisesti kuriositeetiksi.Ja vaikka JSOW:n kehitys päättyy, niin eihän se välttämättä tarkoita sitä, että sitä ei ostettaisi HX:n kanssa niin kuin äsken implikoit tuolla että sen päälle voi vetää raksin.
The U.S. Air Force removed its JSOWs from service in 2008, leaving the Navy as the only U.S. military service still employing those glide bombs.
Ja katsoin äsken Wikistä ja hintaero ei ole edes kaksinkertainen JASSM:in ja JSOW:n välillä. C JSOW n. 700k, JASSM 1,3 milj. $.Ei, mutta sen jatkokehitys on kyseenalaistettu. Jos se on sellaisenaan riittävä ja kustannustehokas niin voi ostaa. En itse laittaisi euroja välttämättä tuotelinjaan, jolta on siirrytty jatkon osalta kilpailijalle. Eihän HN kohdalla JSOW ollut myöskään kuin plan b JASSMille ja ostomäärä jäi ilmeisesti kuriositeetiksi.
Eli hieman vähemmän tulevaisuudenkestävä ajatus tuli JSOW-tuoteperheseen sitoutumisesta.
Tämä kannattaa huomioida JSOWia HX:ssa ostatellessa:
Niin, eihän liitopommi ole kovin Kiina-uhkaan vastaamisen näkymiin sopiva tuote. Kantama heikkoa.Ilmeisesti JSOW:n kaltaisista vermeistä alkaa aika jättää taakse.
Mitä pirskattia!? Melkoinen leikkaus tuo 1 Burken ja 1 fregatin pudotus. Luotetaanko tässä kongressiin, joka monet kerrat aikaisemminkin on lisännyt takaisin tilauskirjoihin tällaiset leikkaukset?
"Ship construction for FY 2020-2024 includes 55 battle force ships and ten large unmanned surface vessels across the FYDP. The 12 battle force ships funded in FY 2020 include the CVN 81 Ford class carrier, three Virginia class submarines, three Arleigh Burke-class destroyers, two John Lewis-class fleet oilers, one FFG(X) guided missile frigate, and two towing, salvage and rescue ships. There are also two large unmanned surface vessels in FY 2020.”
If Congress can find the money, the US Navy would like another new destroyer this year
The Navy asked for just one destroyer in its budget request, despite having contracts in place to buy two destroyers a year. But it really wants the second DDG if Congress can find the money, the Navy said in a second document today.www.defensenews.com
Huhtikuussa tuli raportti uudesta kevyestä maihinnousualuksesta (LAW).
Speksit ovat vielä auki, "200-400 jalkaa pitkä" ja korkeintaan 4000 tonnia. Tässä yksi mahdollinen konsepti joka peruutettaisiin rantaan:
Alusten on tarkoitus olla halpoja jotta voidaan hankkia niitä riittävä 28-30 kpl määrä, lähinnä tarkoitettu kai saaristo-operaatioihin (mm. mahdollinen konflikti Kiinan kanssa). Aussit ovat ilmeisesti säätäneet jotain samantapaista konseptia.
Aika hauskaa että palataan tällaiseen LST-tyyliseen alustyyppiin nykyisen over-the-horizon -konseptin jatkeeksi. Puheet halpuudesta on kuultu ennenkin...