Venäjän Armata T-14

janes.com: Russia's armour revolution.

Tässä Jane's:in analyysissä käydään läpi Armata T-14 ja T-15 (ifv) sekä Kurganetz-25 ja Boomerang sekä Koalitsiya-SV (viimeiset toki hyvin lyhyin kommentein). Analyysissä Armata T-14 saa - ymmärrettävistä syistä johtuen - eniten tilaa. (Tilaajat saavat luettavaksi jonkin verran pidemmän analyysin).

vlad.
 
Voi olla. Itse tulkitsin tuon siis niin että :lla tarkoitettiin että olemassa olevat leo2:n rungot kelpaavat myös 140mm tykillä varustetulle tornille. Vaatii massiiviset toimenpiteet jos 140mm kanuunan aikoo jälkiasentaa 120mm tilalle kun ammuksen kokokin vaatii jo automaattilataajan.

leop2140.jpg

Kaikki miehet eivät ole keskenään yhtä riskejä. Jollekin 40kg on paljon, toisille 75kg ei paljon mitään.

Pomppuinen tie voi pakottaa käyttämään automaattilataajaa. Mutta ne on sitten heikompia (lyhyempiä) paukkuja.
 
Onko muuten arvauksia, että montako kertaa nuo suojasavut pystyvät ampumaan ja suojaamaan bonukselta tms.? Meneekö ne kaikki ylös osoittavat savuammukset kerralla, vai riittääkö vähempi?

Mitä väliä sillä on? Suojalaukaisun välillä on tarpeeksi pitkä viive. Eli kaksi paukkua 10 sekunnin sisällä pitäisi riittää. Laukaisu synnyttää itsessään niin paljon hiekkapölyä ja putoavia oksia, että tarvitaan luppoaika. Tästä kerrotaan uusimmassa Tom Clancyn kirjassakin.
 
Mitä väliä sillä on? Suojalaukaisun välillä on tarpeeksi pitkä viive. Eli kaksi paukkua 10 sekunnin sisällä pitäisi riittää. Laukaisu synnyttää itsessään niin paljon hiekkapölyä ja putoavia oksia, että tarvitaan luppoaika. Tästä kerrotaan uusimmassa Tom Clancyn kirjassakin.
Tom Clansyn kirjoissahan ne kaikki faktat on :p
 
Mitä väliä sillä on? Suojalaukaisun välillä on tarpeeksi pitkä viive. Eli kaksi paukkua 10 sekunnin sisällä pitäisi riittää. Laukaisu synnyttää itsessään niin paljon hiekkapölyä ja putoavia oksia, että tarvitaan luppoaika. Tästä kerrotaan uusimmassa Tom Clancyn kirjassakin.
Ainakin M1:sessä on vain 2 mahdollisuutta ampua savuja tankin etusektoriin, eli 12 kappaletta yhteensä, joista lähtee 6/laaki. Leopardeissahan noiden savujen kokonaismäärä on 16, mutta videoissa mitä olen katellut, niin 6 niistäkin kerralla ammutaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä väliä sillä on? Suojalaukaisun välillä on tarpeeksi pitkä viive. Eli kaksi paukkua 10 sekunnin sisällä pitäisi riittää. Laukaisu synnyttää itsessään niin paljon hiekkapölyä ja putoavia oksia, että tarvitaan luppoaika. Tästä kerrotaan uusimmassa Tom Clancyn kirjassakin.

Puhutko nyt kanuunan laukaisusta, vai suojasavujen laukaisusta?

Kanuuna synnyttämä pölypilvi on riippuvainen ympäsitöstään, sateisena syyspäivänä pöllähdys ei ole kummoinenkaan, mutta kuivana aikana tietysti komea. Pakkaslumi pölähtää myös komeasti.
Normi lumella ehtii hyvin nähdä tähtäimen läpi kun alikali hiihtää kauempana olevaan maaliin.
Suojasavut taas ovat laukaisutapahtumana melkoinen antikliimaksi, vaikutus on tietysti komea, mutta jos/kun vaunu liikkuu, on mahdollista ajautua savun suojasta pois. Myös tuuli aiheuttaa ongelmia, joten suojasavuja voi helpostikkin joutua ampumaan useitakin settejä. Mitään pölähdystä ne eivät kuitenkaan nostata, millään kelillä/olosuhteissa.
 
Viimeisimpien päivien aikana Venäjällä on useammassa lähteessä viitattu tuleviin suunnitelmiin varustaa Armata T-14:sta 152 millin kanuunalla: http://izvestia.ru/news/586485

Puolustusministeriön mukaan nyt vaunuissa on (kuten tiedettyä) 125 millin kanuuna, mutta tulevaisuudessa vaunut tultaisi varustamaan tehokkaammalla 152 millin vaunukanuunalla.

Viktor Murakhovskin haastattelun mukaan T-14 tultaisi varustamaan tulevaisuudessa Objekt 195:ssä testatulla 2A83 152 millin vaunukanuunalla. En ota kantaa Komsomolskaja Pravda kirjoituksen ammatilliseen tasoon: http://www.irk.kp.ru/daily/26381.4/3259466/ - haastateltu Murakhovski on kuitenkin toiminut asiantuntijana eri tahoilla ja hän on kirjoittanut Venäjän asevoimien tilasta ja tulevaisuudesta esim. Russian Military Reform:iin, joten hänellä saattaa olla tietty haju siitä millaiset suunnitelmat voivat pitää paikkansa tulevaisuudessa (vuosien-vuosikymmenten kuluessa).

Toisaalta maan johdon taholta (Izvestian artikkeli) on esitetty vaatimuksia joiden mukaan Armatan (T-14:sta) testit pitäisi suorittaa niin pian kuin mahdollista ja sen jälkeen vaunun sarjatuotanto pitäisi aloittaa. Mikä vaikutus tällaisilla lausunnoilla sitten on siihen, että vaunu tullaan aikanaan tuomaan tuotantoon perusteellisesti testattuna vai käykö todellakin siten kuten minä ja moni muu on viitannut, että sarjatuotantoon tullut vaunu ei vastaa niitä toiveita ja tavotteita joita ohjelman alkuun Armatalle kokonaisuudessaan asetettiin, josta voi sitten päätellä, että kenties tulevaisuudessa vuosien kuluttua tuotantoon tulee myös päivitetty versio, joka on lähellä tavoitetta (jollei jopa jo ole sellainen), mutta tuolloin tilanne lienee jo se ettei Armata ole sen edistyksellisempi vaunu mitä muutkaan käytössä olevan uudet vaunut. Epäilen, että jos Armata T-14:sta osoittautuu edes jollain tapaa toimivaksi ja sen myötä Venäjän maavoimat saa käyttöönsä olennaisesti nykyisiä vaunuja paremman vaunun, tämä voi heijastella ajatukseen panssarisodan luonteesta länteen ja kehitystyö nytkähtää voimallisemmin liikkeelle.

Izvestian artikkelissa mainitaan lyhyesti ongelmista ja todetaan varapääministerin suulla Armatan olevan "monimutkainen" ja miehistöllä olleen vasta vähänaikaa aikaa tottua uuteen teknologiaan.

rg.ru:n mukaan Armatan ammuskehittelyyn tulee mukaan RosAtom: http://rg.ru/2015/05/14/armata-site.html

Venäläisten vakuuttelu on kovin kovaäänistä ja samalla tiettyä selittelyn makua on ilmassa, mikä väkisinkin pistää mietityttämään sitä, että kenties venäläiset itsekin ovat havainneet sen, että tilanne ei ole niin hyvä mitä kuviteltiin ja että paljon on vielä tehtäävää jotta voidaan puhua tuotantovalmiista vaunusta.

vlad.
 
Viimeisimpien päivien aikana Venäjällä on useammassa lähteessä viitattu tuleviin suunnitelmiin varustaa Armata T-14:sta 152 millin kanuunalla: http://izvestia.ru/news/586485

Puolustusministeriön mukaan nyt vaunuissa on (kuten tiedettyä) 125 millin kanuuna, mutta tulevaisuudessa vaunut tultaisi varustamaan tehokkaammalla 152 millin vaunukanuunalla.

Viktor Murakhovskin haastattelun mukaan T-14 tultaisi varustamaan tulevaisuudessa Objekt 195:ssä testatulla 2A83 152 millin vaunukanuunalla. En ota kantaa Komsomolskaja Pravda kirjoituksen ammatilliseen tasoon: http://www.irk.kp.ru/daily/26381.4/3259466/ - haastateltu Murakhovski on kuitenkin toiminut asiantuntijana eri tahoilla ja hän on kirjoittanut Venäjän asevoimien tilasta ja tulevaisuudesta esim. Russian Military Reform:iin, joten hänellä saattaa olla tietty haju siitä millaiset suunnitelmat voivat pitää paikkansa tulevaisuudessa (vuosien-vuosikymmenten kuluessa).

Toisaalta maan johdon taholta (Izvestian artikkeli) on esitetty vaatimuksia joiden mukaan Armatan (T-14:sta) testit pitäisi suorittaa niin pian kuin mahdollista ja sen jälkeen vaunun sarjatuotanto pitäisi aloittaa. Mikä vaikutus tällaisilla lausunnoilla sitten on siihen, että vaunu tullaan aikanaan tuomaan tuotantoon perusteellisesti testattuna vai käykö todellakin siten kuten minä ja moni muu on viitannut, että sarjatuotantoon tullut vaunu ei vastaa niitä toiveita ja tavotteita joita ohjelman alkuun Armatalle kokonaisuudessaan asetettiin, josta voi sitten päätellä, että kenties tulevaisuudessa vuosien kuluttua tuotantoon tulee myös päivitetty versio, joka on lähellä tavoitetta (jollei jopa jo ole sellainen), mutta tuolloin tilanne lienee jo se ettei Armata ole sen edistyksellisempi vaunu mitä muutkaan käytössä olevan uudet vaunut. Epäilen, että jos Armata T-14:sta osoittautuu edes jollain tapaa toimivaksi ja sen myötä Venäjän maavoimat saa käyttöönsä olennaisesti nykyisiä vaunuja paremman vaunun, tämä voi heijastella ajatukseen panssarisodan luonteesta länteen ja kehitystyö nytkähtää voimallisemmin liikkeelle.

Izvestian artikkelissa mainitaan lyhyesti ongelmista ja todetaan varapääministerin suulla Armatan olevan "monimutkainen" ja miehistöllä olleen vasta vähänaikaa aikaa tottua uuteen teknologiaan.

rg.ru:n mukaan Armatan ammuskehittelyyn tulee mukaan RosAtom: http://rg.ru/2015/05/14/armata-site.html

Venäläisten vakuuttelu on kovin kovaäänistä ja samalla tiettyä selittelyn makua on ilmassa, mikä väkisinkin pistää mietityttämään sitä, että kenties venäläiset itsekin ovat havainneet sen, että tilanne ei ole niin hyvä mitä kuviteltiin ja että paljon on vielä tehtäävää jotta voidaan puhua tuotantovalmiista vaunusta.

vlad.
Tuossa ensimmäisessä uutisessa todettiin että ase ei ole ongelma, vaan ruuti ja ammukset. Sama probleema toistuu myös länsimaissa. Voisiko käydä niin että he rakentavat 140-152mm Armatan pelotteeksi lännelle, vaikka se ei olekaan täysin käyttökelpoinen? Heiltä menee kuitenkin aika kauan kehittää itse ammus ja massatuottaa se, puhumattakaan siitä mikä on lopulta ammusten kappale hinta.
 
Viimeksi muokattu:
Armatan piti olla oikea jymykampe. Voiton Päivänä sitä piti esitellä väenvänkään todennäköisesti hyvin kategorisella ylemmältä taholta tulleella käskyllä. Piti saada propagandatälli kadulle ja torille hurrattavaksi. Ja tulihan se, tosin hinausvaunun avulla......ja nyt on varmasti melkoinen kuhina, kun jokainen projektissa mukana oleva yrittää pelastaa kannikkansa. Huippua oli tulossa ja tuhtaa tuli....sama vanha jatkumo, mikä on jyllännyt idässä iät ja ajat. Ei ole valittamista. Rautavaunut menevät helposti tunteisiin, näköjään jopa Kremlin huipullakin.

Mitähän tarkoittaa 152-millinen kanuuna de facto? A-tarvikkeen koko kasvaa ja sopiiko sitä sylittelemään enää nykyisessä kaukalossa? Kasvava putken paino? Siihen on aina liittynyt myös ongelmia, eikä silkkoja etuja.

Voiko mikään sotakampe ylittää jonkin valtion oman kulttuurisen osaamisen ja - kyvyn, olletikin, että valtio on pakotteiden rullaama? Tuskin voi.

Minä oletan vahvasti, että Putinin asettamat tavoitteet asevoimien uudistamisesta on tarkistettava uudelleen. Henkilöstön kehittäminen ollee lähes ainoa asia, joka on mennyt osapuilleen putkeen. Kalustoon ja teknologiaan liittyvät asiat sitten ovat menneet enemmän ja vähemmän puihin. Koska Venäjä ei voi ylittää omaa kulttuurista osaamistaan. Esimerkki: Armata tarvitsee tuotantovaiheessa 5000 alihankkijaa. Pystyykö jokainen alihankkija suoriutumaan tehtävästään= ei pysty. Mistä ottaa pakotteiden alaiset kamat? Uudistamatta jääneet tehtaat eivät vaan pysty repimään ihmeitä, yritettiin ottaa kukonloikka ilman kunnollista perusduunia...ja pieleenhän se menee. Mutta ei surra, kuten ps-miehet sanovat, vaan isketään ja murretaan. :rolleyes:
 
Eikä hyvää lupaa sekään että UVZ on ongelmissa lainoituksen suhteen.

Kremlistä todettu jokin aika sitten etteivät aio puuttua UVZ:n tytäryhtiöiden ja Alfa-pankin ongelmiin:
https://translate.googleusercontent...966840&usg=ALkJrhj4BSEnuF3J5maVcU-b0f92e_GznQ


The first lawsuit in the amount of more than 6 billion and US $ 39.7 million credit institution has filed April 14, May 27, scheduled a preliminary hearing. Respondent for both suits are the subsidiaries of OAO Uralvagonzavod "Uraltrac" and OOO "Technopark" Traktorozavodsky. "

Deputy General Director Alexei Uralvagonzavod Zharich Tass said earlier that the first lawsuit, Alfa-Bank is associated with the delay on the loan, which is a subsidiary of Uralvagonzavod has admitted - "Uraltrac." He also said that "CHTZ- Uraltrac" put out 338 million rubles of debt on the loan to Alfa-Bank.

Mikä tehdas valmistaakaan Armatan moottorit? Niimpä, talousongelmissa oleva CHTZ-Uraltrackhan se :D

http://chtz-uraltrac.ru/catalog/items/206.php

edit: Nyt en muista onko tuo X-12 virallisesti varmsitettu Armatan moottoriksi vai onko se vahvaa arvailua edelleenkin.

No perjantaina sitten tulikin tietoa että valtio todennäköisesti ryhtyy UVZ:n takaajaksi.

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?act=url&depth=1&hl=fi&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=ru&tl=en&u=http://tass.ru/ekonomika/1971152?fb_action_ids=663825337082664&fb_action_types=og.likes&usg=ALkJrhhYcIKtH7MzVjsqMbZkh377V3hJSw

Medvedev promised to consider granting state guarantees "Uralvagonzavod"
 
Venäläistä artikkelia yritin käännellä Armatasta.Miehistöä on kolme vielä.Käytännössä rinnakkain,kun leveys ei saanut kauheasit kasvaa että saadaan venäjän rautateillä kulkemaan.. Ainakin se tuli selväksi,että jos sähkövika tai sensorivika tulee on tankki käytännössä sokea. Kauheasti ei periskooppien paikkoja näy. Väitetään torninkin muotoilun epäonnistuneen, niin että siitä tulee pullet trap joka hajoittaa kaiken optiikoihin.
Tietävämmät tietäköön.
http://rusjev.net/2015/05/18/armata-podgotovka-k-tretey-mirovoy/
 
Rudel oli hyvä Stuka-natsi ja A-10 täyttä rautaa. :uzi:ironiaa.
Voittaisikohan se Armatan? :cool:
 
Minä uskon että Baltiassa olevien Amerikkalaisten joukkojen suurin ennaltaehkäisevä vaikutus perustuu sotilaiden passeihin. Venäjä voi pitää mitä tahansa kalustoa minä haluaa mutta Yhdysvaltain sotilaan henkeä ei Venäjä uskalla rinnastaa Ukrainalaisen/Virolaisen/Suomalaisen sotilaan henkeen. Niin kauan kun USA oikeasti seisoo Baltian (ei välttämättä Baltian itsensä vaan enemmänkin NATO:n takia) takana ja pitää yllä uskottavaa pelotetta siitä ettei se jätä reagoimatta sotilaidensa mahdollisiin kuolemiin Venäjän toimien seurauksena, ei itse kalustolla ole mielestäni mainittavaa merkitystä.

Pyyntö moderaattoreille: Nämä A-10 keskustelut voisi kaikessa mielenkiinnossaan siirtää aiheeseen kuuluvaan topicciin (ja tätä topiccia siistiä) ja koetetaan pitää tämä ARMATA T-14 -aiheisena.

Varmasti USA:n miehistön paikalla olo on suurin pelote, uskon myös. Mutta en usko, että Venäjä rinnastaa Suomalaisenkaan henkeä Ukrainalaiseen, kyllä tässä ollaan niin yhteyksissä oltu niin Natoon ,USA:han, pohjoismaihin kuin muihinkin länsimaihin, sotaharjoitusten ,muun muodossa ja olllaan eri tavalla osa länttä, kuin Ukraina.
Mutta A-10:n osalta, siis USA on näköjään tehnyt monien mielestä laskuvirheen...

Sitä ei voi kiistää etteikö sillä sotilaiden passilla ole todella suuri merkitys Balttian tapauksessa. Venäjä tuskin haluaa tilanteen eskaloituvan sellaiseen yhteenottoon jossa vastassa on amerikkalaissotilaita, tai luulisin, että Venäjä haluaa välttää tällaista eskaloitumista mahdollisimman pitkään ja pitää sellaista kaikesta uhosta huolimatta ei toivottavana kehityksenä.

Siinäkin näen CarriE66:den olevan oikeassa, että Balttiassa olevat sotilaat ovat monella tapaa merkityksellisiä ja etenkin juuri NATO:n uskottavuuden takia. Jos joukkoja ei olisi siirretty Balttiaan kiristyneen turvallisuuspoliittisen tilanteen tähden, olisi se ollut yhdellä kertaa tietty isku alueen NATO-maita vastaan mutta myös isku NATO:n omaa uskottavuutta vastaan. Juuri siihen NATO:n uskottavuus ja luottamus perustuu, että sen jäsenmaan tietävät saavansa tukea kriittisenä ainaka - myös ennen kuin varsinainen aseellinen konflikti alkaa ja jos nyt Obama olisi tehnyt päinvastaisen päätöksen ja ollut lähettämättä sotilaita Balttiaan, olisi se ollut myös tietyssä mielessä demoralisoiva päätös ja ehdottomasti väärä signaali Moskovalle.

Rajajääkäri on tietty siinä oikeassa, että Venäjällä joudutaan kuitenkin hiukan miettimään sitä, että kuinka naapurimaat asemoituvat poliittisesti, taloudellisesti ja sotilaallisesti ja sen myötä ukrainalainen tai valkovenäläinen on olennaisesti heikommassa asemassa mitä suomalainen. Vaikka Suomi ei ole sotilaallisesti liittoutunut, se on kuitenkin taloudellisesti liittoutunut ja osa EU:ta - seikka jota ei kuitenkaan voi täysin jättää huomiotta. Vastaavasti Suomen ja Balttianmaiden tilanne on hyvin mielenkiintoinen ja amerikkalaissotilaiden läsnäolo Eestissä voi muuttaa asetelmaa siten, että kriisiytyvässä tilanteessa onkin houkuttavaa suunnata katse Suomenlahden pohjoisrannalle sen etelärannan sijaan. Toisaalta taas Balttian alueella on huomattavan suuri venäläisvähemmistö, joka voi olla merkittävä tekijä vaakakupissa.

Ja täältä myös toive moderaattoreille topicin siivoamiseksi. Tämän mielenkiintoisen keskustelun soisi jatkuvan toisaalla.

vlad.
 
Minä uskon että Baltiassa olevien Amerikkalaisten joukkojen suurin ennaltaehkäisevä vaikutus perustuu sotilaiden passeihin. Venäjä voi pitää mitä tahansa kalustoa minä haluaa mutta Yhdysvaltain sotilaan henkeä ei Venäjä uskalla rinnastaa Ukrainalaisen/Virolaisen/Suomalaisen sotilaan henkeen. Niin kauan kun USA oikeasti seisoo Baltian (ei välttämättä Baltian itsensä vaan enemmänkin NATO:n takia) takana ja pitää yllä uskottavaa pelotetta siitä ettei se jätä reagoimatta sotilaidensa mahdollisiin kuolemiin Venäjän toimien seurauksena, ei itse kalustolla ole mielestäni mainittavaa merkitystä.

Pyyntö moderaattoreille: Nämä A-10 keskustelut voisi kaikessa mielenkiinnossaan siirtää aiheeseen kuuluvaan topicciin (ja tätä topiccia siistiä) ja koetetaan pitää tämä ARMATA T-14 -aiheisena.

Luulen kans, että jenkkien tyrmääminen on edelleen melkoisen kynnyksen takana. Jos taas toisin käy, niin on se riettaan hyvä ennusmerkki tulevasta, sitten ei tarvitse enää miettiä, mitä tuleman pitää.
 
Jahas, mutta ryhdytäämpäs nyt vitjan aiheen mukaisesti pilkkaamaan Armataa. PR-tappio oli melkoinen, eikä se muuksi muutu. Tuhansien vaunujen sarjatuotantoon on matkaa ja epäillä sopii, että tuote jää PR-tuotteeksi, joka haukkasi shittaa.
 
Vähän lisää Uralvagonzavodin ja nimenomaa ChTZ Uraltrackin talousongelmista. ChTZ Uraltrack valmistaa 12H360 moottoria jonka on sanottu olevan Armatassa.

http://chtz-uraltrac.ru/catalog/items/206.php

ChTZ Uraltrack on Uralvagonzavodin tytäryhtiö joka ei kykene suoriutumaan veloistaan. Nyt niitä velkoja karhutaan UVZ:ltä ja valtionjohto on puuttumassa asiaan vähintäänkin antamalla UVZ:lle valtiontakauksen.

Oikeus jäädyttänyt UVZ/Uraltrackin varoja 528miljoonan ruplan edestä.

http://tass.ru/ekonomika/1975425

UVZ ei ole tyytyväinen Alfa-Bankin toimiin joka oikeusteitse on lähtenyt karhuamaan rahojaan ja UVZ uhkaakin lopettaa kaiken toimintansa Alfa-Bankin kanssa.

http://tass.ru/ekonomika/1979146

Todennäköisin lopputulos lienee että Venäjän valtio joutuu tukemaan Uralvagonzavodia halvalla lainalla valtion pankista tai rahastosta. Tai sitten UVZ:lle myönnetään sopiva urakka sopivaan ylihintaan. Eikä näitä kuluja varmasti lasketa Armata vaunujen hintaan :D
 
Laitetaanpa tänne nyt Armeiski'i Vestnikin laaja kirjoitus Armata T-14:sta taistelupanssarivaunusta:

Видимые преимущества перспективного танка Т-14 «Армата».

Poimin tekstistä muutaman huomion, lukijalle jätän vastuun tietojen arvioimisesta ja mahdollisesta paikkansapitävyydestä.

-Armata T-14:sta varustetaan aktiivijousituksella, joka olisi ymmärrykseni mukaan kehitetty alunperin Objekt 195 varten. T-14:sta lisäksi T-15 eli ifv on varustettu samalla jousituksella.

-Miehittämätön torni nostetaan jälleen esille, se pitää sisällään havainnointilaitteet, automaattiset sammutuslaitteet sekä automaattisen lataajan ja tykin. Sen profiilin sanotaan olevan lähes yhtä pienen kuin T-90MS:n. Tornin etuosaan on asennettu piipun pituusakseliin suhteutettuna 30-50 asteen kulmassa panssarointia (tekstissä puhutaan "panssarilevyistä"). Tornin panssarointi olisi tekstin mukaan 260-300 mm ja yhdessä vakiintuneen ERA:n kanssa antaisi tarvittavan suojan esim. Javelinia vastaan.

-Torniin on asennettu tällä hetkellä 2A82-1M 125 millin vaunukanuuna. Tornin heikkona kohtana pidetään ampujan tähtäyslaitetta (tornin päällä) ja kanuunan vasemmalla puolella olevaa syvennystä, syvennykseen olisi mahdollista asentaa 30 millin konetykki.

-Tekstissä käsitellään myös vaunun panssarointia laajemmin ja tietenkin miehistön panssarointuun kapseliin kiinnitetään huomiota. Vaunun panssaroinnissa käytettäisi uutta 44S-SV-Sh panssariterästä, joka on 15 % vahvempaa mitä aiemmin käytössä olleet panssariteräkset - panssaroinnin rakenne olisi kokonaisuudessaan toistaiseksi salainen. Panssarointi muodostuisi kolmesta osasta:

1. kerros: 68 astetta.
2. kerros: 75 astetta.
3. kerros: horisontaalinen.

T-14:sta panssarointi olisi jotakuinkin seuraavaa, kun huomioidaan modulaariset DZ-elementit (tai näin asian tulkitsen), jotka asennetaan etenkin vahvistamaan kylkiä:

1. etusektori/kapseli: 1000-1100 milliä (kinetic) 1200-1400 milliä (chemicals).
2. sivuilla: 700-750 milliä.
3. tornin katto: 260-300 milliä.

-Armatan torni tultaisi varustamaan millimetriaaltoalueen RFC tutkalla (ka. 26500-40000 MHz) - 4. AFAR ZRK "Полимент-Редут". Tutka voisi seurata samanaikaisesti 60 pintamaalia ja 25 ilmamaalia (sis. erilaiset ammukset, raketit tms.)

-Omasuojaan kuuluisi 10x Afganit (5 tornin molemmin puolin) ja niillä kyettäisi torjumaan kohteita joiden lähestymisnopeus on 3600 km/h.

-Pääase on 2A82-1M vaunukanuuna, jolla olisi 17 % enemmän (?) energiaa mitä saksalaisella Rh-120L-55 vaunukanuunalla. 2A82-1M olisi kromattu ja näin sen käyttöikä olisi pidempi vrt. vanhemmilla 2A46M-vaunukanuunoilla. Läpäisy olisi kasvanut ZBM-60 "Свинец-2" ammuksella ja läpäisy nousisi 750 millistä 850-900 milliin.

-Vaunussa olisi 32 (+13) ammusta ml. Refleks pst-ohjukset.

-Torniin on asennettuna PKTM 6P7K 7,62 millin konekivääri, samaan kauko-ohjattavaan asemaan on myös mahdollista asentaa 12,7 millin Kord raskas konekivääri. Konekiväärin kulmakorkeus enint. 70 astetta. Ammuksia 2000x 7,62 mm ja 600x 12,7 mm.

-Havainnointilaitteita: päivävalo TV - 5-6 km; IR kanava yöllä - jopa 6 km (havaitseminen) 4 km (ammunta ?) ja laseretäisyysmittarilla jopa 7,5 km.

-Vaunun suorituskyky muistuttaisi eniten T-80U vaunua. Moottori olisi 4 tahtinen (H-muotoinen) 12 sylinterinen dieselmoottori (ilmajäähdytys). Moottorin tehot 1200 hv, tulevaisuudessa nostettavissa 1500 hv. Teho-paino-suhde olisi siis 25-29 hv/t. Moottorina on 85-3A Theljabinsk (?) "Трансдизеля". Vaunun toimintamatka olisi 500 km.

Mikäli käännöstyössä on selkeitä virheitä niin vastuu on yksin minun, oma kielitaitoni on rajallinen ja yhdistettynä googleen tulos voi olla kaikkea muuta kuin ehdottomasti paikkansa pitävä.

Se mitä yllä on kirjoitettu Armeiski'i Vestnik lehdessä voi poiketa paljonkin sitten siitä millainen vaunu Armata T-14:sta on todellisuudessa, koska epäilen, että yllä oleva kirjoitus perustuu enemmän myyntipuheisiin ja vaunun markkinoinnissa (propagoinnissa) annettuihin tietoihin kuin todelliseen suorituskykyyn. Kuten ketjussa on aiemminkin todettu, maltilla ja oikeisiin asioihin keskittymällä Venäjän olisi varmasti mahdollista saada Armatasta toimiva konsepti mutta epäilen, että nyky-Venäjällä ei anneta mahdollisuutta tähän vaan mahdollisesti utopistisistakin tavoiteaikatauluista on pidettävä kiinni, mikä sitten kostautuu kaikella tapaa vaunun suunnittelussa, kehittelyssä, testauksessa tms.

vlad.
 
Se mitä yllä on kirjoitettu Armeiski'i Vestnik lehdessä voi poiketa paljonkin sitten siitä millainen vaunu Armata T-14:sta on todellisuudessa, koska epäilen, että yllä oleva kirjoitus perustuu enemmän myyntipuheisiin ja vaunun markkinoinnissa (propagoinnissa) annettuihin tietoihin kuin todelliseen suorituskykyyn.

Valitettavan paljon armata-aiheisesta kirjoittelusta on ihan arvailua/spekulaatiota ja pr-puheita joita sitten myydään tietona eteenpäin. Tähän ovat sortuneet niin Venäläiset uutiskanavat, kotimaiset iltalehdet ja "alan julkaisut" ja jopa JANE's, toiset huolimattomuuttaan, toiset tarkoituksella. Kai se on seurausta siitä kun tietoa ei ole ja lehtiä pitää myydä niin arvaillaan puuttuvat tiedot.

Pistetään kuitenkin vähän toisensuuntaista luettavaa Armatasta jossa sävy ei ole liian positiivinen. Lähdekritiikin jätän lukijalle sillä kertojana toimii Pavel Felgenhauer

http://en.wikipedia.org/wiki/Pavel_Felgenhauer

Pavel E. Felgenhauer is a Russian military analyst who allegedly has insider sources in the Russian military.[1] He is known for his publications critical of Russia's political and military leadership.[2]

Pavelin teksti Novaya Gazetassa:

https://translate.google.com/translate?sl=ru&tl=en&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http://www.novayagazeta.ru/comments/68416.html&edit-text=&act=url


If it blows, the people must survive. The commander sits not in the tower, in front of her body, and no leaning out the hatch or through triplexes nothing really can not see. Therefore, the body and the tower T-14 full of all sorts of sensors, cameras and sensors. There is a phased array radar, like a modern fighter aircraft, which is claimed to be able to simultaneously control up to 40 terrestrial and 25 aerial targets within a radius of 100 kilometers.

The displays of the crew (especially - commander) must see the whole situation around 360 degrees - and night and in all weather conditions. T-14 is designed to conduct so-called "network-centric warfare" - to share operational intelligence with other tanks and higher headquarters, to get information about the situation and about the purposes of the unmanned drones from razvedsputnikov and ground observers. On-board information and control system (CICS) brings an integrated information environment, and for incoming orders to the crew. Through CICS conducted fire and selected type of ammunition for a shot.

Habitable bronekapsuly covered multilayer armor has built dynamic protection, and is claimed to be on the test body withstood the frontal projection of all possible firing projectiles.

In addition, the T-14 fundamentally new active protection - special mortar of the "Afghans", also managed by CICS, automatically fired percussion core and destroy enemy radar detected anti-tank missiles. Distance interception - 200 meters.

All this beauty, of course, is not yet combat vehicle, and a prototype state tests are coming, but President Vladimir Putin in Sochi has already spoken: "This technique (Ground Forces) was first shown at the parade, its performance characteristics markedly superior to their foreign counterparts. It is necessary as soon as possible to complete all tests and move to mass production. " It is a very significant program almost complete re-tank brigades of constant readiness.

There are plans to issue up to 2,300 new tanks until 2020.

The exact price of the T-14 will not be published, it is known only that it is "very large." In view of the fact that the T-14 are of plane type radar, any sensors and lotions, the price would probably be comparable to the cost of a modern aircraft (helicopter) and many times higher than that of T-90 or the most modern western tanks - maybe even a dozen or two million dollars, that is, until about one billion rubles apiece. Accordingly, the program only re-tank will cost trillions of rubles, which, of course, in case of implementation will be a grand success for the business, "Uralvagonzavod", which most of the workers are now sent on forced leave due to a sharp drop in demand for cars and Alfa Bank It demands the immediate return of the credit, bankruptcy threatening the entire holding.

Russia - the only country in the world, which today remain separate railway troops, the railroad because it provides a strategic mobility - delivering troops, including tanks, to the battlefield.

The maximum weight and dimensions of any domestic tanks (and other equipment Land Forces) are limited by the requirements of the Railways load one w / e platform - less than 50 tonnes. (Huom: Venäläiset vaunut "riisutaan" osittain junakuljetusta varten muutenkin joten tästä ei kannata eikä voi vetää johtopäätöstä että vaunu on max 50t)

In order to somehow strengthen the armor of our tanks tried to do as much as possible small, ruthlessly reducing all, including crew compartment that the T-14 "Armata" taken to the extreme, to bronekapsuly in which the crew stowed like sardines. Modern Western and Israeli tanks are much more spacious and comfortable. In the tank "Merkava", for example, the rear troop compartment has even, as in the BMP. An Israeli colonel (rising 196 cm) said that often slept in the troop compartment "Merkava" during the Lebanon war.

In a fairly spacious western battle tanks crew dressed in individual armor that protects from fragments in the defeat of the machine and increases the chances of survival during the evacuation under fire.

In our technique in the armor is not to get into, and most importantly - do not get in the defeat of the machine.

Poor ergonomics - an old Russian tradition, coming from the fact that the service - it is a burden, but the T-14, and it seems to be driven to the limit: May 7 during a dress rehearsal of the parade tank T-14 "Armata" is dead for a long time stood on Red Square, right in front of the Mausoleum. With the machine, by the way, everything was in order - "refused" a driver, he was replaced by a specialist, "Uralvagonzavod", started and led tank. In a choked wildly uncomfortable and the internal volume of our tank crew quickly loses its ability to adequately manage the technology that apparently happened at the Red Square.


In the battle risen tank - the tank is lost. During the parade tankers even leaned out of manholes T-14, but it is for the parade. In a combat situation you will have all the time to look into displays in a locked tin - bronekapsuly, with no hope of change and recreation.


At T-14 - the same 125mm smoothbore tank gun, combined with an autoloader that put (with some upgrades) on all domestic tanks for 45 years. Through the barrel of the gun can shoot guided missile (ATGM), and laser-guided sighting range of up to 5 km, which was to give a decisive advantage over the US "Abrams" and the German "Leopard", in which a shell of 120 mm guns in an effort aiming only at 2 km . However, in densely populated Europe, where 30-40 years ago assumed the main battle tank of the future major war, few open plains, and tank duel at distances greater than 2 km are virtually impossible. However, the West has consistently upgraded its tank fleet: significantly strengthened armor installed CICS and create a more powerful armor-piercing shells (BPS). As a result, today, the Russian (Soviet) armored ATGM 9M119M "Invar" 9M128 and "Zenith" with a tandem shaped-charge warhead, as well as BPS 3BM42 "Mango" 3BM32 "Vant" 3BM48 "Lead" - virtually unable to penetrate the frontal armor of modern Western tanks (it should go on the side). At the same time modern Western BPS 120mm punch domestic frontal armor at a distance of 2 km.

Statements that frontal armor of T-14 "Armata" if impenetrable - bravado, in the domestic arsenal is simply no BPS closely comparable with the power of American or German to hold credible trials.

Loading the native 125-mm tank gun separately: first tape machine delivers the projectile, and then shall be sent to the trunk liner of gunpowder (for ATGM - lifting charge). Separate loading simplify machine design, but has imposed strict limits on the length of the straight shell - both BPS and cumulative tandem, which played a cruel joke domestic tank building. Tank armor significantly strengthened and in the West increased the power of its BPS, including through more massive and elongated high armor-piercing "pin". The unitary tank shot the western tank 120-mm guns, which are connected to the projectile and propellant charge (as in chuck arms) can significantly lengthen the "pin" BPS without significantly lengthening the overall design. And in Russia remained at an impasse with the old, too short and weak "Mango". Special guilt "Uralvagonzavod" is not: they do not create a tank shell or the composition of armor, they had to put on the T-14 that are in production. As a result, it is regularly published in Russian, he appeared not a tank of the future, and a freak, where on one platform inappropriately merged advanced technology and backward. Typical Russian chimera fancy wildly expensive and generally useless. Like "Maroussi" for "Formula 1". The main strategic goal of almost all such innovations - the development budget.

T-14 "Armata" is created, the type of "network-centric" war, but really for it is practically nothing more in the country does not have, and it is unclear when there will be. ASU operational and tactical level still created, but does not start. Putin promises that the total automation of the Armed Forces will be in 2025 and that in the course of import substitution "we can all build on the brand new, state of the art technology, technical and scientific basis." Like, at the Olympic Games in Sochi, all surpassed, "and the same can and must be done in the defense, not to be at the level of - to be better than the world analogues." We need only money and time, Putin said, but the funds have already been allocated, it remains only to maintain the schedule and all Russia will surpass, for example, a tank T-14 "Armata", which really has no analogues and are unlikely to appear.


In the West, the T-14, in general, praise - there is also an empty military-industrial complex, and the revival of "Russian threat" - a good argument for lobbying budget allocations.

Only a new generation of tanks, hardly anyone will do, will cost further modernization, and in the future probably will go directly from the current manned tanks heterogeneous land armored combat drone, whose change of crew (including the women) are far from the battlefield to drink Coffee and fight on displays without bronekapsuly.

US Armed Forces and the IDF really are ready to network-centric warfare, Britain and France are catching up to, and in Russia there is no all-weather radar systems operational intelligence "on the ground" - no radar spy satellites or aircraft, or drones. Only now capable UAV Task visual reconnaissance - "Outpost" - going to foreign parts for Israeli licenses and a copy of the drone IAI Searcher - in production for 30 years. So far, no one to be "network-centric" T-14 on the future of state tests after the parade to exchange information on-line, but to each other or to the Internet to connect to Google Earth. In this way, working on-board radar T-14 will immediately unmask a new car, and in a real war against a serious opponent and a new tank, and grouping, in which he will act - not long survive.

Effectively resist Western tanks in an offensive battle T-14 "Armata" in its current form can not, and will also be difficult to defend: CICS and onboard radar using components purchased in the West and can be disabled Western electromagnetic weapons (electromagnetic pulse or EMP) . Blinded by the T-14 to fight for the old fashioned way - without sensors and radar, with hovering CICS - can not at all. Of course, even with the old 125-mm gun can fight with the enemy backward, but the T-14 "Armata" for local conflicts and navorochen too expensive. In addition, the Western tanks gradually spread across the planet, and Ukraine may, for example, to establish a licensed assembly. To resolve this issue on the "Uralvagonzavod" offer to put on and did not follow a series of tank T-95 "Black Eagle" tool of 152 mm, and today the same gun for the T-14 "Armata" Dmitry Rogozin spoke. But talking is easier said than done, including because of the problems of production quality smoothbore tank trunks of greater caliber. Our 125-mm there is a problem of spatial curvature, due to which increases the spread and reducing the rate of BPS on the large (about 2 km) range and fast (almost doubled compared with the western 120-mm gun) barrel wear. At 152 mm guns in these problems will be much worse. Loading the gun of 152 mm is clearly split, the length of the projectile will be about the same, and although the power of the projectile will rise, but is unlikely to seriously exceed the best of today's Western models of 120 mm, while dramatically reducing the overall T-14 ammunition "Armata", problems of supply in the fighting due to the presence of tanks with different major caliber, low accuracy and rapid wear of the new 152-mm guns.

Western tank builders already have a backlog to further enhance the protection of their tanks.

Head-book German "Leopard 2A6" is already able to withstand the projectile, which, according to Rogozin, "burns meter steel" (homogeneous).

Western tank builders actively exchange technology, engineering and components, and, obviously, will be able to cope with the T-14 "Armata" even with the weapon in the 152 mm without the development and production of new, but only in the further modernization of existing tanks, and it will be many times cheaper than further development and mass production of the T-14 "Armata". If the price of oil for many years to remain below $ 100 per barrel, and the T-14 will be as it is today, a great toy for the big bosses in parades.

One good thing - hard Undercarriage "Armata" thought very flexible, and it can be designed based on all armored vehicles, and not just the T-14.

For example, an option for the front-engine, as the "Merkava" to better protect the crew. Need in any event for the new tank essentially another gun with another set of shells and other autoloader or no. It must be something to do with the traditionally lean Russian military ergonomics, unless, of course, Alfa-Bank is not bankrupt "Uralvagonzavod". But in the Russian Armed Forces, and the Army really need much to upgrade, not just tanks. It is necessary to solve the pressing problems honestly and openly defining priorities, instead of routinely inflated arrogance, talking about a special way. If economically, scientifically, technologically and intellectually backward Russia in the process of increasing corruption and creates a de-intellectualization have no analogues in the world system, it is likely they are to anyone else is not needed.

Alleviivasni Putinin kommentin koska se on linjassa sen kanssa mitä monet epäilevät...

Pavel Felgenhauer jatkaa aiheesta Radio Svobodan kanssa. Lähdekritiikki jälleen lukijan vastuulla sillä Radio Svoboda on osa Radio Free Europe / Radio Liberty:ä joka saa rahoituksensa suoraan Yhdysvaltain kongressin BBG:lle myöntämästä budjetista. http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_Free_Europe/Radio_Liberty

Jokapauksessa itse aiheeseen:

https://translate.google.com/translate?sl=ru&tl=en&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http://www.svoboda.org/content/transcript/27025157.html&edit-text=&act=url


Elena Rykovtseva: Each day brings us a tape issues that arise every day, every hour in front of a wonderful company, which is called the "Uralvagonzavod", which released the famous tank "Armata", which have all seen on the Victory Parade. Suddenly it turned out that the company is bankrupt, I suddenly found that it does not save the state orders. And as a very important point that I would like to note that since the power plant is very loyal. You remember how in 2012 they supported, "Uralvagonzavod" - a person support Vladimir Putin. Much has been said about the fact that these "bread" orders that suddenly get the company, once linked to this support. Paul, as it so happened that caressed power "Uralvagonzavod not save him these wonderful military orders?

Pavel Felgenhauer: Because the plant is called "Uralvagonzavod". Indeed, they produce cars, one of the main producers of freight cars in the country. There are a number of factories in the country, which also makes cars. Now with cars just trouble. Even before the current crisis was the overproduction of cars, and now a complete nightmare. Cars are not necessary, because the transportation of a wagon fell, but it did not grow as expected. Wagon production launched by that production will rise as growing in the 2000s and need more cars. So they basically all the problems because of the cars produced. They sent a large number of workers on leave with pay two thirds of salary, from mid-April to late May the plant never worked. Military orders them is insufficient huge plant contain. So they have a problem is not with the military orders, namely civil.

Elena Rykovtseva: It turns out that the military order is not big enough for them to feed the whole plant and keep it afloat?

Pavel Felgenhauer: insufficient. Military Production - this is not the entire production. Mostly in recent years, they still did wagons. Who it is still not the Soviet era, when the tanks produced by two or three thousand a year. Suffice piece production. Although it is unclear how much are those few samples "Almaty was" that they have put the Ministry of Defence, they say one thing worth half a billion, maybe even more, but they are few - a few pieces. And the cars there were to be made by tens of thousands, now have absolutely no demand.

Elena Rykovtseva: Tank "Armata" is not on their website, because it was a prototype, not yet launched on the stream, not launched for sale. You wrote in "Novaya Gazeta" that he left unfinished, poor quality, not very modern. Ukrainian producers will do at some other models, it would be more promising in terms of sales.

Pavel Felgenhauer: I said that in Ukraine can be licensed production will adjust. As long as they produce their T-64 tank - a variant of the Soviet tanks. They make it a modernized, but he has all the shortcomings of Soviet tanks. "Armata" T-14 - is an attempt to solve the problems that ultimately it is now clear even to the tank builders that the Soviet tank building was stalled. Strategic decisions were made in the 1960s, where to go. Our tank builders have gone in the wrong direction and at an impasse, our tanks were not very fit. For local wars in the third world can be, and very large losses among the crew, and the western is better on the battlefield is not met, it will hopelessly be like shooting ducks in a shooting gallery. What we decided to do, above all, to save the crews. Because the typical thing is full of pictures, and now from the Donbass - a Soviet-type T-72 assembled in Russia, T-64 Kharkov Ukrainian assembly or even T-90 destroyed tank, he towers, tower or crooked left on the tank hang, or its general story goes into the bushes. Detonation of ammunition - that means that the crew died. And in the western wrecked tanks crew are almost always saved, anyway there is the level of losses, 10 percent die, someone is injured, but the whole crew saved. Because the explosions, detonation ammo there are in principle impossible, and we have this happens all the time. Here the crew decided to hide in a separate bronekapsuly. But with this big problem, because it turns out that the crew is sitting in a very narrow place, also at the bottom of the tank, tower desert, for all others can only look at the displays, it is necessary to saturate the tank with all sorts of quite expensive sensors, radars. Automatic loader was, and it was a big problem, too, there is an old gun, because the other is not, the same old set of shells, and they, too, are insufficient for a modern tank battle. Again, all the experts know it. That is glued in the tank some progressive, modern things set, but some have set themselves quite old, since there are no others. In my opinion, it was not very successful composition.

Rykovtseva Elena: So, you think that he will not continue to be made in this way or is it naplyuyut all this and will continue, yes, it is defective, but it will be so?

Pavel Felgenhauer: It is not defective, but it is very expensive, at three times the price of the modified T-90 and several times more expensive than the most modern Western tanks. As far as he is better - it is quite obvious. From the point of view of experts is that shown in Red Square - it is rather a demonstration. So it is because the state tests is just beginning, they will last for several years. The military will make their adjustments, they will say what they like, what they dislike. He is definitely not like the price. Apparently, there are very big problems with ergonomics, because the crew stuffed like sardines, very small space. In the western tanks, Israeli tanks are much more spacious. And this is very important because a person spends a lot of time in the tank, you can not get out there - it's not a fighter flew, villages, went to the rest room. This tank, it is necessary to live permanently. There was an incident on May 7 at the Red Square when, it seems, the driver lost the ability to drive a car, and she got up on the Red Square in front of the Mausoleum. Embarked on the battlefield Tank - a dead tank, destroying it.

Elena Rykovtseva: As I understand it, the expert "Uralvagonzavod" jumped up, jumped up to help.

Pavel Felgenhauer: They figured out. Shoigu came up, we thought it to be evacuated. I climbed to a specialist, replaced the driver wound up the tank and went. The problem was not in the tank - the problem was in the carriage. But the crew did not just like that, they apparently spent too much time here in this stuffy space is very small. There's a few hours of 80-90% readiness, even an experienced driver is lost.

Elena Rykovtseva: Based on what you said about this tank, I've talked defective, just mean value for the money, as you have seen the problem areas in the tank. It will not solve the problem of "Uralvagonzavod" and unlikely to tank in the form in which it exists today, customers will demand.

Pavel Felgenhauer: In this form, probably not. In any case, mass production will begin soon. Even there are some plans that need to rivet to 2020 almost 2,300 new tanks, it is unlikely to happen. In general, mass production will begin either in 2017, or in 2018, it was again the same can not be understood. And what kind of car will go into production, it is also unclear. In fact, the park will have to change the tank, because the possibility of upgrading the Soviet T-72 tanks, of which now does the latest modification of the T-90, have been exhausted. They are expensive and at the same time inefficient. Therefore, there really killed the crews, that is, to do something will have. The purpose of the new tank - the right target, it is necessary to change the tank park. But whether, firstly, the money, and whether to be sure the T-14 with a wildly expensive airborne radar set, because his price will be like a modern fighter, is unclear.

Elena Rykovtseva: And these patterns that we see today on their website already conveyor - it claimed?

Pavel Felgenhauer, "Terminator" nobody needed it was not interesting to anyone undertaking. "Terminator 2" nor the Russian Ministry of Defense buys or other customers. T-90 is produced, a certain number were exported to third countries. In principle, the tank can fight, can participate in local conflicts, but conflict is in the third world war, and especially suited to countries with high birth rates, where such losses are not terribly perceived by society as in Western countries, but in general, and now we have women in particular are not ready to give birth to the new. Tanks with light skin that is easy to bomb.

Elena Rykovtseva: Alexander, how you reacted in Yekaterinburg on the incident with the tank "Armata"? And whether you agree with Pavel Felgenhauer, a special production plant that is not in high demand?

Alexander Rodionov: I listened with great interest Paul read his material, understand its level of involvement. Going back to the incident at the Red Square. Naturally, all the media that the federal, regional details that describe this problem. Another issue that I discussed this situation with colleagues and people involved in the sphere of military-industrial complex. How do they, and I agree that any machinery, especially the combat, "Armata" - this is an attempt to do something new. Because this is the first time can be for the past 30 years trying to make something new. Everything on which we fought before, all that we operate now - it's all the technology of the twentieth century, they are really outdated, they do not protect people, the crews. It can break down, it could stop because what they showed us - a shell. Do not forget that the first year "Uralvagonzavod" is working with the French and Russian tanks equips the French system, because we just do not know how to do these systems. Night vision systems, thermal imagers, something else. In fact, inside we do not know what is there, there is still more than half and no. Indeed, we do not know when the tank will come into operation. The technique can get. I do not really agree with the assessment that people spent a lot of time in bronekorobke, weary and tired. Maybe he really did not understand. When it was replaced by a more experienced driver, the car went. That is, we have to guess. Uralvagonzavod, of course, did not recognize the error, we slipped funny version - we practiced towing equipment in the event of a fault. It is clear that there was something wrong. As for the future of this tank, you know, it's an attempt to break through, we can not say that Uralvagonzavod sends triumphant - the first tank of the third generation after the Second World War. It is understood that the corporation profitable so submit their products. On the other hand, it is on this basis, because Paul mentioned T-64, which burned wildly in Donbas. I also saw those pictures. We know that our tanks are really heavy in terms of fighting for working people who are sitting inside. Really people there are dying. Maybe with the help of trial and error during the state tests, which will last at least five years from the platform something happens. But perhaps in defense of the national defense industry, I want our weapons became a modern and competitive in comparison with the armies of the United States, Germany and other European countries. We are all a little bit forgotten, that we have a modern aviarazrabotka, modern T-50, which is a fifth generation fighter. He was not brought to the Red Square, he did not fly in the sky, about it now, no one says, because for the fifth generation fighter aircraft engines are not ready. And we see that it is really difficult process. Our industry is due to the quality of production, due to the impact of employees and the rest is lost. I do not know if a positive development, yet this is the case.

Elena Rykovtseva: A partnership with the French did not stop because of the sanctions?

Alexander Rodionov: Thoroughly answer your question, I can not. As you know, "Uralvagonzavod" is under the influence of the EU and US sanctions. This contract with the French company, there are about decades. This year in September, in the Sverdlovsk region will be held the 10th exhibition of arms in Nizhny Tagil, is likely to come, Putin is likely to touch the "Armata" hand, it will show all the federal channels, and that's where we understand the French to work or not Uralvagonzavod . Clearly, this is one of the basic exhibitions, there are signed agreements.

Elena Rykovtseva: Is it true that at the time Serdyukov refused "Almaty was" because of its potentially very high cost?

Alexander Rodionov: With all that done Serdyukov, was a good start. By virtue of whether its market approach and psychology, unrelated to the army, this man clearly hinted defense industry: old things you do, you are not competitive, we will not give you money, as you do not ask any modern weapons. I remember very well that when he was Serdyukov and his deputies and representatives of the General Staff, in particular, severely criticized the tower "Almaty was." But then the tank was completely secret, we are not that his image is not seen, we do virtually nothing about it know. I'll admit that four years ago the tower "Almaty was" still was inhabited. Maybe that serious criticism of the Defense Ministry and the General Staff about the tower can be led development "Uralvagonzavod" to it. While it is difficult to say how successful this decision. Because as Paul said, this is such a filling to be ultramodern, all works by controlling the bottom. Yes, the Ministry of Defense "Armata" not satisfied.

Valitettavasti Pavelin uskottavuutta näyttää syövän väitteet T-90 vaunuista Ukrainassa (ellei sitten käännösvirhen takia alun perin tarkoittanut että sama vaiva tornien osalta koskee myös T-90:tä) joista ainakaan minä en ole nähnyt yhden yhtään todistetta.

Jokatapauksessa en olisi kovin luottavainen että Armata pysyy tavoitteissa laadun, hinnan ja aikataulun puolesta. En olisi kovin luottavainen että edes kahden osa-alueen osalta pysytään tavoitteessa.
 
Kuinkakohan paljon nuo Pavelin mainitsemat valmistajan ongelmat ja työntekijöiden pakkolomat vaikuttavat noihin kommentteihin tilaus ajankohdista ja määristä?
 
Back
Top